• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 21:35

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb van een kennis van mij de vraag gekregen of ik hun PC kon maken, maar ik ben een beetje ten einde raad :P De PC gaat wel aan (As in de fan's gaan draaien) maar vervolgens komt er geen beeld of niks. Ik heb de Graka al verwijdert en de VGA aansluiting on board gedaan maar dat helpt niet. Het vreemde is echter als ik het RAM eruit haal dat hij geen piepjes geeft (hij doet gewoon hetzelfde als eerst). Ook de Cmos heb ik al gereset, maar geen resultaat.

De voeding lijkt me niet kapot want het Mobo geeft wel gewoon licht en de fans draaien. Dus ik denk dat het moederboard gewoon getoast is.

Iemand enig idee wat hiermee mis kan zijn?

Thijs

Edit:
Overigens was hij wel erg stoffig:

[Voor 11% gewijzigd door Koozza op 30-06-2011 13:51]

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
processor eruit, schoonmaken en terug?

goed uitblazen met een compressor?

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 30-06-2011 13:49]

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Anoniem: 393864 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:48:
processor eruit, schoonmaken en terug?

goed uitblazen met een compressor?
Nee nog niet, zal ik nu even gaan doen :)

• Niet online
vergeet ook niet de voeding uit te blazen

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 30-06-2011 13:54]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55
Zelfde 2 weken geleden met eigen pc gehad, deed ineens niets meer.
Fans gaan draaien, na 15 seconden komen de hd's pas op, maar niet starten verder, ook geen beeld.

Ik heb ten einde raad toch de voeding eens geswapped, en toen deed hij het ineens weer perfect.
Ik had zelf ook de voeding niet verwacht, maar het kan dus toch.

Misschien bij jou ook? Kijk anders eens of er bolle condensatoren op het plankje staan, als ik zo kijk heb je een socket A platform daar, die waren redelijk gevoelig met die dingen.

Suc6

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik heb even 2 foto's van de Elco's gemaakt, maar die middelste ziet er niet heel goed uit denk ik :)

• Niet online
dat wordt dan een nieuw moederbord e voeding.
heb je de pc ook al geprobeerd nadat je hem schoongemaakt hebt?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 30-06-2011 14:17]

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Anoniem: 393864 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:09:
dat wordt dan een nieuwe voeding.
heb je de pc ook al geprobeerd nadat je hem schoongemaakt hebt?
Nee nog niet, daar was ik nog mee bezig, maar ik d8, laat ik vast 2 foto's maken ;)

• Niet online
als je het ziet zitten kun je de elco ook vervangen.
dan heb je vast wat aan dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1454389

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:05
Zo op het eerste gezicht heb je 2 opties: elco's vervangen of moederbord vervangen.
Op de foto's te zien schat ik het systeem uit 2005-2007. Ik zou aanraden om 2dehands een vergelijkbaar bordje te vinden, tenzij er een OEM licentie opzit, want dan kan windows niet geinstalleerd worden (of blijven werken zonder installatie).

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Aragnut schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:16:
Zo op het eerste gezicht heb je 2 opties: elco's vervangen of moederbord vervangen.
Op de foto's te zien schat ik het systeem uit 2005-2007. Ik zou aanraden om 2dehands een vergelijkbaar bordje te vinden, tenzij er een OEM licentie opzit, want dan kan windows niet geinstalleerd worden (of blijven werken zonder installatie).
't is een asus systeem dus er zal vast een OEM licentie aan zitten :) Maar ik zal even met die kennisen moeten overleggen dan wat ze willen. (Overigens ben ik nog bezig met schoonmaken)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
Bordje zal wel dood zijn :).
OEM licentie kan je trouwens prima heractiveren met een orginele OEM code die je al gebruikt heb, door gewoon de orginele activatie te volgen en anders telefonisch.

Werkt 99x van de 100.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ok, klaar met schoonmaken maar nogsteeds geen boot :) Het zal dus wel het mobo zijn :(

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04 09:27
Moederbord is zeker aan vervanging toe, maar het kan nog steeds de voeding zijn (of beide misschien).
Hang er een testertje aan zou ik zeggen, of probeer is een andere voeding, want als je ze beide meot vervange kan je al bijna even goed een 2de hands pc van iemand over kopen.

• Aragnut
Mektheb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:22:
Bordje zal wel dood zijn :).
OEM licentie kan je trouwens prima heractiveren met een orginele OEM code die je al gebruikt heb, door gewoon de orginele activatie te volgen en anders telefonisch.

Werkt 99x van de 100.
Hoe vaak heb je dat zelf geprobeerd? Bij mijn weten zijn die fabrikant-OEM licenties namelijk afgesteld op code die de fabrikant in het moederbord verstopt. Als je microsoft belt, krijg je waarschijnlijk ook te horen dat dit niet kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aragnut schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:47:
[...]

Hoe vaak heb je dat zelf geprobeerd? Bij mijn weten zijn die fabrikant-OEM licenties namelijk afgesteld op code die de fabrikant in het moederbord verstopt. Als je microsoft belt, krijg je waarschijnlijk ook te horen dat dit niet kan.
Nee hoor, de OEM codes die ik tot nog toe had werkten nog prima als ik onderdelen van het systeem moest vervangen. Ook met een ander moederbord. Zou ook beetje gek zijn; HP gebruikt gewoon foxconn moederborden bijvoorbeeld, dan zou Foxconn voor HP een special code in de BIOS moeten zetten oid? Zelfbouwsystemen kunnen ook een OEM code krijgen, als jij een zelf samengestelde pc koopt bij alternate of informatique oid kun je daar gewoon een OEM licentie bij kopen. Denk niet dat Informatique zelf een code in het moederbord gaat verstoppen?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
Pixeltje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:46:
[...]

Nee hoor, de OEM codes die ik tot nog toe had werkten nog prima als ik onderdelen van het systeem moest vervangen. Ook met een ander moederbord. Zou ook beetje gek zijn; HP gebruikt gewoon foxconn moederborden bijvoorbeeld, dan zou Foxconn voor HP een special code in de BIOS moeten zetten oid? Zelfbouwsystemen kunnen ook een OEM code krijgen, als jij een zelf samengestelde pc koopt bij alternate of informatique oid kun je daar gewoon een OEM licentie bij kopen. Denk niet dat Informatique zelf een code in het moederbord gaat verstoppen?
Ik heb zelf voor een bedrijf gewerkt welke ook z'n eigen systemen in elkaar zette. Hierbij moest naar reparatie een flash plaatsvinden om de OEM licentie van dat bedrijf aan de praat te krijgen. Bij Vista moest er zelfs een bepaalde bios van de moederborden fabrikant (Asus, msi, etc.) geflasht worden (wat het updaten van de bios niet makkelijker maakte). Om de bios te krijgen moest het bedrijf, voor zover ik weet, een certificaat van Microsoft opsturen, deze werd samengevoegd met een certificaat van het moederbordenbedrijf, en werd een bios teruggestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Moederbord is inderdaad kapot, geen RAM geplaatst, starten en geen piepjes is 9 vd 10 keer het moederbord defect. Die bolle en lekkende elco bewijst dat nog maar eens.

Leg het probleem even voor bij de eigenaar, want een vervangend moederbord is bijna net zo duur als wat die hele pc nog waard is (socket 478 939/AM2 zo te zien, 2004/2005)

[Voor 9% gewijzigd door FastFred op 01-07-2011 09:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
FastFred schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:32:

Leg het probleem even voor bij de eigenaar, want een vervangend moederbord is bijna net zo duur als wat die hele pc nog waard is (socket 478 939/AM2 zo te zien, 2003/2004)
Gezien er AMD op de koeler staat, gok ik dat het een 939/AM2 bord is :+ (of 940... 8)7 )

Als het systeem inderdaad uit 2003/2004 is dan zal het systeem ook niet meer de snelste zijn. Succes met het overreden van de eigenaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Het is een Socket 940 :) Maar ik heb het al aan de eigenaar voorgelegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Ben geen AMD kenner, vandaar. Zoals je ziet dacht ik eerst aan socket 478

*shame

Maar heb het er met de eigenaar eens over, want moederborden met dit socket zijn niet eens meer te krijgen volgens de PW ;)

[Voor 3% gewijzigd door FastFred op 01-07-2011 11:42]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee