Toon posts:

Overclocking amd phenom x6 1100T

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caveproductionz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik heb sinds kort deze computer gekocht: http://www.mycom.nl/Produ...E-GAMING-X6-1100T/1110303

By installatie had deze computer al 2 handige overclocking tools, eentje genaamd turbov evo en de andere weet ik nietmeer zo.

Ik heb vandaag de computer opnieuw geinstalleerd met de cd's die erby kwamen, en deze tools waren er niet meer. Ik weet zo niet als dit te downloaden valt, Turbov gebruikte ik niet echt om hem hoger te zetten, ik ben dus eigenlijk op zoek welk programma het was die op deze computer stond toen ik hem installeerde toen ik hem kochte.

Het programma het 3 opties, turbo mode, high performance mode en energy saving mode. Ik weet nog dat het deze pictogrammen waren: Racecar, jetplane en rocket. Met dit programma kon ik hem dus op turbo mode zetten wat ik nu niet kan, en ook naar 3.7 zetten inplaats van 3.3 waar hij nu op stond. Je kon er de cpu met multiplien met een soort balk die je kon verschuiven en automatisch op +1% stond als je turbo mode aanzette.

Ik zoek dit programma, maar kan dit nergens vinden.

Het gaat hier om een phenom x6 1100T dus, Ik probeer de turbo mode aan te zetten.

Amd overdrive is ook niet wat ik bedoel, als ik deze probeer te starten nadat ik hem heb gedownload staat er dat ik geen amd chipset heb.

[Voor 3% gewijzigd door Caveproductionz op 03-07-2011 21:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arneschoonvliet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-04 13:47
We hebben hier op tweakers speciaal een topic voor het overclocken van je phenom II http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1455936

Tip: gebruik geen programma's in windows om te overclocken, gebruik het bios.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caveproductionz
Hier staat niet het gene bij wat ik zoek, turbov staat hier ook niet bij.

Ik weet niet hoe overclocken via de bios werkt, dus dat doe ik zelf liever niet

Het blijkt tog dat dit programma iets met overdrive temaken had, maar ik heb een nvidia chipset.

[Voor 24% gewijzigd door Caveproductionz op 03-07-2011 21:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Caveproductionz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:41:
Hier staat niet het gene bij wat ik zoek, turbov staat hier ook niet bij.

Ik weet niet hoe overclocken via de bios werkt, dus dat doe ik zelf liever niet

Het blijkt tog dat dit programma iets met overdrive temaken had, maar ik heb een nvidia chipset.
Overklokken in de bios kan tegenwoordig bijna iedereen.Zoek even bij cpu setting naar de cpu multiplier.Zet die op de gewenste stand,F10 en YES,voila u bent klaar!En zet turbocore op disable btw.

Dit is wel even de recht toe recht aan versie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:19
Hoe heet het moederbord? want dat kan ik niet zien op die site.
Tevens staat er tegenstrijdige informatie, namelijk: op de hoofdpagina staat 1100T en op de specificaties staat 1090T (Ik weet dat het feitelijk dezelfde processoren zijn, maar toch).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caveproductionz
Daniel0416 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 00:05:
[...]

Overklokken in de bios kan tegenwoordig bijna iedereen.Zoek even bij cpu setting naar de cpu multiplier.Zet die op de gewenste stand,F10 en YES,voila u bent klaar!En zet turbocore op disable btw.

Dit is wel even de recht toe recht aan versie!
Ik heb wel een soort cpu ratio setting, die staat op 200, als ik die hoger zet gaat de cpu freq omhoog en dram, is dit dan veilig om hem naar 3.7 te zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arneschoonvliet
Caveproductionz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:18:
[...]

Ik heb wel een soort cpu ratio setting, die staat op 200, als ik die hoger zet gaat de cpu freq omhoog en dram, is dit dan veilig om hem naar 3.7 te zetten?
Ik denk dat het beste is dat je jezelf eens wat inleest in wat tutorials ed.
Als je kennis al wat hoger is kan je in het phenom II overclock forum wel wat tips vragen, vragen of de voltage wel veilig zijn.
Hier heb je een goed begin

Lees wat een ht ref link doet, wat een multiplier is, welke voltages er allemaal zijn. Ga dan in het bios en pas de instellingen aan naar gelang je kennis dan reikt.

[Voor 18% gewijzigd door arneschoonvliet op 04-07-2011 12:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCG909
1.45 volt is veilig voor de CPU ( tot 1.5 voor lucht, 1.6 voor water dacht ik)

en anders, het amd overclock forum, is veel info te vinden :p

[Voor 19% gewijzigd door DCG909 op 04-07-2011 17:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arneschoonvliet
DCG909 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:46:
1.45 volt is veilig voor de CPU ( tot 1.5 voor lucht, 1.6 voor water dacht ik)

en anders, het amd overclock forum, is veel info te vinden :p
op overclock.net zeggen ze dat voor lucht tot 1,55v cpu, en 1,45v cpu-nb. En 1,6v voor cpu en 1,5v cpu-nb als je watercooling hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
en nog is dat raar, want waterkoeling verandert helemaal niets aan de elektrische situatie.. je kunt het misschien beter koelen, maar het effect op de cpu blijft gelijk. dus in feite is er maar 1 max, en 1,55V op je cpu is al aardig ruim.. zou gewoon voor 24/7 1,5v aanhouden

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCG909
in principe geeft 1.6v meer hitte af dan 1.55v
Meer dan 1.55v zou dus net te veel zijn voor lucht koeling (je raakt in een vicieuse cirkel met opwaartse temperaturen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Oftewel het hangt gewoon af van hoe goed je koeling is ;) Zorg dat je CPU niet over de 60 graden gaat (liever 55) en je zit safe. Verder zou ik eerst kijken hoe hoog je komt op normale voltages, vaak kosten vooral de laatste megahertzjes een hoop juice, en kun je een heel eind komen op bijvoorbeeld 1.4V. (VDD_Max is 1.475 volgens AMDs eigen specsheets, dus dat kunnen ze per definitie aan)

"It takes but one foe to breed a war, master Warden, not two. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 18:56
haha ik heb mijn processor op ruim 1,6v draaien :P maar mijn koeling schijnt het aardig koel te houden so why not. (cnpsx10 performa)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:18

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Omdat bij > 1.55v je CPU hard gaat degraderen, oftewel ''slijten''. Als jij nog een paar weken/maandjes > 1.6v draait kun je dag dag tegen je CPU zeggen of tegen je OC tot hij op een gegeven moment stock Ghz nauwelijks meer wil doen.

En als je pech hebt trekt je CPU nu ook lekker veel vermogen en bak je je bord nog op ook als die geen top notch stroomvoorziening heeft.

~ 5800X3D @ 4530 ~ Arctic LF2 420 ~ MSI B550 Unify-X ~ 32GB Trident-Z Royal Elite @ 3800-14-14-14-28-42-240-1T ~ MSI RTX 4070Ti @ 3000/11000 ~ Fractal Torrent White ~ Seasonic Prime GX1000 ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
haha okey naja dan zet ik het spul wel iets lager, heeft het voltage ook veel invloed als de temperatuur niet hoog is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
tuurlijk heeft het dat..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:18

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Er is een punt waarop niet de temperaturen schade toebregen aan de elektrische componenten maar de spanning zelf. Die grens zit volgens de bekende overclock kanalen zo rond de 1.55v 24/5. Dus, je wilt hier eigenlijk ten alle tijden onder blijven voor langdurige overclocks.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook nu 1.562v draai maar ja. Het blijft gevaarlijk, en boven de 1.6v is al helemaal te gek.

~ 5800X3D @ 4530 ~ Arctic LF2 420 ~ MSI B550 Unify-X ~ 32GB Trident-Z Royal Elite @ 3800-14-14-14-28-42-240-1T ~ MSI RTX 4070Ti @ 3000/11000 ~ Fractal Torrent White ~ Seasonic Prime GX1000 ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
ach opzich is het niet zo heel gek erg hoor :P heb dit systeempje gekocht om mij eens wat te verdiepen in het overclocken nou is dat aardig gelukt maar zo onwijs veel geld zit er nou ook weer niet in

Anoniem: 400548

Ik weet welk programma je bedoelt,Van asus zelf en heet turbo unlocker
heb het zelf ook met de asus mainboard mee gekregen.
en is een onderdeel van turbo evo

wat je ook kan doen is gewoon via amd overdrive je Turbo unlocken,heb ik ook gedaan
mijn

http://imageshack.us/photo/my-images/228/naamloosqd.png/

• gerjaknut
okeey programmaatje achterhaald ken het programmaatje zelf ook het is ASUS EPU deze heeft inderdaad de symbooltjes raket vliegtuig en nog iets XD
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee