Toon posts:

[Exchange] Email adres veranderen namens iemand anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Even uitleg hoe het in elkaar zit
Sinds kort word er gewerkt met een Front en een Back office.

Backoffice medewerker heeft naast zijn/haar eigen mailbox een extra mailbox genaamd Backoffice

Een Frontoffice medewerker stuurt mails van klanten naar de Backoffice mailbox
Backoffice verwerkt het en stuurt een mailtje vanuit de Backoffice mailbox naar de klant namens de Frontoffice medewerker.

Bij ontvangst ziet de klant de naam van de Frontoffice medewerker, dat is goed, als klant reageert komt het bij Frontoffice medewerker terug. Dat is allemaal goed.

Het probleem (kort)
Alleen op log niveau klopt het niet (message tracking bij exchange).
Dan word het primaire mail adres gebruikt van de Backoffice medewerker. Nu zijn we gaan testen en testen. Nu blijkt dat als je in de Administrators en Domain Admins group zit het loggen wel werkt.
Dan word er op log niveau het email adres van de Frontoffice medewerker verstuurd. Dat is dan goed. Alleen willen wij normale users geen Admin rechten geven.

Het probleem (praktijk uitleg)
Ramses (ramses@email.nl) / Frontoffice
Vivian (vivian@email.nl) / Backoffice

Vivian met normale user rechten
Vivian stuurt vanuit Backoffice mailbox een mail naar de klant.
Het veld "Van" vult Vivian het email adres van Ramses in.

Vervolgens komt het mailtje bij de klant aan. Daar is te zien dat het van Ramses is, klant klikt op reageren dan gaat het naar Ramses. Maar op log niveau is er vivian@email.nl te zien. Dit moet niet. Als we Vivian toevoegen aan Administrators en Domain Admins group en vervolgens het bovenstaande nog een keer uitvoeren dan komt er op log niveau het email adres van Ramses te staan ramses@email.nl en zo moet het ook. Dus het is mogelijk.

Nu willen we de normale users geen admin rechten geven, dat is logisch. Alleen er zijn zoveel opties die verschillen tussen user en admin opties dat het veel zoeken is welke optie of opties er nu op enable of disable moet komen.

De vraag
Heeft iemand een idee welke rechten er op enable/disable moeten worden gezet in de GP, AD? of misschien wel bij Exchange voor de users dat het loggen klopt.

Hudige settings
send-on-behalf is ingesteld bij Ramses, daar staat Vivian tussen. send as is Vivian niet toegevoegd.

Dit topic heb ik ook gelezen, maar dat is mijn probleem niet en het gekke is met de uitleg van qwerty. Als ik send-on-behalf weg haal en send as wat voorrang heeft dat je dan niet kan mailen.

Waarmee werken we
Exchange 2007 Exchange Server 2007 Version: 08.03.0137.000 op Server 2003 (beide 64-bit)
We hebben getest op een pc waar Outlook 2010 op staat. Verder hebben we ook nog Outlook nog 2003 en 2007.

Ik hoop dat ik een goede titel heb gegeven

[Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2011 14:09]

Blog - Tweak uptime

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je werkt (neem ik aan) met exchange, maar welke versie?

Ik kon dit vinden:
Hi,
In exchange 2007 SP2 or higher version, you are able to track the "Send as" events by enabling Mailbox Access
Auditing:
1. Open EMC->Server Configuration->Mailbox.
2. Right click your mailbox server and choose Manage Diagnostic logging Properties.
3. Expand the
MSExchangeIS category and then expand the
9000 Private category.
4. Select the following category in the configuration screen and then choose the diagnostics logging level to "High":
Extended Send As, General, Send As and Send On Behalf Of
5. Click Configure to apply the change.
6. Open services.msc and restart MS Exchange Information Store service.
The information is logged into the 'Exchange Auditing' event log category. If the 'Exchange Auditing' event log is
still empty after enabling Mailbox Access Auditing, looking for the events in ‘Application’ category . This is a sample of a exchange auditing log:

Scenario : Thomas sent a message as Anonymous.
===========================
Event Type: Information
Event Source: MSExchangeIS Mailbox Store
Event Category: Send As

Event ID: 1032
Date: 5/19/2010
Time: 1:44:25 PM
User: N/A
Computer: 194125M2
Description:
/o=First Organization/ou=Exchange Administrative Group (FYDIBOHF23SPDLT)/cn=Recipients/cn=Thomas
sent a message as /o=First Organization/ou=Exchange Administrative Group (FYDIBOHF23SPDLT)/cn=Recipients/cn=Anonymous.

===========================
More information, referring the following article:
Exchange 2007 Mailbox Access Auditing
http://www.networksteve.c...unt/?TopicId=1827&Posts=5 en die verwijst weer naar http://www.msexchange.org...ccess-auditing-part1.html

[Voor 94% gewijzigd door Oid op 01-07-2011 13:46. Reden: Meer informatie]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb de typo even uit de titel gehaald :)

@TS: Vul verder inderdaad de Exchange en outlook versies even aan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Oid: Als ik op het linkje klik dan zie ik het verhaal dat idd op mij neer komt. Alleen ik zie de logica niet van de oplossing. Als ik de oplossing zal uitvoeren moet ik het een en ander stoppen en starten. MS Exchange Information Store service stoppen en starten doe ik liever niet ;)

Als ik de persoon (Vivian) in de groepen Administrators en Domain Admins zet, dan zie je in de message tracking op exchange het adres van ramses. Zonder services te stoppen en starten. Naar mijn idee heeft het met rechten te maken. Haal ik Administrators en Domain Admins bij vivian wel en stuur weer dan staat het adres van vivian bij message tracking.

[Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2011 16:10]

Blog - Tweak uptime

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vandeMeulenhof schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:34:
Alleen ik zie de logica niet van de oplossing. Als ik de oplossing zal uitvoeren moet ik het een en ander stoppen en starten. MS Exchange Information Store service stoppen en starten doe ik liever niet ;)
Waarom wil je dat niet? MsexchIS past die settings pas toe na restart van die service, dus als het niet onder werktijd kan dan maar tijdens het weekeinde bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:33:
[...]

Waarom wil je dat niet? MsexchIS past die settings pas toe na restart van die service, dus als het niet onder werktijd kan dan maar tijdens het weekeinde bijvoorbeeld.
Na restart past hij de wijzigen toe, dat snap ik.

Maar hoe kan het dan zijn dat als een user bij "Member of" de groepen Administrators en Domain Admins worden geplaatst het wel goed gaat en als ze normale user zijn dan niet (op message tracking niveau).

Dus als ik Send On Behalf Of op High zet en IS herstart dan zou bij message tracking het email adres van ramses komen als vivian het verzend zonder dat ze bij de groepen Administrators en Domain Admins staat. Door op High zetten zou het dus moeten werken persoonlijk zie ik de logica er niet van.

Stop en starten doe ik in het weekend/vanavond ben echt benieuwd als dit de oplossing is. Ik laat het weten.
Uitgevoerd, helaas werkt de genoemde oplossing niet.

Persoonlijk zou ik zeggen het heeft met rechten te maken (alleen geen idee waar het zit). Als de user te weinig rechten heeft word het email adres op message tracking niveau niet goed omgezet. Zit je bij en Administrators en Domain Admins dan word het email adres wel goed omgezet op message tracking niveau.

[Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2011 21:57]

Blog - Tweak uptime

• RobbyTown
  • Niet online
Ben nog aan het spelen maar het lukt nog niet. Kom keer op keer tot 1 oplossing. Account domain admins maken, maar dat hoort bij een normale user. Maar dan werkt het wel.

Full access op de mailbox van iemand zet hij het op tracking niveau niet om. Bij ontvangt en replay gaat het naar de ander persoon, dat is goed.

Blog - Tweak uptime

• Oid
  • Niet online
deze ook geprobeerd: Oid in "[Exchange] Email adres veranderen namens..." ?

Zie je andere bericht dat het niet werkte, gaan we verder kijken!

Kan je eens de ouput posten van:

start Exchange Management Shell

Set-Location "HKLM:\System\CurrentControlSet\Services\MSExchangeIS\Diagnostics\9000 Private" <enter>

Get-ItemProperty .<enter>

[Voor 62% gewijzigd door Oid op 14-07-2011 15:39]

• RobbyTown
  • Niet online
De output is kort

Zelf denk ik dat het weinig met exchange settings heeft te maken, maar meer met AD settings (probleem is geen idee waar of wat). Want als je Domain admins word of Administrators dan zet hij het op tracking niveau goed om, op exchange is er dan niets aangepast.

[Voor 57% gewijzigd door RobbyTown op 15-07-2011 10:25]

Blog - Tweak uptime

• Oid
  • Niet online
Je hebt de . vergeten daarachter

• RobbyTown
  • Niet online
Oid schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:07:
Je hebt de . vergeten daarachter
Foutje. Nu meer resultaat, alleen zegt het mij niets.

Blog - Tweak uptime

• Oid
  • Niet online
Type nu daar:

Set-ItemProperty -Path . -Name "9077 Extended Send On Behalf Of" -Value 5

en restart de Exchange Information Store

Meer informatie:

http://technet.microsoft....y/ee221156(EXCHG.80).aspx
http://technet.microsoft....y/ee221158(EXCHG.80).aspx

[Voor 37% gewijzigd door Oid op 15-07-2011 17:12]

• RobbyTown
  • Niet online
Oid schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:05:
Type nu daar:

Set-ItemProperty -Path . -Name "9077 Extended Send On Behalf Of" -Value 5

en restart de Exchange Information Store

Meer informatie:

http://technet.microsoft....y/ee221156(EXCHG.80).aspx
http://technet.microsoft....y/ee221158(EXCHG.80).aspx
Zojuist uitgevoerd, helaas zonder succes, in dat lijstje waar overal 0 stond staat bij het laatste nu wel 5, dus commando is goed verwerkt :). Bij message tracker komt als nog vivian@email.nl ipv ramses@email.nl. Als ik hem ontvang zie ik hem wel als Ramses.

Maar het moet al op message tracking niveau. Waarom? Er word gebruik gemaakt van CodeTwo software (systeem dat centraal de handtekeningen regelt, die kijkt naar het email adres dat op tracking niveau is (daar was ik naar even zoeken achter, zie domain admins stukje). Als die niet klopt krijg je dus rare inhoud.
Van: Ramses en in de inhoud van de mail zie je groeten, Vivian.

Blog - Tweak uptime

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oid
  • Niet online
Stuur je nu eigenlijk met Send As of met Send on Behalf of?

Met Send on Behalf of is het toch eigenlijk logisch dat je ziet dat Vivian een mail stuur. Zei doet dit namelijk ook uit naam van Rames.

Kan je duidelijk uitleggen of het nou Send As moet of dat andere?

• RobbyTown
  • Niet online
Send on Behalf
Als ik dan op tracking niveau kijk is het e-mail adres van vivian. Ik als ontvanger zie dan ramses, als ik een reactie stuur komt hij bij ramses aan.

Zal bij send as ook vivian erbij zetten. Zit dan wel met cache tijd van 2 uur. Test morgen vroeg even.

Update
Zojuist getest. Helaas logt hij nog steeds de mail van Vivian. Haal ik Vivian weg bij Ramses bij Send on Behalf, dus dat je alleen send as hebt. Dan krijg je een fout dat ze geen mail mag versturen.

[Voor 28% gewijzigd door RobbyTown op 19-07-2011 07:43]

Blog - Tweak uptime

• Oid
  • Niet online
Kan je die error hier eens posten?

En hoe heb je precies de Send As permissie ingesteld, via ADUC of via Exchange Management Console?

http://technet.microsoft....y/aa998291(EXCHG.80).aspx meer informatie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee