Acties:
  • 0Henk 'm!

• suddenjob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 18:09
Hoi tweakers,

Ik zou graag wat hulp willen mbt tot het overclocken van mijn AMD Athlon II 630, het lukt me niet 'm stabiel te krijgen. Het gaat om het volgende systeem.

Asrock 870 extreme 3
AMD Athlon II 630 (2,8ghz stock, locked multiplier)
Coolermaster Hyper TX3
4GB OCZ Platinum 1600mhz (7-7-7-24, 1.65v.)
MSI 6850 Cyclone OC
Scythe stronger 600Watt 80+ PSU
NZXT Lexa S
Samsung spinpoint F3

Met de volgende instellingen:

Spread centrum: disabled
Cool & quiet: disabled
FSB: 250 (x14=3500mhz)
CPU-core voltage: 1,4875volt
NB frequency: x8 (2000mhz)
NB voltage: 1.175volt
HT busspeed: x8 (2000mhz)
HT buswidth: auto

Memory 667mhz DDR3_1333 (underclocked)
DRAM voltage: 1.645volt (auto)
Timings: 7-7-7-24 (standaard)

Volgens mij is het onderstaande niet van belang maar meld het toch maar:
HT voltage: 1.200volt (auto)
mGPU voltage: 1.146volt (auto)
SB voltage: 1.10volt (auto)
CPU VDDA voltage: 2.56volt (auto)
PCIe VDDA voltage: 1.81volt (auto)
CPU loadline calibration: auto

Bij testen met prime95 start de pc elke keer na een aantal seconde opnieuw op, windows exploren, internetten, etc. werkt wel gewoon. Heeft er misschien iemand suggesties? Bij voorbaat dank!

[Voor 8% gewijzigd door suddenjob op 26-06-2011 21:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 23:10
Wat noem je niet stabiel? Wanneer is tie niet stabiel? Wat gebeurd er? Welke foutcodes krijg je te zien.

hier kunnen we niet zoveel mee.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je zou naar je Ram kunnen kijken, maar anders red je pc dit gewoon niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• suddenjob
n0elite schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:10:
Wat noem je niet stabiel? Wanneer is tie niet stabiel? Wat gebeurd er? Welke foutcodes krijg je te zien.

hier kunnen we niet zoveel mee.
Na pakweg een minuut krijg ik wat strepen en kleuren op m'n monitor en start de pc opnieuw op, de CPU komt tijdens prime95 (64 bit) niet boven de 55C uit, dus de temperatuur is het ook niet neem ik aan?
Beatboxx schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:13:
Je zou naar je Ram kunnen kijken, maar anders red je pc dit gewoon niet.
De voltage iets laten stijgen? Het zou inderdaad kunnen dat ie 't niet red, toch wel apart dat anderen 't zonder al te veel moeite lukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 23:10
suddenjob schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:19:
[...]

Na pakweg een minuut krijg ik wat strepen en kleuren op m'n monitor en start de pc opnieuw op, de CPU komt tijdens prime95 (64 bit) niet boven de 55C uit, dus de temperatuur is het ook niet neem ik aan?

[...]

De voltage iets laten stijgen? Het zou inderdaad kunnen dat ie 't niet red, toch wel apart dat anderen 't zonder al te veel moeite lukt.
Als je temps laag genoeg zijn dan is het een kwestie van voltages verhogen. Sowieso je CPu en NB voltage verhogen :) Lees anders een tutorial voor AMD overklokken?

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:18

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

~ 5800X3D @ 4530 ~ Arctic LF2 420 ~ MSI B550 Unify-X ~ 32GB Trident-Z Royal Elite @ 3800-14-14-14-28-42-240-1T ~ MSI RTX 4070Ti @ 3000/11000 ~ Fractal Torrent White ~ Seasonic Prime GX1000 ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• suddenjob
n0elite schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:59:
[...]

Als je temps laag genoeg zijn dan is het een kwestie van voltages verhogen. Sowieso je CPu en NB voltage verhogen :) Lees anders een tutorial voor AMD overklokken?
Dat topic heb ik inderdaad doorgelezen, ik heb ook gelezen dat het niet slim is om het voltage van de 630 boven de 1,5 volt de hijsen dus dat risico neem ik (nog) maar niet (totdat de bulldozers uit zijn). Tenzij ik dus ongelijk heb 8)7.
Goed punt.., mag verplaatst worden wat mij betreft?!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee