Toon posts:

Wellicht onjuiste conclusie in nieuwsitem: Microsoft: Sony-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:05
Zeer geachte redactie :)

In nieuwsitem: nieuws: Microsoft: Sony- en RSA-hacks zijn gevolg van beginnersfouten kom ik een bepaalde opinie/conclusie tegen die ik niet ten volle begrijp.
De opmerkingen van Howie zijn opmerkelijk, omdat Microsoft niet is gevrijwaard van beveiligingsproblemen. Onlangs nog dook een beveiligingslek op in Hotmail, waardoor het mogelijk was om e-mail van gebruikers te stelen. Vorig jaar klaagde een beveiligingsonderzoeker dat Microsoft gemelde kwetsbaarheden maandenlang ongepatcht liet.
Waarom zijn de opmerkingen van Howie opmerkelijk? Als ik de bron goed lees, dan geeft Howie gewoon een analyse wat het probleem achter de hacks is geweest en geeft aan dat Microsoft goed tegen die vormen van hacks beveiligd is. Wat is er opmerkelijk aan die stelling? Ik zie de de toegevoegde waarde van de link met andere (ongerelateerde?) beveiligingsissues van Microsoft niet. Volgens mij betreft die claim van Howie enkel de ongepatchde servers een ddos-aanvallen. Uiteraard begrijp ik de gedachtegang wel dat Microsoft best naar zichzelf mag kijken, maar in dit geval lijkt me opmerking van Howie vrij specifiek waardoor je m.i. voorzichtig moet zijn om dit breder te trekken.

Dus mijn vraag is: waarom zijn de opmerkingen van Howie opmerkelijk?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 16:56
Het is natuurlijk een beetje een gevalletje 'de pot verwijt de ketel'. Microsoft laat beveiligingslekken maandenlang ongepatcht, terwijl het anderen nu 'beginnersfouten' verwijt.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 18:20
Dat is wel erg makkelijk.

Dat iets maandeling niet gepatched word kan natuurlijk ook komen doordat het heel moeilijk te patchen is.
Als iets maandelang niet gepatched word en daarbij is ook sprake van een beginnersfout DAN is zo'n toevoeging in het artikel gerechtvaardigd. Maar daar heb ik geen indicatie van gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:05
Ik deel de mening van mjtdevries dat het beroep op 'de pot verwijt de ketel' hier wel erg dun is. Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre het fair is om dit bericht in dat kader te plaatsen aangezien het een beargumenteerde analyse van de hacks betreft. Microsoft mag zich toch uitspreken over deze hacks? Nogmaals; het betreffen m.i. ongerelateerde zaken die nu tegen elkaar weggestreept worden.

Daarom zie ik het 'opmerkelijke' niet in zijn uitspraken.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee