Toon posts:

Keuzehulp

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

• jangel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 15:42
Beste allemaal,

Omdat dit jaar mijn studie aan de universiteit begint,
ben ik opzoek naar een praktische en compacte laptop.
Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen stel ik hoge eisen
aan de accuduur. Ik zie mijn laptop immers niet graag
uitvallen, wanneer ik er op dat moment op bezig ben.

Nu heb ik al bij andere websites geïnformeerd. Als
advies kreeg ik een MSI-laptop; zeer compact en een
batterij-duur van méér dan 5 uur. Deze laptop, waarvan
ik de volledige naam vergeten ben, had echter geen
cd/dvd-drive. Een externe drive beschouw ik niet als optie.

Daarnaast hoop ik dat de overige specificaties, zoals de processor
en het ram-geheugen, ook van deze tijd zijn. Minimaal een
(2e generatie) i5-processor zou fantastisch zijn.

Ik heb (uit ervaring) liever geen acer-laptop.

Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Welke laptops heb je zelf al gevonden? In de pricewatch van tweakers.net heb je een mooi overzicht van de meeste laptops en kan je op basis van filters eruit filteren wat niet voldoet aan jouw wensen.

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
XPS 15 met minimaal een 9cellige accu, heb je ook een batterijduur van 4-6 uur. Verder kan je de systeemeisen aanpassen aan je budget (range van 500-1200 euro ongeveer)

[Voor 36% gewijzigd door Ary op 29-06-2011 17:34]

• cosmo50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Als ik naar je wensen kijk, zal een MacBook ook niet verkeerd zijn. Niet helemaal gratis, maar wel zeer robuust, en dat is zeker goed als je er veel mee gaat werken. Je moet er alleen niet op willen gamen, want dat is gewoon niet chill op een Mac. :) De batterijduur van de nieuwste Mac's zijn ook als goed te beschouwen. Die van mij gaat zeker 5 uur mee.

EDIT: Neem wel dan niet de witte, die is veel minder robuust dan de metalen.

[Voor 27% gewijzigd door cosmo50 op 29-06-2011 17:36. Reden: Toevoeging]

• jangel
@Ary Steekt die 9cellige accu veruit? Of valt dat wel mee? Ik heb daar namelijk verhalen over gehoord.

Edit: ik heb het aan een Dell-medewerker gevraagd. En ik zie het. De XPS 15z zou 8-uur meegaan. Iemand ervaring hiermee?

@Cosmo50 Ik twijfel nog over een MAC.

[Voor 30% gewijzigd door jangel op 29-06-2011 18:15]

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:09
Wellicht kun je hier nog wat opsteken:

[NBBG Aanschaf] Special: studentenlaptop Augustus 2010

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
jangel schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:56:
@Ary Steekt die 9cellige accu veruit? Of valt dat wel mee? Ik heb daar namelijk verhalen over gehoord.

Edit: ik heb het aan een Dell-medewerker gevraagd. En ik zie het. De XPS 15z zou 8-uur meegaan. Iemand ervaring hiermee?

Als je niet van plan bent te gamen, je het budget ervoor hebt en je hebt geen objecties tegen OS X, dan zou je zeker voor de MBP moeten gaan. Voor mij waren alle drie een bezwaar, en ben ik zelf op de XPS 15 gekomen. Ik heb even gekeken bij mn eigen XPS voor je, de 9cellige accu steekt zo'n 2 tot 2,5 cm uit. Ik ervaar het zelf niet als iets vervelends, vind het juist wel fijn. Heb zelf het idee dat ie zo een stuk koeler blijft omdat er ook hitte van onderaf afgevoerd kan worden.

Een goede reden voor mij om voor de XPS 15 te kiezen is dat het upgrade optie heeft naar een héél goed FHD scherm, blijkbaar een van de betere panelen op het moment en vergelijkbaar met de MBP. Maar ik zou het XPS15 topic checken voor meer info over de laptop, staat meer in dan wat ik je zou kunnen vertellen. ;)

Dat de XPS 15z 8 uur mee zou gaan geloof ik écht niet, lijkt me ook een (slecht) verkooppraatje. Ik zou gokken op zo'n 3-5 uur. Verder heb ik in het XPS15 topic ook wat andere negatieve geluiden gehoord over de 15z, maar dat zou je zelf moeten opzoeekn.

• jangel
Persoonlijk geloof ik ook niet dat hij 8-uur meegaat. Hij heeft overigens wel een 8-cell, dus ik gok op zo'n 5 uur. Ik heb niks tegen Apple, maar wel tegen de prijs. De XPS (en Z) lijken mij hun geld wel waard. De 15 (zonder z) lijkt me alleen een beetje 'bulky'. Dat trekt me dan weer aan de 15z. Op cnet zeggen ze dat de batterij toch zeker 5 uur meegaat, alleen de Z zou goedkoop aanvoelen.

• cosmo50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12-2022
Wat studeer je trouwens en waarvoor heb je laptop nodig?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Universiteiten bieden vaak ook laptops aan, heb je daar al naar geïnformeerd? Ook krijg je vaak een mooie korting bij Apple.
De MacBook Pro die genoemd werd is een hele mooie laptop, standaard zit er natuurlijk Mac OS X op, maar ze kunnen ook gewoon Windows draaien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:48
fsfikke schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:46:
Universiteiten bieden vaak ook laptops aan, heb je daar al naar geïnformeerd? Ook krijg je vaak een mooie korting bij Apple.
De MacBook Pro die genoemd werd is een hele mooie laptop, standaard zit er natuurlijk Mac OS X op, maar ze kunnen ook gewoon Windows draaien.
Wanneer er windows op draait is het batterij leven een stuk minder dan de duur.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

justahuman schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Wanneer er windows op draait is het batterij leven een stuk minder dan de duur.
Bij de 15" en 17" inderdaad wel als je native Windows draait. Bij de 13" niet, TS kan misschien aangeven welk formaat hem mooi lijkt.

Daarbij is er op gamen etc na weinig tegen om Windows virtueel te draaien. Gaat bij mij iig razendsnel op een 13" MBP + Vertex 3.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:48
Als je niet te veel om gaming geeft kan een MBP 13' een goede keuze zijn zeker vanwege het batterij leven.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ary schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:33:
XPS 15 met minimaal een 9cellige accu, heb je ook een batterijduur van 4-6 uur. Verder kan je de systeemeisen aanpassen aan je budget (range van 500-1200 euro ongeveer)
Eerder 6-7 uur:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5

De 15z zou ongeveer net zo lang meegaan omdat hij zuiniger is. Maar ik wacht nog steeds op de review van anandtech.
jangel schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:56:
Tip: een mac is alleen leuk als je het OS goed vind werken. Heb je geen ervaring met MAC OS, neem dan geen mac. De waar voor je geld verhouding van een macbook is ronduit absurd.
jangel schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:26:
Persoonlijk geloof ik ook niet dat hij 8-uur meegaat. Hij heeft overigens wel een 8-cell, dus ik gok op zo'n 5 uur. Ik heb niks tegen Apple, maar wel tegen de prijs. De XPS (en Z) lijken mij hun geld wel waard. De 15 (zonder z) lijkt me alleen een beetje 'bulky'. Dat trekt me dan weer aan de 15z. Op cnet zeggen ze dat de batterij toch zeker 5 uur meegaat, alleen de Z zou goedkoop aanvoelen.
Bulky in vergelijking met wat? De N53 bijvoorbeeld is dikker, breder en zwaarder. En doe noemt helemaal niemand "bulky"

Hoe dan ook, topics als deze zijn niet meer toegestaan. Lees hiervoor het CSL beleid. Ik verwijs je daarom door naar een van de NBBG topics. Aankoopadviesvragen zijn daar wel toegestaan. Dit topic gaat echter op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee