Toon posts:

Uiterst ongelukkig en toeval of niet?!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 202979

Topicstarter
Heb een tijdje geleden een topic gestart omdat ik problemen had met mijn systeem, klik. Na veel zoek werk bleek
het één van mijn DDR2 ( Team 2x 1gig) latjes te zijn. Met het defecte latje wilde het systeem simpelweg niet opstarten, op geen enkel geheugen slot. Met het latje dat nog wel mee wilde werken startte het systeem normaal op, op alle sloten. Heb dus maar een nieuw setje gekocht: DDR2 Corsair XMS2-6400 2GB.

In de tussentijd al een nieuw systeem samengesteld, het oude systeem (zie link) doorverkocht aan mijn pa. Twee dagen geleden kwam het geheugen setje binnen en heb het, na het assembleren van mijn systeem (nieuwe kast voor mijn pa), weer in de desbetreffende sloten gezet. Wel nu, wilde dat kreng niet opstarten, ik uiteraard met mijn handen in het haar, wat nu weer? Nadat ik heel het systeem weer uit elkaar heb getrokken, blijkt ook van het nieuwe geheugen één defect te zijn, komt niet verder dan 7 seconden en reboot weer en dat blijft dan door gaan, precies hetzelfde probleem. Het 2e latje van de nieuwe DDR2 set werkt prima en het systeem boot, net zoals het oude geheugen, op alle sloten. Nu heb ik voor de grap de twee latjes gepakt die nog werken, dus 1 van de oude latjes en 1 van de nieuwe. Die kan ik samen gewoon in mijn geheugen sloten doen zonder problemen, boot gewoon. Ben ik nu serieus zo ongelukkig, en is dit stom toeval dat ik een DDR2 DOA set heb gekregen of zou er nog meer aan de hand zijn? 8)7

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 18:45
nee gewoon toeval, geheugen is best vaak kapot maar soms merk je dat niet zo snel.
ja met veel blauwe schermen en vastlopers ga je het merken.
ik test nieuw geheugen altijd met memtest vind die fouten gaat het spul rma.

Anoniem: 269504

Waarvoor geen garantie claimen op geheugen wat levenslange garantie heeft

http://www.teamgroup.com..../data/en/21/0/orpsOy.html
All Team Group’s “Team” brand memory module series enjoy lifetime warranties, which means that from the day of purchase, if the product is damaged due to natural causes, free maintenance service is provided during product’s service life.

http://www.corsair.com/memory.html
Corsair provides a lifetime warranty on all our memory products, from Dominator® GTX to Desktop Value memory

Anoniem: 202979

Topicstarter
Anoniem: 269504 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:39:
Waarvoor geen garantie claimen op geheugen wat levenslange garantie heeft

http://www.teamgroup.com..../data/en/21/0/orpsOy.html
All Team Group’s “Team” brand memory module series enjoy lifetime warranties, which means that from the day of purchase, if the product is damaged due to natural causes, free maintenance service is provided during product’s service life.

http://www.corsair.com/memory.html
Corsair provides a lifetime warranty on all our memory products, from Dominator® GTX to Desktop Value memory
Heb ik dus ook gedaan ;) . RMA terug naar azerty, en terecht. Destijds slechts 250 euro uitgegeven aan die latjes 8)7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee