Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017
Dorest0rm schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:30:
Ik zal wederom met President komen vanuit Almere. We gaan met het OV naar Schiphol.
Is er iemand waarmee we kunnen rijden op locatie? :)
We zullen er pas om 10uur zijn.
Conform de OP is de afspraak (voor de uitslapers) om om 10 uur te verzamelen bij Mac 27. Vanaf daar heeft er altijd wel iemand een stoel vrij om mee te liften naar de volgende plek.

~Weersvoorspelling~ Weer-online = 65% kans op regen / 4,5 mm, Windfinder geeft 0 mm, Buienrader 20% met 0-2mm.

[ Voor 10% gewijzigd door Tyno op 05-09-2011 12:58 ]

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/exp/pluim/Data/PLUIM_06260_NWT.png

Ziet er niet slecht uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Nou, met de afgelopen zomer in het achterhoofd, kan het nog alle kanten op. De meerdaagse voorspellingen zijn al tijden prut en dat is met dit weertype ook wel logisch ook. Ik kijk donderdag pas op zijn vroegst wat we kunnen verwachten. Ik hoop iig op een beetje mist in de ochtends en verder een lekkere droge dag (evt wel met een hoge luchtvochtigheid).

Ik merk trouwens wel tijdens het hardlopen dat het duidelijk frisser begint te worden en ook wat vochtiger. Ik zorg dus sowieso dat ik iets van een warme trui oid meeneem en een regenponcho zit de laatste tijd ook standaard in mijn tas, maar laten we hopen dat die overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
+ rainsleeve voor je camera + lens. :)
(of plastic zak voor sommigen). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorspellingen voor de zaterdag worden steeds beter.

Helaas ben ik er niet bij (had me ook nog niet aagemeld zie ik nu 8)7 ) Want ik ga dat weekend met me vader en 2 andere spotten in parijs. Charles de gaulle en orly. En dat doe ik liever :+ Schiphol zie ik al vaak genoeg

Dus maak er een mooie dag van !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
ORLY? [/flauw]

Veel plezier op Parijs, ben benieuwd naar jullie vangst :) Misschien zet je er nog wel iets op wat wij hier hebben zien vertrekken/aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, ja dat lees ik nou ook altijd bij dat plaatje. :D
"We are going tp spot aircraft where?" ORLY! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorest0rm schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:30:
Ik zal wederom met President komen vanuit Almere. We gaan met het OV naar Schiphol.
Is er iemand waarmee we kunnen rijden op locatie? :)
We zullen er pas om 10uur zijn.
Hier ben ik deef16k... Ik zal zometeen mijn nick maar aanpassen he!

VERDORIE ik kan mijn nick niet aanpassen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, Nick aanpassen kan wel, maar dan moet je wel even overleggen met een admin of zo....

Ik hoor dat het mooi weer wordt en ik ben ondertussen verplicht om te komen.

;) Tyno: Ik krijg nog wat van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Jup, zie ook Forum FAQ #nickchange

Verwijderd

Topicstarter
Zartok schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:40:
[...]

Nou, met de afgelopen zomer in het achterhoofd, kan het nog alle kanten op. De meerdaagse voorspellingen zijn al tijden prut en dat is met dit weertype ook wel logisch ook. Ik kijk donderdag pas op zijn vroegst wat we kunnen verwachten. Ik hoop iig op een beetje mist in de ochtends en verder een lekkere droge dag (evt wel met een hoge luchtvochtigheid).
De voorspellingen zijn al wat vochtiger geworden, met overdag een lekker temperatuurtje.

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:26:
[...]

De voorspellingen zijn al wat vochtiger geworden, met overdag een lekker temperatuurtje.
Ik zie al een regenboog/donkere lucht en een triple op 1 foto.... 8)
* jorammeke droomt verder...

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik heb mezelf even naar de late ploeg verplaatst, morgenavond nog een verjaardag dus dat wordt me allemaal een beetje te vroeg :+

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
06:15 it is :)

March of the Eagles

• Tyno
Windfinder is momenteel mooi positief over het weer. Qua wind verwacht ze een zuiderwind.

@ Dickcah, ik zal het niet vergeten ;) .

p.s. Kan ik trouwens nog iemand blij maken met een TS-E 24 of 15 fisheye om mee te spelen? DM maar ff.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Tyno schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:28:
Windfinder is momenteel mooi positief over het weer. Qua wind verwacht ze een zuiderwind.

@ Dickcah, ik zal het niet vergeten ;) .

p.s. Kan ik trouwens nog iemand blij maken met een TS-E 24 of 15 fisheye om mee te spelen? DM maar ff.
Weeronline voorspelt ook een zuiderwind, dus denk dat we daar wel vanuit kunnen gaan. Ik weet niet hoe positief ze zijn bij windfinder, maar ik vind de voorspelling van weeronline niet echt positief over het weertype: bewolkt met kans op zon en buien (vrij grote neerslagkans, maar wel weinig mm's). Maar ja dat kan voor foto's misschien wel heel positief uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de dag begint morgen met nevel/mist! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Uit het uitgebreide bericht van het KNMI:
BEWOLKING:
Naast Sc-velden komt op veel plaatsen al stratus voor van 500-1000 vt, veelal turbulentiestratus. Vanochtend en vanmiddag bij het warmtefront wat dikkere frontale bewolking met op meer plaatsen stratus. De dauwpunten achter het warmtefront liggen op 17 a 18 graden waardoor de stratus ook beneden de 500 vt kan gaan komen, zeker op de Noordzee. Progtemps, dwarsdoorsneden en TAF-guidance geven de stratus duidelijk weer. Actueel boven België, Noord-Frankrijk en in Het Kanaal op veel plaatsen stratus beneden de 500 vt bij de eerder genoemde dauwpunten. Later in de middag en vanavond komen er van het zuidwesten uit opklaringen maar met de aanwezigheid van veel vocht kan er vanavond gemakkelijk weer stratus a.g.v. mist ontstaan die zaterdag halverwege de ochtend zal oplossen. Morgen overdag brede opklaringen maar ook enkele velden middelbare en hoge bewolking. In de loop van de avond van het zuidwesten uit toenemende kans op CB's. Gezien de progtemps kunnen de toppen van deze CB's met gemak naar FL400, met overshooting tops richting FL450. De forcering zal echter dynamisch moeten zijn, thermisch zal het vanaf de grond niet lukken. De vorming van een MCS is in deze situatie niet uit te sluiten.

NEERSLAG:
Hirlam heeft de neerslag de afgelopen nacht wat overdreven maar warmtefrontneerslag lijkt realistisch. Nabij het warmtefront enige tijd regen of motregen, in de loop van de middag van het zuidwesten uit droog. Verder wordt er door Hirlam voor de nacht naar zaterdag in het noordwesten nog wat lichte neerslag berekend op een zwak secundair warmtefront. Zaterdagavond van het zuidwesten uit enkele regen- en onweersbuien op en vlak voor het koufront. De CAPE-waarden gaan morgenmiddag en avond naar waarden 1500-2500 J/kg, kans op hagel is dus niet uit te sluiten. INDECS laat kansen van rond de 80% zien en de kans op meer dan 100 ontl./5min van rond de 20%.

ZICHT:
Actueel matige zichtcondities, alleen lang de kust nog meer dan 10 km zicht. Met het warmtefront komen er ook hogere dauwpunten binnenlopen en de condities in de warmtefrontneerslag zullen derhalve nog wat teruglopen naar matig tot slecht, zeker boven de Noordzee. Later in de middag van het zuidwesten uit langzaam oplopende zichtcondities. In de avond met de opklaringen alweer snel teruglopende zichtcondities met een vrij grote kans op mist/nevel. TAF-guidance is nog niet overtuigend maar de progtemps zijn in de grenslaag behoorlijk vochtig, voorwaarde is natuurlijk wel dat het voldoende moet opklaren. De geowind zit met 15-20 kn wel iets aan de hoge kant voor mist. De mist/nevel zal gezien de tijd van het jaar weer wat langer nodig hebben om op te lossen, ergens halverwege de ochtend. Ook in de avond bij onweersbuien mogelijk weer kortdurend sterk teruglopend zicht.
http://www.knmi.nl/waarsc...nce_modelbeoordeling.html
Waarschijnlijk blijft het dus tot de avond droog, met kans op mist tot halverwege de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn! :)
Hoop dat het een mooie laag is, niet te dik/hoog.
Dan kunnen het nog wel eens mooie platen worden!

En anders... tja... dan gaan we vliegtuigen luisteren?
Raden welke kist het is aan de hand van het geluid en dan op de radar kijken of het klopt. :+

We kunnen in iedergeval de nieuwste 737 van de KLM kieken, eerder deze week afgeleverd vanuit de Boeing fabriek. Die gaat morgen voor het eerst een commerciele vlucht doen:

Dep KL 1665 10 0755/10 PHBGT - Barcelona
Arr KL 1666 10 1325/10 PHBGT - Barcelona
Dep KL 1829 10 1515/10 PHBGT - Berlijn
Arr KL 1830 10 1845/10 PHBGT - Berlijn
Dep KL 1151 10 2055/10 PHBGT - Oslo
(bron, scramble.nl, YS11)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:28:
...
En anders... tja... dan gaan we vliegtuigen luisteren?
Raden welke kist het is aan de hand van het geluid en dan op de radar kijken of het klopt. :+
...
Dat durf ik niet, dalijk zeg ik nog dat een airbus een mooi geluid maakt en krijg ik klappen van Gulf_5. Ik werd al voor gek versleten toen ik op DUS vond dat een A330 (if I'm correct) een mooi geluid maakte:

"Nee joh, das niet mooi, luister dadelijk maar naar die triple"

edit:
Trouwens nog even op weeronline gekeken en de neerslag-verwachting 's ochtends is van zo'n 50% naar zo'n 5% gedaald :). 's middags 52% kans op 0mm neerslag 8)7

*vond stiekem de 330 toch een mooier geluid maken :X

[ Voor 11% gewijzigd door Zartok op 09-09-2011 13:35 . Reden: weer toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan staat Gulf_5 aan de ene kant in je oor te roepen dat je gek bent en ik aan de andere kant. :P
Triple spinup geluid is :9~
Scarebus... *ril*

/me wil nog steeds eens zo'n shirt kopen "If it ain't Boeing, I'm not going".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Zartok schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:28:
[...]

Dat durf ik niet, dalijk zeg ik nog dat een airbus een mooi geluid maakt en krijg ik klappen van Gulf_5. Ik werd al voor gek versleten toen ik op DUS vond dat een A330 (if I'm correct) een mooi geluid maakte:

"Nee joh, das niet mooi, luister dadelijk maar naar die triple"

edit:
Trouwens nog even op weeronline gekeken en de neerslag-verwachting 's ochtends is van zo'n 50% naar zo'n 5% gedaald :). 's middags 52% kans op 0mm neerslag 8)7

*vond stiekem de 330 toch een mooier geluid maken :X
:F :') }:|
ook smaak komt met de jaren, zullen we maar zeggen ;)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Owja, bijna vergeten te zeggen, ik schiet morgen fullframe! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:30:
Dan staat Gulf_5 aan de ene kant in je oor te roepen dat je gek bent en ik aan de andere kant. :P
Triple spinup geluid is :9~
Scarebus... *ril*

/me wil nog steeds eens zo'n shirt kopen "If it ain't Boeing, I'm not going".
Als er dan ook nog iemand dat van voren doet, 2 van achter links en rechts en ergens nog een willekeurig iemand met een bromstem (lage tonen) dan heb ik het in 5.1 surround ipv stereo ;).
Gulf_5 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:33:
[...]

:F :') }:|
ook smaak komt met de jaren, zullen we maar zeggen ;)
Toch lopen oudere mensen er meestal minder stijlvol bij qua kleding, dan zou ik dus eerder zeggen dat smaak met de jaren verdwijnt }) . Oh the nightmares of hotter than my daughter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Vergeet boeing, vergeet airbus, het beste geluid komt nog steeds bij de russen vandaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5029/5654616012_35f691e9f1_z.jpg
Voor alsnog bevatten foto's geen geluid, maar ik denk dat je je hierbij het geluid (de herrie) wel bij kunt indenken

p.s. afgelopen vakantie vond ik de A330 toch comfortabeler dan een 777 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wordt wat morgen... :D
Boeing v.s. Airbus v.s. Antonov v.s. Embraer. :P
En zoals vanouds Canon v.s. Nikon? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
NickH schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:02:
Owja, bijna vergeten te zeggen, ik schiet morgen fullframe! :*)
Moet je daar blij mee zijn met spotten ? :+

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Tyno schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:30:
Vergeet boeing, vergeet airbus, het beste geluid komt nog steeds bij de russen vandaan ;)

[afbeelding]
Voor alsnog bevatten foto's geen geluid, maar ik denk dat je je hierbij het geluid (de herrie) wel bij kunt indenken

p.s. afgelopen vakantie vond ik de A330 toch comfortabeler dan een 777 >:)
doebadieba :Y :9

en we hadden het over geluid, niet over comfort 8)

nog iets minder dan een weekie, dan wordt het Boeing, Boeing, (cessnatje?), Super Scarebus en gewone scarebus :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gulf_5 op 09-09-2011 19:06 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Gulf_5 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:36:
[...]

Moet je daar blij mee zijn met spotten ? :+
Kan best.. en nickH is toch altijd meer van de sfeerimpressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
Tyno schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:34:
[...]

Kan best.. en nickH is toch altijd meer van de sfeerimpressie
Dat is waar, tis verder ook geen waardeoordeel... fullframe is op zich prima :Y mooi spul...
ik geef voor de kistjes in de lucht alleen de voorkeur aan meer optische mm's, dan aan digitale mm's zeg maar :)
en dus, in het kader van vliegtuigspotten, ben ik niet direct een aanhanger van fullframe (getuige ook mijn 7D :P)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Even een paar interessante kisten voor morgen:

7:00 Air Transat A310 - C-GTSY
9:15 KLM 777 - PH-BQP (aka tegeltjes trippel)
11:00 Air China Cargo 777F - B-2082
11:55 British Airways 767 - G-BNWD
13:25 KLM 737 - PH-BGT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arrivals neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tyno schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:42:
Even een paar interessante kisten voor morgen:

7:00 Air Transat A310 - C-GTSY
9:15 KLM 777 - PH-BQP (aka tegeltjes trippel)
11:00 Air China Cargo 777F - B-2082
11:55 British Airways 767 - G-BNWD
13:25 KLM 737 - PH-BGT
:9~

Benieuwd of ik de wekker morgenochtend heel laat >:)

March of the Eagles

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Ik lag erg lekker.
Maar ben bijna zo ver om Marcantpark op te halen en dan door te gaan naar schiphol.
Denk er rond 6:10 te zijn.

• NickH
Ik lag ook erg lekker, de koffie pruttelt nu en ik ga zo Zartok ophalen (als ie wakker is ;-))

• Tyno
Tyno Meld zich.....

IEDEREEN OPSTAAN :+

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Tyno schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 04:46:
Tyno Meld zich.....

IEDEREEN OPSTAAN :+
jahjah, ben wakker, tot zo. ff koffie zetten :9

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Wachtende op RubenCS :-) Kaagbaan & polderbaan open op het moment

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

• Gulf_5
Stelletje debielen met z'n allen, zo vroeg :+
/me Gulf_5 drinkt bakkie op, gaat tanken en is onderweg :Y
en 4 uurtjes slapen was niet zo'n goed idee.... maar ja... #nieuwe3dtvtestenisookbelangrijk O-)

iets met foto's...

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
Buienradar ziet er nog mooi uit zo, hopelijk blijft het dat ook.

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 13:02
Veel plezier gastuh.. We zien jullie foto's met veel nieuwsgierigheid tegemoet..

Brombeertje kan helaas niet mee vanwege de verjaardag van zijn vrouw. ;w

Verwijderd

Zitten we dan met z'n tweeën aan de koffie!

Oh inmiddels 3

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 09:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als die cathy 747F weg is komen we naar de mac. we staan nu bij de 18L aan de kop.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
Geniet er van jongens!
Ik kan helaas niet mee in verband met andere verplichtingen...

Verwijderd

Topicstarter
En wij maar wachten op je. ;-)

• Tyno
Zo dat was weer een zeer geslaagde meet. Het weer deed heel aardig mee, en we hadden weer een gezellig groep.

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Sluit ik me helemaal bij aan. Leuke groep, gezellige dag. d:)b
Of ik de foto's van de ochtend ga posten weet ik nog niet... die lijken zwaar mislukt. :X
Wel alvast wat sfeer impressie's :

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-0xAPz7j5h5k/TmtqzbWzfYI/AAAAAAAAElY/B-zId_if7vI/s640/IMG_6894.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-GXbkH-WVeHo/TmtqykF6JKI/AAAAAAAAElU/TNI8JnLiZqE/s640/IMG_6845.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-OiHBkMtETE0/Tmtq0VJdfmI/AAAAAAAAElc/Ncndg-U3ZrA/s640/IMG_6915.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fd7nO5rOgSc/Tmtq1S87uXI/AAAAAAAAElg/CLzvIdi2ois/s640/IMG_6921.jpg

#5 En natuurlijk de nieuwe hype : Suncrossing, hierbij de eerste poging. 8)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-tKXlClAGNXE/Tmtq18d4xZI/AAAAAAAAElk/8c019xrz6XE/s640/IMG_7065.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Tyno schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:14:
Zo dat was weer een zeer geslaagde meet. Het weer deed heel aardig mee, en we hadden weer een gezellig groep.
d:)b

Helemaal mee eens, al had de zonsopkomst beter kunnen zijn. De beloofde mist bleef ook uit helaas.
Maar vortexen des te meer! :)

Ben nog ff blijven hangen tot 16:00... :*)
Nu 594 plaatjes uitzoeken, bewerken & uploaden.
Zal morgen worden denk ik.

/me moet trouwens echt een nieuwe cardreader... 13GB kopieren met 6MB/sec duurt laaaaaaaang.
Kaartje kan harder en de pc ook.

Verwijderd

Ook van deze kant een geslaagde meeting, vooral met de vingers :-) wacht met smart op het resultaat.

• Gulf_5
Na even een uurtje energie bijtanken nu dan wat plaatjes :)
Met 1309 pics gok ik dat ik het record in aantal van vandaag op m'n naam heb geschreven... de enige die mogelijk in de buurt zit, zal Tyno zijn... :P
(nadeel van high speed burst modes :N)

Eerst even de "peoplepics" en later de kisten waarvan de "showcases" niet hier, maar in het verzameltopic zullen belanden :)

1. Op de meet geef je als doorgewinterde spotter het goede voorbeeld aan de andere deelnemers... zo hou je je bijvoorbeeld "zo veel mogelijk" aan de geldende verkeersregels en maak je alleen bij hoge uitzondering een uitzondering op die regels... Dus Derice: niet bij een reguliere Delta perenkist 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5468.jpg

2. Rubencs heeft een megalens, gaat ie ongeveer op 3 meter afstand een foto van mij maken... wat klopt er niet :? Er is echt niets aan mij wat de moeite van het uitvergroten op deze manier waard is... (nee ook dat niet :+)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5542.jpg

3. Watch it, NickH is watching us... 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5544.jpg

4. Kijk, in tegenstelling tot Rubencs, heeft Tyno het wel begrepen. Van die afstand (overkant hoofdvaart) heeft het wél zin om zo'n megalens te gebruiken ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5577.jpg

5. NickH, als je zo van McFlurry houdt, hoef je dat ding niet om te duwen hoor... :P Je duwt je vriendin toch ook niet om ?
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5616.jpg

6. Er waaren eensch.... een stuckje verderop.... ehm.... ... spotters :O
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5680.jpg

7. Ko was ook mee, en ditmaal was NickH de mazzelaar om met Ko op de foto te mogen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5742.jpg

8. Dit verkeersbord hebben we voorzien van vliegtuigmotoren. Probably next time the sign will be having flying lessons O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5782.jpg

Ik vond het ouderwets gezellig ! Dankjulliewel ! NickH ik verwacht wel binnen maximaal een paar dagen al je pics online he !! (Allemaal !!!) ;)

iets met foto's...

Verwijderd

Topicstarter
Gulf_5 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:26:
7. Ko was ook mee, en ditmaal was NickH de mazzelaar om met Ko op de foto te mogen :P
[afbeelding]
Andersom. :P
Ko ging met NickH op de foto. ;)

• Zartok
En alvast maar even een groepsfoto:

#1 knip

Klik voor groot. Later van de week de rest maar eens uitzoeken, nog 1 net als na DUS:

#2 200mm blijft te weinig voor grote afstanden:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-RWx-qA_Llvo/TmuFDF6km7I/AAAAAAAAC_Y/M9iLv0nmIac/s640/DSC_4390.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door PowerUp op 10-09-2011 20:00 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gezellige meet hoor, gaan we vaker doen :D

Binnenkort even m'n foto's uitzoeken.. Kleine sfeerimpressie:

Spottende Tweakers
Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/349/img9897z.jpg

Mijn poging tot suncrossing.. Dat mijn sensor wat stoffig is mag blijken, op f/36 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8555/img9914z.jpg

4500mm :o
Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/2169/20110910123643.jpg

• Gulf_5
Zartok schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:43:
En alvast maar even een groepsfoto:

#1 knip

Klik voor groot. Later van de week de rest maar eens uitzoeken, nog 1 net als na DUS:

#2 200mm blijft te weinig voor grote afstanden:
[afbeelding]
[overdenking]Hoewel ik het in grote lijn met de stelling eens ben, vraag ik me ergens wel af in hoeverre we e.e.a. niet iets subtieler moeten neerzetten op dit openbare voor iedereen leesbare forum... immers er zijn meer partijen betrokken bij de ontwikkeling van (nadelige) regelgeving dan alleen de buurvrouw en kort komt het er op neer dat het met name de niet-spotters zijn, die in eerste instantie ergens de veroorzaker zijn van alle dingen waar de spotters nu last van hebben. (Laat ik er even van uit gaan dat als er echt alleen maar spotters waren geweest, en geen niet-spotters, mensen zoals bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) de buurvrouw wellicht anders in de situatie hadden gestaan en dingen zich misschien anders hadden ontwikkeld... [/overdenking]

Jep, ik heb ook een hekel aan mensen die altijd alleen maar ongenuanceerd kunnen klagen rondom SPL, terwijl ze er zelf zijn komen wonen, vaak zelf ook de overlast zwaar overdrijven en totaal uit verband trekken etc etc en ik ben ook niet blij met de ontwikkelingen die het leven van de eenvoudige hobbyist er niet makkelijker op maken, maar laten wij de boel vooral in de juiste proporties blijven zien, in tegenstelling tot zij die altijd maar klagen...
[/heilige boon modus] O-)

en die 4500mm pic is echt cool !! :Y

[ Voor 6% gewijzigd door PowerUp op 10-09-2011 20:01 ]

iets met foto's...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

OW was het weer zover met de buurvrouw ?

Ik heb net met weemoed nog even aan jullie gedacht toen zeiknat van het zweet een benauwde kerk uit strompelde. Mooi om te zien dat jullie het leuk gehad hebben :)

Volgende keer wil ik weer mee !!!

Gabriël AM5

• Gulf_5
sapphire schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:35:
OW was het weer zover met de buurvrouw ?

Ik heb net met weemoed nog even aan jullie gedacht toen zeiknat van het zweet een benauwde kerk uit strompelde. Mooi om te zien dat jullie het leuk gehad hebben :)

Volgende keer wil ik weer mee !!!
Nee de buurvrouw hield zich gedeisd vandaag, maar we hadden het zo over dat bord en hadden op dat moment bedacht dat we eigenlijk een statement moesten maken richting alle negatieve beeldvorming en daaruit voortvloeiende beleidsvorming. Ook de politie kwam langs en zwaaide vriendelijk, dus daar gaat niks negatiefs naar uit... maar het blijft een pleuriseind lopen naar die rotonde en dat allemaal omdat bepaalde mensen er zogenaamd veel last van zouden hebben... (en zo zijn er nog veel meer ontwikkelingen waar de spotter niet blij mee is, en daarom deze foto... en tja... dan steek je inderdaad die ene vinger op... en we stonden toevallig in de richting van de buurvrouw ;) )

iets met foto's...

Verwijderd

Topicstarter
Eens, zie hem ook liever in m'n mailbox dan online ergens. ;)
Dus als ie vervangen mag worden door de gewone groepsfoto, graag! :)

• Tyno
Toffe sfeer shots _/-\o_

@ Gulf_5, ik kwam op 1400 st :P

1. Tweakers in het wild
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6201/6133517308_386fe4ca61_z.jpg

2. Groepsfoto
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6169/6132973411_47a55d5d79_z.jpg

3. NickH
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6082/6133521522_852c18ee4d.jpg

4. Ko Piloot met de 4500mm
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6154/6133525070_c57e065cbe.jpg

5. Canikon EF4500 mm IS/VR L(ul)
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6210/6132980245_6d4b93df17_z.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee hoeveel Ko foto's er nou uiteindelijk zijn gemaakt, maar als het er genoeg zijn kan ik er wel een leuk verhaal van maken voor z'n weblog.

• Gulf_5
Ik crosspost deze 2 even schaamteloos, omdat ik deze al hier voorbij zag komen... Ik vind ze ook wel een beetje showcase waardig, dus ook in het foto-topic te bekijken ;)

Mijn variant van de suncrossing (inclusief dustspots):
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5798.jpg

En @ Zartok: dit is op 450mm... slechts marginaal beter, maar de hoeveelheid lucht ertussen doet de das om... Toch vind ik m wel gaaf geworden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxfotografie.nl/Forum/2011/Meet/20110910/edit_640/IMG_5750.jpg

iets met foto's...

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
Het was inderdaad erg gezellig!
Ik zal mijn fotos van de week gaan bewerken en uploaden :)

• MarkCantPark

MarkCantPark

Tyno schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:14:
:Y d:)b

@RubenCS - Nogmaals bedankt voor het rijden!

Wat random people shots van mijn kant. Weet niet alle namen precies meer :D

#1 - Rechts
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6155/6133305663_98ffbd045f_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #1 by MarkCantPark, on Flickr

#2 - Linksch
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6082/6133306015_743f364b0e_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #2 by MarkCantPark, on Flickr

#3 - Fully equipt...
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6085/6133306277_55da7da49b_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #3 by MarkCantPark, on Flickr

#4 - Oh hai :+
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6066/6133306607_dd61283ef5_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #4 by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6209/6133852650_f4db6b34e9_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #5 by MarkCantPark, on Flickr

#6 - Boodschapjes doen met z'n karretje... :+
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6080/6133853056_23a9a192b3_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #6 by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6210/6133307475_e43485951c_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #7 by MarkCantPark, on Flickr

#8 @Gulf_5 - Er waren eensch wat spottersch...
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6075/6133307687_e01af57f8e_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #8 by MarkCantPark, on Flickr

#9 - Tweakers In Da Hood? ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6061/6133307937_73fc17baf8_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #9 by MarkCantPark, on Flickr

#10 - Walking the walk...
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6165/6133308175_1c5995bc74_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #10 by MarkCantPark, on Flickr

#11 - Click :9
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6073/6133308461_1ceae60531_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #11 by MarkCantPark, on Flickr

#12 - Steady...
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6153/6133854584_cc74575852_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #12 by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6086/6133854882_5122b9b371_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #13 by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6205/6133855152_b13ae2aca2_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #14 by MarkCantPark, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6077/6133309569_242a7f4da4_z.jpg
GOT Spotting Meet '11 #15 by MarkCantPark, on Flickr

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Gulf_5 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:26:
2. Rubencs heeft een megalens, gaat ie ongeveer op 3 meter afstand een foto van mij maken... wat klopt er niet :? Er is echt niets aan mij wat de moeite van het uitvergroten op deze manier waard is... (nee ook dat niet :+)
[afbeelding]
Het was minstens 4,5 meter, en je krijgt er dit van:)
Volgende keer met converter, voor de neusharen. 8)

Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/schiphol/JE7F6014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/schiphol/JE7F6016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotozegers.nl/got/schiphol/JE7F6019.jpg

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

jullie hadden wel geluk met het mooie weer.. bedacht mij pas toen ik om 15uur in de stad was dat er vandaag de shoot was..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
MarkCantPark schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:55:
[...]

:Y d:)b

@RubenCS - Nogmaals bedankt voor het rijden!

Wat random people shots van mijn kant. Weet niet alle namen precies meer :D

#1 - Rechts
[afbeelding]
GOT Spotting Meet '11 #1 by MarkCantPark, on Flickr

#2 - Linksch
[afbeelding]
GOT Spotting Meet '11 #2 by MarkCantPark, on Flickr
Mark, ik hoop dat je het niet vervelend vind, maar ik kon het niet laten:

Afbeeldingslocatie: http://i.picasion.com/pic44/155edcb5c0a288c1515dd494c7c28241.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark

MarkCantPark

NickH schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:37:
[...]

Mark, ik hoop dat je het niet vervelend vind, maar ik kon het niet laten:

[afbeelding]
Vet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Wauw! Wat een vette meet moet het zijn geweest! Jammer jammer jammer dat ik er niet bij kon zijn!

Weer snel een volgende meet bijvoorbeeld in de winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Is er in oktober niet 1 a 2 weken dat de tijd terug gaat en dat het panoramadeck nog open is?
Wellicht leuk om dan met wat man af te spreken. Met tripod in het donker foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. :)
Is geloof ik in de laatste week voordat de wintertijd in gaat.
Vorig jaar voor 't eerst daar gestaan, erg leuk (vooral ook omdat 't maar 1x per jaar kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegtuigen vind je hier...

Maar tja, niet vliegtuigen die hebben we ook nog. Even kijken....

-1-
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6201/6141071427_28178e15cd.jpg
Wat is er daar te beleven?

-2-
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6168/6141637784_04ce9858d0.jpg
One flexible tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark

MarkCantPark

jorammeke schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:45:
Is er in oktober niet 1 a 2 weken dat de tijd terug gaat en dat het panoramadeck nog open is?
Wellicht leuk om dan met wat man af te spreken. Met tripod in het donker foto's maken.
Leuk idee d:)b

@DickCAH - #2 vette plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jorammeke schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:45:
ff uitgezocht en maar gelijk een topic voor dat idee aangemaakt. :)

[meeting] Avond / nacht fotografie op Schiphol Plaza - WK43

Verwijderd

Hierbij nog wat foto's van de meeting

1, in actie met 5 kilo gewicht :)
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6081/6150576651_afcac31315_z.jpg

2. 500mm geweld, wat een prachtig objectief
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6154/6151124766_1e173de397_z.jpg

3. Daar sta je dan met je Nikon tegenover dat Canon geweld.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6209/6151124242_055fe5db42_z.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6164/6137346535_ffd69f39f4_z.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6188/6150576371_09a79052ba_z.jpg

• Zartok
Bij deze dan ook uiteindelijk mijn foto's:

1. Geen hoogvliegers, maar hoogstaanders :P
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-TRSisF-VhUQ/TnruCF64HtI/AAAAAAAADB0/eKwppQCwb14/s640/DSC_4309.jpg

2. 500mm blijheid
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-tbPXXoxCjjU/TnruEsxLloI/AAAAAAAADB4/RkqCYIlD93k/s640/DSC_4353.jpg

3. Briiiiieeeeuuwwghh, co blijheid :)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Y1ZaJJjGGg4/TnruHKqW2mI/AAAAAAAADB8/-AKjPIa-bi0/s640/DSC_4387.jpg

4. Who cut the cheese:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-d4LgOkTqEyM/TnruKMBsbJI/AAAAAAAADCA/rDYNRo4DAx8/s640/DSC_4421.jpg

5. Normale groepsfoto:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tTwOd1SmcFY/TnruNZhme_I/AAAAAAAADCE/QEShDACTcB0/s640/DSC_4429.jpg

6. En jongens, hoe was de dag:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-lKWSIa_XNuw/TnruQkHc4ZI/AAAAAAAADCI/Tawn7L8Yuhw/s640/DSC_4434.jpg

Klik voor 1600px, DM je mailadres ff als je er eentje groter dan 1600 px wilt.

• NickH
Iets later dan gehoopt ben ik de foto's aant uitzoeken. Ik heb inmiddels twee leuke filmpjes die ik maakte op youtube gezet :)

Enjoy! 8)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JsGdQFFcz54]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KUDWZQ_KthE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke film NickH
Pagina: 1 2 Laatste