Toon posts:

ingestuurde nieuwstip

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:34
Hallo redactie,

mag ik wat vragen over hoe het nou eigenlijk werkt met het insturen van een nieuwstip?

Ik doe ook zo nu en dan wel eens een submit als ik ergens wat vers nieuws tegenkom wat ik nog niet op tweakers terugvind. Maar nu is het mij al een paar keer opgevallen dat ik absoluut eerder was met het insturen van een tip, vervolgens zie ik uren later pas hetzelfde bericht verschijnen op tweakers met een andere latere submitter...

Ik hoef en wil uiteraard niet inhoudelijk over de berichten te discussieren en 'eisen' dat mijn nieuwstips gelezen worden... of wat dan ook. Maar het verbaasd mij toch wel, oftewel het komt zo vreemd over.

Hoe werkt dat proces dan in basis? Zijn er belangrijke kriteria ofzo? Zijn er gebruikers die voorkeur krijgen, of misschien zelfs wel het omgekeerde? Kunnen jullie misschien wat duidelijkheid hierover verschaffen, zodat ik tenminste een beetje kan begrijpen waarom wel of waarom niet... nu lijkt het er simpelweg op dat je genegeerd wordt en ik kan mij niet voorstellen dat de redactie van Tweakers daarop uit is.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
MicGlou schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:14:
Ik hoef en wil uiteraard niet inhoudelijk over de berichten te discussieren en 'eisen' dat mijn nieuwstips gelezen worden... of wat dan ook. Maar het verbaasd mij toch wel, oftewel het komt zo vreemd over.
offtopic:
Ahhh...toe nou...please???... ook niet een heel klein beetje? :+ ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:34
Dat stukje kende ik al en volgens mij voldeed ik prima aan die voorwaarden... Sowieso zoals ik al aangaf was ik een flink stukje eerder dan de uiteindelijke submit die geplaatst werd, ik had ook geen link geplaatst naar een andere nederlandse site maar naar de engelstalige site waar het bericht origineel vandaan kwam...

Ik zou het graag begrijpen, ben iemand die altijd graag een beetje participeert in de communities waar ik regelmatig kom. Het is misschien ook gewoon een stukje erkenning wat ik zoek, maar moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel het gevoel krijg dat bepaalde submitters voorrang krijgen en/of bepaalde genegeerd worden... dat zal en kan toch niet de bedoeling zijn? Dat een bericht gewoon simpelweg niet geplaatst wordt kan ik volledig begrijpen, maar het voelt toch wel wat zuur als je in de afgelopen maanden een aantal imo 'goede' submits hebt gedaan die je een aantal uren later met de naam van een ander ziet verschijnen...

Ik ben iig nu op zo'n punt dat ik mij afvraag, waar doe ik het voor?... Als jullie mij kunnen verzekeren dat het 'submit-proces' onpartijdig is, dan wil ik nog wel mijn submits blijven doen met de hoop dat ik een keer 'trots' mag zijn dat mijn naam onder een artikel prijkt (want daar gaat het uiteindelijk iedereen om toch?) Het is iig zo dat ik altijd even cross-check op tweakers als ik ergens anders een leuk/interessant bericht lees wat mijn inziens waarde heeft voor tweakers. Maar enige indicatie dat de inzendingen van bepaalde gebruikers voorrang krijgen vanwege hun hoge speurneus-gehalte of wat anders... dan steek ik liever dat kleine beetje energie in andere dingen.

@zeef, nee :+ 8) Dat voegt toch verder weinig toe? Gedane zaken nemen geen keer is het spreekwoord toch? Probeer mijzelf hierover alleen wat wijzer te maken en of het voor mij persoonlijk loont om ermee door te gaan... met lonen bedoel ik dan uiteraard 'de eer'... zelfs de karma-punten vind ik niet belangrijk. Een goed gevoel is al meer dan genoeg voor de karma-punten in het echte leven... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

MicGlou schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:14:
Ik doe ook zo nu en dan wel eens een submit als ik ergens wat vers nieuws tegenkom wat ik nog niet op tweakers terugvind. Maar nu is het mij al een paar keer opgevallen dat ik absoluut eerder was met het insturen van een tip, vervolgens zie ik uren later pas hetzelfde bericht verschijnen op tweakers met een andere latere submitter...
Hoe kun jij eigenlijk weten of een andere submitter eerder of later dan jou is?

Voor zover ik weet zie je namelijk alleen een tijd waarop het artikel is geplaatst, en een eventuele submitter. Aangezien de redactie voor zover ik weet vaak nog een reactie van personen/bedrijven probeert te krijgen waar het artikel op slaat, of bronnen checkt. Zo zou het dus best wel eens kunnen dat jij submit, in de tijd dat iemand anders daar al een submit over gedaan heeft, maar er nog geen artikel over geplaatst is. Waardoor jij dus denkt de eerste te zijn, maar in feite ben je dat dan niet.
Aangezien nieuwssubmits niet openbaar zijn, vind ik het nog best waarschijnlijk ook.

Crizyz op Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 15:53

arnoudwokke

Redacteur
@MicGlou

Zelfs als we het zouden willen, zouden we geen onderscheid kunnen maken tussen submitters. We zien de naam wel staan, maar kijken er nooit naar :)

Het gaat ongeveer zo: wij krijgen alle submits te zien in een chronologische lijst. Wij lopen die lijst door, klikken de linkjes open (als die er zijn, soms heeft iemand een mailing in het tekstveld geplakt), en als het een interessant en actueel verhaal is klikken wij op 'doorzetten'. Vervolgens kan een redacteur ermee aan de slag. Als dat klaar is, verschijnt het online.

Voorbeeld: jij en user X hebben allebei een verhaal gelezen dat jullie willen submitten. Laten we zeggen: de aankondiging van een nieuwe iPhone (dat zouden we voor er submitjes komen al online gezet hebben, maar het is een theoretisch voorbeeld). User X plaatst om 20.05 een submit met een link naar Engadget, jij submit om 20.07 een link naar het persbericht naar Apple.

User X was in dit geval de eerste, dus die krijgt de credits - ondanks dat we linken naar het persbericht van Apple als originele bron. Het gebeurt vooral bij groter nieuws vaak dat er meerdere mensen iets hebben gesubmit. Bij kleiner nieuws is er vaak maar één submitter.

Dan heb je ook nog kans dat je submit geplaatst wordt, maar dat je naam er niet bij stond. In dat geval was een redacteur al bezig als je je submit plaatst - en dan staat je naam er dus niet bij. Dat kun je niet zien.

Ik snap dat het frustrerend is als je een link submit en je ziet een andere of geen naam erbij ziet, maar dat is helaas niet altijd te voorkomen. Maar we waarderen submitjes altijd - het helpt ons vaak. Kijk maar eens naar de lijst van nieuws van gisteren en tel eens hoeveel submitjes daar tussen zitten :)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Overigens plaats ik vaak nog submitters achteraf bij de berichten, ook als redacteuren zelf het nieuws hebben opgepikt en dus sneller waren dan de submit. Puur als bedankje voor de moeite. Het kan helaas aan de andere kant ook voorkomen dat je submit er tussendoor glipt.

Jammer dat je nieuwstips nog niet meegenomen zijn MicGlou. Als criteria kan ik wel noemen dat we liefst ruim binnen een dag na verschijnen van het nieuws bij de meest originele bron zelf met ons bericht willen komen. Stuur je een submit naar een bron van twee/drie dagen oud, dan is de kans klein dat we er nog iets mee doen, tenzij het een obscure bron is met nieuws dat niet is opgepikt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee