Toon posts:

Voeding kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 09:22
Een dag voor m'n vakantie kreeg ik een belletje van mijn vrouw dat de pc het niet meer deed en dat er een brandlucht uit de computer kwam en er tevens een hoog piep geluid klonk. Daarom heb ik er vandaag, na de vakantie pas naar kunnen kijken. Het klopte precies wat ze zei. Daarom heb ik de voeding eruit gehaald en nogmaals op het lichtnet aangesloten om het probleem met zekerheid te isoleren. En inderdaad, de voeding maakt dit geluid en levert nog steeds een beetje een brandlucht.

De voeding is een Antec SP-450P met PFC.

Nu heb ik een aantal vragen omdat ik nog veel te weinig verstand heb van hardware en dan vooral wat wel kan en wat niet.

1. Is de OCZ ModXStream Pro 500W een goede vervanger hiervoor? De gedachte bij deze is dat hij minimaal net zoveel watt heeft als mij huidige voeding en op alternate goede recencies krijgt. En hij kost niet teveel.
2. Zitten de gaten voor het vastschroeven bij dit soort voedingen altijd op dezelfde plek? Naast de 4 gaten in mijn huidige kast zie ik wel wat verschillende inkepingen zitten dus wellicht dat er meerdere mogelijkheden zijn.
3. In verschillende threads lees ik dat er een grote kans bestaat dat het mobo ook kapot is. Is deze voeding dan ook goed als ik een nieuw mobo erin moet zetten? Mijn huidige is een MSI P965 Neo 2. Uiteraard wil ik dan weer helemaal bij de tijd zijn.

Alvast bedankt,

Ewoud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

1. ja
2. ja

3. Dat kan je testen met een nieuwe PSU (voeding) als je moederboard kapot is wat vaak niet zo is bij het door branden van een voeding alleen.

[Voor 42% gewijzigd door 42dpi op 03-07-2011 14:24]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwad
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal morgen proberen om de nieuwe voeding te gaan kopen zodat ik hem van de week kan vervangen. Als het allemaal werkt zal ik dat hier nog even laten weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 10:00
kwad schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:21:
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal morgen proberen om de nieuwe voeding te gaan kopen zodat ik hem van de week kan vervangen. Als het allemaal werkt zal ik dat hier nog even laten weten.
Je kan beter niet een ModXstream kopen, er zijn betere voedingen voor dat geld maar daarvoor kan je terecht in dit topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

De voeding die je had was inderdaad vrij slecht, de Antec smartpower serie gaat eigenlijk altijd snel kapot door slechte elco's en er bestaat dus ook de kans dat je voeding meerdere onderdelen heeft meegenomen, maar dit weet je pas wanneer je een nieuwe voeding hebt natuurlijk, maar nogmaals, kijk in het BBG topic en stel daar je vraag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwad
Redblader schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:16:
Je kan beter niet een ModXstream kopen, er zijn betere voedingen voor dat geld maar daarvoor kan je terecht in dit topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

De voeding die je had was inderdaad vrij slecht, de Antec smartpower serie gaat eigenlijk altijd snel kapot door slechte elco's en er bestaat dus ook de kans dat je voeding meerdere onderdelen heeft meegenomen, maar dit weet je pas wanneer je een nieuwe voeding hebt natuurlijk, maar nogmaals, kijk in het BBG topic en stel daar je vraag :)
Bedankt voor je reactie. Ik had hem al besteld bij Alternate maar er is iets fout gegaan bij de betaling dus hopelijk kan ik de bestelling dan nog annuleren. Ik heb in het BBG aanschaf topic het verhaal nog een keer geplaatst. Bedankt voor de tip.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee