Toon posts:

Hoe lang duurt een RMA normaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-03 21:43
Mijn Asus mobo was gestorven en ik heb via mijn leverancier (afuture) een RMA aan gevraagd op 22 Mei. Na heel wat gezeur omdat ik kennelijk een bracket niet mee heb verzonden en die apart heb moeten opsturen is mijn mobo op 30 mei naar Asus gegaan. Tot heden heb ik nog niks terug, meerdere keren informatie opgevraagd bij afuture maar die blijven maar zeggen dat ze op de leverancier aan het wachten zijn.

Ik zit nu dus al 6 weken zonder computer, is dit normale looptijd voor een RMA?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Niet onrealistisch vrees ik, Asus rma op componenten is niet bepaald snel. Tot 2 maanden hoor je wel eens langskomen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 31-05 12:22
Asus videokaart wel eens 3 maanden kwijt geweest, 1 maand is dus peanuts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 02:11

Paulus0013

pom pom

En natuurlijk geen vervangend mobo om het ongemak in te perken?
Want alleen dan is wat langer wachten minder erg.
Ik vind 6 weken ronduit onacceptabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Je zou kunnen proberen de winkel in gebreke te stellen door middel van een aangetekende brief. 30 dagen lijkt mij toch wel een maximale tijd voor een RMA. Echter zou ik er niet teveel van verwachten. Tegen de tijd dat je brief aankomt en afgehandeld is heb je waarschijnlijk al jouw moederbord terug van ASUS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:07
Paulus0013 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:06:
En natuurlijk geen vervangend mobo om het ongemak in te perken?
Want alleen dan is wat langer wachten minder erg.
Ik vind 6 weken ronduit onacceptabel.
Staat nergens dat het binnen 6 weken moet gefixt zijn, een moederbord te leen is coulance en dat zullen webshops met hun halve procentjes marges zeker niet doen.

meeste normale winkels ook niet hoor, helaas is RMA niet altijd even snel.
Soms kan de winkel rechtstreeks naar Asus toe het product sturen.
Soms moet de winkel het naar hun leverancier brengen en dan weer van leverancier naar ASUS.
Soms wacht een winkel met inzenden tot ze er wat meer hebben om de verzendkosten te drukken, want dat betaald de winkel zelf.

Kortom er kan in het hele gebeuren zoveel fout / mis gaan of voor zorgen het langer duurt.
Wat allemaal voor de klant geen bal uit moet maken, helaas is dat de gene die er mee zit.

Intel garantie met borden is bijvoorbeeld anders, je meld een RMA hun sturen een NIEUW bordje en in de doos van de NIEUWE stuur je de oude terug.
Helaas zijn die vaak duurder of in mindere mate te krijgen.

[Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 05-07-2011 00:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 20:27
Een videokaart van mij was een paar maanden terug 6 weken onderweg. Bij Salland overigens.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Tja, ik zit onderhand alweer een maandje op een Asrock (dus Asus?) moederbord te wachten, en dat is toch niet via een simpel webshoppie maar via een van de 'grotere' winkels. Hopelijk gaat het niet nog een maand duren, want ik wil toch graag weer genieten van mijn htpc'tje :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Groter wil niet altijd goed betekenen ;-) Overigens heeft asrock al een tijdje niks meer met asus te maken, inmiddels een zelfstandige 'brand'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Staat nergens dat het binnen 6 weken moet gefixt zijn, een moederbord te leen is coulance en dat zullen webshops met hun halve procentjes marges zeker niet doen.
Coulance? En dat terwijl de wet stelt met zo min mogelijk overlast?
Ik vind 6 weken wachten in een wereld waarin een pc tegenwoordig een belangrijk element is verre van zonder overlast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 151099

6 weken is lang, maandje is acceptabel vind ik. kunnen ze geen status aangeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Paulus0013 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Ik vind 6 weken wachten in een wereld waarin een pc tegenwoordig een belangrijk element is verre van zonder overlast.
Lijkt mij ook. Misschien interessant: begintmeta in "Vraag over garantieafhandeling monitor" (ook wel elders te vinden (met bijbehorende discussie), er zijn natuurlijk genoeg topics over dit onderwerp te vinden op GoT).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:07
Paulus0013 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Ja mee eens, alleen er is ook weer nergens vastgesteld dat ze het verplicht zijn.
kortom kleine grijze wereld waar iedereen doet waar die zin in heeft en een winkel die alleen verdient met verzendkosten gaat echt niet uit de pak van hun hart je een mobo lenen.

En als je het zo zegt over pc een belangerijk iets is in de wereld dan heb je er toch meer als 1 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Haha, ja daar verbaas ik me altijd over. Mensen die helemaal radeloos zijn omdat hun laptop/pc kapot is en hun hele inkomen/bedrijf daarvan afhankelijk is. Hoe lomp ben je dan dat je heel je bedrijfsrisico aan 1 pc ophangt? Professionele fotografen lopen ook altijd met meerdere body's in het veld hun werk te doen, als er 1 mee kapt kunnen ze meteen verder..... Hetzelfde geld natuurlijk voor alle pubers die hun schoolwerk moeten doen, maar tegelijkertijd flink gaan lopen klokken en tweaken met diezelfde pc om de ogen van hun matties uit te steken. Gaat het ding kapot dan zijn de poppen aan het dansen..... :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Owja, ik zal ook vast een 2e auto kopen, want ja...

Ik verzin het niet, maar instanties dwingen je er wel steeds meer toe. Kijk bv naar de belastingdienst en banken.
Ja mee eens, alleen er is ook weer nergens vastgesteld dat ze het verplicht zijn.
Dat van zo min mogelijk overlast staat toch in vrij letterlijke bewoording in het wetboek. Hoe het ingevuld moet worden natuurlijk niet. Ik kan me ook goed voorstellen dat als een winkel verwacht iets binnen een week te kunnen vervangen, dat ze dan geen tijdelijke oplossing gaan verzinnen.
Het wordt naar mijn idee echt anders als, zoals zo vaak, al bij voorbaat wordt aangegeven dat iets al snel 4 weken kan gaan duren.
en een winkel die alleen verdient met verzendkosten
Dat is toch het probleem van de winkel? Moeten ze maar een fatsoenlijk model/winstmarge hanteren.
Eigenlijk valt me op dat de enige reden dat ze goedkoper zijn dan een fysieke winkel, is omdat ze de regels niet zo nauw nemen.
Op het moment dat ze een wél gaan doen wat ze moeten doen, eens zelf verantwoordelijkheid nemen ipv op leveranciers schuiven, dan zullen de marges ruimer moeten en zullen de prijzen waarschijnlijk tegen die van de fysieke winkel aan komen te liggen. Is dat gedoe van kromme concurrentie ook van de baan.

[Voor 13% gewijzigd door Paulus0013 op 05-07-2011 17:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:17:
...
En als je het zo zegt over pc een belangerijk iets is in de wereld dan heb je er toch meer als 1 ?
Als het heel belangrijk is zal je vast twee PCs hebben, maar als dan een kapot gaat, zal je dus weer een vervanger bij moeten halen tot de kapotte het weer doet. Op zich lijkt me dat je het in zo'n geval vaak ook kan doen met de belofte dat je, mocht de reserve-PC het dan ook begeven, binnen één werkdag een vervanger krijgt voor een van de twee. In het onder andere het eerdergelinkte topic is het een en ander mbt vervanging wat meer uitgewerkt.

[Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 25-07-2011 10:48]

• eth0stack
  • Laatst online: 24-03 21:43
Even een kleine update. Ik heb mijn moederbord terug na 2 maanden en 1 dag.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

Floppus

Customer Experience matters

Gezien het nu is afgerond, is je verhaal eigenlijk meer op z'n plek in de ShopReview. Dan hebben anderen er ook meer aan :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee