Toon posts:

[CM] Suitecase Mod

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 12:28

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Topicstarter
Hallo MedeTweakers en Mod's,

Bij deze zou ik graag een Casemod willen laten zien.

Update! (25-06-2011)

Na jarenlang een idee te hebben over een pc in zakenkoffer ben ik eergisteren eindelijk begonnen.
Het gaat hier om een Hitachi Data Systems koffer, best ruim en zeer geschikt om te modden omdat er achter het schuimrubber hout zit.
De Pc zal gebruikt worden als Cod2 Server bij Lan-Party's.

Hardware:
- CPU: Intel Celeron D 2.4 GHz

- MB: Intel D865GVHZ

- GPU: Intel Extreme Graphics

- RAM: 1GB DDR (2x 512MB)

De case met de voeding al ingebouwd (ik had geen foto van tevoren genomen :) )

http://imageshack.us/photo/my-images/155/p2406110833.jpg/

Beetje slecht afgewerkt, komt later nog!

Klepje open!

Alles ligt erin!

Top Shot.

Side Shot.

Vga Kabel, zit vast aan MB en scherm.

Test RUN!

Alle extra's erop en het werkt.

Beetje onhandig, al die vaste kabels. Maar ja, het is m'n eerste casemod :P

Update! (27-06-2011)

De laatste loodjes zijn gelegd op de warmste dag in de maand!

De Casemod heeft ook zijn eigen naam gekregen, namelijk:

De fans voor de bovenkant

Close-up

http://imageshack.us/photo/my-images/155/p2706111504.jpg/

Reset & Powerbutton

Gaten voor Airflow, de accuboormachine had het zwaar ;)

Shot

Binnenin, Cablemanagement is niet mijn sterkste punt :+

Up and Running!

Dit waren de laatste foto´s, want SuiteTop is af.

De volgende casemod is nog niet duidelijk, nog ff rondkijken voor inspiratie!

Meningen en reactie´s zijn van harte welkom!

Ajuu!

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind de arwerking best matig, je ziet de zaagsnedes doorlopen bij de voeding, net alsof je 4 keer uitgeschoten bent met de zaag.

Verder zijn die fannetjes niet praktisch. Waarom maak je niet een mooie fanguard in de top boven de CPUfan, dat is praktischer, en koelt waarschijnlijk net zo goed, want de lucht door die kleine gaatjes persen is ook niets.

Is er trouwens een reden dat het ding suitecase heet? Dan zou ik eerder een mod in de vorm van een luxe hotelkamer verwachten.

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
het gaat om Suitetop, van Suitecase en Desktop :D

het is mn eerste casemod en ik ben nog niet zo ervaren, ook heb ik niet al te veel gereedschap tot mijn beschikking.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:34

GeeBee

Oddball

Dan had het denk ik Suitcase moeten heten :)
Ennieway... gefeli met je eerste casemod-stappen!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste mod blijft altijd leuk :D Ga wel mee met Terw_dan, afwerking is iets waar je met de tijd steeds meer op gaat letten. Eerst spelen met modden of iets mogelijk is, daarna ga je voor mooie afwerking.

Gezien je locatie van je CPU fan en de fan op de bovenkant, heeft dit niet een beetje contra effect? Ik zou dan eerder een compleet open gat maken boven je CPU-fan en daar een mooie grill op zetten.

Klopt het trouwens dat de behuizing van je voeding niet helemaal vierkant meer is? :P

Punt trouwens over suitecase vs suitcase, suite is een luxe hotelkamer en suit is een koffer (mind the e :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Punt trouwens over suitecase vs suitcase, suite is een luxe hotelkamer en suit is een koffer (mind the e :P).
'suit' is natuurlijk geen koffer, maar een pak (kleding). Een suitcase is een koffer.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:52:
[...]

'suit' is natuurlijk geen koffer, maar een pak (kleding). Een suitcase is een koffer.
bedankt voor de uitleg!
SinergyX schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:48:
Gezien je locatie van je CPU fan en de fan op de bovenkant, heeft dit niet een beetje contra effect? Ik zou dan eerder een compleet open gat maken boven je CPU-fan en daar een mooie grill op zetten.
de fan boven mn cpu trekt de warmte weg, die ernaast blaast harder en pompt er koude lucht in :P
Klopt het trouwens dat de behuizing van je voeding niet helemaal vierkant meer is? :P
klopt, maar voordat ik begon te modden was de koffer al rechthoekig ;)

Anoniem: 30136

En weet je ook zeker dat de CPU fan de lucht vegtrekt uit de sink, de meeste stockkoelers die ik ken blazen namelijk de lucht juist de sink in, dat zou inhouden dat de fan bovenin de koffer hem zeker tegenwerkt.
Ik zou hem geheel verwijderen, de winst die je van 2 fans zo dicht op elkaar hebt is minimaal in zo'n krappe ruimte, een open gat met fanguard en eventueel een zelfgemaakt fanduct zal veel effectiever blijken.

Beter was het misschien nog geweest om de fan aan de zijkanten te plaatsen, nu belijft de harde schijf een beetje verstoken van een fris briesje en ik denk dat enkele componenten op het moederbord er ook blij mee zouden zijn. :)

En een ideetje, je zou een vierkant gat onder de fans kunnen zagen dat precies pas is met de behuizing van de fan en ze er gewoon inlijmen, fanguard erop om je vingers te behouden en zowel binnen als buiten ziet het er een stukje strakker uit.

En een strak kabelmanagement is ook niet slecht voor de airflow in zo'n beperkte ruimte.

En nu ga ik ophouden, ik wil alleen opbouwende kritiek en tips geven en ik krijg nu zelf het gevoel dat ik je een beetje aan t afkraken ben :X (wat niet de bedoeling is overigens!)

Succes met de volgende in elk geval!

Anoniem: 302635

hij is best grappig voor een 1ste mod hoor

mischien wel de volgende x beter op de afwerking letten
maar het is idee is goed

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zonde.

Zonde van het koffertje, zonde van de materialen, zonde van de moeite die je erin hebt gestopt.
Het idee, ondanks dat koffermodding een doodgeslagen paard is, is goed, maar de afwerking ervan laat mijn lichtkrant-PC koffer er uitzien alsof die in een fabriek gemaakt is. (mochten er liefhebbers zijn, dan wil ik daar wel eens een draadje aan wijden, maar het feit dat ik dat niet heb gedaan moet wat zeggen)

Voor je aan een volgende mod begint, vraag advies aan handige mensen in je omgeving en leer het volgende: meten, uitproberen, meten, kartonnen mallen maken, meten, aftekenen, meten, recht zagen, meten.
Leen een gatenzaag voor die ventilatoren, wees economisch met je ruimte (voeding daar middenin? Doodzonde van de ruimte die je nu verspilt) en doe aan kabelmanagement.

Je bent begonnen met de gedachte "Ik wil een PC in een koffer", en bent daarna gestopt met denken.
Natuurlijk hoeft het geen tweede Eurisko te worden, maar een mooie koffermod laat aan de buitenkant bijna niet zien dat er aan de binnenkant een powerhouse huist. Hier had je net zo goed een schoenendoos of een paar plankjes MDF met een hengsel eraan voor kunnen gebruiken.

Ik wens je veel succes met je volgende project en hoop dat je daarbij wat meer oog zal hebben voor de details. :)

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
Anoniem: 30136 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:22:
Beter was het misschien nog geweest om de fan aan de zijkanten te plaatsen, nu belijft de harde schijf een beetje verstoken van een fris briesje en ik denk dat enkele componenten op het moederbord er ook blij mee zouden zijn.
De harde schijf is in 5 jaar niet warmer geworden dan 18 graden, daarom koos ik ervoor om daar geen fan te installeren. De fan kon niet aan de binnenkant omdat de cpu-fan te hoog lag.
Kaj. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:07:

Voor je aan een volgende mod begint, vraag advies aan handige mensen in je omgeving en leer het volgende: meten, uitproberen, meten, kartonnen mallen maken, meten, aftekenen, meten, recht zagen, meten.
Leen een gatenzaag voor die ventilatoren, wees economisch met je ruimte (voeding daar middenin? Doodzonde van de ruimte die je nu verspilt) en doe aan kabelmanagement.
De voeding kon nergens anders, omdat ik anders problemen zou krijgen met de stabiliteitspunten van de koffer. ook zou mijn harde schijf niet aangesloten kunnen worden. kabelmanagement is niet mijn geweldigste punt in behuizingen :)
Meten is de in jouw bericht heel belangrijk! Daar zal ik in het vervolg zeker op letten.

Bedankt voor de tips!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Meten is inderdaad erg belangrijk: meten kun je 100 keer doen, te kort afzagen maar één keer. :)

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 15:32

ToCuS

It begins in the brain!

Beetje jammer van de afwerking (dat is wat de meeste ook zeggen), het idee is leuk en zeker als ie naast het modden ook gepimped zou worden...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hetpepijntje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:19:
[...]

De voeding kon nergens anders, omdat ik anders problemen zou krijgen met de stabiliteitspunten van de koffer. ook zou mijn harde schijf niet aangesloten kunnen worden. kabelmanagement is niet mijn geweldigste punt in behuizingen :)
Meten is de in jouw bericht heel belangrijk! Daar zal ik in het vervolg zeker op letten.

Bedankt voor de tips!
Wat ik alleen niet snap, waarom heb je het moederbord met de aansluitingen naar binnen zitten, en niet de aansluitingen netjes aan de achterkant gemaakt zodat je daar gewoon alles op aan kan sluiten. Dan kun je de voeding ook een stuk netter plaatsen en heb je meer ruimte voor je HDD en minder kabels binnendoor lopen.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 14:49

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

[opbouwende kritiek]
ik had de voeding in het midden aan de onderkant gedaan en (hogere) pootjes eronder gemaakt. als je hier ook de fans had geplaatst had het er nog uitgezien als een normale koffer. tevens had het het plankje met een i/o-shield meer richting de zijkant geplaatst.

misschien handig om de volgende keer alles uit te schetsen voordat je begint. als je vragen hebt / twijfelt dan kun je altijd hier in het forum de vragen stellen.
[/opbouwende kritiek]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
Ik heb naast de voeding een kabelgoot gemaakt.
Bovendien, binnenkort spuit ik met verfbussen "SuitTop" en krijgt de behuizing een kleurtje. Daarna zal ik de zaagsnedes onder/boven afwerken met vulmiddel.

[Voor 10% gewijzigd door FreeLighting op 28-06-2011 11:10]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Misschien een idee om de zaagsnedes bij te werken voordat je gaat spuiten...

En daarnaast zoals gezegd, probeer netter te werken. Meet alles goed uit, als je zeker weet dat de maten kloppen, meet het dan nog een keer na. Dat geeft waarschijnlijk een mooier eindresultaat.

Die fans op de buitenkant zou ik meteen verwijderen, die maken alleen maar herrie en helpen echt niet met de cooling. (De gaatjes die je geboord hebt zijn veel te klein, daar gaan die fans geen/amper lucht doorheen krijgen.)

[Voor 29% gewijzigd door Meelobee op 28-06-2011 11:21]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waarom heb je het scherm niet in de koffer gemaakt? Volgens mij moet dat passen in de deksel. Dan is hij nog compacter.

En inderdaad afwerking, zoals hierboven gezegd de zaagsnedes bij de voeding, maar ook die gaten voor de fans. Waarom heb je dat niet gewoon uitgezaagd en een fangrill ervoor gezet? En fans aan de buitenkant?? 8)7

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:27:
Waarom heb je het scherm niet in de koffer gemaakt? Volgens mij moet dat passen in de deksel. Dan is hij nog compacter.

En inderdaad afwerking, zoals hierboven gezegd de zaagsnedes bij de voeding, maar ook die gaten voor de fans. Waarom heb je dat niet gewoon uitgezaagd en een fangrill ervoor gezet? En fans aan de buitenkant?? 8)7
ik heb geprobeerd, het scherm erin te plaatsen, maar er zit een kastje achter met powersupply, inverter en printplaat. deze kunnen niet los worden geplaatst. vanmiddag krijg ik van iemand een oude laptop, daarvan ga ik proberen, het lcd en de HDD te gebruiken. afwerking komt van de week

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

SA007

Moderator Tweaking
Je kan niet zomaar de tft van een laptop aan een desktop moederbord hangen.
Zit 'iets' eigenlijk nogal veel meer achter dan je zou verwachten.

Je kan beter erop focussen om je huidige tft kleiner te maken.
Goede kans dat bijvoorbeeld de voeding (bijna) geheel door je pc voeding te vervangen is.

Klok is stuk :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SA007 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:51:
Goede kans dat bijvoorbeeld de voeding (bijna) geheel door je pc voeding te vervangen is.
Inderdaad, zo heb ik een schermpje dat nu gewoon aan ene molexje hangt. Dat gaat prima.

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:09:
[...]

Inderdaad, zo heb ik een schermpje dat nu gewoon aan ene molexje hangt. Dat gaat prima.
hoe heb je dat precies gedaan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De voedingsplug eraf gesoldeerd en daar een molexje aan geknoopt.
Zie ook: [CM] Ik had een monitor over...

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:12:
De voedingsplug eraf gesoldeerd en daar een molexje aan geknoopt.
Zie ook: [CM] Ik had een monitor over...
Vandaag ff gekeken naar de inverter, die er gelukkig los bijzit. _/-\o_
Zou je kunnen vertellen welke kabel je aan welke molex moet verbinden? Hierin heb ik geen ervaring :F

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk naar wat die monitor als input heeft. Als dat enkel 12V is kun je die gewoon verbinden met een molex zodat je PCvoeding die kan voeden.

Als je niet weet hoe je dit aan moet sluiten dan zou ik je aanraden er niet aan te beginnen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zal je even inspiratie geven. dit was mijn download bakkie een tijd terug. alles aangepast om maar te passen. alleen was het karton te slap dus is hij was afgeschreven. ;w

van de voorkant zie je er niks aan. en van de zijkant zie je wat aansluitingen enz. zitten. en als je hem aanzet de bovenkant openzetten voor de airflow. draaide een celeron 333mhz@400mhz in. voeding had ik volledig gestript om te passen. DOE DAT NIET als je niet weet wat er binnenin gebeurd. kost je in het slechtste geval je leven of je mod kan wegfikken.

na het idee zal ik er denk ik een uur of 5 over gedaan hebben. ik was bezig met een vervolg maar uitvoering ontbreekt nog. en nu weer diep in de kast.

• FreeLighting

FreeLighting

Topicstarter
aan de voeding sluitel ik niet, ik heb nu een molex connector gekocht en mijn lcd scherm loopt op 12volt na de converter, die converter houd ik eruit en ik sluit de goede kabels aan.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee