Toon posts:

Barebone notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goedemiddag allen!

Nog steeds aan het twijfelen over een nieuwe notebook.
De notebook gaat gebruikt worden voor een studie tot Netwerkbeheerder MBO, en na die 3 jaar waarschijnlijk nog 1,5 jaar voor HBO ICT.
Ik kreeg als tip een goede notebook te kopen, zodat ik in de saaie uurtjes (die er nogal veel zoude zijn) kon gamen. ;)
De notebook moet voldoen aan:
- 1920x1080 scherm (1366x768 lijkt me helemaal niks om op te werken)
- Sandy Bridge CPU
- SSD (Maar die kan ik zelf ook los kopen daarna, dat zal de M4 of de Intel 510 worden.)
- USB 3
- 4 of 6 GB DDR3 voor Virtual PC/Server

Vervolgens zag ik de ASUS N53SV serie, maar daar schijnt het beeld niet fantastisch van te zijn, en de randen om het beeldscherm zijn redelijk groot!
Hierna de Dell XPS 15 serie bekeken, maar vond ik echt te duur voor wat je er voor krijgt. (En ze laten je über-veel voor geheugen etc. betalen)
Tot slot bij BTO uitgekomen, en daar een mooie setup gemaakt. Alhoewel de prijs duurder is dan de ASUS N53SV serie, weet je hier wel wat voor een componenten je in je computer hebt zitten.

Totdat ik laatst dacht, hó wat BTO doet, kan ik ook!
Is het niet gewoon mogelijk een barebone te kopen, en alle componenten zelf te installeren? (Zoals geheugen, SSD, processor, processor-koeler, netwerkkaart, adapter en misschien zelfs het beeldscherm?)
Ik weet hoe ik een notebook in elkaar moet zetten, want heb mijn oude laatst uit elkaar en in elkaar gezet.

De studie begint pas 5 september, dus tijd om de notebook te bouwen heb ik zeker.
Ik hoor graag jullie ideeën en misschien wel tips voor een barebone. (Weet wel dát ze bestaan, maar waar ze gekocht kunnen worden?)
Zal het in de kosten veel uitmaken?
Mijn budget is ongeveer 800, max 900 euro incl. BTW.

Gr. JPtjee

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik denk dat het moeilijk zal zijn om dit te realiseren. Het is bijvoorbeeld al een hele klus om een mobiele processor van de huidige generatie los te kopen. Ik denk ook niet dat je het goedkoper voor elkaar kunt krijgen als BTO, zij kunnen namelijk nog een beetje in volume inkopen. Ook zit je met je garantie.

Voor gebouwde BTO notebooks kun je ook bij Alternate kopen: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
JPtjee007 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:00:
Hierna de Dell XPS 15 serie bekeken, maar vond ik echt te duur voor wat je er voor krijgt. (En ze laten je über-veel voor geheugen etc. betalen)
Uhm, wat? De xps 15 is goedkoper dan de N53: Die is in prijs gestegen deze week: nu opeens €878. Waar je de xps 15 met dezelfde specs al voor €832 hebt... Oke iets minder grote (wel 7200prm) hdd. Maar je zegt zelf dat je er een SSD in gaat proppen.

Tevens, als je zelf een CPU koopt ben je zeker duurder uit. De goedkoopste niet-OEM CPU kost.. veel. Zie http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape. Alles waar geen prijs bij staat is niet particulier te kopen. Bovendien ken ik geen enkel bedrijf wat barebones levert aan particulieren. Correct me if im wrong.

AUB niet verzanden in de bekende "welke moet ik kopen?" discussie. Dat doen we hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
Oh, dat is apart. Dat wil ik wel eens zien Darkstone!
Maak maar eens een zelfde XPS 15 als de ASUS N53SV-SZ404V (pricewatch: Asus N53SV-SZ404V) (Met 1920x1080 scherm uiteraard)

De N53SV-SZ404V is niet in prijs gestegen hoor, als ik in de pricewatch kijk.
Het barebone verhaal is dus een no-go!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
Als je een XPS 15 wil halen moet je goed met de configuratie mogelijkheden spelen om tot get goedkoopste resultat te komen. Idd zijn dingen als geheugen upgrades erg duur (en nutteloos), die kan je beter los kopen en er zelf inproppen :)
Bovendien moet je ook altijd kortingsbonnen gebruiken bij Dell! Check het XPS15 topic voor tips enz (vooral eerste 2 posts van Darkstone).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
...En we gaan hier verder: [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook april 2011...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee