Toon posts:

[PC] Project Zomboid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 224400

Topicstarter

Zombiefans opgelet! Dit zou wel eens het spel kunnen zijn waar we al jaren op wachten. Project Zomboid is een Zombie Survival RPG en wordt ontwikkeld door Indie Stone, een groep van vier mensen die allemaal werkervaring hebben in de gameindustrie. Het spel speelt zich af in een grote, open wereld en gaat heel erg voor die survival/apocalyps sfeer.

Het doel is om zo lang mogelijk in leven te blijven. Op de Project Zomboid website waarschuwen de ontwikkelaars je alvast: de zombie apocalyps overleven is niet mogelijk. Gelukkig heb je in het spel een hoop mogelijkheden tot je beschikking om het zo lang mogelijk uit te houden!

Features
Een lijst met (geplande) features staat al op hun website:
• […]
• A massive city and the surrounding areas to traverse, explore and loot.
• Get infected. How will you spend your final days? Will you have a heroic moment of self-sacrifice, or end up chewing your best friend’s throat out?
• Meet other survivors who you can join forces with, trade with, undertake missions for, or fight with for resources.
• Loot, salvage, and build what you need to survive the apocalypse, from food and medical supplies, to weapons, even just booze to help get you through the nights.
• Advanced item crafting allows you to use looted items to build weapons, traps, defenses, and many other things to help you survive.
• Character progression. Learn skills and perks to help your character face the challenges of survival.
• Starvation, illness, loneliness, depression, alcoholism, drug addiction, suicide, insanity, trust issues. There’s more to zombie survival than shooting zombie heads off.
• Join your friends and survive the apocalypse together in co-op multiplayer.
• The world changes the longer you survive; power plants fail, plunging the city into darkness and making batteries and tinned food prized commodities. The army rolls into the streets to perform ‘clean up operations’ and other gamechanging events occur the longer you survive.
• Play in your browser, or stand-alone, on PC, Mac and Linux.

(Tech) demo beschikbaar
Op hun website kun je de tech demo downloaden en de ontwikkeling van het spel volgen.
Het spel is voorlopig nog niet ‘af’ maar is wel al te koop; iedereen die het spel aanschaft heeft vanaf dat moment recht op alle toekomstige updates. (Inderdaad, net als bij Minecraft.) Zie onderstaande links voor meer informatie.

Huidige versie
de meest recente versie is 0.2.0. Deze is op het moment van schrijven nog niet officieel uitgebracht maar men kan wel al de recenste build uitproberen.

Om verwarring te voorkomen: als je het spel niet heb gekocht kan je alleen de demo spelen.

Links
Gameplay DEMO VERSIE :
Deel 1/3: YouTube: ‪Kanaal van paulsoaresjr‬‏
Deel 2/3: YouTube: ‪Kanaal van paulsoaresjr‬‏
Deel 3/3: YouTube: ‪Kanaal van paulsoaresjr‬‏

Website Project Zomboid: http://projectzomboid.com/blog/

Download demo:
Fileplanet: http://www.fileplanet.com...mboid-Pre-Alpha-Tech-Demo
Torrent: http://www.projectzomboid...chDemo_0_1_4c.zip.torrent

Controls: http://www.pzwiki.net/wiki/Controls

Mac en Linux: http://theindiestone.com/...viewtopic.php?f=22&t=2108

Project Zomboid wiki: http://www.pzwiki.net/wiki/Main_Page

Screenshots

First timer hier! Voel je vrij om me links of tips te sturen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 224400 op 16-03-2012 10:59]

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43

psychoclown

Back in black

Al een aantal keer geprobeerd maar ben nog niet verder gekomen dan een magere 24 uur :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Ik heb mezelf in de fik gezet toen ik soep maakte! :D

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Die Paul doet echt goede youtube videos met MC & Terraria :P

Maar werkt dit op Linux? Vind dit nu niet zo op 1,2,3

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 22:28
Nou, 2 dagen en 7 uur. Ik kon niet uitvinden hoe ik in godsnaam die pot soep moest opeten, waardoor mijn mannetje steeds zwakker werd. Toen kwam die redneck met zn shotgun langs en was het feest voor mij gedaan.

Dus tip nummer 1 in geval val zombie-uitbraak: Als je een shotgun hebt, heb je macht ;)

Maar hoe doe je nu eten dan? Ook de barricades die ik met de hamer heb weggehaald, komen niet meer terug als planken... lekker is dat

Edit: Heb het al gevonden, misschien handig voor nieuwe spelers:
Movement

Player movement is controlled via the WASD or arrow keys.
Holding shift while moving will cause the player to run.
Holding CTRL or Z while moving causes the player to sneak, making the player slower, quieter and hence more difficult to detect (see also combat stance below).

Combat

Holding CTRL or Z will put the player into a combat stance with whatever weapon is equipped in the main hand. Pressing the left mouse button will then use the weapon.

Inventory

Items can be eaten by left-clicking and dragging them to the face in the health screen. Or you can simply drag them on top of the heart. This applies to both food and medicine.
The right mouse button clears the item you are currently carrying with your cursor.
Pressing the space bar will open up your inventory.
The currently equipped items can be assigned a hotkey with Ctrl+Shift+ [1-9] The equipment can then be switched quickly by pressing [1-9].
The mouse scroll wheel will cycle through your inventory.
Holding ctrl when placing a stack of items into a container will drop the entire stack.
Items can be used by dragging them into the game world. For example, dragging wood planks onto windows and doors to barricade them. Having items equipped may be required to use other items, for example barricading requires having a hammer equipped and nails in the inventory.
Double clicking an item in a container will add it to your inventory.

Dialogue

Pressing Esc will cause dialogue between characters to be entirely skipped.

Other

Press P to pause/un-pause the game.
Press M to mute/un-mute music.
The left mouse button is a context specific button and will vary depending on what it interacts with, such as opening and closing of doors and picking up items.
Pressing and holding Enter or Return will speed up time 10x.
Clicking on the death screen will restart the game at the beginning of the tutorial.
You can remove barricades by taking the hammer and clicking it over the barricade.

[Voor 71% gewijzigd door ninc op 30-06-2011 23:12]

• psychoclown
  • Laatst online: 26-05 15:43

psychoclown

Back in black

Ik had er nog niet echt heel goed naar gekeken maar na wat trial & error kwam ik achter wat dingetjes maar ik miste wel iets van een help ofzo :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-02 03:19

hayate666

zwaardfetisjist

Gaaf spel dit! Ik heb het een tijdje geleden al gekocht en nu wacht ik op een nieuwe versie. In de volgende release willen ze een beginnend trait systeem gaan invoeren waarmee je een achtergrond voor jouw character kan creëren waardoor hij bepaalde voor of nadelen krijgt bij het overleven.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 63800

hayate666 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 02:51:
Gaaf spel dit! Ik heb het een tijdje geleden al gekocht en nu wacht ik op een nieuwe versie. In de volgende release willen ze een beginnend trait systeem gaan invoeren waarmee je een achtergrond voor jouw character kan creëren waardoor hij bepaalde voor of nadelen krijgt bij het overleven.
same here. deze versie al goed verpest (-;

Hetgeen wat ik het meest mis is dat ik iets in mijn tuin kan opzetten van barricades... Waardoor ik dus veilig achter mijn muurtje plantjes kan groeien enzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 63800 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:27:
[...]

same here. deze versie al goed verpest (-;

Hetgeen wat ik het meest mis is dat ik iets in mijn tuin kan opzetten van barricades... Waardoor ik dus veilig achter mijn muurtje plantjes kan groeien enzo
Een potje wiet roken lijkt mij met zombies geen goed idee :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nafraq
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05-2019
ohhhh dit gaan we vanavond ff goed bekijken ziet er geweldig uit...
Geeft me een beetje het freeroaming gevoel van JA2 (hoewel het eigenlijk niet te vergelijken is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Nafraq schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:45:
ohhhh dit gaan we vanavond ff goed bekijken ziet er geweldig uit...
Geeft me een beetje het freeroaming gevoel van JA2 (hoewel het eigenlijk niet te vergelijken is).
ik wou net zeggen het ligt nieteens bij elkaar in de buurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 07:50
bij de eerste plaatjes dacht ik aan een The Sims mod.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12
Heb 'em gekocht, vooral omdat het me een cool spel lijkt en ik dit soort initiatieven wil steunen. Maar op dit moment is het nog niet erg speelbaar.

https://niels.nu

Topicstarter
Ik heb links naar de Project Zomboid wiki toegevoegd, alsmede een link naar een FAQ waarin o.a. besproken wordt hoe je PZ op een Mac of met Linux kan laten werken.
Hydra schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:26:
Heb 'em gekocht, vooral omdat het me een cool spel lijkt en ik dit soort initiatieven wil steunen. Maar op dit moment is het nog niet erg speelbaar.
Het is op dit moment misschien geen volwaardig spel maar ik heb me met die tech demo toch een heel weekend vermaakt :P

Edit: 10 dagen en 7 uur is mijn record

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 224400 op 02-07-2011 10:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 21:48
Voor die mensen die het spel ook betaald hebben, er staat op korte termijn (volgens de makers) een nieuwe patch op komst..
Update coming soon, PROMISE!

We know people are probably getting pretty twitchy right now. We’re very close to getting a version ready to go out there.

We hoped for the end of the weekend but are not quite there, but we are very close. We’ve made good progress on how to distribute the game, and are more or less ready to go on those. We just have to have a nice tasty upgrade to justify being on their servers as a paid only thingy.
Here’s how stuff is looking:

Professions / Traits (95%)
Curtains (100%)
Burglar Alarms (100%)
Some… STUFF ;) (50%)
Important fixes (fire crash etc) (100%)
Craftable Doors (75%)

Of course these numbers probably mean little but just know we’re close and each day we’re hoping we’ll be able to get it out there, so very possibly tomorrow. If not then the day after.

Apologies again for the lack of updates but we’ve been going at it full pelt. ALMOST THERE. :)

<3

Indie Stone

Lijkt me wel heel erg interessant, hoewel zoals gezegd wordt, zegt het wel weinig. Maar die character creation ziet er wel uit als iets wat uiteindelijk nog heel interessant kan worden. Hoop wel dat onder " some stuff" dan NPC's worden bedoeld. Ben bang dat dat gewoon wishfull thinking van mij is.

Voor de rest vind ik zelfs in deze beperkte setting het spel erg leuk en erg pakkend voor de sfeer van een zombie apocalyps. Als ze nu ook nog de updates in het tempo van terarria kunnen uitbrengen dan zou het echt helemaal het einde zijn. Maar wederom wishfull thinking

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind dat character traits systeem er heel leuk uitzien, maar ik verwacht niet dat je met de komende update al veel zal merken van je character keuze. Tenminste, het lijkt me nogal wat werk om de eigenschappen van een character daadwerkelijk invloed te laten hebben op de game-wereld.

Hopelijk zijn ze snel klaar met al die dingen er omheen (demo updaten, distributie regelen) zodat ze 100% op de ontwikkeling kunnen focussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 17:28

Paniohitus

Paniohitus

Ik houd dit topic wel in de gaten, lijkt een leuk spel te gaan worden. Oke, nu ga ik dan wel iets zeggen waar veel mensen het over oneens zullen zijn..., maar die graphics... Worden die nog iets mooier? Hoeft uiteraard geen ultieme 3D-ervaring te zijn voor de setting van het spel, maar als de knuppel die naar een zombie zwaait bestaat uit 'slaan' en 'niet-slaan' krijg ik niet snel zin om zombies te bashen (bijvoorbeeld) Ik hoop dat dit komt door het stadium waarin het spel zich nog bevind, maar ik ben stiekem bang dat hier weinig aan zal veranderen...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Die hoop kan je wel laten varen, ja. Maar heb je het spel al eens gespeeld? Mijn ervaring is dat de graphics helemaal niet in de weg gaan zitten, ook al was ik daar in eerste instantie wel bang voor.

Ik zou zeggen start de demo eens op (~24 mb).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
Wat ik begrijp uit de dev blogs blijven de graphics zo. Ik verwacht hier eigenlijk geen verandering in, en het zou met ten zeerste verbazen als ze wel veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Anoniem: 224400 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:58:
Die hoop kan je wel laten varen, ja. Maar heb je het spel al eens gespeeld? Mijn ervaring is dat de graphics helemaal niet in de weg gaan zitten, ook al was ik daar in eerste instantie wel bang voor.

Ik zou zeggen start de demo eens op (~24 mb).
Ja, zal die eens proberen, wellicht dat ik mijn mening bijstel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninc
Nou 11 dagen en 7 uur. Had nog veel langer kunnen blijven leven, maar om in mn slaapkamer de hele tijd te blijven zitten is ook niet leuk. Dus maar op trek gegaan, paar keer gebeten. Shotgun die helemaal niet goed richt en zombies die kort bij mij staan en geen aanval doen maar mij wel volgen.

Uiteindelijk maar doodgebloed aan een verwonding waar ik geen zin meer in had om te verzorgen.

Maar is wel een game met potentie, en ik had ook iets gelezen over mogelijk Co-op? Dat zou wel gaaf zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Bornhald schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:58:
Wat ik begrijp uit de dev blogs blijven de graphics zo. Ik verwacht hier eigenlijk geen verandering in, en het zou met ten zeerste verbazen als ze wel veranderen.
vind ik ook het minst belangrijk het is een game die zicht richt op de inhoud...
Die is al leuk maar heeft wat tweaks en uitbereidingen nodig...

wat wel erg leuk is dat hij eigelijk vanuit deze roguelike is gemaakt http://roguesurvivor.blogspot.com/p/screenshots.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63800 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:00:
[...]
wat wel erg leuk is dat hij eigelijk vanuit deze roguelike is gemaakt
Bron? :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

is ooit ergens een interview geweest waar ze het er over hebben dat games zoals dat een inspiratie zijn geweest.
sorry maar ik bookmark niet zo heel veel d-;

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toetboink
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 13:36
Heb een persoonlijk record! 1 april gehaald door te leven als een kluizenaar.

De eerste dag voedsel gehaald bij de diner waar ze meerdere vending machines en koelkasten hebben. Teruggegaan naar huis en de deuren dichtgetimmerd en een barricade gemaakt (achter de deur geplaatst). Ik ben achtervolgd want de hele nacht hebben een aantal zombies geprobeerd via de deuren naar binnen te komen, dus die ochtend 1 deur barricade vrij gemaakt en een aantal klappen uitgedeeld met de spiked baseball bat.

Na een maand op chips, frisdrank en wat appels en wortels geleefd te hebben ben ik bijna door het voedsel heen.. Jammer dat je je game nog niet kan saven want met een beetje geluk hou ik het nog wel een tijdje uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Anoniem: 63800 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:00:
[...]

vind ik ook het minst belangrijk het is een game die zicht richt op de inhoud...
Die is al leuk maar heeft wat tweaks en uitbereidingen nodig...

wat wel erg leuk is dat hij eigelijk vanuit deze roguelike is gemaakt http://roguesurvivor.blogspot.com/p/screenshots.html
Zeker eens dat het spel zich met name op inhoud richt, maar tot hoever moet je dan gaan? We kunnen ook weer terug naar de line-text-based-rpg's. Die gingen helemaal over 100% inhoud want er viel immers niks te zien.

Heb het gisteren gespeeld en moet zeggen dat de gameplay zeker leuk is, maar ik ben van menmg dat bij betere graphics de spelervaring er op voorruit zou gaan. Mijn spel verliep gisteren als volgt:

Mijn vrouw had pijn. Spullen gehaald en verzorgt. Planken uit schuur, huisdichttimmeren en geslapen. Volgende dag eten gehaald bij de buren, maar er was een zombie. Na wa klikwerk deze kunnen doden. De pan in de oven gezet met eten. Naar boven gegaan om praatje met vrouw te maken. Deze vraagt of ik de pan wel uit de oven heb gehaald. Vond het zelf beetje snel, maar huis stond al in brand toen ik beneden kwam. Snel naar boven, haar opgepakt en ze verdween. Poppetje liep langzaam dus ging ervanuit dat ik haar beet had. Trap met haar af om door de voordeur te vluchten. Hamer in de aanslag. 'huh' dacht ik, ik had toch een plank op de voordeur getimmerd. Met de muis over deur, deze staat op breken en hoorde veel lawaai erachter. Net op tijd legde ik mijn vrouw neer en vluchtte de kamer ernaast en timmerde deze dicht. Nog net zag ik dat mijn vrouw werd uitgesmeerd over de hele kamer. Blij dat ik het tenminste heb overleefd...
Na een nacht in die kamer was ik moe, ergens maar een bed zoeken, maar nog steeds hoor ik die zombies in mijn huis. Toch maar plank van deur gehaald en even gekeken. Een enorme groep in het midden waar mijn vrouw had gelegen. Ze waren erg druk en zagen mij niet en ik glipte weg. Mijn huis brandde nog steeds, doe mij maar zo'n traag-brandend huis dacht ik, best veilig als het een nacht kan branden en alleen de keuken en stukje muur weg is.
Eenmaal buiten en her-en-der liep een verdwaalde zombie. Bij buren naar binnen, alleen voordeur dichtgetmmerd en gelijk gaan slapen. Werd savonds wakker, lekker handig..., ik ga niet naar buiten als het donker wordt. Heb nog een peen en eet deze op. Omdat er niks anders te doen is zet ik de tijd wel op snel tot het weer licht wordt. Het werd licht, voordeur weer uit en op zoek naar voedsel. Naar de buren, deur open, liep gang in, 2 zombies die gelijk aanvielen. Ik viel terug aan, maar wist niet zeker of ik nu iets raakte of niet. Eerste zombie dood, 2de zombie eindelijk dood, 3 secondes later ik dood... Jammer....

Opzich leuk, eerste gedeelte beetje scripted uiteraard. Ben wel benieuwd hoe het zou zijn met meer mensen (multiplayer). Hoe groot is de kaart eigenlijk? Is het niet zo dat als je eenmaal weet waar het voedsel ligt het spel niet leuk meer is, of wordt deze random gegeneerd? zoals ik eerder zei, spel heeft echt wel potentie, maar zombies aanvallen werkt niet lekker. Je hebt geen idee of je goed richt en waar je richt (met hamer in dit geval).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
Preddie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:06:
[...]
Opzich leuk, eerste gedeelte beetje scripted uiteraard. Ben wel benieuwd hoe het zou zijn met meer mensen (multiplayer). Hoe groot is de kaart eigenlijk? Is het niet zo dat als je eenmaal weet waar het voedsel ligt het spel niet leuk meer is, of wordt deze random gegeneerd? zoals ik eerder zei, spel heeft echt wel potentie, maar zombies aanvallen werkt niet lekker. Je hebt geen idee of je goed richt en waar je richt (met hamer in dit geval).
Je weet ook dat je een tech demo aan het spelen bent? ;)
Als je de features op de site door neemt zie je wat er allemaal op stapel is. Dit is zoals ik een tech demo interpreteer meer een erm, tech demo/proof of concept. Er zou een berg meer random moeten worden en imo random=goed

En als ik mag kiezen tussen volledig text based, maar goed verhaal/replayebility en uitdagen of een grafisch onovertroffe maar met suf verhaal met 0 replayability dan kies ik zonder te knipperen de eerste (Dwarf fortress FTW!) Maar ik denk dat die keuze persoonlijk is. En tsja, op mijn oude cbm64 was er grafisch niet zo veel toen, maar er zaten zeker leuke spellen tussen (ultima anyone? )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nieuw persoonlijk record :)

http://img812.imageshack.us/img812/4994/recordpz.png

Ik had nog supplies voor zeker nog een maand maar na 28-04 begon het spel steeds slechter te draaien (fps van 30 langzaam naar 10), wat fast forward onmogelijk maakte. Als kluizenaar heb je die veel te vaak nodig om de dagen starend naar een muur door te komen 8)7 !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 22:23

Bloodclot

Jawier!

Preddie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:06:
[...]

Eerste gedeelte scripted? Ik vond een kussen in de kast. Wou deze aan vrouwtje geven zodat ze lekkerder lag, wist ik veel dat mijn character zijn vrouw ging stikken met die kussen. Nouja boeie, probleem met gewonde vrouw verholpen. Dus dat verhaal met die brand niet mee gekregen :)

Daarna wat rond gerend en wat gegeten te veel zombies achter me aan en te stuntelen met barricades. vrij gauw was ik dood. Binnenkort nog maar's proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft iemand toevallig nog een WERKENDE link naar de torrent file? :(

[Voor 162% gewijzigd door TheZeroorez op 06-07-2011 22:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:44
DennusB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:58:
Heeft iemand toevallig nog een WERKENDE link naar de torrent file? :(
Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling. Vragen of expliciet aangeven dat je je met piraterij bezighoudt wordt hier niet erg geapprecieerd ;)

[Voor 74% gewijzigd door TheZeroorez op 06-07-2011 22:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:14

Dreanor

Joene

Ik heb een maandje geleden 3x dit spel gespeeld.

Sessie 1
Alles gedaan volgens de "tutorial". Dus vrouwtje helpen, huis dichttimmeren enz. Helaas had ik mijn hamer in de hand toen die "buurman" met zijn shotgun langs kwam. DOOD.

Sessie 2
Ook ik wou de vrouw een extra kussen geven. Wat resulteerde in een dode vrouw en bugged tutorial (die niet verder ging). Dus ben ik naar buiten gegaan en zonder hamer kreeg ik teveel zombies op mijn dak. DOOD.

Sessie 3
Deed weer alles volgens tutorial. Vrouw geholpen, eten gemaakt enz. Helaas had ik het vuur open laten staan en ging het brandalarm af. Toen ik beneden kwam om te kijken bleken vele zombies op het geluid af te zijn gekomen en binnen no-time stond ik in vuur en vlam (wou vuur blussen) en werd ik geroosterde brainz voor de zombies. DOOD.

Oftewel, 3 compleet verschillende ervaringen van een kort (15 min) stukje van de game.

Nu heb ik gelezen dat het doel van het spel is dood te gaan. Je kan niet overleven. De engine wordt zo geschreven dat als jij het net iets TE gemakkelijk krijgt het spel een van gelijke grote tegenslag geeft. Denk aan groep rovers, team lid dat gek wordt en zichzelf dood schiet waardoor vele zombies op het geluid af komen, etc.

Het spel heeft erg veel potentieel en kan wel eens DE zombie game worden waar ik al tijden (sinds Left4Dead1) naar zoek. :)

Een geheel andere vraag. Ik las iets over een blog dat het spel niet meer doorging vanwege piraterij (ofzo). Klopt dit of was het enkel dat het spel tijdelijk achter gesloten duren verder gaat en de game voorlopig gratis is?

Niet om piraterij goed te praten, maar ik kan me voorstellen dat juist deze game illegaal gedownload wordt. Reden 1: Het is verre van een complete game, je kon niet saven, etc. Reden 2: Enkel google checkout om te betalen. Reden 3: Je moest een van hun andere games kopen? WTF ik wil enkel Zombies niet die andere zooi.

Nogmaals, niet om piraterij goed te praten, maar door deze redenen kan ik mij goed voorstellen dat velen eerst even "gratis proberen" voordat ze dit aanschaffen.

Maargoed, hopelijk gaan ze verder met de ontwikkeling want dit wordt een No-Brainer (fun intended) om te kopen tegen die tijd! :D
Gammro schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling. Vragen of expliciet aangeven dat je je met piraterij bezighoudt wordt hier niet erg geapprecieerd ;)
In dit geval is het geen piraterij! Want de makers hebben zelf de torrent online alleen de link op hun site doet het niet! Dus lijkt het mij totaal legaal om een torrent te vragen.

[Voor 9% gewijzigd door Dreanor op 05-07-2011 16:09]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gammro schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Niet zo snel oordelen he. De tech demo word verspreid via torrents ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 22:23

Bloodclot

Jawier!

ik heb het via torrent gedownload vorige week ergens. torrent vanaf hun eigen site.
Was inderdaad iets van een testversie of demo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gammro
  • Laatst online: 21:44
Oeps, maar ik zou het erg vreemd vinden als die dan dood is gegaan. Je zou verwachten dat in ieder geval de uitgever/ontwikkelaar een seeder op die torrent levert en je dus niet hoeft te vragen om eentje die werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andiaen
  • Laatst online: 25-05 20:11
@draenor: Hier is de link met de reden waarom ze de torrent offline gehaald hebben.
Zoals ik het begrijp heeft de gepirate versie een automatische update knop waarmee nieuwe versies binnen gehaald kunnen worden.
De Dev's geven aan dat ze bandbreedte in kopen via een cloud en voor iedere download betalen.
Door de grote belangstelling van pirates zou dit een behoorlijke deuk in de inkomsten kunnen worden.
Dat is de reden dat de torrent offline is gehaald.
Ik vind het een begrijpelijke reden. Ieder bedrijf (en zeker de kleine indie developers) moeten geld kunnen verdienen om voort te bestaan. Bovendien hebben we het hier over een bedrag van 5 pond. Dat is een bescheiden bedrag voor een potentiële leuke game (naar mijn mening :*) )
Het is wel jammer dat het alleen via Google Checkout aangeschafd kan worden. Maar eerlijk is eerlijk, zelfs als Ideal zou worden toegevoegd zouden er nog genoeg Nederlanders zijn die toch een illegale kopie zouden binnen hengelen ipv de +- 7 eurie aan de developers te betalen ;w :+

Demo is overigens bij FilePlanette downen.

[Voor 5% gewijzigd door Andiaen op 05-07-2011 16:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
Wat Andiaen al zeg (was aan het tikken)
Ik ben dan ook benieuwd hoe ze de nieuwe versie gaan distribueren. Die is dus bijna uit :D

En 5 euro voor zo'n spel (daarmee bedoel ik iets wat nog in ontwikkeling heeft en veel potentie heeft) is toch niet de moeite om te downloaden...

en de tech demo was dus eerste een betaalde versie (je koopt het spel tijdens ontwikkeling en krijgt dan gratis te updates terwijl het spel af gemaakt wordt) en is dus om verschillende redenen (de update knop in de pirate versies) niet meer van de site te halen en alleen via torren.

Het is mij dus niet helemaal duidelijk of deze tech demo nu wel of niet gratis is. Anyway heb em toch gekocht dus maakt me niet zo veel uit heb hem toch wel legaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Andiaen schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:23:
@draenor: Hier is de link met de reden waarom ze de torrent offline gehaald hebben.
Zoals ik het begrijp heeft de gepirate versie een automatische update knop waarmee nieuwe versies binnen gehaald kunnen worden.
De Dev's geven aan dat ze bandbreedte in kopen via een cloud en voor iedere download betalen.
Door de grote belangstelling van pirates zou dit een behoorlijke deuk in de inkomsten kunnen worden.
Dat is de reden dat de torrent offline is gehaald.
Huh? De torrent is juist geupload als reactie op piraterij en de door jou genoemde problemen. De torrent link hoort het dus gewoon te doen. (Waarom de link stuk is weet ik niet.)

Op de pagina waar jij naar linkt staat het, meteen bovenaan, ook:
EDIT: Due to recent events we’ve released the public demo earlier than anticipated, so our paid customers have something to play. Torrent only, I’m sure you understand. Click here for download.
De tech demo is dus gratis en te downloaden via fileplanet of bittorrent. De ontwikkelaars hebben dus zelf die torrent aangeboden.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 224400 op 05-07-2011 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 224400 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:55:
[...]

Huh? De torrent is juist geupload als reactie op piraterij en de door jou genoemde problemen. De torrent link hoort het dus gewoon te doen. (Waarom de link stuk is weet ik niet.)

Op de pagina waar jij naar linkt staat het, meteen bovenaan, ook:

[...]

De tech demo is dus gratis en te downloaden via fileplanet of bittorrent. De ontwikkelaars hebben dus zelf die torrent aangeboden.
inderdaad.
Ze hadden een cloud distributie.. waarvoor mensen zoals ik en vele anderen betaald hebben. Elke download kost hun geld.
Die hebben ze offline gehaald door een pirated version.

En een bittorent gecreerd om zo toch iedereen tegemoet te komen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

In hoeverre heeft de techdemo minder functionaliteiten dan de 'ontwikkelversie?' ik heb het idee (door flmpjes en ander beeldmateriaal) dat hier geen verschil in zit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 14:55
Gaaf en verslavende techdemo, heb al superveel kunnen doen, en nu al zon 6-7 spellen gespeeld met verschillende eindes.

Spel met veel potentie vind ik zelf, en daarom houd ik topic ook goed in de gaten, en de website offcourse.

Ben voor zon spel uiteindelijk wel bereid om 20 euro te betalen ( heb dan ook al 5 pond betaald via checkout ),

Acties:
  • 0Henk 'm!

Preddie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:17:
In hoeverre heeft de techdemo minder functionaliteiten dan de 'ontwikkelversie?' ik heb het idee (door flmpjes en ander beeldmateriaal) dat hier geen verschil in zit
er zit momenteel niet zoveel verschil meer in omdat er een pirated version rondgaat hebben ze de boel vrij gegeven...

maar vanaf de nieuwe update zullen ze het waarschijnlijk weer voor betalende mensen houden

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 08:24

Sinester

Game Guru

( heb dan ook al 5 pond betaald via checkout )
voor de geinteresseerden

Je kan ook gewoon 5 pond doneren via Pay Pal, je krijgt dan een inlog naam en wachtwoord naar je mail gestuurd voor toegang tot het hele spel (als het weer online is)

Hello there

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Sinester schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:30:
[...]

voor de geinteresseerden

Je kan ook gewoon 5 pond doneren via Pay Pal, je krijgt dan een inlog naam en wachtwoord naar je mail gestuurd voor toegang tot het hele spel (als het weer online is)
Maar hoe zit het dan wat je leest over dat je ook een ander spel van ze moet kopen?of hoeft dat dan niet....

Topicstarter
Wat Sinester zegt is misleidend of op z'n minst incompleet; er is iemand op de (Indie Stone) forums die zijn Google Checkout account gebruikt om voor mensen het spel te kopen. Heel veel mensen (waaronder ik!) hebben hem via Paypal betaald en netjes een inlog naam en wachtwoord van Indie Stone opgestuurd gekregen.

Check de thread hier:
http://theindiestone.com/.../viewtopic.php?f=22&t=645

Overigens kan de volgende update elk moment online worden gezet en is de kans groot dat daarmee de distributie weer verandert.

• Sinester

Sinester

Game Guru

Anoniem: 224400 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:32:
Heel veel mensen (waaronder ik!) hebben hem via Paypal betaald en netjes een inlog naam en wachtwoord van Indie Stone opgestuurd gekregen.
Dat is toch precies wat ik zeg

Van een of andere gozer die voor andere mensen accounts kocht wist ik niks af
Dat je via Pay Pal kon doneren en zo toegang kon krijgen tot het spel had ik gelezen op een van de developers blogs

http://www.theindiestone.com/lemmy/

Hello there

Topicstarter
Ze hebben problemen (gehad) met Paypal dus dat is niet meer mogelijk. Op hun website staat waarom alleen Google Checkout nog mogelijk is: http://projectzomboid.com/blog/index.php/buy-our-games/

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik kijk het nog even aan, zal nog wel even duren voordat het spel daadwerkelijk uitkomt... Zie het nog wel gebeuren dat de makers gefrustreerd raken van de pirated versie en stoppen met het verspreiden van updates... Aan de andere kant, wat is nu 5 dollar helemaal...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Project Zomboid zal op steam verschijnen:
http://www.rockpapershotg...t-Zomboid-coming-to-Steam

Bevestigd door de ontwikkelaars.

Een paar feiten:

1. Als je het spel al gekocht hebt en je wilt het in de toekomst tóch op steam spelen: geen zorgen. Er komt een manier om je huidige key in te wisselen voor een steam key.
2. Multiplayer zal niet via steam gaan omdat het spel ook op Linux zal draaien.

• Bornhald
Je kan het dus ook zelf via google checkout doen.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Bornhald schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:48:
Je kan het dus ook zelf via google checkout doen.
Ja, maar hoeveel mensen hebben google checkout. Bar weinig in verhouding met andere betaal opties. Dus het is alleen maar goed dat je via Steam ook aan dit spel kan komen in de toekomst, opent voor veel mensen de mogelijkheid om dit spel te kopen. :)

Edit: Moet je wel een creditcard hebben, en volgens mij hebben er nog steeds (zeker in nederland) meer mensen paypal/ideal dan een creditcard.

[Voor 15% gewijzigd door Dreanor op 11-07-2011 16:06]

• Bornhald
Dreanor schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:33:
[...]

Ja, maar hoeveel mensen hebben google checkout. Bar weinig in verhouding met andere betaal opties. Dus het is alleen maar goed dat je via Steam ook aan dit spel kan komen in de toekomst, opent voor veel mensen de mogelijkheid om dit spel te kopen. :)
Het is toch niet veel meer dan via google je creditcard te gebruiken.

• Sinester

Sinester

Game Guru

Er is ondertussen al weer wat extra nieuws
http://projectzomboid.com/blog/

Het gaat de goeie kant op met dit spel, en heeft echt veel potentie
The fact that Desura handle payments, including direct cred card (like Steam) and PayPal, means that all PayPal users will then be able to purchase, without locking themselves into using Desura alone. This opens up PayPal to our entire audience, even those wanting to play it on Steam, so is a fantastic thing for us (and the PayPal guys, obviously).
Mensen hoeven zich geen zorgen meer te maken over Google checkout of dergelijk

Hello there

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

En weer wat nieuws
Update voor Project Zomboid op komst

Nieuws | 28 juli 2011 - Er komt binnenkort een grote update voor Project Zomboid, een browsergame over een zombieapocalyps. Dit meldt ontwikkelaar The Indie Stone in een interview met Eurogamer.

De update voegt de mogelijkheid toe voor spelers om hun personage aan te passen. Voorheen moesten zij het doen met een standaard personage. Dit maakt ook de weg vrij om willekeurig gegenereerde computergestuurde personages in het spel tegen te komen.

Verder komen er ook gordijnen beschikbaar, die zombies ervan weerhouden om het huis van spelers binnen te dringen. De gordijnen dienen als alternatief voor het dicht timmeren van deuren en ramen, wat meer geluid maakt en daardoor meer zombies aantrekt. 

Project Zomboid is momenteel enkel in demovorm te spelen. De volledige versie, die voor 5 pond is aan te schaffen, is offline gehaald vanwege piraterij. Op het internet circuleerde een illegale versie die automatisch geüpdatet werd en daarmee voor veel serverbelasting zorgde. The Indie Stone hoopt de nieuwe versie, inclusief grote update, binnenkort te kunnen lanceren. Uiteindelijk moet de game ook via Steam beschikbaar komen. 

Het spel kent een isometrisch perspectief dat doet denken aan de eerste Sims. De stad waar spelers hun intrek nemen wordt overspoeld met zombies en zij moeten zien te overleven. Dat zij uiteindelijk doodgaan, staat al vast. Door huizen te plunderen voor eten en een veilige thuishaven te creëren kunnen zij deze dag des oordeels echter wel zo lang mogelijk uitstellen.

Geplaatst op donderdag 28 juli 2011 om 08:23 door Game Solutions

Delen |
Translate:  Bron:Eurogamer

• Sinester

Sinester

Game Guru

Voor de geinteresseerden.

Na veel problemen en moeite is de game nu toch eindelijk te koop, en is er een patch uitgekomen.
Net als de meeste indie games is het spel natuurlijk nog niet af, maar ze hebben nu eindelijk alles zo'n beetje onder controle

Op dit moment is het nog beetje buggy, maar de makers hebben beloofd dat er nu regelmatig updates gaan uitkomen

Hello there

Topicstarter
Klopt. Heb de nieuwste versie (0.1.5b) geprobeerd en er zitten een paar leuke nieuwe features bij, hoewel je meer zou kunnen verwachten na ~ 3 maanden. Tenminste, als je onbekend bent met de problemen van de developers.

In elk geval zijn de gordijnen, mogelijkheid tot verkouden worden en eindig houdbaar voedsel leuke nieuwe features. Ben ook blij dat ze meer NPC's in het spel gestopt hebben! Nu hopen dat ze het gedrag van die gasten snel gaan uitbreiden.

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 23:39
Ik lees net dat er twee laptops met de source code van Project Zomboid zijn geroofd, en dat er geen recente back-ups zijn. Twee weken werk kwijt. 8)7

Zie Pikigeek (http://geek.pikimal.com/2...rce-code-meltdown-ensues/) en PCGamer.com (http://www.pcgamer.com/forum/showthread.php?p=146836).

[Voor 4% gewijzigd door Malthus op 16-10-2011 21:40. Reden: Tekst iets verduidelijkt]

• Dreanor

Dreanor

Joene

Malthus schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:32:
Ik lees net dat er twee laptops met de source code van Project Zomboid zijn geroofd, en dat er geen recente back-ups zijn. Twee weken werk kwijt. 8)7

Zie Pikigeek (http://geek.pikimal.com/2...rce-code-meltdown-ensues/) en PCGamer.com (http://www.pcgamer.com/forum/showthread.php?p=146836).
|:(

Ze hebben ook geen geluk ... Eerst het massale piraterij van het project, nu laptops gestolen ... pfff.

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-05 19:16
Zoals ik las is de community ook flink boos op de developers, al heb ik zoiets van waarom? De mensen moeten blij zijn dat er uberhoubt back-ups zijn, die nog *vrij* recent zijn. Ik kan inkomen dat het niet fijn is om langer op een update te wachten, maar toch, een inbraak kan eenmaal iedereen treffen.

Aan de andere kant, ik had nog nooit van de game gehoord voor dit bericht, dus het is ook nog een stuk reclame.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

P-Storm schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 01:40:
Zoals ik las is de community ook flink boos op de developers, al heb ik zoiets van waarom
Omdat dit toch wel een van de meest amateurische acties ooit moet zijn als je voor je brood software ontwikkeld, en die vervolgens maar 1 keer in de maand ofzo eens extern backupped.

Dat gezegd hebben, denk ik dat die ontwikkelaars al genoeg getroffen zijn door de inbraak zonder dat fans daarover gaan klagen.......

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 22:07

Hakker

a.k.a The Dude

Zoals ik las is de community ook flink boos op de developers, al heb ik zoiets van waarom? De mensen moeten blij zijn dat er uberhoubt back-ups zijn, die nog *vrij* recent zijn. Ik kan inkomen dat het niet fijn is om langer op een update te wachten, maar toch, een inbraak kan eenmaal iedereen treffen.

Aan de andere kant, ik had nog nooit van de game gehoord voor dit bericht, dus het is ook nog een stuk reclame.
De community is boos over het feit hoe Lemmy liep te whinen op twitter hierover en ook hoe hij mensen aanviel op twitter. Daarnaast is het amateurisme van de hoogste orde. 10 jaar geleden kon je nog zeggen van ja das kut voor je maar anno 2011 is online backuppen toch wel zo gruwelijk makkelijk geworden dat dit toch echt wel amateurisme van de bovenste plank is. Het is niet dat Dropbox, Box.net ed onbekend zijn. Je kan zelfs hotmails Skydrive gebruiken. Daarnaast tal van oplossingen die zelf kan beheren als een eigen webhost met daarop bv een gesloten svn ik noem maar wat.
Ben blij dat ik nog geen geld heb uitgegeven aan zulk amateuristisch gedoe. Zowel qua backup gebeuren als het hele gehuil en aanvallen wat er GELIJK gebeurde op twitter en later ook als een blogpost die is verwijderd.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Hydra
  • Laatst online: 00:12
Zoals ik las is de community ook flink boos op de developers, al heb ik zoiets van waarom?
Ik heb PZ ook gekocht met het idee "weet niet wat het wordt, maar het klinkt cool", maar als er dan keer op keer om de meest suffe redenen vertraging is ga ik me toch echt afvragen wat precies de insteek van dit geheel is. Begin bijna te vermoeden dat ze gewoon proberen geld los te krijgen op de indie-hype die MC gestart heeft.

Source-code kwijtraken is echt te suf voor woorden. Ik heb ook voor m'n eigen frutsels gewoon een SVN repository op m'n dropbox folder gemaakt en dat werkt als een tiet. Niet dagelijks je code backuppen op een relatief veilige plek is gewoon ronduit achterlijk.

https://niels.nu

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik ga van het positieve uit, dat alle tegenslagen echte tegenslagen zijn en geen coverup / fraude project.

Echter, ben ik zeer blij dat ik Project Zomboid toen niet kon kopen (heb geen google wallet ofzo) anders was ik nu ook iemand die zijn geld gedoneerd had en nu maar afvraagt wat ervan komt.

Want laten we eerlijk zijn, tegenslagen tot daar aan toe, maar voor Project Zomboid begint het bijna tegen het verdachte aan te lopen. Mocht het eerlijke fouten zijn, dan is het inderdaad amateurisme van de hoogste plank. Zelfs ik, in de tijd van vanilla world of warcraft, had drie backups van de aan kloot HTML site van onze mini guild. Na aan de site geklooid te hebben sloeg ik het altijd op in mijn werk map, usb stick en externe HD. En dan heb je het over een site voor enkele man die het geen kloot kan schelen mocht ik alles kwijt raken. :P

• toetboink
  • Laatst online: 16-05 13:36
Versie 0.2.0 is nu uit en er zijn heel veel verbeteringen. Dit spel is weer de moeite waard en vernieuwd sinds versie 0.1.5.

Een aantal belangrijke punten:
  • Nieuwe muziek
  • Verbeterde Graphics
  • Gameplay
  • Map is flink vergroot
  • Drinken is nu ook verplicht, je kan lege flesjes, kommen en kopjes vullen met water.
  • Veel nieuwe items, waaronder wapens. Zodoende zijn er ook veel nieuwe crafting mogelijkheden.
  • NPC's waarmee je samen kunt werken.
  • Sommige objecten als stoelen, containers zijn te verslepen.
  • Veel objecten zijn nu kapot te maken. Met een sledgehammer kan je bijvoorbeeld ook muren slopen.
In versie 0.2.0r komen er pistols bij en wordt het aimen verbeterd.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3xu-Jendxy4]

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 15:27

Pheace

The Eviler of Evil

Voor mensen die deze game mogelijk al hebben op Desura, je kan nu ook een Steam key krijgen als je hier naar toe gaat.

http://www.desura.com/games/project-zomboid/keys

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-04 22:40
Er is in ieder geval weer veel veranderd van de laatste keer spelen en de map is echt immens groot geworden!
Ik geniet in ieder geval met volle teugen van dit spel!

• Bornhald
Ik verbaasde me ook over de uitbreidingen, heb nu ook een steam key (kon je aanvragen) maar initeel draaide hij niet op steam. Was dus eigenlijk van plan om het weer links te laten liggen. Toch nog 1x geprobeerd. Heerlijk.
Op m'n andere monitor "the walking dead" om lekker in de sfeer te blijven. Spel is er erg op vooruit gegaan!!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6k1g_v2xXfo]

[Voor 8% gewijzigd door Bornhald op 14-11-2013 19:30]

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-02 13:29
Ik ben van plan de game aan te schaffen en ik vroeg me af of er mensen in
zijn voor een multiplayer game?

Voeg me gerust toe op steam. Nickname: sandahman

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 16:03
Ik heb het een maand of wat terug in een Steam-sale gekocht. Idee is leuk maar ik heb het na een uurtje opgegeven, ik vond de besturing echt te brak. Is dat intussen al wat verbeterd?

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• sandah88
EvaluationCopy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:34:
Ik heb het een maand of wat terug in een Steam-sale gekocht. Idee is leuk maar ik heb het na een uurtje opgegeven, ik vond de besturing echt te brak. Is dat intussen al wat verbeterd?
Zojuist een paar uurtjes gespeeld, en ik moet zeggen dat de besturing heel erg bevalt, in tegenstelling tot de demo van tijden terug.

• ninc
Vroeger ooit eens de demo geprobeerd, en het bevalde mij wel wat ik zag, maar heb het toen nog niet gekocht omdat het nog niet beschikbaar was op Steam.

Nu zag ik gisteren op Steam staan dat Zomboid de multiplayer beta heeft toegevoegd, iets waar ik al lang op wachtte en heb het nu toch maar snel gekocht.

Raar dat je van een paar sprites in soort van the Sims modus toch kan schrikken. Vooral als je een kamer inloopt en dan de muziek aanzwelt en je een zombie op je af ziet komen XD

Mochten andere tweakers eens de multiplayer willen uitproberen, voeg mij dan maar toe: Nincrichie. Ik ben nog wel alles aan het uitvogelen en heb wel mensen nodig die ik kan vertrouwen in deze zombie-wereld;)

• sandah88
Ik heb momenteel een server lopen wanneer ik zelf in de game zit. En ben nu samen met ninc een base aan 't bouwen. Stuur me even een berichtje op steam als je ook wilt joinen. Let wel: grieven/baserapen niet toegestaan.

• sandah88
Zijn er nog mensen die op een servertje willen meedoen?

Anoniem: 616444

Kickje! Project Zomboid is nog springlevend. :) Vandaag in de Steam Summersale met 20% korting.

Had er al vaker over gehoord en nu gekocht voor weinig. Echt zo'n geweldig goede indie game zoals Prison Architect die ook al tijden in development fase zit. Supervet.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Anoniem: 616444 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:21:
Kickje! Project Zomboid is nog springlevend. :)
Nou springlevend? Dit spel zit al een jaar of 5 in early acces? Zo niet langer? Dat is de reden dat ik dit spel niet koop, te vage en trage updates en problemen tijdens de ontwikkeling. Daarnaast mist het nog veel te veel van de originele beloftes en vraag ik mij af of ze die beloftes ooit waarmaken. Dit is, samen met cubeworld en towns de early acces titels waar ik mijn vingers aan gebrand heb.

Prison Architect daarentegen zit nog niet zo lang in early acces en heeft tot nu toe zeer actieve ontwikkeling.

• sandah88
Als iemand hem nog is multiplayer wil spelen. Geef een gil. Best benieuwd hoe het spel nu is met de nieuwe builds.

Anoniem: 616444

Dreanor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:25:
[...]

Nou springlevend? Dit spel zit al een jaar of 5 in early acces? Zo niet langer? Dat is de reden dat ik dit spel niet koop, te vage en trage updates en problemen tijdens de ontwikkeling. Daarnaast mist het nog veel te veel van de originele beloftes en vraag ik mij af of ze die beloftes ooit waarmaken. Dit is, samen met cubeworld en towns de early acces titels waar ik mijn vingers aan gebrand heb.

Prison Architect daarentegen zit nog niet zo lang in early acces en heeft tot nu toe zeer actieve ontwikkeling.
Wablief? Zoveel verschillen Project Zomboid en Prison Break afgelopen jaar niet hoor. Beiden zitten nu op iets van build 33 en Project Zomboid heeft afgelopen jaar ook 9 builds uitgebracht. Waaronder Steam en mulitplayer modus geen kleine updates zijn geweest. Dus springlevend. Het is natuurlijk een Indie game, vijf developers uit de UK die dit allemaal doen. En voor de prijs van ongeveer 10 euro hoef je het ook niet te laten met alle development updates gratis erbij.

De gameplay van Project Zomboid is echt fenomenaal origineel en goed uitgewerkt. Wel pittig, heel pittig. Een van de weinige games waar ik de handleiding lees.

Ofwel deze Survival guide, mooie wiki ook: http://pzwiki.net/wiki/Survival_Guide
Met daar daar ook de link naar een goed bezochte Project Zomboid subreddit. Met aangepast logo. ;)

http://www.reddit.com/r/projectzomboid

http://d.thumbs.redditmedia.com/9M-pHUIvvA3v7t6Q.png

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 15:32
Spelen er nog veel tweakers PZ?

Wellicht een idee om een tweaker server op te zetten of zijn hier te weinig mensen voor?

• Rudolf
  • Laatst online: 30-05 16:39
Gisteren deze game gekocht. Meteen uren gespeeld. Wat mij betreft wat DayZ had moeten zijn, maar dan in isometrisch standpunt. Erg vermakelijk tot nu toe! Speelt hier nog iemand dit?

• Bornhald
Mooi dat dit spel nog steeds bezig is en (ok hier niet) levend is. Zelf weer voorzichtig aan het kijken maar er is redelijk wat veranderd sinds ik voor het laatst gespeeld heb, oa de toevoeging van autos en ik ben er nog niet helemaal achter maar ook NPCs zijn al in game of onderweg zijn.

iemand anders die nog aan het spelen is en wellicht wat tips voor een noob kan geven?

• Rudolf
  • Laatst online: 30-05 16:39
ik start het af en toe op, kijken wat ze in de beta aan het doen zijn. Vind zelf de besturing erg lastig, waardoor ik vaak al snel gebeten wordt, maar dat zal vooral aan mijn onkunde liggen.

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 10:52
Sinds de multiplayer release nog geen leven in dit topic? Heb alleen maar gespeeld sinds multiplayer dus heb niet van de issues meegekregen die ik hier eerder in het topic lees maar de game is highly addictive; heb er op moment van schijven 160+ uur inzitten (en heb de aankomende week nog vakantie).

Sommige zaken zijn nog wel wat buggy zoals het slepen van auto's maar over het algemeen loopt het wel soepel.

Why waste time say lot word when few word do trick?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:11

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn&#039;t care!

Jammer inderdaad dat er zo weinig reuring is in dit topic, eigenlijk best wel tweakers achtig spel :). Ik ben in ieder geval weer lekker bezig!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20

The Chosen One

Zie signature!

@Ircghost 'meer reuring'

Hele lange tijd een keer gevragen op Steamforum. Zit er nu al meer "doel" of richting in dit spel behalve gewoon "survive"? Goals, missies, (secundairy) objectives, gamemodes etc.

Als het gewoon survive zo lang mogelijk is is dat prima maar dan wordt het voor mij gewoon saai na een paar keer spelen en wordt het gewoon een soort break the highscore game en dan is het "100 dagen overleeft", en dan na tig keer proberen heb je eindelijk "101 dagen overleeft" en dan is het van... oh nou leuk.

Dus wat nieuws onder de zon? :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 16:03
Als die dev nou even samen joint met het team van State of Decay 2 en de gameplay van Zomboid bouwen in de engine van SoD2, dat lijkt me wel wat.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:57

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:03:
Jammer inderdaad dat er zo weinig reuring is in dit topic, eigenlijk best wel tweakers achtig spel :). Ik ben in ieder geval weer lekker bezig!
Ik zag 't afgelopen dagen :P , en hoeveel dagen zit je al op?

En vaker doodgegaan in een auto ongeluk of zombies :+

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:11

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn&#039;t care!

Case_C schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Ik zag 't afgelopen dagen :P , en hoeveel dagen zit je al op?

En vaker doodgegaan in een auto ongeluk of zombies :+
Haha! Mijn langstdurende run was op builder mode met 28 dagen totdat ik iets te luidruchtig met een auto probeerde te looten en totaal overrompeld was door de hoeveelheid zombies die ik aantrok :+

Nu een nieuwe build, met veel auto mods en begonnen in Riverside, gaat lekker tot nu toe.

In het begin was vooral de besturing even wennen, soms drukte ik wel op push (spatiebalk) maar dan blijkbaar net een paar graden de verkeerde kant op waardoor ik in de lucht duwde en ik alsnog geraakt werd. Dat heb ik ondertussen wel afgeleerd :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik ging meestal na 3-4 dagen wel dood, omdat ik te onvoorzichtig werd. Maar gisteren toch een keer een run gehad van 16 dagen :) en toen werd ik weer te onvoorzichtig.

Daarna was ik een nieuwe game begonnen met een idiote start: twee voertuigen voor de deur met benzine erin en de sleutel nabij. Wel heel veel fitness freaks in de buurt en geen wapens, waardoor ik uiteindelijk met een brandweer pickup truck er vandoor ben gegaan. Direct naar te tankstation gereden, de boel afgetankt en daarna een rustig plekje opgezocht. Nog steeds zat ik zonder wapen, dus dacht ik even naar een opslagplaats te rijden en daar een crowbar of zo op te pikken. Maar door het geluid van de wagen had ik teveel zombies achter me aan. Dus bedacht ik het lumineuze idee om de sirene aan te zetten en langzaam rijden om zo een hele horde weg te lijden van de plek waar ik wilde zijn. Echter bleek dat de auto niet in goede conditie was, want bij lage snelheid sloeg de motor steeds af. uiteindelijk kwam ik bij een blokkade uit waar ik door het gras omheen probeerde te rijden, maar daar sloeg de motor weer af, herstarten, weer motor afgeslagen. Zombies waren al te dicht bij en uiteindelijk lag ik binnen 24 uur alweer uit het spel :+

Study everything, You'll find something you can use

• ArjenM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-03 11:47
En heren, gaat het al wat beter met overleven?

Speel zelf best fanatiek, record staat voor mij op 1 jaar, 3 maanden en 13 dagen...

(Zit ergens rond de 2500 uur speeltijd.)

Het leukste van deze game is vind ik je bent nooit veilig.
En zelfs als je alle tools hebt, je badass voelt en de wereld aan denkt te kunnen weet deze game je toch weer te overvallen en je op je flikker te geven.

En de vele mods maken het nog leuker.

[Voor 5% gewijzigd door ArjenM op 17-08-2022 13:49. Reden: Kleine toevoeging.]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee