Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 339952

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een HK AVR255, een HK BDP10 en een Sony KDL-40NX800F.
Het valt me de laatste tijd op dat films op Blu-Ray vaak korrelig op de televisie zijn. Bij trailers voor de film is dat niet het geval. Laats heb ik de documentaire Great Migrations gekocht en die beelden zijn echt vlijmscherp, geen korrel te zien.
Waarom heb ik dat bij films dan wel? Het valt ook op dat het meestal voorkomt met effen kleurige vlakken.

Ik heb overigens alle beeldverbeteraars uitstaan op mijn televisie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe dichtbij zit je bij de TV? Sommige Blu-rays hebben last van digitale ruis bij sommige scenes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Het kan ook film korrel zijn, dat wordt beter zichtbaar met hogere resoluties. Great Migrations is op video gedraaid en heeft dus geen filmkorrel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je de scherpte van je tv ook teruggedraaid tot iets acceptabels? Dat versterkt nml de ruis/film korrel in het videobeeld...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:13:
Hoe dichtbij zit je bij de TV? Sommige Blu-rays hebben last van digitale ruis bij sommige scenes.
Ik zit er 4 meter vanaf dus dat zal het niet zijn.
ShittyOldMan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:49:
Het kan ook film korrel zijn, dat wordt beter zichtbaar met hogere resoluties. Great Migrations is op video gedraaid en heeft dus geen filmkorrel.
Great Migrations is op video opgenomen, waar worden films dan op opgenomen?
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:38:
Heb je de scherpte van je tv ook teruggedraaid tot iets acceptabels? Dat versterkt nml de ruis/film korrel in het videobeeld...
Hier ga ik een mee stoeien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Anoniem: 339952 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:35:
Great Migrations is op video opgenomen, waar worden films dan op opgenomen?
Steeds meer digitaal, maar nog steeds vaak analoge film en daar hoort nu eenmaal wat ruis bij. Soms word het weggefilterd waardoor je ook wat detail kan missen, maar meestal laten ze het zitten en zie je dus wat ruis. Bij andere opnames wordt het zelfs extra toegevoegd om een meer 'echte' filmlook te creëren.

als het zonder verdere verandering van settings op die documentaire haarscherp is en bij een andere BR korrelig is dat vrij strak terug te leiden tot opnamekwaliteit. Daar kun je zelf dus niet zoveel meer aan doen.

[Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 05-07-2011 15:17]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Topicstarter
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:38:
Dit heb ik nu op 0 gezet en het is inderdaad veel minder geworden! Tijdens andere Blu-Rays of HD uitzendingen zie ik geen verschil qua kwaliteit als ik de scherpte aanpas dus ik laat het lekker op 0 staan. Bedankt!

Topicstarter
mr.paaJ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Steeds meer digitaal, maar nog steeds vaak analoge film en daar hoort nu eenmaal wat ruis bij. Soms word het weggefilterd waardoor je ook wat detail kan missen, maar meestal laten ze het zitten en zie je dus wat ruis. Bij andere opnames wordt het zelfs extra toegevoegd om een meer 'echte' filmlook te creëren.

als het zonder verdere verandering van settings op die documentaire haarscherp is en bij een andere BR korrelig is dat vrij strak terug te leiden tot opnamekwaliteit. Daar kun je zelf dus niet zoveel meer aan doen.
Bedankt voor de uitleg!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee