Zeer geachte redactie 
In nieuwsitem: nieuws: Microsoft: Sony- en RSA-hacks zijn gevolg van beginnersfouten kom ik een bepaalde opinie/conclusie tegen die ik niet ten volle begrijp.
Dus mijn vraag is: waarom zijn de opmerkingen van Howie opmerkelijk?

In nieuwsitem: nieuws: Microsoft: Sony- en RSA-hacks zijn gevolg van beginnersfouten kom ik een bepaalde opinie/conclusie tegen die ik niet ten volle begrijp.
Waarom zijn de opmerkingen van Howie opmerkelijk? Als ik de bron goed lees, dan geeft Howie gewoon een analyse wat het probleem achter de hacks is geweest en geeft aan dat Microsoft goed tegen die vormen van hacks beveiligd is. Wat is er opmerkelijk aan die stelling? Ik zie de de toegevoegde waarde van de link met andere (ongerelateerde?) beveiligingsissues van Microsoft niet. Volgens mij betreft die claim van Howie enkel de ongepatchde servers een ddos-aanvallen. Uiteraard begrijp ik de gedachtegang wel dat Microsoft best naar zichzelf mag kijken, maar in dit geval lijkt me opmerking van Howie vrij specifiek waardoor je m.i. voorzichtig moet zijn om dit breder te trekken.De opmerkingen van Howie zijn opmerkelijk, omdat Microsoft niet is gevrijwaard van beveiligingsproblemen. Onlangs nog dook een beveiligingslek op in Hotmail, waardoor het mogelijk was om e-mail van gebruikers te stelen. Vorig jaar klaagde een beveiligingsonderzoeker dat Microsoft gemelde kwetsbaarheden maandenlang ongepatcht liet.
Dus mijn vraag is: waarom zijn de opmerkingen van Howie opmerkelijk?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic