Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 13:59
Weet iemand toevallig wanneer dit gaat komen?

Ik heb er de afgelopen tijd wel vaker van gehoord. Ovi Maps zou het al kunnen.
Dit is dus niet het cachen van eerder gereden routes in Google Maps maar het van tevoren downloaden om alleen maar een GPS nodig te hebben om te kunnen navigeren.

Met een geplande autovakantie voor de deur heb ik hier wel oor naar. Je kunt natuurlijk ook gewoon een TomTom of concurrentie ervan kopen maar dit lijkt me juist een stuk meer hebben. Op een smartphone kan dit natuurlijk maar wat nou als je een Android 3.0 tablet hebt? :9
Los van het feit of je die op je dashboard kwijt raakt ben ik benieuwd of iemand hier meer licht op kan schijnen?
Misschien ben je nauw betrokken met Google of heb je ergens een bron? :)

Hier zou TomTom echter wel een behoorlijke concurrentie aan kunnen hebben. En wellicht heeft dit ook te maken met de vrij recente winst waarschuwing van TomTom.

[Voor 9% gewijzigd door BlueLed op 04-07-2011 21:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Als ik me niet vergis werkt het dan nog niet. Google maps heeft namelijk een internetvebinding nodig om de route te berekenen.

Bron? Eigen ervaring met navigeren en de grens overgaan (geen internet meer).
Je kunt wel een vantevoren ingestelde route volgen, maar meer dan een bepaalde afwijking kent ie niet. In mijn geval wou maps me zo'n 50 km om laten rijden om een knooppunt te bereiken dat 10km verderop op dezelfde weg lag (omdat ik zelf een andere route had genomen). Beter gezegd nog, buiten die standaardafwijking geeft die geen route meer, totdat je de route weer 'kruist'.

De terugweg wou ook niet zo lukken toen.

Als je gewoon GPS-locatie en maps wil, kan ik MapDroyd wel aanraden. GPS Status trouwens ook (download gps-data om een snellere fix te krijgen).
Zie ook Android: Turn by Turn Navigation.

Crizyz op Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is aangekondigd inderdaad dus afwachten verder. Ik kan het ook goed gebruiken (grensgebied).

Hmm, ik zie nu "volgens een anonieme bron", dat maakt de data wat onbetrouwbaarder :p

Een 7" tablet daar is denk ik wel plek voor te maken. Heb er ook al eens aan gedacht dat dit een leuke carputter is als je er een goede standaard en plek voor hebt en hij ook GPS heeft en een autolader. Helemaal als je hem met bluetooth stereo naar je autoradio en boxen kan laten communiceren :p
crizyz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:52:
Als ik me niet vergis werkt het dan nog niet. Google maps heeft namelijk een internetvebinding nodig om de route te berekenen.

Bron? Eigen ervaring met navigeren en de grens overgaan (geen internet meer).
Je kunt wel een vantevoren ingestelde route volgen, maar meer dan een bepaalde afwijking kent ie niet. In mijn geval wou maps me zo'n 50 km om laten rijden om een knooppunt te bereiken dat 10km verderop op dezelfde weg lag (omdat ik zelf een andere route had genomen). Beter gezegd nog, buiten die standaardafwijking geeft die geen route meer, totdat je de route weer 'kruist'.

De terugweg wou ook niet zo lukken toen.
Dat is nu zo, met offline kaarten is natuurlijk het idee dat het wel kan.

[Voor 53% gewijzigd door Marzman op 04-07-2011 21:55]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlueLed
@crizyz: Bedankt voor je suggesties. Ik heb Sygic geprobeerd, heb het alleen nog niet werkend, maar zoiets zoek ik wel!
Maar in tegenstelling tot wat je zegt over de internetverbinding; ik neem aan dat als je alle data op je device hebt staan dat je aan de hand van je GPS-locatie verder geen internetverbinding nodig hebt. MapDroyd ga ik straks ook nog een keer proberen. ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je zoiets zoekt heeft Copilot wel een interesante aanbieding (heel Europa van minder dan 30 euro)
https://market.android.co...lot.eumarket.premiumeupan

/▌

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40
Die aanbieding is erg goed! Vooral voor mijn vakantie komend weekend. Maar stel dat ik het koop en ik hard reset mijn tel (wat na de vakantie moet gebeuren) kan ik dan zonder ellende co-pilot weer opnieuw installeren? Bij Navigon scheen dat wel eens een drama te zijn.

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:24

Satom

Verzamel ervaringen

Je kunt zonder problemen de aangeschafte App zovaak downloaden van de Market als je wilt ;)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40
Ah dat scheelt weer. Alleen wordt het lastig met betalen. Heb geen CC.
Eerst maar kijken of Co-pilot een trail ofzo heeft.

• BlueLed
Een paar dagen geleden nog met de handen in het haar:

nieuws: Google maakt offline navigatie in Maps mogelijk

TADAAAA

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Idd, bij mij werkt het alleen niet op mijn X8. Net Google Maps geupdate naar die versie maar ik heb maar 2 lab-features en offline maps staat daar niet bij.

/▌

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Bij mij stond het er wel bij, het gaat wel om maximaal 10 blokken van 10x10 mijl natuurlijk he, je kunt niet de hele kaart van bijv. Duitsland downloaden.

Home Assistant configuratie

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

En zover ik weet moet je nog steeds internet hebben om een route te kunnen berekenen, dus voegt niet zoveel waarde toe imo, maar desondanks, het is gratis ;)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
lijkt me dus dat het wel waarde toevoegt.... even kort contact om de route te berekenen t.o.v. constant contact om op diezelfde route de tiles van de mappen te downloaden, lijkt me wel een voordeel...

voorbeeld, je zit in parijs, download de tiles van parijs thuis in NL... daarna kun je in parijs overal de weg naartoe raadplegen door even kort (en met weinig MB's) een route op te halen... daarna heb je geen download meer nodig...

of begrijp ik het hele systeem van google maps verkeerd?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vliegtuig02 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:56:
En zover ik weet moet je nog steeds internet hebben om een route te kunnen berekenen, dus voegt niet zoveel waarde toe imo, maar desondanks, het is gratis ;)
Serieus? Dan heb je er dus niks aan, maar goed, Google heeft het ook nog niet aangekondigd. Misschien is het nog niet af.

/▌

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-04 19:45

sHELL

VR "connoisseur"

Marzman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:06:
[...]

Serieus? Dan heb je er dus niks aan, maar goed, Google heeft het ook nog niet aangekondigd. Misschien is het nog niet af.
Maar dit is echt een lifesaver voor mensen die op vakantie gaan naar laden waar de google map kaarten zeer bruikbaar zijn en de data abo's zeer duur.

Vrienden van mij gaan over een paar maand op vakantie naar Japan en deze functie is volgens mij echt een geschenk uit de lucht _/-\o_

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

@Marzman; Jup helaas! Maar we blijven wachten!
sHELL schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:55:
[...]

Maar dit is echt een lifesaver voor mensen die op vakantie gaan naar laden waar de google map kaarten zeer bruikbaar zijn en de data abo's zeer duur.

Vrienden van mij gaan over een paar maand op vakantie naar Japan en deze functie is volgens mij echt een geschenk uit de lucht _/-\o_
Volgens mij gaat dit niet werken (zover als ik begrepen heb), je kan alleen op je huidige locatie en straal van 10miles opslaan/downloaden... maar dit weet ik niet zeker, had iets gelezen op XDA. :X
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee