Toon posts:

iPad aan de ketting?

Pagina: 1
Acties:

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:40
Ik ben bezig met de voorbereiding van een expositie waarop ik (als alles goed gaat) afstudeer. Dit wil ik doen met een webapp op de iPad. Tijdens deze expositie heeft iedere afstudeerstudent zijn eigen 'stand' om zijn idee of product te presenteren en te verdedigen, en als het goed is komen er (voor mij) onbekende mensen kijken.

Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk bij je stand staat om uitleg te geven, maar de expositie duurt 3 dagen en ik zou graag ook naar het toilet kunnen of iets kunnen eten in een andere ruimte, zonder dat ik me zorgen moet maken over m'n iPad die onbewaakt op zijn sokkel staat.

In de diverse winkels waar je een iPad kunt kopen zie je het werkende apparaat met een slot eraan. Of dit 100% safe is, ik heb geen idee, maar voor mijn gemoedsrust zou ik ook zoiets willen hebben.

Nu ben ik uiteraard gaan rondzoeken op het grote internet maar 99% van de zoektermen hebben betrekking op de beveiliging van het apparaat en diens software zelf. Toch heb ik twee mogelijke opties gevonden:

Rechtsonderin, 'de core'

O.a. hier en hier

Het is in ieder geval de bedoeling dat het volledige touchscreen blijft werken en de iPad gemakkelijk opgepakt kan worden, of in ieder geval goed manueel gedraaid kan worden voor zowel de horizontale- als portraitview en de netvoedingingang blijft werken om de iPad van verse stroom te voorzien.

Mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit soort oplossingen? Werkt het goed of slecht? Of ken je nog andere middelen? Ik heb een witte iPad2 dus een witte oplossing is nog sjieker :)

[Voor 7% gewijzigd door Johnvh op 20-06-2011 19:38]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je vergeet eigenlijk te vertellen wat de eisen zijn, is bijv. invoer nodig ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat houdt iemand tegen om het apparaat compleet te vernielen terwijl jij van je plek bent? Diefstal is niet je enige risico. ;)

Los van dat ziet dit er steviger uit dan de dingen die jij linkte: http://www.tuaw.com/2010/...s-your-ipad-from-thieves/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:40
DukeBox schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:20:
Je vergeet eigenlijk te vertellen wat de eisen zijn, is bijv. invoer nodig ?
Het touchscreen moet volledig bruikbaar zijn, net als de aanvoer voor de netvoeding om te waarborgen dat het apparaat aanblijft :)
NMe schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:21:
Wat houdt iemand tegen om het apparaat compleet te vernielen terwijl jij van je plek bent? Diefstal is niet je enige risico. ;)

Los van dat ziet dit er steviger uit dan de dingen die jij linkte: http://www.tuaw.com/2010/...s-your-ipad-from-thieves/
Bedankt voor deze oplossing, ziet er inderdaad goed uit!
Dat er de mogelijkheid is om het apparaat met een sleutel o.i.d. volledig naar de klote te helpen, tja, die kans is er altijd, maar die kans is in mijn ogen stukken kleiner. Dan had ik maar een andere vorm van presenteren moeten verzinnen :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan natuurlijk ook een afspraak maken met je buurman dat deze oplet wanneer je even wegmoet (en omgekeerd). Of je neemt de ipad mee en zet een bordje neer, brb wc.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DukeBox schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:23:
Je kan natuurlijk ook een afspraak maken met je buurman dat deze oplet wanneer je even wegmoet (en omgekeerd). Of je neemt de ipad mee en zet een bordje neer, brb wc.
Ik zou die verantwoordelijkheid als buurman niet accepteren, want als het zaakje stuk gaat zou ik het dan schuld zijn. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• EurOtiC
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10-2019

EurOtiC

AlCoHoL? :)

Je kan evt. ook een steun maken waar je de ipad vanaf de achterkant in schuift, dit heb ik ook veel gezien op de autorai. Hierdoor blijft je scherm beschikbaar, maar moeten ze een pilaar/steun meenemen om je ipad te lenen :) Een ander voordeel is dat de kijkers de ipad niet uit hun handen laten vallen.

Je weet niet wat je niet weet!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 17:02
Je kan z'n invisible shield kopen. Daar laten ze op een filmpje zien dat hij zelfs met een dremmel geen krassen maakt op het scherm.

Anoniem: 296131

Als er niemand bij de stand zit is een kabel snel doorgeknipt, vooral met een groot hebbeding als de iPad.
Lijkt mij dit een stuk safer. En kan ook op een Vesa-stand voor portrait/landscape roteren

http://www.staypad.com/

Alleen niet goedkoop. Ik zou eens gaan informeren bij een standbouwer voor tips.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 27-06-2011 17:10]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 09:55

BaRF

bijna kerst

waarom heeft zo'n ding eigenlijk niet standaard een kensington gat of iets anders waar je een slot aan kunt maken? :P

Gloednieuwe SSX-303 te koop

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Omdat apple alleen apple-sloten eraan wilt, en die komen pas bij de ipad 4 met een prijs van €80

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 27-06-2011 17:15]

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:19
Ik weet niet, maar hoe duur zijn die irritante dingen waaraan ze bij de MM vastgebonden zijn? Of je plaats er vlakbij een goede beveiligingscamera(kun je vast ergens lenen of later voor iets anders gebruiken), zodat wanneer ipad gestolen is, je weet wie dat gedaan heeft. Beveiligingscamera schrikt mensen ook af. :)

• Ienni1983
  • Laatst online: 10:16
Anoniem: 325463 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:14:
Omdat apple alleen apple-sloten eraan wilt, en die komen pas bij de ipad 4 met een prijs van €80
bij de ipad 4 nog wel??? wauw...

ik zou de ipad gewoon meenemen en een bordje achterlaten out for lunch.

[Voor 13% gewijzigd door Ienni1983 op 27-06-2011 18:20]

http://tinyurl.com/5sdar8p

• Ienni1983
exelletor schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:15:
Ik weet niet, maar hoe duur zijn die irritante dingen waaraan ze bij de MM vastgebonden zijn? Of je plaats er vlakbij een goede beveiligingscamera(kun je vast ergens lenen of later voor iets anders gebruiken), zodat wanneer ipad gestolen is, je weet wie dat gedaan heeft. Beveiligingscamera schrikt mensen ook af. :)
kom je terug is je ipad nog op dezelfde plek... hebben ze de camera meegenomen

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 22:18
Servertje schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:02:
Je kan z'n invisible shield kopen. Daar laten ze op een filmpje zien dat hij zelfs met een dremmel geen krassen maakt op het scherm.
En dat ding is gemaakt van diamant ofzo? Ik denk dat als ze de dremmel er goed opzetten er echt wel wat krassen op komen.

• Ienni1983
revertive schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:28:
[...]

En dat ding is gemaakt van diamant ofzo? Ik denk dat als ze de dremmel er goed opzetten er echt wel wat krassen op komen.
ik denk dat men niet met een dremel daar in die toco gaat staan op een ipad krassen....

Anoniem: 268181

lol als je daar ook al rekening mee moet gaan houden, en als ze de boel nu eens bombarderen, waar moet je je ipad dan insteken? :p

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
exelletor schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:15:
Haha, irritant misschien maar heel effectief! ;)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BaRF schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:12:
waarom heeft zo'n ding eigenlijk niet standaard een kensington gat of iets anders waar je een slot aan kunt maken? :P
Omdat een kensington gat dikker is dan het binnenwerk van de iPad 2 ;)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 268181 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 06:31:
lol als je daar ook al rekening mee moet gaan houden, en als ze de boel nu eens bombarderen, waar moet je je ipad dan insteken? :p
Ik heb wel een suggestie, maar dat zou teveel offtopic gaan :+

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 11:38

PSN: TDBtje

• Rorymeijer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:33

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Wij hebben bij mijn werkgever in de show room de volgende:

http://www.applelocks.com...case-and-lock-bundle.html

Gelijk een case en een lock in 1.

Werk prima.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Rorylaforge schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:06:
Wij hebben bij mijn werkgever in de show room de volgende:

http://www.applelocks.com...case-and-lock-bundle.html

Gelijk een case en een lock in 1.

Werk prima.
stukje wcrol karton en een plakbandje 10 seconden. brute force afh. van maat kniptang tussen de 2 en 30 seconden O-) soms moet je weleens wat verplaatsen wat aan zon snoer ligt.

het ziet er beveiligd uit. dus het schrik een beetje af. maar eenmaal de uitdaging aangenomen weet je dat het eigenlijk niks voorstelt _O-

zie dat het voor een middagje/ avondje gaat? kan je dan niet een maatje vragen voor €50 :Y of gewoon met mede studenten overleggen. dat je even op elkaars spullen past als er eentje vertrekt? of is dat tegenwoordig teveel gevraagd? _O-

[Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 07-07-2011 11:27]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:38
Daar kun je bij wijze van nog 3 iPads voor kopen.

Ik zou hem zelf ook gewoon meenemen, kun je nog even internetten op de pot ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:23:

Ik zou hem zelf ook gewoon meenemen, kun je nog even internetten op de pot ook.
Precies, ik neem aan dat je toch bij de presentatie wilt zijn om het een en ander uit te lichten, dus als jij op de pot zit, ligt die ipad daar toch nutteloos te zijn, kun je 'm beter meenemen...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee