Toon posts:

iPhone 4 inboedel verzekering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 403295

Topicstarter
Hallo,,

Ik heb een vraagje, want ik wil namelijk een iPhone 4 aanschaffen. Maar ik vroeg me af of het juist slimmer is om een inboedelverzekering (buitendedeurverzekering) af te sluiten of om juist naar pro assist te gaan. Me broer heeft namelijk wel een pro assist verzekering, maar nog geen reparatie service ondergaan dus hij heeft er nog geen ervaring mee. Maar ik heb echter wel negatieve verhalen gehoord over de lange wachttijd. Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Minh hai

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 07:31
er zit een limiet op telefoons bij die verzekering, was eerder 250 euro.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Bij interpolis kun je een een kostbaarhedenverzekering naast je inboedel afsluiten. Mijn iPhone is hier voor nieuwwaarde in verzekerd :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 23:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik vind die losse verzekering specifiek voor telefoons wel erg duur, je eigen verzekering is hier veel handiger voor.

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:53
Heb je al bij de ANWB gekeken? Verzekering voor mobiele apparatuur kost mij 20 euro per jaar. Lijkt me niet al te duur.

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Topicstarter
Interpolis dekt voor het eerste jaar het gehele bedrag. Maar de jaar daarop niet meer. En Sebastius wat bedoel je eigenlijk met "je eigen verzekering is hier veel handiger voor"? Je kunt namelijk wel met interpolis buiten de deur verzekering ook in natura uitbetaald krijgen. Stel je glas je gebroken dan kun je een nieuwe glas claimen. Wel zo handig.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:22
ik heb mijn telefoon (al is het dan geen iPhone, maar een HD2 met android) ook bij interpolis in de kostbaarhedenverzekering zitten, Samen met m'n fotospullen heeft het een totaalwaarde van ong. €5k en daar betaal ik dan €7,59 aan premie voor per maand.
Daarbij is alles bij mij ook nog eens getaxeerd en dus voor 3 jaar tegen het taxatie bedrag verzekerd.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom bel je je verzekerings maatschappij niet even? Dat lijkt me sneller en duidelijker als een topic openen op Tweakers.

Ik heb bepaalde artikelen op een kostbaarheden verzekering trouwens. (MBP/DSLR/lenzen/etc).
Juist omdat een inboedelverzekering vaak alleen inboedel dekt (het is niet voor niets een inboedelverzekering)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

rjvisje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:59:
ik heb mijn telefoon (al is het dan geen iPhone, maar een HD2 met android) ook bij interpolis in de kostbaarhedenverzekering zitten, Samen met m'n fotospullen heeft het een totaalwaarde van ong. €5k en daar betaal ik dan €7,59 aan premie voor per maand.
Daarbij is alles bij mij ook nog eens getaxeerd en dus voor 3 jaar tegen het taxatie bedrag verzekerd.
En wat is het eigen risico daarbij?

Proassist kost 10,95 euro per maand met een eigen risico van 40 eu per gebeurtenis.
Je krijgt een leen toestel (wel een blackberry helaas) en een nieuwe iPhone als alles is afgehandeld.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Topicstarter
Kostbaarheden verzekering lijkt mij wel iets. Maar er staat bij de Interpolis voorwaarden: Zolang het apparaat onbruikbaar is geworden nadat het beschadigd is geraakt wordt het gedekt.

Hmm... Een gebroken glas is nog wel bruikbaar maar het is meer irritant. En pro assist dekt dat volgens mij wel weer. Een gebroken glas.

• Neurd
Waarom ben je nog steeds serieus aan het kijken naar pro assist voor 10,95 p.m. terwijl je voor 20 euro per jaar klaar kan zijn?

Topicstarter
Dat is wel waar, maar pro assist is ook volgens verhalen wat ik heb gelezen keer op keer. Heel traag met de status van de reparatie en je moet ze opbellen of iets in die richting. Ik ga zaterdag wel even langs over de kostbaarhedenverzekering van Interpolis.

Iedereen heel erg bedankt!

Gr Minh hai

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Anoniem: 403295 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:28:
Dat is wel waar, maar pro assist is ook volgens verhalen wat ik heb gelezen keer op keer. Heel traag met de status van de reparatie en je moet ze opbellen of iets in die richting. Ik ga zaterdag wel even langs over de kostbaarhedenverzekering van Interpolis.

Iedereen heel erg bedankt!

Gr Minh hai
Proassist is niet traag, Apple is heel traag....
Je telefoon wordt namelijk omgeruild door de fabrikant.
LG hanteert inmiddels max. 15 dagen, Nokia Max. 21 dagen. (na die dagen keren zij sowieso een nieuw toestel uit voor de klant).
Blackberry's waren voorheen makkelijk 8-16 weken weg.

Maar dat terzijde...
Neurd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:23:
Waarom ben je nog steeds serieus aan het kijken naar pro assist voor 10,95 p.m. terwijl je voor 20 euro per jaar klaar kan zijn?
Denk je nou echt dat je voor 20 euro volledig gedekt bent tegen alles? Ik zou die algemene voorwaarden maar eens goed lezen.

• Neurd
Denk je nou echt dat je voor 20 euro volledig gedekt bent tegen alles? Ik zou die algemene voorwaarden maar eens goed lezen.
Ja je hebt gelijk, ik heb het gelijk ff opgezocht.
Een schade die is veroorzaakt door, opgetreden bij of voortgevloeid uit
atoomkernreacties, onverschillig hoe deze zijn ontstaan

Dit wordt idd niet vergoed :(

Verder ben je verzekerd tegen schade en diefstal. Maar ik kan me voorstellen dat je denkt 'als het niet duur is dan kan het ook niet goed zijn'. Steve zou trots op je zijn ;)

Topicstarter
Ik denk zelf echter 20 per kwartaal dat gaat nog wel, maar per jaar? Dat is wel TE goedkoop vind ik. Maar Pro Assist was(is) een bedrijf die alleen de iPhones mocht repareren in Nederland van Apple. Dat hoorde ik tenminste. Maar dat zegt echter wel hoe de kwaliteit ervan is.

• Neurd
Anoniem: 403295 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:27:
Ik denk zelf echter 20 per kwartaal dat gaat nog wel, maar per jaar? Dat is wel TE goedkoop vind ik. Maar Pro Assist was(is) een bedrijf die alleen de iPhones mocht repareren in Nederland van Apple. Dat hoorde ik tenminste. Maar dat zegt echter wel hoe de kwaliteit ervan is.
Tjah als je gemiddeld 50 euro p.j. betaald voor een inboedelverzekering die tot 30.000 euro dekt, waarom zou dan 20 euro p.j. voor een apparaat van 650 euro te goedkoop zijn?
Met die insteek zal je je altijd laten naaien. "Meneer bij de aanschaf van uw nieuwe plasma tv doet u uzelf tekort als u geen Monster HDMI kabel van 100 euro koopt, maar ipv daarvan een action kabeltje van 1,50". Gelukkig weten we wel beter....toch?

Topicstarter
In huis laten vallen is voor mij geen probleem. want als hij valt kan ik het glas laten vervangen. Maar buiten heb je stenen en ja dan kan de schade groter zijn. Maar ik heb het vooral met het buiten laten vallen. En ja ik weet echter niet welke verzekering het best uitkomt voor de iphone 4.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:37

Flappiewappie

Hier nog meer

Waar ga je de telefoon aanschaffen? De garant verzekering van Vodafone heb ik goeie ervaringen mee...

Hier staat wat

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk het toestel aanschaffen in een webshop. Voor een aardige bedrag. 564.- totaal...

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Neurd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:40:
[...]

Tjah als je gemiddeld 50 euro p.j. betaald voor een inboedelverzekering die tot 30.000 euro dekt, waarom zou dan 20 euro p.j. voor een apparaat van 650 euro te goedkoop zijn?
Met die insteek zal je je altijd laten naaien. "Meneer bij de aanschaf van uw nieuwe plasma tv doet u uzelf tekort als u geen Monster HDMI kabel van 100 euro koopt, maar ipv daarvan een action kabeltje van 1,50". Gelukkig weten we wel beter....toch?
Sorry hoor maar dat is echt een Bull^$%& vergelijking...
waarom denk je dat verzekeringen voor scooters voor jongeren tot 25 jaar zo hoog zijn? Het risico is veeeeeeel hoger dan met oudere mensen die met een over het algemeen langer rijbewijs rijden.

Hoe vaak gebeurt het dat een huis af fikt? das vreselijk weinig en daarom betaal je ook zo weinig premie hiervoor (ik bij inshared 4 euro per maand).

Het feit, dat mobieltjes heel vaak stuk gaan, zeker als ze van glas gemaakt zijn, komt nou eenmaal (Zeer)vaker voor.

@nerd: er staat in de voorwaarde van jouw anwb verzekering bijna letterlijk dat ze vrijwel niets uitkeren...:

1. Voorkoming van schade: U dient dermate zorgvuldig met uw mobiele apparatuur om te gaan,

NOg even de voorwaarden:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/verzekeringen/polisvoorwaarden/map-anb-11-07_.pdf
Weerenmilieu
a. door geleidelijke inwerking van verontreinigde bodem, water en lucht, tenzij de geleidelijke inwerking wordt ingezet door een plotselinge, hevige uiting van verontreiniging en u de gevolgen daarvan redelijkerwijs niet kunt voorkomen;
b. door geleidelijke inwerking van licht en vocht;

voortvloeiende uit slijtage, indien het niet vervangen van het aan slijtage
onderhevige deel aan u is te wijten;
Waterschade is dus ook niet gedekt! (meestvoorkomende schade)

Je moet wel heel dom zijn om bij de Anwb een verzekering af te sluiten voor je mobiele telefoon...

Trouwens in dit topic:
Welke iPhone verzekering
Staat genoeg info voor de TS...

Topicstarter
Wat is de conclusie waar het beste een iPhone verzekering kunt afsluiten?

• Neurd
Underworld schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:27:
[...]

Sorry hoor maar dat is echt een Bull^$%& vergelijking...
waarom denk je dat verzekeringen voor scooters voor jongeren tot 25 jaar zo hoog zijn? Het risico is veeeeeeel hoger dan met oudere mensen die met een over het algemeen langer rijbewijs rijden.

Hoe vaak gebeurt het dat een huis af fikt? das vreselijk weinig en daarom betaal je ook zo weinig premie hiervoor (ik bij inshared 4 euro per maand).

Het feit, dat mobieltjes heel vaak stuk gaan, zeker als ze van glas gemaakt zijn, komt nou eenmaal (Zeer)vaker voor.

@nerd: er staat in de voorwaarde van jouw anwb verzekering bijna letterlijk dat ze vrijwel niets uitkeren...:

1. Voorkoming van schade: U dient dermate zorgvuldig met uw mobiele apparatuur om te gaan,

NOg even de voorwaarden:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/verzekeringen/polisvoorwaarden/map-anb-11-07_.pdf

[...]

Waterschade is dus ook niet gedekt! (meestvoorkomende schade)

Je moet wel heel dom zijn om bij de Anwb een verzekering af te sluiten voor je mobiele telefoon...
Enige nuance lijkt me op zijn plaats hier. Dit is wat er letterlijk in de voorwaarden staat:
Artikel 21. Verzekerd is
Schade ten gevolg van:
1. Brand
schade ontstaan door brand;
2. Diefstal
diefstal van de verzekerde mobiele apparatuur uit een recreatieverblijf of
afgesloten voertuig is alleen verzekerd indien sporen van braak aanwezig zijn;
3. Neerslag en storm
a. schade door neerslag, behalve door geleidelijke inwerking (art. 22.2.a);
b. schade door storm en vallende voorwerpen door storm;
4. Andere oorzaken
schade door enig ander plotseling van buitenkomend onheil.

Je bent alleen verzekerd voor schade buitenshuis (wereldwijd als ik mij niet vergis). Je iPhone in de wc pot laten vallen zal met deze verzekering niet gedekt zijn.
Er staat inderdaad letterlijk Voorkoming van schade: U dient dermate zorgvuldig met uw mobiele apparatuur om te gaan Dit betekent niet dat ze niets uitkeren, maar er staat als voorbeeld dat het niet verzekerd is als je hem onbeheerd achterlaat (duh).

Verder is er geen kant en klaar antwoord en raad ik de TS aan om zelf ff te googlen en o.a. de link te gebruiken die Underworld ook voorstelt.
De stelregel met verzekeren is immers dat je alleen datgene verzekerd dat waarbij het risico zo groot is dat je dat zelf, met spaargeld en inkomen, onmogelijk zelf kunt of wilt dragen. En voor die 20 euro per jaar wil ik best die gok wagen, want 650 is nou niet echt onoverkomelijk.

Topicstarter
Hmm.. Ik denk dat ik al een idee heb waar ik misschien mijn verzekering afsluit. Ik denk echter bij Pro Assist. Hartelijk bedankt iedereen. Topic kan gesloten worden. ;)

• Neurd
Anoniem: 403295 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:38:
Hmm.. Ik denk dat ik al een idee heb waar ik misschien mijn verzekering afsluit. Ik denk echter bij Pro Assist. Hartelijk bedankt iedereen. Topic kan gesloten worden. ;)
Misschien leuk voor de anderen om te weten wat je afwegingen zijn geweest, zodat de keuze voor iemand anders misschien wat makkelijker gemaakt kan worden?

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:22
Underworld schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:22:
[...]

En wat is het eigen risico daarbij?

Proassist kost 10,95 euro per maand met een eigen risico van 40 eu per gebeurtenis.
Je krijgt een leen toestel (wel een blackberry helaas) en een nieuwe iPhone als alles is afgehandeld.
Geen eigen risico, kreeg gewoon het taxatiebedrag van de verzekeringsmaatschappij terug toen m'n oude camera gestolen was nadat deze door kennissen onbeheerd achter was gelaten.
Nadeel is dus dat je geen leentoestel in de tussentijd krijgt.

Het apparaat is al onbruikbaar genoeg bij een gebroken glas, en zal je dus op kosten van de verzekering mogen laten vervangen, een deukje in de behuizing zal bijvoorbeeld niet voldoende zijn.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 12:25
Anoniem: 403295 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:27:
Met verzekeringen kan het heel gek lopen, zeker als je al klant bent die nog nooit heeft geclaimd kan je soms best fikse kortingen krijgen. Proassist moet het dan juist van die telefoonverzekering hebben, als je alles al bij Interpolis hebt lopen komt dat er gewoon bij.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 13:40
Let wel op bij Pro Assist, dat je de verzekering ook weer tijdig opzegt. Je krijgt namelijk geen maandelijkse factuur, maar het wordt stilletjes van je rekening geschreven. Zo heb ik een keer bijna een jaar voor een telefoon betaald die ik dus al een jaar niet meer had...

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

NoFearCreations schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:02:
Let wel op bij Pro Assist, dat je de verzekering ook weer tijdig opzegt. Je krijgt namelijk geen maandelijkse factuur, maar het wordt stilletjes van je rekening geschreven. Zo heb ik een keer bijna een jaar voor een telefoon betaald die ik dus al een jaar niet meer had...
Inmiddels is het mogelijk om na 3 maanden na t tekenen al op te zeggen. Maar inderdaad... dat heb ik vaker gehoord. mensen die al jaren een telefoonverzekering hadden op een telefoon die al lang geleden in een laadje terrecht was gekomen. Tja, je tekent er uiteindelijk zelf voor en dient dan ook zorg te dragen voor het zelf opzeggen ervan.
Neemt niet weg dat de verzekeraar je best op de hoogte mag stellen elk jaar van de lopende verzekering per mail/sms.(zorg)verzekeringen sturen je ook elk jaar een nieuwe polis.

Topicstarter
Ik ben inmiddels al voorzien van een verzekering bij de ANWB en het kostte maar 24.55.- per jaar volgens mij.

Hartelijk bedankt voor de hulp!

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Heeft de ts er rekening mee gehouden dat er limiet zit aan de dekking van je iPhone,sowieso op al soortgelijke produkten,aangezien Verzekeringsbedrijven in de kleine lettertjes van je (nog af te sluiten) verzekeringscontract allerlei uitsluitsels hebben opgenomen die eigenlijk op den lange duur het afsluiten van een verzekering niet rechtvaardigen. :O

Klinkt raar maar soms is het beste helemaal om helemaal geen verzekering af te sluiten en gewoon zelf geld opzij te zetten en dat op te potten voor het moment dat er iets gebeurd.

De mens wikt maar God beschikt.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Ik heb een verzekering bij Unigarant (mobiele apparaat verzekering) voor mijn Iphone 4, voorheen 3GS.

Deze kost me 25 p.j. en heeft tot nu toe 2x de volledige schade gedekt (1x total loss) door waterschade.

Ik raad het iedereen aan. Kost geen drol en ze dekken het gewoon. Het enige echte nadeel is dat je moet declareren en geen leentoestel krijgt o.i.d.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 22:01
joffrey19 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:31:
Ik heb een verzekering bij Unigarant (mobiele apparaat verzekering) voor mijn Iphone 4, voorheen 3GS.

Deze kost me 25 p.j. en heeft tot nu toe 2x de volledige schade gedekt (1x total loss) door waterschade.

Ik raad het iedereen aan. Kost geen drol en ze dekken het gewoon. Het enige echte nadeel is dat je moet declareren en geen leentoestel krijgt o.i.d.
Thx voor de tip!
Zal deze verzekering afsluiten voor m'n nieuwe iPhone 5 zodra hij er is... :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee