Toon posts:

Hoeveel watt voeding voor 2x een radeon hd 5870??

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 17:32
Hoeveel watt voeding heb je eigenlijk nodig voor een crossfire setup met 2 radeon hd 5870? Ik heb op dit moment 1 en wil er misschien nog een bijkopen, maar ik heb maar een voeding van 620 watt (coolermaster realpower 620) Is er een manier hoe je kan berekenen wat je minimaal aan watt nodig hebt voor je setup?

[Voor 18% gewijzigd door hardware4live op 04-07-2011 12:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:54
Recommended Power Supply

So here's my power supply recommendation:

Radeon HD 5870

The card requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 40 Amps available on the +12 volts rails.

Radeon HD 5870 CrossfireX

A second card requires you to add another 188 Watts. You need a 700+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 55~60 Amps available on the +12 volts rails.
Bron: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5870-review-test/13

Of speel hier eens mee: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Wat is de rest van je systeem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Je kan van zowel ATI, Nvidia en Intel de CPU's en GPU's opzoeken door de naam in google in te voeren en in de specs staat het stroom verbruik:

http://www.amd.com/us/pro...n-hd-5870-overview.aspx#2

dat word dan 2 x 188W + de overige onderdelen, dus volgend mij moet het net kunnen als je niet veel andere hardware in de kast heb zitten anders mag er nog 100 / 200W bij

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 17:32
ik heb dus even op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp gespeeld en dan kom ik uit op 583 watt

ik heb dit ingevoerd:
System Type: 1 physical CPU
Motherboard: High End - Desktop
CPU: Intel Core i7-920 2667 MHz Bloomfield
CPU Utilization (TDP): 90% TDP

RAM: 3 Sticks DDR3 SDRAM
Video Card: AMD Radeon HD 5870
Video Type: Crossfire

ATTENTION: FOR PERSONAL, NON-COMMERCIAL USE ONLY

IDE HDD 7200 rpm: 2 HDDs

Flash SSD: 1 Drive
DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive

Sound Blaster - All Models: Yes

Fans
Regular: 2 Fans 80mm; 2 Fans 120mm;

Keyboard and mouse: Yes

System Load: 90 %

[Voor 51% gewijzigd door hardware4live op 04-07-2011 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Hmm, ik weet niet of ik het zou vertrouwen... Maar het is op zich een prima voeding, dus iets meer dan zijn rated wattage moet hij wel kunnen halen. Toch zou ik er liever een 750W voeding inschroeven.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
Voor de mensen die minder goed in grieks zijn;
http://translate.google.c...er-m620-review-81146.html

Het nut van de link ontgaat me overigens.

[Voor 8% gewijzigd door spNk op 19-07-2011 22:57]

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit lijkt me niet echt topicwaardig. Als je het al had willen vragen was [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 waarschijnlijk de beste plek geweest, maar je had het wel gemakkelijk zelf kunnen vinden met Google. Dit topic gaat op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee