Toon posts:

Paarse letters in BSOD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:56

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik kwam gister thuis van een LAN-party en had toen weinig zin om mijn PC aan te sluiten. Nu werd ik vanochtend wakker en had alles aangesloten en mijn PC aangezet. Windows boote gewoon en ik kon inloggen. Vrijwel meteen na het inloggen kreeg ik een BSOD, met wat paarse letters onderin (IPV witte). Ook ging hij niet verder dan 30%. Toen heb ik mijn PC gewoon gereboot en toen kreeg ik geen beeld meer.

Vervolgens de BIOS gereset maar dat hielp ook niks. Weet iemand wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:10
ThijsD schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:19:
Beste tweakers,

Ik kwam gister thuis van een LAN-party en had toen weinig zin om mijn PC aan te sluiten. Nu werd ik vanochtend wakker en had alles aangesloten en mijn PC aangezet. Windows boote gewoon en ik kon inloggen. Vrijwel meteen na het inloggen kreeg ik een BSOD, met wat paarse letters onderin (IPV witte). Ook ging hij niet verder dan 30%. Toen heb ik mijn PC gewoon gereboot en toen kreeg ik geen beeld meer.

[afbeelding]

Vervolgens de BIOS gereset maar dat hielp ook niks. Weet iemand wat er mis kan zijn?
Kan vanalles zijn. Heb je de error code niet gegoogled?

Rot geheugen, driver probleem, harde schijf probleem zijn denk ik wel de meest voorkomende.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Nee nog niet eigenlijk.

[Voor 62% gewijzigd door Koozza op 04-07-2011 14:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 21:48

Malantur

BBG'er
0x000000C5: DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL
An attempt occurred to touch invalid memory at a process IRQL that is too high. This is almost always caused by drivers that have corrupted the system pool. If you’ve recently installed any new software, check to see if it’s properly installed; and check for updated drivers on the manufacturer’s web site.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Maar als je helemaal geen beeld meer krijgt kun je proberen je Windows dvd erin te stoppen en vervolgens te kiezen voor systeem herstel. Zet hem dan terug naar een datum van vóór de LAN party.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Maar ik krijg niet eens een BIOS schrem te zien, ze blijven gewoon zwart. Dus hoe kan ik dan in een Windows DVD komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
ThijsD schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:30:
Maar ik krijg niet eens een BIOS schrem te zien, ze blijven gewoon zwart. Dus hoe kan ik dan in een Windows DVD komen?
Heb je al eens aan je voeding geroken? Als je ook geen bios beeld krijgt is het een hardware probleem. Vaak een kapotte voeding, en dat ruik je snel als je er even met je neus naast gaat hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53
De rest van jouw PC lijkt wel gewoon te booten (leds, fans etc)?

Heb je een moederbord met een display waarop staat in welk proces hij bezig is tijdens het booten? Dan kun je dat posten. Als het BIOS niet meer te voorschijn komt, lijkt het namelijk op een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Laten wij eens beginnen met de systeemspecificaties?

Doet graag mooie dingen met geluid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:11

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Videokaart verrot? Letters zien er ook wel erg groot uit vind ik

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Afgelopen donderdag postte je dit PC doet niks; en nu vraag je weer om hulp?
Volgens mij was dat min of meer hetzelfde probleem, geen boot, wel fans die aangaan etc.

Dus het zou je moederbord kunnen zijn, of geheugen, voeding, videokaart.

Gewoon systematisch afgaan:

- Voeding ruiken, doorgebrand?
- Booten zonder videokaart, hdd, geheugen etc. Geen piepjes? Dan is voeding of mobo gaar.
- Booten met 1 geheugen bank, indien onsuccesvol geheugen omwisselen
- Andere videokaart proberen
- Mobo checken op kapotte condensators etc.
ThijsD schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:42:

[...]

Klopt dat was voor de PC van een kennis (puur toeval) en dat is opgelost, de CPU was kapot gegaan :)
Is misschien nu toevallig ook het geval; maar het kan vanalles zijn.

[Voor 69% gewijzigd door Phusebox op 04-07-2011 14:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ok de PC gaat wel gewoon aan, HDD spinnen up, Fans gaan draaien. Mijn hardware is als volgt:

Processor: Q6600 2,4Ghz (maar liep zonder problemen of hoge temps op 3,2)
Graka: Sapphire 5770 512MB
Mobo: Asus P5Q deluxe
Hdd's: Heel veel verschillende met als main een SSD (vertex 2)
Voeding: 750W corsair.
Geheugen: 4GB DRR2 1066 Corsair
Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:41:
Afgelopen donderdag postte je dit PC doet niks; en nu vraag je weer om hulp?
Volgens mij was dat min of meer hetzelfde probleem, geen boot, wel fans die aangaan etc.
Klopt dat was voor de PC van een kennis (puur toeval) en dat is opgelost, de CPU was kapot gegaan :)

[Voor 37% gewijzigd door Koozza op 04-07-2011 14:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 23:33
CPU kapot? Wellicht werd je Q6600 niet te heet maar dat betekend niet dat ihj ook stabiel is. Mogelijk is er een core nu gammel. Of anders je videokaart en geheugen eens swappen om te kijken of hij dan wel boot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
je hebt je pc verplaatst, controleer of alles er nog wel goedi n zit.. met name je videokaart..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ok ik heb alles eruit gehaald en er terug in gedaan en geboot. Nu doet hij het weer maar door een tactische fout van mij ben ik nu dus de lul :P

Ik had geboot met alleen C:/, mijn profielen stonden op E:/. Nu heeft windows dus alles terug verandert naar C:/ en moet ik dus alsnog reinstallen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
ach ja.. je pc doet het iig.... ;) blijven lachen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee