Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

problemen met telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het halve forum nagezocht te hebben, post ik toch maar een nieuw topic.
Na ongeveer twee maanden probleemloos gebruik te hebben gemaakt van alle diensten van xmsnet (tv, internet en telefoon), ondervinden we problemen met de telefoonlijn.
Na een minuut of vijf begint bij ons bij elk telefoongesprek de lijn steeds harder te storen (gekraak), totdat beide sprekers elkaar niet meer kunnen verstaan.
Xmsnet gebeld en gemaild en alle adviezen, waarvan de meeste zelf ook al bedacht, opgevolgd: andere telefoon proberen, modem resetten, stroom er minimaal twee uur vanaf, stroom van de telefoon afhalen en weer opstarten, etc.
Dit alles heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid.

Nu hebben we vanmiddag gehoord dat onze twee jaar oude telefoontoestellen wellicht toch niet geschikt zouden zijn voor het bellen met glasvezel, terwijl ik toch heel duidelijk bij de FAQ op de site van XMSnet lees dat je de oude apparatuur zonder problemen kan gebruiken, zolang de telefoon een zgn. "toon"model is en dat is onze telefoon.

Kan iemand hier ons verder helpen?

Verwijderd

Je geeft aan dat je een ander toestel hebt getest. Was dat echt een ander toestel of enkel een andere handset bij hetzelfde basisstation? Als je werkelijk een ander toestel hebt getest zou ik het probleem daar niet in zoeken.

Ik geloof ook niet zomaar dat je huidige toestellen niet geschikt meer zijn, toon (DTMF/FSK) of pulse heeft meer te maken met het draaien van nummers, nummerweergave, etc. (zie ook Pulskiezen en DTMF).

Welk modem heb je? Toestel direct op het modem aangesloten? Zet Wifi eens uit wanneer je gaat bellen. Ken je een andere XMSnet gebruiker?

In ieder geval, als jij meerdere toestellen hebt getest (1 basisstation met meerdere handsets is 1 toestel) en je hebt die direct op het modem aangesloten, dan ben ik er behoorlijk van overtuigd dat het een probleem in het modem of in het netwerk van XMS betreft.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:09
Problemen bij xms kan je beter hier posten: XMS Glasvezel ervaring - XII dat topic is er namelijk voor bedoelt ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"