Toon posts:

[EXCH07] Send as permissions.

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 209435
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Goeie morgen,

Ik heb 1 persoon die graag 2 email adressen wilt ontvangen in zijn outlook. Ook wilt deze persoon versturen vanuit de naam van de 2de email box. Verder heeft deze persoon alle rechten op deze mailbox.

Wat hebben wij:
- Exchange 2007
- Server 2008
- Outlook 2007

Wat gaat er fout:

Ik heb gebruiker A met een bestaand account en dit werkt prima en goed, ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt in AD en de gebruiker een email account gegeven in Exchange 2007. Tijdelijk genaamd: gebruiker B. De bedoeling hiervan is is dat gebruiker A de complete mailbox krijgt van gebruik B en dat gebruiker A mag versturen als zijnde gebruiker B.

De mailbox is gekoppeld, dit werkt prima.
Versturen vanuit gebruiker B werkt niet.
Ik heb in Exchange op de mailbox ''Send As permissions'' toegekend op de betreffende mailbox met de betreffende gebruiker. De rechten lijken echter niet opgepakt te worden. Wanneer ik een email verstuur krijg ik de volgende email direct terug:

Ook heb ik full acces rechten gegeven. In de email box van gebruiker B is op de eigenscahppen -> mail flow setting -> delivery options -> gebruiker A toegevoegd bij Send on behalf.

'' Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende personen of distributielijsten:

(Email adres ontvangende partij)
U mag dit bericht niet verzenden omdat u probeert dit bericht zonder toestemming namens iemand anders te versturen. Controleer of u het bericht namens de juiste afzender probeert te versturen of vraag uw systeembeheerder om de vereiste toestemming.

Diagnostische gegevens voor beheerders:

Bronserver:

(Email adres ontvangende partij)
#MSEXCH:MSExchangeIS:/DC=local/DC=gcl:SRV01[578:0x000004DC:0x0000001D] #SMTP# ''

Ik heb expres afgelopen nacht gewacht doordat het misschien enige tijd kan duren? Dit is dus niet het geval.

Gezocht op google en las dat er een send as permission bug in exchange 2007 zit waardoor je wel de rechten maakt maar op de PC het niet werkt.

- Information store geherstart
- Server zojuist geherstart.

Hoe heb ik de Send As uitgevoerd:
http://technet.microsoft....998291%28EXCHG.80%29.aspx

Hierna werkte het nog steeds niet.

Ook als ik nu de send as rechten nakijk op de mailbox van gebruiker B klopt alles.

Iemand enig idee wat ik mis of niet goed gedaan heb?

** EDIT **

ben nog even verder gaan kijken wat ik kon doen.
volgende is uitgevoerd, bij de 3 regels was de 1ste die geen melding gaf dus toegevoegd werd en de 2de en 3de waren er al kreeg ik als melding.

Scenario: Configure mailbox permissions

Permission settings are advanced user cases which are available only at the shell command line, except "Send on behalf" permission which can be granted in the console (in the Mail Flow Setting tab of the mailbox property pages).

Shell one-liner:

# Grant "Send on behalf" permission
Set-Mailbox testmbx -GrantSendOnBehalfTo jaredz

# Grant "Send-As" permission
Add-ADPermission testmbx -ExtendedRights Send-As -user jaredz

# Grant full mailbox access permission
Add-MailboxPermission testmbx -AccessRights FullAccess -user jaredz

Getest maar ook dit werkte niet.

Nieuw iets geprobeerd:

http://social.technet.mic...f7-4af7-884c-9b69a92a588e

Werkt ook niet.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 21-06-2011 11:19]

• Niet online
als ik een email verstuur aan gebruiker B en die beantwoord werkt het wel goed :S
Ook dit gebeurd gewoon in de mailbox van gebruiker A maar als ik dit doe zonder beantwoorden dan werkt het niet?!

** EDIT ***

GEbruiker B verwijderd opnieuw aangemaakt ook in de AD rechten opnieuw gegeven. Situatie het zelfde gebleven.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 21-06-2011 12:47]

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 08:49
Heb je in outlook al veld van toegevoegd?
als je in veld van het account invult van gebruiker b zou je namens gebruiker b moeten kunnen mailen.

Als ontvanger zie je dan gebruiker a namens gebruiker b

• Niet online
in outlok heb ik dat niet gedaan, het is juist niet de bedoeling om dit account te gebruiken om in te loggen alleen voor email. Ik ga het wel proberen wat jij zegt.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10

Qwerty-273

Meukposter

Wceend schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:14:
Heb je in outlook al veld van toegevoegd?
als je in veld van het account invult van gebruiker b zou je namens gebruiker b moeten kunnen mailen.

Als ontvanger zie je dan gebruiker a namens gebruiker b
Met "send-on-behalf" rechten zie je als ontvanger inderdaad dat A namens B iets stuurt.
Met "send-as" rechten zie je als ontvanger alleen dat de mail van B afkomt.
"send-as" gaat trouwens voor "send-on-behalf", dus de ontvanger ziet dat de mail van B afkomt.
(wanneer de AD cache in Exchange is ververst, normaal is dat eens per 2 uur(?) - send-on-behalf is rechten binnen exchange en gelijk actief, send-as is rechten in AD).

Het is inderdaad nodig om in Outlook (welke versie trouwens?) het Van veld dan in te vullen met B als je uit B iets wilt versturen. Outlook (2007 en eerder) gebruikt dan de credentials van de primaire Outlook mailbox om de mail te versturen - deze zou dan gebruiker A met send-as rechten moeten zijn. In Outlook 2010 kan je twee exchange mailboxen compleet openen, en ligt het aan de credentials die gebruikt worden om de mailbox B te openen - dit zou in jouw verhaal account A moeten zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-06-2011 13:26]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 08:49
Qwerty-273 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Met "send-on-behalf" rechten zie je als ontvanger inderdaad dat A namens B iets stuurt.
"send-as" gaat trouwens voor "send-on-behalf", dus de ontvanger ziet dat de mail van B afkomt.
Je hebt helemaal gelijk was even in de war met send on behalf.

• Niet online
Qwerty-273 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:24:
[...]

(wanneer de AD cache in Exchange is ververst, normaal is dat eens per 2 uur(?) - send-on-behalf is rechten binnen exchange en gelijk actief, send-as is rechten in AD).

Het is inderdaad nodig om in Outlook (welke versie trouwens?) het Van veld dan in te vullen met B als je uit B iets wilt versturen. Outlook (2007 en eerder) gebruikt dan de credentials van de primaire Outlook mailbox om de mail te versturen - deze zou dan gebruiker A met send-as rechten moeten zijn. In Outlook 2010 kan je twee exchange mailboxen compleet openen, en ligt het aan de credentials die gebruikt worden om de mailbox B te openen - dit zou in jouw verhaal account A moeten zijn.
Office 2007 en bij van type ik idd het afzender adress is van gebruiker B.
Toch werkt het dan niet, maar een binnen komende email op het account van B en A opent die en antwoord de email onder de naam van B, dan werkt die weer wel.

Heb echt geen idee meer wat het kan zijn. kom er nu niet uit... tenzij jullie andere oplossingen hebben geef ik het even op..

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 22-06-2011 14:43]

• Niet online
zal ik me exchange moeten updaten?

Ik draai nu: exchange 2007 08.01.0240.006
Management Console 3.0: Service pack 1.

Overal de eigen gebruiker volle rechten op ze eigen mailbox gegeven door send as op de eigen gebruiker toe te voegen. Had ooit eens gelezen dat het kon helpen maar niets, ook in outlook zelf de share machtigingen geadd maar ook dat helpt niet.

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 22-06-2011 15:58]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10

Qwerty-273

Meukposter

Anoniem: 209435 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:34:
Office 2007 en bij van type ik idd het afzender adress is van gebruiker B.
Als je bij het "Van" veld de gebruiker B selecteerd uit je GAL? Gaat het dan wel goed?
Zou eventueel nog aan de cache van je Outlook client kunnen liggen die een lokale cache entry gebruikt ipv de entry in de GAL.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Niet online
Het is opgelost...

Wanneer je op '' Van '' klikt dan staat je kollom standaard op '' Algemene Lijst '' dit meot je op '' User '' zetten.
Dan doet hij het wel.. Hier heb ik me letterlijk de touw %!$^& naar gezocht.

Wat overigens wel raar is, als ik het email adres handmatig in '' Van '' intik stuurt die niet.

Probleem opgelost.. Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee