Toon posts:

voeding maakt zoem geluid in games

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 342353
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
zols de titel zegt me voeding (thermaltake toughpower xt 675 w van 2 maanden oud)
maakt een zoem geluid in games net alsof er een bij in zit,
idle op desktop is het stil maar bij elke game tot nu toe maak de voeding de zoem geluid.
leuke is dat ik een 560ti een gtx 460 op deze voeding heb gedraaid en daar was dus geen enkel probleem.
nu ik een 5850 twin frozzer er in heb heb ik dit gezeik.
dit is een nieuwe 5850 twin frozzer omdat ik eerst dacht dat de videokaart het geluid maakte,
maar vandaag bij alternate een nieuwe 5850 twin frozzer gekregen en nog het zelfde verhaal..
iemand een idee wat dit kan zijn?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 20:39
Heb je andere hardware die je tijdelijk kunt verwijderen? Dit om het verbruik even minder te maken en dan te kijken of het probleem verdwijnt?

Wellicht heb je meerdere harde schijven en kun je er tijdelijk een paar loshalen van de voeding?

Wat je hiernaast kunt doen is via een monitor programma zoals HWMonitor kijken wat de spanningen van de voeding doen als de pc belast is.

• Niet online
er zit zoz niet veel in
i7 930 op 3.6 ghz
1 hdd van 2tb
1 dvd brander
5850
rampage 2 extreme
dit zou 400-450 watt in beslag nemen
voltage's zijn ook prima

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 342353 op 02-07-2011 19:41]

• alm
Met HWMonitor kun je zien wat de minimale spanning is geweest, wat zie je daarvan als je even een game hebt gespeeld?

Is je systeem overclocked?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:55
Heb ook last van een soortgelijke zoem in mijn systeem, mijn workaround is speedfan te gebruiken, in mijn geval bleek de cpu-fan een irritant toerental te draaien, speedfan verhoogde het toerental en weg geluid. maarja een echte oplossing is het natuurlijk niet.

Anoniem: 16328

Het geluidsniveau van de 775 watt versie blijft tot en met 582 watt op een gelijk niveau als 200 watt (http://www.kitguru.net/co...hpower-xt-775-review/5/). Het lijkt me dat het 675 watt model niet een compleet andere fancontrol heeft. Wel zal het geluidsniveau natuurlijk eerder dan die 582 watt omhoog gaan omdat de capaciteit van jouw voeding lager is.

Heb je de FAQ over het doormeten van je voeding doorgenomen? [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

Je hebt een dure voeding aangeschaft met 5 jaar garantie. Ik zou gewoon nog wat meten en dan het ding opsturen voor vervanging/reparatie.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:18
Waarschijnlijk gewoon een spoeltje dat zoemt. Het zijn namelijke geschakelde voedingen hé. Simpel gezegd: een groter of lager vebruik zorgt voor een andere schakelfrequentie in de voeding. Door de videokaart te vervangen, levert de voeding in games een ander vermogen dan met de vorige videokaart. En toevallig zal een spoeltje in de voeding zodanig trillen dat de frequentie of één van de harmonischen er van in het hoorbare bereik vallen. Die zoemende spoeltjes kunnen trouwen ook voor komen op de voedingsgedeelten van moederborden of videokaarten. Maar het is niks om je zorgen over te maken. Of anders is het inderdaad gewoon de fan ;)

[Voor 3% gewijzigd door D-Three op 02-07-2011 19:57]

• Niet online
maar he klinkt echt hard
met me headset op hoor ik het nog,
maargoed morgen maar naar mycom en wat anders halen ga er zelf niet meer mee klooien voeding hoort gewoon normaal te werken.
bedankt voor de reacties
ff voltage's uitgementen dit zijn ze:
+12v min 11.18 max 11.99
avcc min 3.30 max 3.30
+3.3v min 3.30 max 3.30
+5v min 4.99 max 5.02
vin6 min 1.30 max 1.35

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 342353 op 02-07-2011 20:57]

• alm
Anoniem: 342353 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:49:
maar he klinkt echt hard
met me headset op hoor ik het nog,
maargoed morgen maar naar mycom en wat anders halen ga er zelf niet meer mee klooien voeding hoort gewoon normaal te werken.
bedankt voor de reacties
ff voltage's uitgementen dit zijn ze:
+12v min 11.18 max 11.99
avcc min 3.30 max 3.30
+3.3v min 3.30 max 3.30
+5v min 4.99 max 5.02
vin6 min 1.30 max 1.35
Zou even kijken ook welke amperages je voeding nu maximaal kan leveren op de diverse spanningen, dus dat een nieuwe voeding (als je een ander merk of type haalt) daar niet onder zit. Je 12V lijn lijkt aardig belast te zijn dus. Is dat alleen bij het gamen zo'n laag voltage?
Kijk ook naar de gecombineerde vermogens die de voeding kan leveren, alleen spanning maal stroom totaliseren wil nog niet zeggen dat dat het maximum is (dat zal lager liggen).

• Niet online
wordt zoz een 700 watter denk een ocz of de thermaltake 775w
http://www.thermaltakeusa...oduct.aspx?C=1264&ID=1944
dat is me voeding 56 amp max

Anoniem: 16328

Anoniem: 342353 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:35:
wordt zoz een 700 watter denk een ocz of de thermaltake 775w
http://www.thermaltakeusa...oduct.aspx?C=1264&ID=1944
dat is me voeding 56 amp max
OCZ moet je mijden. Dat zijn over het algemeen genomen niet al te beste voedingen. Wat wel goede voedingen zijn in dit wattage segment: die Thermaltake serie die je nu hebt, XFX, Corsair AX serie, Antec Truepower serie en vast nog wel een paar.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 02-07-2011 23:04]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Misschien een domme vraag, maar weet je zeker (!) dat het je voeding is en niet een van de andere componenten? Je kunt namelijk wel lukraak andere onderdelen kopen/bestellen (ware het niet overigens dat het morgen zondag is.) maar daardoor hoeft het probleem nog niet altijd opgelost te zijn.

Anders even kijken of je met de voeding van iemand anders kunt testen. Dan kun je ook het een en ander uitsluiten.

• Niet online
dacht eerst dat het me videokaart was omdat het kwam na ik me 460 had vervangen voor een 5850,
die 5850 omgeruild en met de nieuwe kaart zelfde verhaal,
klinkt ook wel overduidelijk uit de fan grill van de voeding

• alm
En wat was het nu uiteindelijk? Altijd wel aardig om een topic netjes af te sluiten met de oplossing...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee