Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
WOW! Dit ziet er echt heel mooi uit! Was altijd wel een beetje fan van de StarGate Atlantis modellen, elke fly-by zo veel detail (in verhouding met cheap-ass series/films dan he) van Atlantis.. Maar de versimpelde vorm is ook mooi :) Ga je nog ancient/lantian patronen aanbrengen zoals in de decors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Rafarion, daar heb je natuurlijk gelijk in dat die 78S05's verdomd heet worden en dus zeker op ene koelblok moeten. Wat hij ook kan nemen zijn zo van die DC/DC converters, deze zijn van die zelf regelende DC regelaars war eigenlijk alles inzit.

Eventjes wat opgezocht: http://www.trcelectronics...-converter-mgfs.shtml#30w je hebt iets van een 20W nodig (4Ax5V) maar je kunt beter wat meer nemen enzo ineens alles voeden, kost wel 50€ voor zo'n ding.

Eens zien of Farnell ofzo zoiets niet heeftJup 21 Stuks op fixed rating 5A/5V deze is is de goedkoopste (30W=6A/5V)

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 21-08-2011 17:18 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom deze niet eens proberen, als je de tijd hebt om er op te wachten natuurlijk:
http://www.dealextreme.co...ciency-dc-dc-module-47817

Met dank aan Mux - schaamteloos gestolen van z'n MADPSU ontwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Cantryn: mmmh ook een idee maar moet je wel zien dat je alles aansluit e.d. (extra componenten) nu deze is maar 3A, nu weet ik niet wat Asphiax nu eigenlijk nodig heeft van vermogen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan zet je er meerdere natuurlijk, ze kosten ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:07
Volgens mij is zo'n ding dan goedkoper en makkelijker. Want die dc-dc dingen daar moet ook DC low voltage in. En dat moet je ook nog maken.

http://www.trcelectronics.com/Meanwell/mps-30-5.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Topicstarter
Rafarion schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:27:
Let wel dat als je bij de 7805's veel energie verlies hebt in het ding zelf. Die 7805's zijn grofweg 12 volt erin 5 volt eruit, de "verdwenen" 7 volt verbrand die terplekke.

En dus daarom als je de volle 2A er uit trekt er wel een koelblokje op zet. Als je dit los op een PCB inelkaar zet is het later altijd perfect te vervangen door een andere set spanning's regelaars. Perfect om mee te testen en eerste versie/prototype mee op te zetten dus.
Ze komen in een afgesloten ruimte te zitten van krap 2,4 cm hoog en geen airflow.
Zo min mogelijk verlies is dus gewenst.

BTW ik heb deze voeding http://www.centralpoint.n...L6oj66I4aoCFYZH3godOTLp7w
Staat bij dat ie gestabiliseerd is maar weet niet wat de 207 inhoudt ...
Damic schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:24:
@Cantryn: mmmh ook een idee maar moet je wel zien dat je alles aansluit e.d. (extra componenten) nu deze is maar 3A, nu weet ik niet wat Asphiax nu eigenlijk nodig heeft van vermogen.
IK heb :
48 leds (16RGB) op 20mA, = 0.96A
48 leds (16RGB) op 20mA, = 0.96A
48 leds op 40mA, = 1.92A
48 leds op 20mA = 0.96A
Dus een totaal van = 4,8A
Maar dat is alleen als alle leds aanstaan en ik zal dus in mijn sketch moeten zorgen dat dat niet het geval zal zijn.
johnkeates schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:32:
WOW! Dit ziet er echt heel mooi uit! Was altijd wel een beetje fan van de StarGate Atlantis modellen, elke fly-by zo veel detail (in verhouding met cheap-ass series/films dan he) van Atlantis.. Maar de versimpelde vorm is ook mooi :) Ga je nog ancient/lantian patronen aanbrengen zoals in de decors?
Thanks!
Ja een model bouwen zoals in de start post, IF ONLY .... !!!!!

Ik zou dmv vinyl stickers idd nog patronen kunnen aanbrengen op de buizen. Dat zou er heel vet uit kunnen zien. Maar ik denk dat ze die over een paar maanden binnen no-time eraf gehaald zal hebben met die kleine vingertjes.

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:38:
Volgens mij is zo'n ding dan goedkoper en makkelijker. Want die dc-dc dingen daar moet ook DC low voltage in. En dat moet je ook nog maken.

http://www.trcelectronics.com/Meanwell/mps-30-5.shtml
Damic schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:24:
2 caps als ik even snel de datasheet bekijk, en de 5V enable kan je toch uit je Arduino trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha je hebt een adapter :p zeg dat dan, blijkbaar een groot ding zal wel een msp (ofzoiets) voeding zijn. Dus gewoon een jack op je bord en inpluggen, wel wat extra condensatoren aanbrengen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax

Asphiax

" Will I Dream ... "

Topicstarter
Sorry, had duidelijker moeten zijn !
Dus, jack op board 1 en doorlussen naar board 2,3, en 4.
en vanaf board 1 ook de arduino aansluiten?

of, adapter op de arduino aansluiten en dan vanaf de vin port naar de boards?

als ik de eerste variant doe, dan werkt het volgens mij niet aangezien
Operating Voltage 5V
Input Voltage (recommended) 7-12V
Input Voltage (limits) 6-20V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gewoon je jack door lussen want als je Vin naar de andere borden gaat laten gaan gaat je Arduino zeer snel voor de vuilbak zijn dacht ik, want dan ga je iets van een max 3A door je Arduino jagen wat niet echt de bedoeling zal zijn en je zet je adapter op 7V en anders max. 9V

Wel op je andere borden een condensator voorzien 100µF tot 500µF/16V aan je ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax

Asphiax

" Will I Dream ... "

Topicstarter
Top! Thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kunt ook zien wat het bordje doet he, beginnen op 5V is het echt onvoldoende 1V omhoog dat kun je dus 4 keer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
status check

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax

Asphiax

" Will I Dream ... "

Topicstarter
Het gaat even wat langzamer, de centen zijn op!
Net me huis verkocht met DIK verlies en ben blut ....
Geen geld meer om de printplaten te bestellen en moet dus even pauzeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45

Aganim

I have a cunning plan..

Ah, dat is k*t om te horen man. Eerst dan maar even daar weer van te boven komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Oei dat is niet goed. heb juist nog wat printplaten besteld voor een 80W MOSFET versterker.

edit:als je wilt kan ik nog wel iets uit mijn mouw schudden maar dan moet ik wel je schema hebben Asphiax.

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 02-09-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax

Asphiax

" Will I Dream ... "

Topicstarter
Ja, na 4,5 jaar eindellijk toch gelukt (heb al 2 jaar nieuw huis gekocht), er stonden 12 appartementen bij mij in de straat te koop !

@ Damic,
Thanks man, ik zal proberen het schema af te maken, ben nu alleen druk met spullen uit huis te verhuizen!
Ben ik wel ff mee bezig (woon ondertussen 110 km verderop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Aspiax, met multiplexing zoals je het toepast maak je toch een hele snelle cycle door de leds die je aan wilt hebben zodat het lijkt alsof er vanalles brand maar er feitelijk altijd maar 1tje per controller aanstaat? Zodoende heb je volgens mij een redelijk beperkte voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax

Asphiax

" Will I Dream ... "

Topicstarter
Ja , daar heb je gelijk in !
door de duty cycle op bijvoorbeeld 10% te zetten gebruik je maar 10% van het vermogen (van de leds, pwr voor de arduino en chips blijft bijna identiek)
In de schakeling met de 5940's gebruik ik geen multiplexing meer maar direct de led op een output maar doe ik wel weer hardware duty cycles toe passen om de leds te dimmen en dus volgens mij in feite hetzelfde fenomeen.

met een veel kleinere voeding dan potentieel vermogen aan leds moet je er wel voor zorgen in je sketch dat je dan voorkomt dat alle leds kunnen branden. Voorla met de TLC's bijvoorbeeld altijd starten met een clear display in je setup. Dit kan je goed zien in het filmpje van de eurisko en de atlantis. Na de eerste sequence zie je de lamp ineens heel erg oplichten. clear display vergeten... dit zou dus je voeding kunnen kosten als je erg overbooked bent.

[ Voor 36% gewijzigd door Asphiax op 05-09-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Asphiax schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:05:
Het gaat even wat langzamer, de centen zijn op!
Net me huis verkocht met DIK verlies en ben blut ....
Geen geld meer om de printplaten te bestellen en moet dus even pauzeren ...
Kudt crisis ook... Ze zeggen wel allemaal dat er weer een nieuwe crisis aankomt maar m.i. hebben we nooit de crisis verlaten...

Doe maar rustig aan :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hey Asphiax (ja ik kom je hier ook wat plagen) hoe zit het met de schema's? Ik verwacht momenteel nog een boete van roekeloos rijden :p (stomme banden+weg+politie).

Misschien zijn er mensen die mee willen sponsoren want je krijgt toch 12 prototype printplaten ;)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik wil wel sponsoren, hangt natuurlijk wel van het bedrag af (en dat hangt natuurlijk weer af van hoeveel mensen meedoen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax

Asphiax

" Will I Dream ... "

Topicstarter
Lol, bedankt mensen maar ik heb binnenkort de eindejaarsbonus die mss gaat meevallen !
Ik hoop snel weer wat van me te kunnen laten horen op dit vlak !
grt
ASPHIAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hey Asphiax, ik weet dat het wat moeilijker gaat maar hoe staat het hiermee? en waar blijft dat schema :p

[ Voor 16% gewijzigd door Damic op 07-07-2012 00:21 ]

Pagina: 1 2 Laatste