Toon posts:

Vaak gesubmit nieuws niet gepubliceerd...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
N.a.v. een paar reacties in meuk: Nvidia GeForce 275.50 bèta (o.a. MegaTronics in 'meuk: Nvidia GeForce 275.50 bèta') besloot ik dit topic te openen.

Ook al staat in de FAQ het volgende:
:( Mijn submit is weggegooid en Jantje krijgt twee weken later de credits! Dat is geméén!
Tja, dat gebeurt af en toe. De submitqueue wordt niet door één persoon bijgehouden. Het kan dus voorkomen dat een redacteur een submit weggooit, het nieuws opnieuw wordt gesubmit en een andere redacteur het alsnog besluit te gebruiken. Vooral bij de Meuktracker, die niet zoals het nieuws in eerste instantie door de redactiecoördinator wordt bijgehouden, komt dat nog wel eens voor. Sorry :'( Wat vaker voorkomt is dat een artikel zónder submitter online gaat, terwijl je ons toch net op dat nieuws had gewezen - in dat geval hadden we het nieuws zelf al ontdekt en waren we er al mee aan de slag gegaan. In principe voegen we geen submitters achteraf toe.
N.a.v. de reacties in het eerder genoemde frontpage-topic en vele reacties in eerdere frontpage topics, heb ik toch het idee dat er veel vaker relevant nieuws niet of pas erg laat wordt gepubliceerd ondanks eerdere submits van het nieuws.

Het lijkt dus een breder probleem te zijn dan wat je uit de FAQ kunt opmaken.

In het specifieke geval wat in het frontpage topic wordt aangehaald, de DX11 patch voor Crysis 2 (AmigaWolf in 'meuk: Nvidia GeForce 275.50 bèta'). Daar is op de frontpage al eerder over gepubliceerd dus je zou denken dat de uiteindelijke release van deze patch toch echt wel nieuwswaardig is. Maar blijkbaar niet :?

Aangezien ik dit soort opmerkingen toch met regelmaat tegenkom in de reacties op de frontpage wou ik het toch nog eens aankaarten hier...

[Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 04-07-2011 10:48]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
'Probleem' vind ik een erg groot woord. Persoonlijk zal het mij een worst wezen of mijn naam bij een submit komt te staan of niet, maar ik begrijp dat de meningen daar over verdeeld zijn. Ik heb zelf eigenlijk geen idee of dat ooit gebeurd is, terwijl ik wel met enige regelmaat zaken submit en de desbetreffende artikelen ook lees. Tnet heeft een puike community achter zich, en zorgt naar mijn mening goed voor ons, door ons een warme omgeving te bieden waar we ons ei kwijt kunnen en andere eieren kunnen rapen, met een fraaie karma-store er achter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik vroeg me het ook al eerder af. Is het niet beter om ipv eerder gesubmitte url's botweg te weigeren, ze gewoon samen te nemen zodat ze meer opvallen. Nieuws dat door meerdere mensen gepost wordt zal vaak ook voor veel mensen interessant zijn :).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
zacht schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:55:
'Probleem' vind ik een erg groot woord. Persoonlijk zal het mij een worst wezen of mijn naam bij een submit komt te staan of niet

[..]
Ik heb het woord 'probleem' nergens genoemd. En daarnaast gaat het er hier niet over of je naam bij een submit komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Is dit topic niet een beetje dubbel met ingestuurde nieuwstip ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Het gaat hier om meuktips en er is een groot verschil is tussen het oppikken van die tips en die van nieuws. De lijst met nieuwstips wordt continu bijgehouden door de redactie en onderwerpen die communityleden aandragen en die opgepikt worden zouden in principe uiterlijk binnen een dag online moeten komen. Meukjes worden verwerkt door tweakers die dit freelance doen en die onregelmatiger werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Ik heb het woord 'probleem' nergens genoemd. En daarnaast gaat het er hier niet over of je naam bij een submit komt.
Oh
Het lijkt dus een breder probleem te zijn dan wat je uit de FAQ kunt opmaken.
Maar je hebt een punt dat ik je intentie niet goed begreep, excuus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
zacht schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:41:
[...]

Oh

[...]

Maar je hebt een punt dat ik je intentie niet goed begreep, excuus.
OK, Het woord 'probleem' noemde ik wel maar ik bedoelde het in eerste instantie meer als probleem dat zoveel tweakers al hebben opgemerkt in meerdere frontpage topics dat submits vaak veel te laat of helemaal niet worden gepubliceerd, waardoor je ofwel oud nieuws hebt of helemaal geen nieuws. Terwijl de submit er toch niet voor niets is natuurlijk.

Wat betreft naamsvermelding: nee, daar heb ik het helemaal niet over. Bv. in het geval van mijn GeForce 275.50 drivers submit: I don't care, als iemand anders me was 'voorgeweest' had ik daar geen seconde van wakker gelegen.
Als ik dat topic lees niet helemaal. Daar gaat het meer over de werking van het submitten en de naamsvermelding. Hier gaat het er meer over dat nieuwsitems voorbij komen die vaak al dagen zo niet weken eerder zijn gesubmit maar dan pas later wegens een submit van iemand anders alsnog worden gepubliceerd -- vraag is dan waarom de eerdere submits genegeerd lijken te zijn?

Zoals in het frontpage topic over de GeForce 275.50 drivers wordt aangehaald, iemand die de Crysis 2 DX11 patch had gesubmit. Over het ontbreken van DX11 in Crysis 2 is veel te doen geweest, ook op Tweakers.net -- waarom lijkt die submit dan genegeerd (of gemist) te zijn?

Ik wil zeggen, het nieuws dat er een DX11 patch zou komen stond op de frontpage: nieuws: Crysis 2 krijgt Dx11 Tesselation en High Res Textures

Maar de daadwerkelijke patch is nergens iets over te vinden wat je juist wel zou verwachten.

[Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 04-07-2011 12:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Ok hier is het dan.

Ik submit zo veel, en voila: er komt niks bij drivers of Software, heb ook een week terug de Crysis 2 DirectX 11 Ultra Upgrade packets ge submit maar staat er ook niet op, en ga maar zo door in het verleden, dus dat was de rede dat ik het niet meer doe, hoop dat dat nu beter gemaakt word.

[Voor 17% gewijzigd door AmigaWolf op 04-07-2011 19:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 11:28

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
AmigaWolf schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:45:
Ok hier is het dan.

Ik submit zo veel, en voila: er komt niks bij drivers of Software, heb ook een week terug de Crysis 2 DirectX 11 Ultra Upgrade packets ge submit maar staat er ook niet op, en ga maar zo door in het verleden, dus dat was de rede dat ik het niet meer doe, hoop dat dat nu beter gemaakt word.
Klopt, maar je was niet de eerste. Ik zie dit item nog in de wachtrij staan en zal even navraag doen waarom deze nog niet is verschenen. Zoals Olaf al aangaf, heeft dit mogelijk te maken met de losvaste bezetting die we voor de Meuktracker tot onze beschikking hebben: ik kan freelancers niet dwingen op bepaalde dagen/tijden te werken. Wel kunnen we ze vragen op bepaalde onderwerpen alerter te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het hele punt is dat door dit soort dingen de motivatie om nog een submit te doen daalt. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Wilbert de Vries schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:35:
[...]

Klopt, maar je was niet de eerste. Ik zie dit item nog in de wachtrij staan en zal even navraag doen waarom deze nog niet is verschenen. Zoals Olaf al aangaf, heeft dit mogelijk te maken met de losvaste bezetting die we voor de Meuktracker tot onze beschikking hebben: ik kan freelancers niet dwingen op bepaalde dagen/tijden te werken. Wel kunnen we ze vragen op bepaalde onderwerpen alerter te zijn.
Ok meneer (Hoofdredacteur) de Vries bedankt dat u antwoord, is goed dat u de tijd neem om ons te helpen (luisteren), en wat Wildfire al zij dat de motivatie om nog een submit te doen daalt door dit soort dingen, omdat het pas een of meer dan een week duur (of niet) voordat het geplaatst woord, en dan is het ondertussen ook geen nieuws meer, ik begrijp dat u niks kan dwingen maar is er dan niks wat u kan doen om het sneller te makken?

[Voor 7% gewijzigd door AmigaWolf op 05-07-2011 02:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 11:28

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wildfire schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:52:
Het hele punt is dat door dit soort dingen de motivatie om nog een submit te doen daalt. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
AmigaWolf schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 02:17:
[...]

Ok meneer (Hoofdredacteur) de Vries bedankt dat u antwoord, is goed dat u de tijd neem om ons te helpen (luisteren), en wat Wildfire al zij dat de motivatie om nog een submit te doen daalt door dit soort dingen, omdat het pas een of meer dan een week duur (of niet) voordat het geplaatst woord, en dan is het ondertussen ook geen nieuws meer, ik begrijp dat u niks kan dwingen maar is er dan niks wat u kan doen om het sneller te makken?
Als ik middelen had om de Meuktracker te versnellen, uit te breiden of groter te maken dan zou ik dat doen. Die middelen heb ik nu echter niet. Redactioneel hebben we eerder geïnvesteerd in de redactie om het nieuwsaanbod en het aantal reviews uit te kunnen breiden. De Meuktracker was geen structureel onderdeel van deze uitbreiding. Wel wil ik de komende maanden gebruiken om de Meuktracker beter te laten aansluiten bij het nieuws en reviews die we schrijven en de productgroepen die we daarbij redactioneel belangrijk vinden. Dit is echter geen oplossing voor het 'probleem' dat het soms gewoon even kan duren voordat een Meukbericht wordt geschreven/gepubliceerd: het aantal handjes dat zich daarmee bezighoudt is gewoon beperkt en het geld dat ik ter beschikking heb om die handjes te betalen is ook niet oneindig (helaas) ;)

[Voor 7% gewijzigd door Wilbert de Vries op 05-07-2011 08:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee