Toon posts:

overclocken dell 560 mt

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

Onderwerpen

Anoniem: 412727

Topicstarter
hoi

ik will mijn cpu overclocken maar dat lukt niet ik heb al veel dingen geprobeerd
en gelezen maar het lukt elke keer niet
weet iemand hoe dit moet.

dell 560mt
6gb werkgeheugen
intel core2 q8300
ati radeon hd 5450 1024mb
windows 7 professoinal 64bit

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Dell computers hebben een speciale bios, waardoor overklokken onmogelijk is.
Het is vaak wel mogelijk om een andere bios over het moederbord heen te flashen, maar als je onervaren bent kan dit erg lastig zijn, en je garantie vervalt daarmee.

Topicstarter
oke dankje abeltje voor de informatie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om aan te geven wat je al geprobeerd hebt en wat je in de bios kan vinden aan instellingen.
Zoals Abeltje130 zegt zijn de biossen vrij beperkt, maar wie weet is er toch eea aan in te stellen.

Topicstarter
dit zijn de foto's van mijn bios http://www.tomshardware.c...-290532-0-2-3-1-png-.html

2de foto http://www.tomshardware.c...-290548-0-2-3-1-png-.html

dat zijn er aan instellingen

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En wat staat er dan onder voltage en frequency control?

Topicstarter
frequency control staat er bij mij bios niet bij die foto is van een anderen computer
maar ongeveer wel de zelfde bios

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 412727 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:56:
frequency control staat er bij mij bios niet bij die foto is van een anderen computer
maar ongeveer wel de zelfde bios
Kun je dan niet gewoon de gegevens van je eigen PC posten? Want iets dat er op lijkt is niet echt heel praktisch.

Topicstarter
hoe ?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:50
Wat hierboven gezegd wordt: Een BIOS van Dell mist de overclock opties. Maar waarom wil je je CPU sneller maken? Die is zelden de bottleneck bij normaal gebruik.

We do what we must because we can.

Topicstarter
wat is bottleneck ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, zet de relevante gegevens hier in een post zodat wij kunnen zien welke opties erin staan.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het vertragende element is je systeem... Als je iets aan het downloaden bent maakt het geen knal uit of je processor op 100 of 10000 meahertz draait. Omdat het netwerk de beperkende factor is (in het engels, bottleneck).

Ik verplaats deze meteen even naar het juiste subfora. Je doet er trouwens goed aan om nog wat extra onderzoek te doen, want bij een groot deel van jouw vragen krijg ik het idee dat je google nog niet hebt geprobeerd...
Zonder info kunnen, en gaan wij je ook niet helpen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-06-2011 14:07]

• YKaliber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 13:38
Ok, aangezien Dell1704 nog niet helemaal thuis is met het overclocken, kan iemand mij er mee helpen? De nodige basis heb ik al en ik heb al het een en ander uitgeprobeerd.

Ik heb precies dezelfde processor maar dan met een moederboard die wél overclockfuncties heeft:

Q8300 + EVGA 680i SLI mobo = ???

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dicht vanwege een mateloos gebrek aan inzet. Zie wederom Het algemeen beleid.

[Voor 5% gewijzigd door Rone op 28-06-2011 10:00]

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee