Owja, ik zal ook vast een 2e auto kopen, want ja...
Ik verzin het niet, maar instanties dwingen je er wel steeds meer toe. Kijk bv naar de belastingdienst en banken.
Ja mee eens, alleen er is ook weer nergens vastgesteld dat ze het verplicht zijn.
Dat van zo min mogelijk overlast staat toch in vrij letterlijke bewoording in het wetboek. Hoe het ingevuld moet worden natuurlijk niet. Ik kan me ook goed voorstellen dat als een winkel verwacht iets binnen een week te kunnen vervangen, dat ze dan geen tijdelijke oplossing gaan verzinnen.
Het wordt naar mijn idee echt anders als, zoals zo vaak, al bij voorbaat wordt aangegeven dat iets al snel 4 weken kan gaan duren.
en een winkel die alleen verdient met verzendkosten
Dat is toch het probleem van de winkel? Moeten ze maar een fatsoenlijk model/winstmarge hanteren.
Eigenlijk valt me op dat de enige reden dat ze goedkoper zijn dan een fysieke winkel, is omdat ze de regels niet zo nauw nemen.
Op het moment dat ze een wél gaan doen wat ze moeten doen, eens zelf verantwoordelijkheid nemen ipv op leveranciers schuiven, dan zullen de marges ruimer moeten en zullen de prijzen waarschijnlijk tegen die van de fysieke winkel aan komen te liggen. Is dat gedoe van kromme concurrentie ook van de baan.
[Voor 13% gewijzigd door Paulus0013 op 05-07-2011 17:12]