Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rorymeijer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:33

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Beste leden van Tweakers,

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje naar op zoek ben voor mijn werkgever.

Ik heb een stel iPads welke gebruikt worden in een publieke ruimte van mijn werkgever.

Maar het is al 2 keer gebeurd dat mensen een lock code instellen om ons te pesten... (beetje zielig maargoed).
Nu wil ik de optie lock code graag voor deze mensen verbergen en eigenlijk dat ze helemaal niet in settings kunnen.

nu mijn vraag: is er een manier waarop je een iPad zo kunt instellen dat ze enkel alleen 1 applicatie kunnen openen: Safari, zodat ze geen settings kunnen aanpassen.

Wat ik al geprobeerd heb:
Via de iPad zelf.
Via de iPhone Configuration Utility (werkt ook op iPad).

Alvast bedankt!

Rory

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:46
Als je alleen wilt dat ze safari gebruiken; er zijn alternatieve browsers voor de iPad die een zogenaamde 'kiosk-mode/guest-mode' hebben. Weet zo snel alleen niet hoe die heten..

edit: iCabMobile heeft een guest-mode

[Voor 17% gewijzigd door GermanPivo op 01-07-2011 09:49]

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
Die is er zeker. Toen ik op de Autorai was had mercedes ipads in stands hangen en je kon er niks mee, behalve hun applicatie. Weet niet hoe het heet, maar het is mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:31
Je hebt toch de optie 'beperkingen' in iOS? Volgens mij kan je daar het een en ander mee instellen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:24
Een enclosure kan altijd ook nog. Beetje afhankelijk of je iPad mobiel moet blijven of op vaste locaties gebruikt word. Voorbeeldje: http://labshield.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 06:31
Voor ons bedrijf ook interessant. Ik heb in de app store gezocht op 'kiosk 'en kom meerdere goedkope apps tegen die dit bieden (my kiosk, kiosk pro, etc). Enige dat je volgens mij altijd fysiek zult moeten blocken is de home-button... Of zou je die zelfs softwarematig uit kunnen schakelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Allereerst thanks voor de reacties :)
GermanPivo schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:41:
Als je alleen wilt dat ze safari gebruiken; er zijn alternatieve browsers voor de iPad die een zogenaamde 'kiosk-mode/guest-mode' hebben. Weet zo snel alleen niet hoe die heten..

edit: iCabMobile heeft een guest-mode
Helaas is iCabMobile nog niet wat ik zoek, want dan kun je namelijk nog steeds naar de settings via die mooie ronde knop.
iMars schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:00:
Je hebt toch de optie 'beperkingen' in iOS? Volgens mij kan je daar het een en ander mee instellen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Helaas, daar kun je wel redelijk wat beperken, maar niet het instellen van een lock code...
Dus kunnen ze nog steeds een lock code instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PerryN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:07
Wat eventueel ook zou kunnen, is dat je zelf een lock code instelt. De periode waarna om de code wordt gevraagd zet je op de maximale vier uur. De iPad kan dan gewoon gebruikt worden, maar voor het veranderen van de lock code is nog steeds de door jou zelf ingestelde lock code nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Hide icons in SBSettings. (en dan menu oproepen met headset knop)
Maar jailbreaken zou wel niet mogen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 23:34
PerryN schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:22:
Wat eventueel ook zou kunnen, is dat je zelf een lock code instelt. De periode waarna om de code wordt gevraagd zet je op de maximale vier uur. De iPad kan dan gewoon gebruikt worden, maar voor het veranderen van de lock code is nog steeds de door jou zelf ingestelde lock code nodig.
Maar als ze een lock code kunnen instellen kunnen ze ook de iPad weer uitdrukken en springt de code erop die de TS heeft ingevoerd heb je ergo weer dezelfde situatie voor de klant! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:25:
Hide icons in SBSettings. (en dan menu oproepen met headset knop)
Maar jailbreaken zou wel niet mogen?
Helaas, de werkgever heeft inderdaad verboden om de iPad te jailbreaken :( anders had ik dat inderdaad gedaan.
Zanniebal schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:25:
[...]

Maar als ze een lock code kunnen instellen kunnen ze ook de iPad weer uitdrukken en springt de code erop die de TS heeft ingevoerd heb je ergo weer dezelfde situatie voor de klant! :)
Inderdaad, soms word die iPad niet gebruikt voor 4 uur, en dan zit je daar inderdaad mee en kan de klant de iPad niet gebruiken.
En het password aan personeel geven is ook niet wat ze willen want ze willen gewoon dat hij te gebruiken is zonder password.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

Interessant topic, ik ken die grapjes wel, bij ons flikte klanten het ook vaak in de winkel bij onze iPhone zuil. vaak de wat 'jongere' met $%^&%^&*(* afkomst.
Ach ja. het blijft lastig hopelijk is er een app die uitkomst biedt, zou er toch moeten zijn (legaal dan)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik denk dat de beste oplossing die van PerryN is.
Code instellen en dat op de timer voor 4 uur.

Dan moet je wel elke ochtend unlocken. En dan bij de lunch weer een keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:11:
Ik denk dat de beste oplossing die van PerryN is.
Code instellen en dat op de timer voor 4 uur.

Dan moet je wel elke ochtend unlocken. En dan bij de lunch weer een keer.
Ja en dat wil de werkgever helaas niet....
Underworld schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:19:
Interessant topic, ik ken die grapjes wel, bij ons flikte klanten het ook vaak in de winkel bij onze iPhone zuil. vaak de wat 'jongere' met $%^&%^&*(* afkomst.
Ach ja. het blijft lastig hopelijk is er een app die uitkomst biedt, zou er toch moeten zijn (legaal dan)
Eigenlijk wel een goede feature voor bijvoorbeeld bedrijven of zelfs iStores.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

@Rorylaforge, had je deze al gezien trouwens?
Anoniem: 296131 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:07:
Als er niemand bij de stand zit is een kabel snel doorgeknipt, vooral met een groot hebbeding als de iPad.
Lijkt mij dit een stuk safer. En kan ook op een Vesa-stand voor portrait/landscape roteren

http://www.staypad.com/

Alleen niet goedkoop. Ik zou eens gaan informeren bij een standbouwer voor tips.
uit het topic: iPad aan de ketting?
wellicht werkt dat ook goed?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zoek eens via Google, en op GoT, op iPad Management.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
@Underworld: Ja die ziet er goed uit, eens ff vragen wat ze er van vinden hierzo.

@Falcon, ja dan kom ik op die Configuration utility maar die doet niet precies wat mijn werkgever wil... de functie lock code etc. uitschakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 13:48
Ipadclub heeft een artikel, wellicht een idee?
http://www.ipadclub.nl/22...p-een-nederlands-zuiltje/

PSN: TDBtje

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
@TDB: Heb ik gezien, dankjewel, ik ga maar eens overleggen met de leidinggevende wat zij dan willen.

Ik heb net ook even apple Customer Care gebeld en die zeggen dat het beveiligigen van settings niet mogelijk is...

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou toch maar eens kijken of het echt niet mogelijk is te jailbreaken. Gewoon het systeem openen, maar verder niks installeren behalve één jailbreak programma: IncarcerApp.

Door een bepaalde 'code' te gebruiken, kan je een app dan op slot zetten waardoor de home button niet meer werkt (denk bijvoorbeeld heel snel geluid omhoog en omlaag).

Op zich doet het jailbreaken zelf niks aan het apparaat. Het enige wat eigenlijk schadelijk kan zijn is als je allerlei extra dingen gaat installeren. IncarcerApp is geen schadelijke app, dus als je het daarbij laat...

EDIT:
Is het geen mogelijkheid om zelf een code in te stellen? Maar dat je dan het automatisch slot (dus beeld automatisch uit), uitzet? En dat je dan, op één of andere manier, de lock button verbergt.

Dan kan het apparaat niet in sleep mode, en niemand kan zo'n code instellen. Toegang tot settings is zoiezo nogal risky, want dan kan iemand alles verpesten. Denk bijvoorbeeld het herstellen van de iPad. Kortom, ik zie dus twee mogelijkheden:

1) Zelf een code instellen, beeldscherm permanent aan en de lock button afschermen. Nog altijd het risico dat andere settings worden verkloot.

2) Toch jailbreaken en enkel IncarcerApp downloaden. Dan is de home button onbruikbaar. Als iemand echt wilt kan hij natuurlijk nog altijd een lock code instellen: gewoon het apparaat uitzetten en dan weer aanzetten. Ook hier moet je dus sleep button afschermen (of kijken of je de sleep button ook uit kan zetten).

[Voor 46% gewijzigd door Uniciteit op 11-07-2011 13:30]

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10-2021
De makkelijkste manier lijkt mij een eventueel simpel aluminium zuiltje waar je de iPad in kan doen, en waarbij de stroom erin kan, de home-button en lock-button onder het aluminium zitten.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee