• Earnn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 19:08
Hallo allemaal,

Ik zat eens rond te kijken naar een simpele digitale camera (dus geen spiegelreflex) waar voorzetlenzen op kunnen. Net als bij videocamera's waar je gewoon een lens voor kan schroeven. Ik kan hier alleen niks van vinden. Weet iemand toevallig of deze er zijn en welke dit dan zijn?

Alvast bedankt!

 iPhone 2g 8GB -  Macbook Pro 13'' 2,4 GHz

• Earnn
Bedankt voor de snelle reactie, maar ik bedoel het nog simpeler. Mijn bedoeling is een compactcamera waar ik d.m.v. schroefdraad een voorzetlens op kan schroeven, zie link voor de voorzetlens

http://www.google.nl/imgr...,r:2,s:0&biw=1280&bih=680

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
Canon Powershot G12 is denk ik wat je zoekt?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:41
Earnn schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:10:
Bedankt voor de snelle reactie, maar ik bedoel het nog simpeler. Mijn bedoeling is een compactcamera waar ik d.m.v. schroefdraad een voorzetlens op kan schroeven, zie link voor de voorzetlens
Aha.. Dat bedoel je.
Ik heb het destijds ooit geprobeerd met mijn oude powershot, maar vond het resultaat tegenvallen

[Voor 14% gewijzigd door job op 27-06-2011 22:25]

• Earnn
@yodeluxe dat is inderdaad meer wat ik bedoelde dat je d.m.v. de objectieffilter-adapter er andere filters voor kunt schroeven.

• Earnn
@Job wat voor soort filter heb je er toen voor gezet als ik vragen mag?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:39
Kijk eens bij http://lensmateonline.com/ wat voor camera's ze zoal ondersteunen. Daarna even kijken bij Raynox http://raynox.co.jp/english/egindex.htm

[Voor 33% gewijzigd door vandijk op 27-06-2011 23:47]

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Earnn
Goede tip! dankje vandijk

• Earnn
Wat ik graag zou willen is een camera met de Opteka Vortex lens erop.
Deze lens: http://opteka.com/OPTVT58.aspx

Ik heb het al een beetje uit zitten rekenen en het is mogelijk met de Canon G10, G11 en G12.
Alleen alles bij elkaar kom ik dan wel op een bedrag uit van zo'n € 550,- tot € 600,-.
Dit is de camera, een adapter en de lens, dus dat is nog even sparen..

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 21:24
Earnn, zou de de editknop (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) willen gebruiken als je de laatste bent die heeft gepost ipv een nieuwe post te maken?

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Anoniem: 320196
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Misschien moet je google eens raadplegen, je doet research naar de voorzetlenzen maar niet naar de camera. Google kan je er een hoop over vertellen, heb niet gekeken maar weet het zeker!

Succes met je keuze:)

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06
Voor een bedrag van 550 tot 600 euro kan je al wel gaan denken aan een bescheiden spiegelreflex (eventueel tweedehands) met zoiets als een samyang 8mm fish eye (heeft dan wel manual focus + diafragma).
Misschien ook een optie? Tenzij je specifiek een bepaald formaat camera in gedachte hebt natuurlijk...

• Earnn
@powerup doe ik.

@Thinkreal_ ik heb via google al gezocht maar het is lastig te vinden, ik heb gezocht naar compactcamera's waar je voorzetlenzen voor kan schroeven maar de keus is niet bepaald groot.

@SndBastard klopt daarom viel het me ook een beetje tegen wat ik vond. Maar ik wil graag een simpele camera waar ik leuke fisheye foto's mee kan maken, maar daarnaast ook gewone foto's. Stel ik zou gaan voor een spiegelreflex met samyang lens dan zit ik wel aan die lens vast.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 18:14
knip

[Voor 89% gewijzigd door PowerUp op 29-06-2011 10:34. Reden: Geen V&A op het forum]

PSN: Sluuz

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 18:14
Excuses voor de V&A link.

@TS: ik heb je een DM gestuurd

PSN: Sluuz

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Je zou ook een Olympus PEN E-PL2 kunnen kopen met de 14-42mm kitlens. ( http://www.kamera-express...n-zilver-14-42mm-zilver-/ )
En dan deze voorzetlens gebruiken: http://www.google.nl/sear...aq=t&source=lnms&tbm=shop

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:02

Fiber

Beaches are for storming.

Er schijnen ook adapters te zijn voor camera's zonder schroefdraad, zie bijvoorbeeld hier en verder:
PeterVL57 in "Welke digitale camera tussen de 250 en 5..."

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Earnn
Ik heb een Canon powershot G12 gekocht, super camera! En ik heb een lensadapter besteld bij DealExtreme voor 5 euro. Ik ben benieuwd wat dat wordt, de fisheye volgt nog maar dat wordt waarschijnlijk een Opteka Titanium Series Ultra fisheye. De afmetingen van de Opteka Vortex vielen een beetje tegen 8)7

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee