Toon posts:

Tinypic laadt niet of nauwelijks

Pagina: 1
Acties:

• Silvarro
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2022
Hoi allemaal. Ik heb Internet Z2 van Ziggo en activeren van modem verliep nagenoeg vlekkeloos. Maar ik heb wel 1 probleempje: Tinypic laadt niet of nauwelijks bij mij. Ik kan wachten tot Sint Juttemis voordat die site laadt en als ie al laadt dan laadt ie maar voor de helft. Als ik naar mn albums ga is het nog erger. Afbeeldingen laden maar tot de helft of helemaal niet. Andere image hosting websites werken prima maar ik gebruik liever tinypic omdat de korte image links erg handig zijn. Tinypic heeft het wel altijd gedaan bij mn oude ISP dus waarom ik met Ziggo problemen heb is me een raadsel. Mijn onderbuurman, die ook internet van Ziggo heeft, heeft geen problemen en die gebruikt nog een iets ouder model modem volgens mij.

ISP: Ziggo
Modem: Ubee EVW3200

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als je jumbo frames op je gigabit adapter hebt aanstaan, zou je deze eens uit kunnen zetten.Dat heeft bij mij een probleem met tinypic opgelost :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Kan ook aan tinypic liggen, die site is bij mij namelijk ook vréselijk traag de laatste tijd.

• Silvarro
@blobber: Jumbo frame stond al uit.

@Avalaxy: Maar bij mn benedenbuurman werkt het wel gewoon en die heeft dus ook Ziggo en hij heeft dezelfde modem als ik.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59
Ik heb hetzelfde probleem - ook Ziggo als provider.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 21:23

radial

Watch out

Ik heb ook hetzelfde probleem, heb wel ergens gelezen dat het aan de nieuwere drivers van Realtek kan liggen, zelf heb ik dit nog niet uitgeprobeerd.
Dus combinate Ziggo, Realtek en Tinypic.

20xSF170s - ozo

• Silvarro
@radial: Heb mn buurman hier naast me zitten en die zegt dat ie dezelfde drivers als ik gebruik en geen problemen ondervindt met Tinypic. Hij gebruikt wel een IPv6 tunnel erbij.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

blobber schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:42:
Als je jumbo frames op je gigabit adapter hebt aanstaan, zou je deze eens uit kunnen zetten.Dat heeft bij mij een probleem met tinypic opgelost :)
Opzich zou dat niets uit mogen maken, alle routers fragmenteren gewoon indien het niet in een frame past.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
DukeBox schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:52:
Opzich zou dat niets uit mogen maken, alle routers fragmenteren gewoon indien het niet in een frame past.
Foto's gehost op tinypic laden niet

Hoe vreemd het ook is...

Gebruikt de DNS servers van Ziggo?

[Voor 6% gewijzigd door Nivk op 02-07-2011 22:09]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

DukeBox schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:52:
[...]

met ^
Ik weet dat het vreemd klinkt, maar zodra ik jumboframes aan zet, stopt tinypic ermee.De rest van het internet blijft het gewoon doen, gigabit lan loopt als een trein, maar tinypic stopt ermee.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb het ook gehad, ook met Ziggo, maar het ligt niet aan Ziggo. Het ligt aan de Realtek NIC driver. Verwijder je NIC in Apparaatbeheer en laat Windows zelf een driver zoeken, dan pakt Windows eentje uit 2010. En dan is het probleem weg :D

Met Win7_7046_06212011 driver is het weg.

Ik kwam erachter toen ik een keer beneden achter de pc zat en daar tinypic wel vlekkeloos werkte. Toen alle pc's geprobeerd en ja hoor, alleen mijn pc deed dat. Ubuntu live cd geprobeerd, daar ook prima. Lag dus aan de driver.

[Voor 44% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 02-07-2011 22:25]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Silvarro
@kipkak: Die heb ik al geïnstalleerd en het probleem is nog steeds aanwezig.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Kamika schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:25:
@kipkak: Die heb ik al geïnstalleerd en het probleem is nog steeds aanwezig.
Hmm, dan je NIC verwijderen in apparaatbeheer en windows laten zoeken naar gewijzigde apparaten. Windows pakt dan een oudere driver uit 2010, daarmee was het bij mij verholpen. Toen heb ik een tijdje de Realtek site in de gaten gehouden en geprobeerd.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had ook regelmatig problemen met het laden van Tinypic, steeds vaker kon ik de site totaal niet bereiken of werden foto's simpelweg niet geupload. Het is niet echt een oplossing voor het probleem met Tinypic, maar ik ben overgestapg op www.imgur.com. Werkt naar mijn mening zelfs fijner en ik heb nog geen problemen ondervonden :)

Ik heb overigens géén Ziggo.

• Avalaxy
Ik ben ook een ander gaan zoeken, ik vind sowieso die captcha echt rete-irritant, ik kan die dingen amper lezen :/

• Silvarro
Ik heb eens mn Realtek netwerkkaart uitgeschakeld en ben over gegaan op mn wifi kaart met atheros chip. En raad eens: Tinypic laadde zonder problemen. Dus het probleem lag inderdaad bij mijn Realtek netwerkkaart.

EDIT: Het probleem is verholpen dankzij het programmaatje TCP Optimizer :D Die heeft de MTU naar 1500 gezet ipv 1504 en nog wat andere instellingen.

[Voor 26% gewijzigd door Silvarro op 02-07-2011 23:37]

• Avalaxy
Are you sure? Tinypic laadt bij mij namelijk ook ineens weer, maar ik betwijfel of dat lang zo blijft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvarro
@Avalaxy: Dat was bij mij ook zo voor ik de TCP Optimizer probeerde. Soms deed ie het, maar meestal mocht ik tot sint juttemis wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 17:19
btw ik ben de buurman...
echt dus de MTU van 1504 naar 1500 veranderd en weg was het probleem.
Die wifi had al MTU 1500, ik ga nog kijken of ik het probleem kan herproduceren op mijn eigen pc door de MTU op 1504 te zetten, hoewel ik een Atheros LAN chip heb, en geen realtek (zou niet uit mogen maken eigenlijk)

Edit: bevestigd, het probleem kan worden herhaald door mijn pc op de ubee te prikken en mijn MTU op 1504 te zetten, dan laden idd alle websites goed behalve die van tinypic zo lijkt het.
op mijn netgear wndr3700v1 is er niks aan de hand op MTU 1504, daarbij werkt die wel gewoon.
Het heeft iets te maken met een VLAN, mogelijk kan het ook goed gemaakt worden door VLAN ondersteuning uit te zetten (wie heeft er nu vlans thuis, ok dit is wel tweakers maar toch...)

[Voor 42% gewijzigd door bastian433 op 03-07-2011 10:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uh wtf. Ik heb hetzelfde probleem, heb de schuld altijd bij Tinypic neergelegd. Toch maar even naar MTU-waardes gekeken, die was bij mij ook 1504. Aangepast naar 1500 en het werkt meteen weer.

Ik heb overigens ook Ziggo, Windows 7 en een Realtek Gigabit.
Helemaal normaal is het niet maar ben blij dat het weer werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvarro
@IceStorm: Mooi dat het weer werkt :D Ja, het is inderdaad een apart probleem. Weet eigenlijk niet waar de schuld ligt: bij de Realtek drivers of bij Tinypic. Maar ook al is de maximale MTU bij de meeste sites 1500, toch lijkt het alsof alleen Tinypic die handhaaft want alleen bij Tinypic had ik er last van. Misschien zijn de servers van die sites uitgerust met servers die beter kunnen omgaan met netwerkkaarten met een hogere MTU.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 17:19
Kamika schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:36:
@IceStorm: Mooi dat het weer werkt :D Ja, het is inderdaad een apart probleem. Weet eigenlijk niet waar de schuld ligt: bij de Realtek drivers of bij Tinypic. Maar ook al is de maximale MTU bij de meeste sites 1500, toch lijkt het alsof alleen Tinypic die handhaaft want alleen bij Tinypic had ik er last van. Misschien zijn de servers van die sites uitgerust met servers die beter kunnen omgaan met netwerkkaarten met een hogere MTU.
Het ligt ook deels aan die modem, want ik heb er dus geen last meer van als de netgear ertussen zit, alleen als je de pc met een MTU van 1504 rechtstreeks aan het ziggo modem hangt en dan tinypic.com bezoekt heb je er last van....
Mijn netgear ondersteunt wel vlan's e.d. en de ziggo modem doet dat niet, mogelijk ligt daar ook een deel van het probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvarro
bastian433 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:58:
[...]

Het ligt ook deels aan die modem, want ik heb er dus geen last meer van als de netgear ertussen zit, alleen als je de pc met een MTU van 1504 rechtstreeks aan het ziggo modem hangt en dan tinypic.com bezoekt heb je er last van....
Mijn netgear ondersteunt wel vlan's e.d. en de ziggo modem doet dat niet, mogelijk ligt daar ook een deel van het probleem?
Aha, dus dit is een combinatie van meerdere dingen die het probleem veroorzaken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee