Toon posts:

Unlock core 5 en 6 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 22:55
Conclusie

Mensen
Koop dus geen UCC moederbord om je processor te unlocken. De meeste processors die in omloop zijn, zijn niet geschikt voor het unlocken. Die processors die wel geschikt zijn zijn af te raden, je kunt dan beter een echte X4 / X6 kopen.

Bedankt voor jullie reacties.

[Voor 119% gewijzigd door RosSittard op 28-06-2011 15:04]

• Redblader
  • Laatst online: 19:25
Er zit geen 5de/6de core in die CPU dus het is logisch dat je die ook niet kan unlocken ;)

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 22:54

BrammT

The one and only!

Je hebt dan ook een Athlon CPU, volgens mij kun je deze niet unlocken, aangezien de X6'jes Phenom's zijn?

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

• RosSittard
Meenje?

Dus ik heb een phanom x4 nodig?

Mvg

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13
Redblader schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:16:
Er zit geen 5de/6de core in die CPU dus het is logisch dat je die ook niet kan unlocken ;)
Idd kijk maar eens naar het plaatje van het silicium op :
http://www.tomshardware.c...lon-ii-propus,2414-2.html

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• RosSittard
duidelijk

[Voor 92% gewijzigd door RosSittard op 28-06-2011 15:04]

• Redblader
LeroyRosier schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:23:
Misschien maar even ruilen voor deze:?
http://azerty.nl/8-1127-3...m-ii-x4-840-3-2-ghz-.html

Gaat het me wel lukken die te unlocken naar x6.

Bedankt voor de berichten
Nee, die kan je ook niet unlocken.
De enige Phenom II X4 die wel naar een X6 valt te unlocken wordt alleen maar verkocht aan OEM's ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:52
Die kan je ook niet unlocken naar een x6. De enige CPU welke je kan unlocken naar een x6 is de pricewatch: AMD Phenom II X4 980 Black Edition.

pricewatch: AMD Phenom II X4 970 BE

Terwijl je voor een euro minder met 100% zekerheid een x6 hebt:
pricewatch: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition

Ik kan je nou al zeggen dat je op dat goedkope bord de cores niet gaat unlocken. Daarnaast moet je er niet bij aankoop al vanuit gaan dat je een x6 hebt. Je moet het alleen zien als mogelijk extraatje.

[Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 28-06-2011 14:29]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je kunt alleen cores van X4 Phenoms II unlocken die gebaseerd zijn op dezelfde core als de X6, welke dat zijn kun je vinden op Wikipedia: List of AMD Phenom microprocessors

• Redblader
D4NG3R schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:25:
Die kan je ook niet unlocken naar een x6. De enige CPU welke je kan unlocken naar een x6 is de pricewatch: AMD Phenom II X4 980 Black Edition. Terwijl je voor een euro minder met 100% zekerheid een x6 hebt:
pricewatch: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Volgens wikipedia kan de Phenom II X4 970/980 ook een echte Deneb zijn dus dan zou je die zelfs niet kunnen unlocken.

Daarbij moet je nooit vertrouwen op het unlocken, er is totaal geen garantie dat het ook echt lukt en als je echt een X6 wilt hebben zul je gewoon een X6 moeten kopen (zijn ook niet zo heel veel duurder)

• D4NG3R
Heb mijn post letterlijk seconden geedit voordat jij hem quote.
De 840T en 960T kan je als consument niet aan komen. De 970BE is volgens de Wiki gebasseerd op de 6core met 2 disabled cores.

Wikipedia: List of AMD Phenom microprocessors

• RosSittard
Zie eerste post

[Voor 84% gewijzigd door RosSittard op 28-06-2011 15:12]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wel, je kan namelijk prima triplecores en dualcore phenom's unlocken naar een quadcore. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Redblader
LeroyRosier schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:35:
OMG,, dus aan UCC heb je eigenlijk niks?
Tenzij je producent bent maar dan koop je geen x4 om te unlocken naar x6.
Je moet het eigenlijk gewoon zien als een extra, als je wat geluk hebt kan je een langzamere CPU unlocken en anders zal je het gewoon moeten doen met de prestaties waarvoor je betaald hebt.

• RosSittard
Zie post 1

[Voor 95% gewijzigd door RosSittard op 28-06-2011 15:05]

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
LeroyRosier schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:40:
Bedankt voor uw reactie.

Welke dual-cores zijn te unlocken naar quad-core.
De 'black edition' dual core processoren zouden heel makkelijk naar een quadcore omgetoverd worden.

• D4NG3R
Bedankt voor uw reactie.

Ik vind het een beetje belachelijk hoe Asrock haar klanten lokt.
Ze weten zelf prima welke CPU's er unlockt kunnen worden maar zetten dit niet op hun site???

http://www.asrock.com/feature/ucc/index.asp

ipv dat ze een lijst maken maar nee hoor. Ze zetten neer dat je een X2/X3 => X4 en X4 => X6
Ze MOGEN het geneens op hun site zetten. Op hun site staat daarnaast duidelijk vermeld dat niet elke CPU stabiel geunlocked kan worden.

Hier kan je trouwens alles vinden wat "Mogelijk" geunlocked kan worden:
Wikipedia: List of AMD Phenom microprocessors

Maar nogmaals: Als je denkt bij de aankoop van een x2 (of x4) processor automatisch een x4 (of x6) processor te kunnen krijgen. Ben je gewoon dom. 8)7

Je moet er niet vanuit gaan dat het gaat lukken, bespaart jezelf een hoop leed.

Edit: Daarnaast heb je een cheap-ass moederbord. Dit maakt het er ook niet beter op.

[Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 28-06-2011 14:51]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
Volgens mij is het bij sommige athlons wel mogelijk om het cache te unlocken, en dus naar phenom te unlocken.

• Redblader
spNk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:45:
Volgens mij is het bij sommige athlons wel mogelijk om het cache te unlocken, en dus naar phenom te unlocken.
Dat was vroeger wel zo maar dat kan ook al een tijdje niet meer als het goed is.

• mcsluis
  • Laatst online: 06-06 12:25
Bedankt voor uw reactie.

Ik vind het een beetje belachelijk hoe Asrock haar klanten lokt.
Ze weten zelf prima welke CPU's er unlockt kunnen worden maar zetten dit niet op hun site???

http://www.asrock.com/feature/ucc/index.asp

ipv dat ze een lijst maken maar nee hoor. Ze zetten neer dat je een X2/X3 => X4 en X4 => X6
Pfff. gegarandeerd unlocken is ook geen feature (Was het maar zo simpel)! Waarom zou Asrock dat dus in hemelsnaam op hun site moeten zetten? Jij had je gewoon beter moeten inlezen!

[Voor 3% gewijzigd door mcsluis op 28-06-2011 14:51]

• RosSittard
opgelost

[Voor 97% gewijzigd door RosSittard op 28-06-2011 15:11]

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
natuurlijk is het een verkooppraatje, maar potential wil niet zeggen dat het zeker kan. en had je nou echt verwacht dat je voor de prijs van een quad-core een volledig werkende six-core kreeg? hij wordt niet voor niets als quad verkocht.

• mcsluis
LeroyRosier schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:50:

Ik ga het maar voor lief nemen dat ik een Quad-Core heb ipv een Six-Core... maar ik vind het toch een verkooppraatje van asrock.

Mvg
Ben je nou zo dom, of doe je alsof?

Edit: VWB je DM over inlezen; Dat kan hier op tweakers, en via google..

[Voor 11% gewijzigd door mcsluis op 28-06-2011 14:53]

• D4NG3R
LeroyRosier schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:50:
Ik ga er nu ook niet meer van uit dat ik hem kan unlocken.
:Y)
Duidelijk vind ik het niet,, er staat op de frontpage ergens potential waarna nergens staat aangegeven welke het wel of niet kunnen.
Potentional = Potentie = Mogelijk(heid)/Misschien
Verder had ik het volgende gedaan:
goekope mobo gezocht met UCC
in de lijst gekeken of hij de processor ondersteunde (nergens gelezen dat je deze niet kon unlocken).
Sowieso een slecht idee. Hoe goedkoper het mobo, hoe lager de OC/Unlock capaciteiten.
Ik ga het maar voor lief nemen dat ik een Quad-Core heb ipv een Six-Core... maar ik vind het toch een verkooppraatje van asrock.
Hoezo is het een verkooppraatje? Dat jij er niet voldoende informatie over gezocht hebt is niet Asrock haar fout.
Overigens: ze hebben wel op hun site een filmpje staan met hierop hoe je een processor kan unlocken (met specificaties van die processor) dus ik snap niet waarom geen lijst.. Dit zal dan toch ook mogen.
Ze laten een voorbeeld zien van een mogelijke unlock.

• RosSittard
Bedankt voor jullie reacties.

[Voor 119% gewijzigd door RosSittard op 28-06-2011 15:05]

• mcsluis
LeroyRosier schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:53:
[...]

OMG,, wat een reacties.

Bedankt jongens,,, ik denk de volgende keer nog wel eens na voordat ik hulp vraag op tweakers..

Bedankt mcsluis,,, bedankt voor je support
*Iets met geen helpdesk zijn*

• D4NG3R
[...]

OMG,, wat een reacties.

Bedankt jongens,,, ik denk de volgende keer nog wel eens na voordat ik hulp vraag op tweakers..

offtopic:
T.net is geen helpdesk, maar een forum. Als je helpdesk-level hulp verwacht moet je naar Asrock bellen :P

Ik raad je aan om te proberen je huidige CPU te gaan overclocken. Meer info daarover kan je in dit draadje vinden: Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 5

• RosSittard
Dankje,,

Forum kan gesloten worden.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
[...]

OMG,, wat een reacties.

We willen altijd wel een helpende hand geven, maar het grootste gedeelte moet je toch zelf doen
door middel van inlezing etc en hoe dingen werken.

Je hebt nu dus niet voldoende informatie gezocht voor je over ben gegaan op kopen.
LeroyRosier schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:56:
Dankje,,

topic kan gesloten worden.
fixed

[Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 28-06-2011 14:57]

• RosSittard
Klopt,, bedankt dat je het me duidelijk maakt.

Enkel informatie ingewonnen via hun site,,, volgende keer dus niet meer doen..

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou moet ik zeggen dat het er wel een beetje raar op staat ja. Maar om je vraag te beantwoorden over welke dualcores mogelijk te unlocken zijn: er worden dualcore en quadcore athlon's en quadcore en hexacore phenoms geproduceerd, alle CPU's die dus een ander aantal cores hebben zijn dus in ieder geval te unlocken naar de hoeveelheid cores daarboven die wél native geproduceerd wordt. Bijv. een dual/triplecore phenom is mogelijk te unlocken naar een quadcore, een dualcore athlon niet. Er zijn dus ook quadcores die eigenlijk als hexacore geproduceerd zijn maar dit zijn uitzonderingen.

[Voor 10% gewijzigd door bwerg op 28-06-2011 15:08]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• RosSittard
bwerg schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:06:
Nou moet ik zeggen dat het er wel een beetje raar op staat ja. Maar om je vraag te beantwoorden over welke dualcores mogelijk te unlocken zijn: er worden dualcore en quadcore athlon's en quadcore en hexacore phenoms geproduceerd, alle CPU's die dus een ander aantal cores hebben zijn dus in ieder geval te unlocken naar de hoeveelheid cores daarboven die wél native geproduceerd wordt. Bijv. een dual/triplecore phenom is mogelijk te unlocken naar een quadcore, een dualcore athlon niet. Er zijn dus ook quadcores die eigenlijk als hexacore geproduceerd zijn maar dit zijn uitzonderingen.
Dankje,

Echter: de phenom dual/tripple cores die wel gebruikt kunnen worden verschillen weinig qua prijs vergeleken met de amd serie quad-cores.

Mvg

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 22:54

BrammT

The one and only!

offtopic:
Op het tweakers.net sluiten we nooit af met groeten. ;)

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

• RosSittard
Offtopic hoeft er niet echt bij te staan... Het meeste wat je hierboven leest is al offtopic.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee