Al maanden was ik in contact met iemand van Exceleram.
Ik wilde graag het Duitse merk Exceleram gebruiken en promoten en hun wilden graag dit project sponsoren met een geheugenkit en een ssd.
Prima deal!
Steeds hoorde ik weken niets, en als ik dan iets kreeg te horen waren de producten nog niet beschikbaar.
Totdat ik er ineens via facebook achter kwam dat er meerdere mensen opgestapt waren bij het bedrijf....inclusief diegene waarmee ik contact had... Leuk
Na nog wat mails heb ik Exceleram vriendelijk bedankt!
Ik hoop dat ik met een paar weken weer beter nieuws heb
Deze avond alvast het moederbordje en cpu block gemonteerd.
Dit zodat ik alvast 1 en ander uit kan meten.
Ik haat stickers en vliesjes.
Al helemaal als ze er niet in 1 x afgaan
WD40 ftw!
En hij zit alweer
Ben blij dat ik deze keer de rode kleuren niet heb te verbergen zoals in mijn vorige project
EK-Supreme HF Acetal met EK-CPU Easy Mount HF Black
geweldig
Verwijderd
Wordt het hele mobo, dus ook de chipsets watercooled?? Of moet dat met lucht? Zijn geloof ik namelijk nog geen specifieke blocken voor dit mobo
"EK-MOSFET Max IV Gene, available in Nickel (EN) Plexi and Nickel (EN) Acetal version, is scheduled to release in 2-3 weeks time. Block will cover voltage regulation module (VRM a.k.a. MOSFET) only. Southbridge (Intel Z68 Express PCH) will be adequately cooled using the ASUS factory provided heatsink."
Verwijderd
wil ook altijd al een eigen MOD maken, alleen ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen haha
good luck!
Verwijderd
Dat is wel netjes van EK, net de 2 mobo's die kans maken om in mn nieuwe rig te komen (hangt af van keuze AMD of Intel vanzelf)l3p schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:30:
Deze vrijdag zijn ze in productie gegaan
"EK-MOSFET Max IV Gene, available in Nickel (EN) Plexi and Nickel (EN) Acetal version, is scheduled to release in 2-3 weeks time. Block will cover voltage regulation module (VRM a.k.a. MOSFET) only. Southbridge (Intel Z68 Express PCH) will be adequately cooled using the ASUS factory provided heatsink."
Maak dan gewoon een plan (Sketch-ups en dergelijke) met wat je wil modden, en begin gewoon, als je eenmaal bezig bent valt alles vaak wel op zn plaats en bedenk je andere dingen om toe te voegen. Ik heb in Sketch-up laatst wat plannen gemaakt, en het is dat ik er de tools niet voor heb (en skills) anders was ik al bezigVerwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:39:
Ziet er goed uit!
wil ook altijd al een eigen MOD maken, alleen ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen haha
good luck!
[ Voor 72% gewijzigd door _Apache_ op 19-09-2011 11:26 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Het is een kwestie van erg veel buildlogs van anderen bekijken en gewoon beginnenVerwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:39:
Ziet er goed uit!
good luck!
Zeker netjes, ze maken zelfs blocks voor de Asus gtx580 DCII versiesVerwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:52:
Dat is wel netjes van EK, net de 2 mobo's die kans maken om in mn nieuwe rig te komen (hangt af van keuze AMD of Intel vanzelf)
Dank je!MorosMyrddin schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:04:
http://thechive.com/2011/...our-dream-desk-24-photos/
een volledige post op The Chive, proficiat
Gaat in de archieven
en waarom L3P deze in de archieven doet, ga je daar nog wat mee doen?
jammer van Exceleram, maar er komt vast iets goeds voor in de plek.
Ik vind het dus erg leuk als iemand me er op wijst als 1 van mijn projecten op een site staat.
Alle sites waar ze op gestaan hebben heb ik gewoon in een mapje, vind het zelf wel leuk om te bewaren.
als ik een build van je tegenkom zal ik het even postenl3p schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:04:
...
Alle sites waar ze op gestaan hebben heb ik gewoon in een mapje, vind het zelf wel leuk om te bewaren.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Zat zelf ook te kijken naar deze kast, vroeg me af hoe makkelijk deze is uit te breiden (in lengte/hoogte enzo).
[ Voor 7% gewijzigd door Xanaroth op 22-09-2011 21:26 ]
Dank je ppaddo!ppaddo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:51:
Zo, die sleeves komen qua kleur wel heel dicht in de buurt van het rood van de sloten! Super mooi detail zo!
Helemaal top Richard!kier schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:59:
Sorry L3p, kan het toch niet laten....................je gpu kabels en de rest gaan morgen op de post
[afbeelding]
Touchscreen word aangesloten via usb paneel achter het scherm zelf, dit kan je weer op je moederbord aansluiten.Myrdreon schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:14:
L3p, hoe zit het eigenlijk met lengte van de bedrading naar het HTPC deel (met name touchscreen) van de kast, of zijn die makkelijk aan te passen? Waar plug je die in op het moederbord?
Zat zelf ook te kijken naar deze kast, vroeg me af hoe makkelijk deze is uit te breiden (in lengte/hoogte enzo).
De vga kabel die erbij zit is te verlengen naar een pci-e slot aan de achterkant van de pc . Deze is dan met een vga "lusje" aan te sluiten.
Bedoel je met uit breiden casemodden? (lengte/hoogte)
Dit zal niet makkelijk zijn dit netjes uit te voeren, dit omdat het allemaal 5mm dik brushed zwart aluminium is met ronde kanten. Uiteraard niets is onmogelijk.
Dank je FiXeL!FiXeL schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:22:
Mooie kabels man! De sleeve past idd erg goed bij het mobo!
Tja ik had ook liever €75,- gezienmaartuuuuuh schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:19:
wauw. goed dat ie gemod word. maar 800 euro neertellen voor een case die eruitziet als een magnetron(wel een stijlvolle) vind ik toch wat veel van het goede...
Verwijderd
Zie hier dezejongeman.dezejongeman schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:46:
L3P waarom besteed je de sleeves van de kabels uit aan KIER (niet dat jij het niet kan KIER, super mooi). en zoals ppado ook zegt wat komen de sleeves mooi uit bij het mobo.
De Enermax fans zijn best stil, maar ik laat ze dan ook op 1000 rpm draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:06:
Vooral het mobo icm met de sleeving is erg vet. De enermax fans zijn ook erg leuk, maar ik heb een vraagje: zij die fans nou stil? Want ik vind ze zo onovertroffen gruwelijk, dat ik ze ook wil halen, maar mijn pc draait dag en nacht, dus die moet wel een beetje stil zijn
Misschien kan je hier iets mee?
YouTube: L3p L4n - Fanholes - Fan/pump controller - Airflow test - YouTube
YouTube: Just a test with the Enermax T.B. Vegas Duo fans on a Koolance controller - YouTube
[ Voor 106% gewijzigd door l3p op 24-09-2011 22:11 ]
Verwijderd
@Larsiepulamie: koop ze, ze zijn redelijk aan de prijs, maar ze zijn echt stil, heb er zelf 2 en ze komen niet boven mijn Mugen 2 Rev.B fan uit, deze draait op 1000 rpm (graka maakt meeste lawaai, ook al staat hij op zn minimaalste). en mn pc is fluisterstil (op de graka na dan).
De eerste van Richard (Kier).
In zijn TJ11 buildlog zag ik dat hij heel wat pci covers plaatjes overhad. De vorm van de gaatjes komen exact overeen met de gaten aan de achterkant van mijn case. Kier had ze niet meer nodig met 3 GPU's
En nog mooier ... Nog wat 'Sleeved by kier' Pci-e kabels!
(En ja de volgende keer ga ik het zeker zelf doen
En nog wat restanten + sata sleeve van de bestelling bij MDPC-X.
Was toch wel een beetje zenuwachtig hoe ik dat allemaal ga weg werken....En terecht denk ik.
(Don't worry, dit is niet definitief hoor
And the second package..
Ik kon hier eerder nog niets over vertellen ... tot nu toe
Allereerst wederom bedankt Gregor, Eddy en de rest van EKWB natuurlijk voor het mogen proberen / testen van deze producten!!!
Voor deze build ga ik toch maar geen Feser red gebruiken.
Ik mocht gelukkig EK Blood Red gebruiken, precies de kleur die ik zocht!
Krijg zo weer zin in een episode "True Blood"
Ook wil ik weer een koelblok op het geheugen toepassen.
Het kwam geweldig uit dat EK met een 4-slot EK-RAM blok uitkwam.
Ook 2 setjes EK Easy mounts voor de VGA blokjes.
Maar nog het aller mooist ..
Het eerste Gene-Z blokje dat bij EK de deur uitging en dat met mijn eigen buildlog logo!
Proud!
Hij stuurde ook een extra nickel base mee als ik ooit nog eens mocht veranderen.
EKWB FTW!

[ Voor 3% gewijzigd door l3p op 29-09-2011 17:27 ]

je arme kastje wordt zo wel volgepropt met mooie spullen
En wat een mooie kabels! Ik wou dat ik dat in huis had.
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Macbook Pro 17" Late 2011
Verwijderd
Dank je!Singular1ty schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:10:
Whoa, nice spul weer! Alleen je True Blood opmerkingKleurtje van EK ziet er wel goed uit! Ik hoop dat het een beetje prettig werkt want ik hoor overal dat rood nooit meer uit je spullen gaat, misschien dat EK daar wat aan heeft veranderd?
Ik heb geen idee, time will learn
Denk dat meer mensen het gaan testen er is nu 1 of andere kortings actie van EK voor hun coolant.
Dank je, ik hoop wel dat de volgende pics spoedig komenHaribo112 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:54:
Woooow ziet er zeker goed uit. Volgende update een shot van het mobo + ram met de blokjes erop?![]()
![]()
je arme kastje wordt zo wel volgepropt met mooie spullen
ToCuS schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:40:
1 woord "WAUW"..
daantjer94 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:29:
WAUW!!! Dit is zo gaaf, een block met je logo er op OMNOMNOM!
En wat een mooie kabels! Ik wou dat ik dat in huis had.
T.Libbrecht schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:07:
WAUW! Dat ziet er allemaal nice uit! Zeker je blok met je eigen logo!
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:23:
Wauw dat blok met je logo is echt waanzinnig! Zowieso deze kast is gewoon ubergeniaal. Ga zo door L3P, you are my hero:p
WAUW!Noxious schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:05:
goed op weg man, dat ziet er fantastisch uit as usual!
Bedankt voor alle comments!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Verwijderd
Kunnen we uit hetgeen dat je een EK Dominator RAM blok hebt ontvangen, opmaken dat er Corsair Dominator geheugen in komt?? Ik dacht namelijk dat deze cooler alleen voor de DM serie van Corsair geschikt was, kan me vergissen.
Keep Going
Hoe bevalt die Koolance Reservoir / Pomp / Fancontroller? Ik kwam hem toevallig ook tegen op zoek naar spul voor mijn nieuwe built en vroeg me af of je ook meer dan 2 fans er aan kan hangen icm met een 3 pins splitter.
Misschien weet jij of hij dat trekt of niet?
EDIT: Ah zie net dat hij 4-6 A over de fan headers stuurt. Dan zouden meerdere fans ( Zeg 4 ) wel lukken lijkt mij?
[ Voor 17% gewijzigd door ingmaronline op 03-10-2011 20:00 ]
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Haha ja die valt wel op. Maar op een lan heb je waarschijnlijk een headset op dusl3p schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:07:
Er is 1 minpunt....de irritante piep als je de knopjes bediend
(Eenvoudig op te lossen door iets op het speakertje te plakken)
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
ja, daag.
zou willend dat ik die spullen tot mijn beschikking zou hebben! *JALOERS*
If it ain't broke, don't fix it
ekte modders knippen de speaker er gewoon vanafRemmes_NT schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:40:
ligt aan hoeveel A je fans zijn.. maar kan je speaker dan niet uitzetten met jumper? lol
Dank je voor je reactie en compliment!Berreber schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:04:
tijdje even stil gevolgd, maar het ziet er ongelooflijk goed uit!
zou willend dat ik die spullen tot mijn beschikking zou hebben! *JALOERS*
dat "kleine piepje" is toch wel weer handigQinX schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:14:
[...]
ekte modders knippen de speaker er gewoon vanaf
Hij zal zeer binnenkort beschikbaar zijn!wapie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:38:
ben jaloers op je blokje![]()
heb hier ook de IV gene-z
en wacht alleen nog op dat blokje haha
of er af solderenl3p schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:07:
Ik heb hem nog niet echt gebruikt natuurlijk, maar tot nu toe bevalt hij wel.
Er moeten zeker meer dan 4 fans op kunnen zoals je al gevonden had.
Er is 1 minpunt....de irritante piep als je de knopjes bediend
(Eenvoudig op te lossen door iets op het speakertje te plakken)
maar wanneer ga je nou een houten casemod maken dan ? want ik heb gehoord dat dat toch meer skills vereist
Zie mijn laatste postCrp schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:32:
[...]
of er af solderen![]()
maar wanneer ga je nou een houten casemod maken dan ? want ik heb gehoord dat dat toch meer skills vereist![]()
Ik denk dat ik het toch wel bij alu/rvs houd
[ Voor 3% gewijzigd door l3p op 07-10-2011 16:41 ]
En dan naam van jou en je build erop is toch ook wel briljant
[ Voor 21% gewijzigd door Pixeltje op 09-10-2011 14:36 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Daar valt niets tegenin te brengen toch?l3p schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:41:
Thanks voor de poll!![]()
Ook op andere fora gaat inderdaad de voorkeur naar de rode thumbscrews
Maar ik moet zeggen die blokjes zien er geweldig op dat moederbord.
Bedankt voor de vele stemmen!
En zoals beloofd het uitpakken van de Bitspower doos.
Weer een mooi shirt voor als ik s'avonds aan het knutselen ben.
Alles uitgestald.
En een uur zakjes openknippen en opstellen later
Er zal geen centimeter slang aan te pas komen in deze build.
Om de standaard schroefjes te vervangen.
I love extra goodies!
1 van de weinige 0.8mm dikke casebadges die ik wel zou kunnen gebruiken.
Nu kan ik eindelijk aan de andere kant van de case de radguard ook klaarmaken.
En een aantal Bitspower Fanguards waar ik ook nog plannen mee heb.
Terug naar de fittingen.
Ik verveelde me deze regenachtige zondagmiddag
(Ja ik weet dat de scharen missen, meer had ik niet
Ik wil Vincent wederom super bedanken voor deze geweldige sponsoring!

[ Voor 3% gewijzigd door l3p op 09-10-2011 23:29 ]
DAYUM wat een boel seal-zakjes.
I second that!CoB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:21:
Het product van je verveling mag er zijn, leuk bedacht!

I third that!CoB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:21:
Het product van je verveling mag er zijn, leuk bedacht!

Wel weer lekkere spulletjes allemaal ben benieuwd hoe je watercool constructie er gaat uitzien in je kast.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
@Meelobee: dat heet sponsoren.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
al 11 dagen zonder *twitch* update!
*twitch*
ik krijg afkick verschijnselen

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message
XD grapje, ik ben benieuwd wat je nu weer gaat doen met de dremel
ja, daag.
Nu de Bitspower fanguards binnen zijn kon ik eindelijk de laatste van de 3 radguards afmaken!
Heb er ook een filmpje van gemaakt zoals beloofd.
Ik heb van 2 uur film 5 minuten kunnen maken
[ Voor 14% gewijzigd door l3p op 23-10-2011 14:42 ]
Ik zou ze absoluut plaatsen!
Ook weer een mooie update zoals altijd
Verwijderd
(wat koste die dremel nou eigenlijk?)
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message
Abeltje130 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:50:
Met die fanguards ziet de radiator er echt superstrak uit!
Ik zou ze absoluut plaatsen!
Ook weer een mooie update zoals altijd
Haribo112 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:56:
filmpje is leuk. het laat goed zien hoe zorgvuldig je werkt... 2 uur werk voor die ene fanguard, dat noem ik toegewijd aan je hobbyvoor de rest, die radiator ziet er idd erg strak uit met de guards er op.
Thanks!Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:06:
weer een mooie update van l3p. leuk dat je dat filmpje online zet, laat idd zien hoe zorgvuldig je werkt.
Ik denk inderdaad dat ik de fanguards laat zitten.
Moet nog wel even zien wat dat qua airflow scheelt
De dremel set deze zomer aangeschaft voor ik dacht 80 euro. Er lag toen ook een folder bij voor een gratis dremel accessoire twv +/-€20.denikids schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:10:
Nice man, ziet er prachtig uit
(wat koste die dremel nou eigenlijk?)
Deze kreeg ik deze week binnen.
Ik heb zwarte sikaflex gebruikt, dit ligt standaard in mijn auto en is voor deze toepassing sterk genoegJanao schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:35:
is dat kit op de lange duur eigenlijk wel een goeie oplossing? gaat dat niet loslaten na verloop van tijd?
Verwijderd
yup inderdaad, ik had het al een x eerder van L3P afgekeken en nu ik die webpage zie weet ik 't wear
De liniaal is een prijs van MOTM @ Bit-Tech Nov. 2010. (Thanks Bit-tech & Bill from MNPCTech!)
Ik wilde natuurlijk graag gelijk wat meebestellen.
Ik heb altijd al iets gehad met de fanguards van MNPCTech, deze past perfect in mijn ogen
Ik denk dat ik voor de RVS "Button" inbus bouten ga.
EB cardetailing tot aan uw huis
Ik was er ook verrast door
Zelfs het gebrushte, de krassen zeg maar, lijken exact op elkaar.
Dank je Ed!Ediejo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:36:
Leuk filmpje maar er is een handige standaard te koop bij dremel.
[afbeelding]
Staat wat netter ipv los op je bureau.![]()
Voor de rest ziet het er weer top uit kerel.
De stand in eigenlijk al een tijdje in bestelling, deze lijkt me inderdaad wel handig voor een vaste opstelling.
Thanks!
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Verder vette mod
Steam naam: Neophyter87 Wot nick:Goldnoob_Mcmastercard [Got Teamspeak ts3.gatheringoftanks.nl]
k heb dat bord ook, met die waterkoelblokjes is ie nog mooier
al is het stock mosfet blok ook al mooi!
Verwijderd
ps ik zie nu dat het geldig is vanaf 5 november ;-)
http://www.redcoon.nl/B31...unctionele-gereedschappen
http://www.redcoon.nl/B13...unctionele-gereedschappen
Tot nu toe nog geen problemen ermee gehad.
Edit:

let niet op de kwaliteit xD Ben nu de lucht er aan het uit draaien en er moet nog een fan boven de harddrives en cablemanagement >.<
Tevens is de vloeistof in het echt roder en dieper. Flits maakt het een beetje flets
[ Voor 58% gewijzigd door yniezink op 03-11-2011 10:45 ]
Dankje! Nee wist ik nietl3p schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:38:
Dat ziet er erg goed uit inderdaad! Dat geldt ook voor je build![]()
Wist je dat jeje RoG logo zo om kan draaien?