Acties:
  • 0Henk 'm!

• JosN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03 19:48
Hoi,

Is het mogelijk om de huidige versie Android 2.2 van de Viewpad 7 te updaten naar een later versie Android 3.1? Ik lees dat Android 3.2 er is/aankomt en ook geschikt is gemaakt voor Tablets met een 7 inch display. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
Jos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:10
Hello,

heb mij net zelf ook een Viewpad 7 aangeschaft (ibood) en heb al wat research gedaan naar de mogelijkheden.

Momenteel draait er 2.2 (Froyo) op en als je al rondzoekt naar mogelijke upgrade naar 2.3 (Gingerbread), dan merk je al dat Viewsonic niet van plan is om deze up te graden, laat staan naar 3.x

Daarnaast draait de Viewpad op een 600Mhz ARM11, dus het is maar de vraag of deze het zelfs zou aankunnen om 3.x te draaien.

Enigste hoop die we kunnen hebben is dat developers van XDA upgrades maken, maar momenteel lijkt er weinig interesse te zijn. (Slechts 1 developer die naar 2.3 aan het kijken is en deze lijkt al zeer moeilijk te lopen.)

XDA related: (Wees zeer voorzichtig met het gebruik van Custom Rom's, je kan je device onbruikbaar maken. Ik draag hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008673 (Froyo enhanced)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008688 (Gingerbread porting in progress)
>> Zou zeggen, ieder die het kan, laat ons deze developer supporten...

Dus om kort te zijn, hoop niet op een officiële upgrade, maar geniet van je Tablet zoals hij is.

Groeten,
Nick

[Voor 21% gewijzigd door Infernoken op 26-06-2011 21:31]

• JosN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03 19:48
Hoi Nick,

Ook aan deze kant op iBood te wachten (voor 4 juli) liep ook al een beetje vooruit te denken. Beste is dus inderdaad om 2.2 te houden zoals het is, ook beter voor de garantie als hier geen officiele release voorkomt en ondersteund word door ViewSonic.

Gr, Jos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 16:33
Ik kan al vanaf gisteren met de Viewpad 7 (IBood) spelen en tot op heden valt het me niet tegen. :)
Ik had wel een Android vraagje wat ik niet goed kan vinden op het WWW.
Ik heb via Wifi contact met mijn netwerk. Echter vanaf PC's kan ik het apparaat niet bereiken. Om bv de SD kaart te vullen.
Ook als ik het apparaat aansluit via USB op mijn laptop wordt de SD kaart niet als extra storage in Verkenner afgebeeld.
Is dat nou iets geks wat ik wil? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:10
Hello, de viewpad is idd niet direct bereikbaar op het netwerk...

Je kan dat wel als je je device root en bv samba fileserver installeerd.

Via usb kan het wel, maar moeilijk uit te leggen, moet je de handleiding nemen, of even google gebruiken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:59
@wbree en @Infernoken: Er is zelfs een topic helemaal en alleen over de Viewpad 7: Viewsonic Viewpad 7 - Ervaringen - Tips &Trucs.. Daar kun je beter terecht met je ervaringen en vragen.

Dato DUO synth voor twee

Anoniem: 414745

ff een vraagje maken jullie ook gebruik van de sim kaart? hebben jullie er problemen mee dat hij de sim kaart niet leest? ik heb namelijk een vodafone sim kaart gehaalt en leest mijn sim kaart niet. hebben jullie ervaring mee of eventueel een oplossing?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waar heb je zelf al op gezocht? We verwachten wat meer eigen initiatief.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee