• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:12
Geen matches
hars73 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:34:
[...]

Voordeel is dat ie via HDMI fullscreen gaat. Maar echt veel gebruik ik hem ook niet.

Weet natuurlijk niet of DIT het nieuws is waar Excelletor het over heeft.
Ja, dit was hem. :) Hadden alleen eerder erop gegooid dan aanvankelijk gepland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:12
Matched: archos
Archos TV wordt morgen aangekondigd. Een Kruising tussen een PS3(knoppen/mapping van de GamePad) en een gewoon HTPC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet waarom Apps2SD en WhatsApp (ondanks werkende 3G stick !) niet werken op de Archos 80 G9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Geen matches
WhatsApp doet het op geen enkele tablet zo te zien : Tablet devices are not supported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er achter : 3G stick plaatsen en bij 'Mogelijkheden voor ontwikkelaars' Neptelefonie aanvinken, dan WhatsApp downloaden uit Playstore, SIM in telefoon doen ipv. tablet, WhatsApp menu volgen waarna code op telfoon volgt, SIM weer in 3G stick, code invullen en WhatsApp werkt op deze Archos !! :Y

Met dank aan onbekende mailer ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Geen matches
Whatsapp draait bij mij wel.
Ook zonder G3
Doch vergt een beetje inventiviteit omdat de tablet dan niet gekoppelt is aan een telefoonnummer.
Maar het is niet eeuwigdurend, zo nu en dan wordt hij geblokkeerd ( doordat er twee nummers actief zijn op hetzelfde account ) mocht dat zo zijn dan doe je de truuk opnieuw.

Deze Tuto heb ik ooit eens geschreven voor androidworld

Met Whatsapp en Viber heb je net even wat meer communicatiemogelijkheden op je tablet.
En dat kan allemaal zonder een SIM uitgeruste tablet.
Handig?
Dat is een ieder voor zich om dat te bepalen.
Waarom?
Gewoon omdat het kan.

Tuurlijk kunt u ook alleen Whatsapp of alleen Viber overzetten, die keuze is aan u.

We beginnen eerst maar eens met de benodigheden.
Wat hebben we nodig?

Hardware;
Ten eerste een ( geroote ) Android smartphone en een dito tablet.
Waarom een smartphone?
Omdat de bovengenoemde apps gekoppeld zijn aan een telefoonnummer
en die zijn op een dergelijk tablet dus niet aanwezig.
En een computer welks even als "tussenstation" gaat fungeren.

Software;
Viber, Whatsapp en Titanium backup*
Allen zijn te vinden in de Market/GooglePlay.
*Om Titanium backup te gebruiken heb je roottoegang nodig.
Daar gaan we hier in deze tutorial niet verder op in.

Installeer eerst Titanium backup op zowel de Smartphone als wel op de Tablet.
Daarna installeer je Whatsapp en Viber op je Smartphone en stel deze naar eigen inzicht in.
Zodra Whatsap en Viber naar behoren werken op je telefoon gaan we een backup maken met Titanium.

Open Titianium en ga via instelllingen naar batch.
Selecteer hier backup maken van alle Apps en Systeemdata.
Daarna laat u de backup maken.
Als dat gebeurt is, dan sluit u de telefoon aan de computer en kopieert de map "TitaniumBackup" naar uw bureaublad.
Of u verwijdert de sd kaart en plaatst deze in uw computer om zo de map te kopieren.
Als dat gedaan is dan kan de telefoon aan de kant gelegt worden en sluit u nu uw tablet aan op de computer.

Nu plaatst u de zojuist gekopieerde map TitaniumBackup op uw tablet.
En start de tablet opnieuw op.
Nu start u TitaniumBackup op uw tablet.
En gaat u wederom naar instellingen en vervolgens batch
Hier selecteert u herstellen, "ontbrekende apps inclusief data".
Vervolgens kiest u "alles deselecteren".
En selecteer alleen Viber en WhatsApp.
Daarna laat u de batch bewerking uitvoeren.
Klaar?
Dan kunt u de map TitaniumBackup verwijderen van uw tablet en kunt u eventueel
een nieuwe backup draaien met de zelfde Titanium.
Deze truuk met Titanium werkt ook met andere apps,
doch dienen deze wel compatible zijn met uw Tablet.

[ Voor 79% gewijzigd door Amadeus1966 op 21-01-2013 14:26 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Mijn Archos 101 G9 laadt niet meer op. Als ik dat stekkertje erin doe moet ik heel hard drukken en een beetje scheef houden voordat het lampje heel af en toe gaat branden. Lijkt me dus dat er iets stuk gegaan is.

Is dit nog te claimen bij ze via garantie? Iemand ervaringen daarmee?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
YoshiBignose: Had ik laatst ook. Dan is hij in de gevreesde toestand 'geheel ontladen' (dan krijg je ook dat amechtig knipperende lampje) - maar hij is niet stuk. Bij mij kwam hij weer tot leven toen ik hem aan de USB van de laptop hing, en daarna weer aan de gewone oplader. Vraag me niet hoe of waarom. Maar met dit soort uitproberen gaat hij het op zeker ogenblik weer doen, dwz opladen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 15:20 ]

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Tablet was thuis door kleine laten vallen en daardoor is er een scheurtje in ontstaan, maar tablet werkte prima.
Helaas laadt de tablet nu niet meer op en door de scheurtje zegt TPH dat het niet onder garantie meer valt. Iemand enige idee wat ik nu kan doen? Zelf opsturen naar Archos gaat meer kosten dan een nieuwe.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geen matches
Dan kun je hem waarschijnlijk alleen nog open maken en zelf proberen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Geen matches
Iemand firmware 4.0.28 er al op staan en dus wat ervaring mee? Zie dat die update er is voor de 101 g9.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:49

B64

Geen matches
Ja die draait hier (80 G9). Merk niet echt verschil met de vorige firmware, stabiliteit is (dus) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Geen matches
Gister de update ook op mijn 101G9 geplaatst. Wat een topper! goedkoopste tablet met de meeste updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Geen matches
Yep mee eens.
Update draait prima, ook de geroote versie mankeert niets aan.

Het enige wat mij stoort is dat de standaard browser wel eens vast loopt, dit deed hij bij de vorige versies ook.....dus wat dat kan zijn geen idee.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Vraagje, is het normaal dat de tablet zo traag reageert? Als ik bijvoorbeeld iets in de browser intyp, dan duurt het soms bijna een seconde voordat de tekst in beeld staat.

Ik heb een Archos 101 G9 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Timrek schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:26:
Vraagje, is het normaal dat de tablet zo traag reageert? Als ik bijvoorbeeld iets in de browser intyp, dan duurt het soms bijna een seconde voordat de tekst in beeld staat.

Ik heb een Archos 101 G9 512 MB
Klopt inderdaad. De enige oplossing is alle applicaties killen zodat alleen je browser overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Geen matches
Ik heb hem nu al meer dan een jaar, hij doet het goed, maar ik erger me soms kapot aan het trage typen. Ram probleempje Hoe stel je in dat de applicaties niet opstarten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gebruikt iemand hier misschien de G9 in combinatie met een (Synology) NAS ??
Sinds een paar dagen weigert de Archos Video Player contact te maken met m'n DS212j ; zodra ik de NAS selecteer bij de network shares SMB, wordt er om een account/password gevraagd, wat normaal pas gebeurde als ik een share op de NAS wilde selecteren.
Heeft altijd gewerkt, had al een hele berg videos op de shares met alle serie & episode info erbij en opeens stopt-ie ermee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfair
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-04-2013
Een goede raad koop nooit Archos! Hun repair is een bende amateur en spreek geen Engels alleen Frans.
Ik zal het mailing tussen hun en mij eens gaan posten, toestel gestuurd ontvangen op 19-12-2013 met aangeteken zending en ze duft zeggen we hebben U toestel niet ontvangen. Dan wat later op hun site staat er op maar dan later de dag er na in de namiddag weer terug af. Dan terug op met een andere datum op 3-01-2013 melden ze dat mijn toestel ontvangen te hebben, na lang zeuren en mailen en gedreig staat van 29-03-2013 dat geswap is. Ze beloven echter sinds 14-01-2013. Het mails naar hun zal ik zeker op deze forum op zetten. Best geen Archos kopen, ik heb nu al VEEL spijt dat ik gekocht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Wolfair schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:34:
Een goede raad koop nooit Archos! Hun repair is een bende amateur en spreek geen Engels alleen Frans.
Ik zal het mailing tussen hun en mij eens gaan posten, toestel gestuurd ontvangen op 19-12-2013 met aangeteken zending en ze duft zeggen we hebben U toestel niet ontvangen. Dan wat later op hun site staat er op maar dan later de dag er na in de namiddag weer terug af. Dan terug op met een andere datum op 3-01-2013 melden ze dat mijn toestel ontvangen te hebben, na lang zeuren en mailen en gedreig staat van 29-03-2013 dat geswap is. Ze beloven echter sinds 14-01-2013. Het mails naar hun zal ik zeker op deze forum op zetten. Best geen Archos kopen, ik heb nu al VEEL spijt dat ik gekocht te hebben.
Om eerlijk te zijn staat hier veel tekst maar weinig ervan is te begrijpen. Dus je had hem opgestuurd, zij zeiden dat hij niet ontvangen was, wat die daarna toch wel was. En wat daarna? :P

En verder is jouw slechte ervaring niet gelijk iets waardoor het voor iedereen een slecht product is toch :) Heb wel is contact gehad met de support-afdeling en heb er eigenlijk niets op aan te merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Salmon op 02-04-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:51
Ik heb ook goede ervaring met de (repair)service van Archos.
Maar als de correspondentie via de mail is gegaan kan ik me best voorstellen dat er vertraging optreedt
omdat ze de inhoud niet snappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

fotojunk schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:01:
kan ik me best voorstellen dat er vertraging optreedt omdat ze de inhoud niet snappen..
Ik snap z'n Nederlands al niet ... kan me voorstellen dat Fransen problemen met z'n Engels hebben.
Ben sowieso niet zo geinteresseerd in al dat ge-bash, op het Archosfans forum hangen ook wat van die vreselijke klagers rond. Dreigen elke keer dat ze nooit meer Archos kopen en niet meer gaan posten en ze blijven maar z**ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb ook zo'n tablet en ben meer dan content met het apparaat.
Oké hij kraakt wat en hij is niet overal netjes afgewerkt.
En bovendien is het niet moeders mooiste, meer eigenlijk "my first tablet" toy uitstraling.
Maar hé het is een gebruiksvoorwerp.
Als ik er eentje voor de sier of show wilde hebben dan hing ik hem wel thuis aan de wand ;-)
Persoonlijk vind ik hem lekker vlot, een goede wifi verbinding tot zeker 25m buiten mijn huis.
Gps werkt voortreffelijk en ook nog op de 1 a 2 meter nauwkeurig.
Doe er ruim een etmaal over een acculading.
En een goede multimediaondersteuning.................
Ben vooral gecharmeerd van het beeldformaat.

Ben nu rustig aan het rondkijken voor een vervanger, als dat weer een Archos wordt?
Moeilijk te zeggen, keus is groot voor een gemiddeld budget.
En het aanbod van Archos MET gps wordt al minder..............
Maar eerst even goed rondkijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 10-04-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:51
Geen matches
Als ik in mijn Linksys WRT320N WIFI router netwerkmodus op "N" zet heb ik afspeel problemen..
Zowel via dreamdroid als films via mijn share op PC heb ik freezes en hiks..

Zet ik netwerkmodus op "BG-gemengd" dan kan ik HD tv via dreamdroid zonder problemen afspelen.
Ook movies (x264) zijn geen probleem..

Denk dat de tablet niet lekker met de "N" modus om kan gaan..
Tablet heeft deze ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Mijn rancho's begaf het enkele weken geleden...en archos heeft me een nieuwe opgestuurd....goeie service. Alles werkte perfect maar nu doet plots de WiFi het niet meer, hij detecteerde geen enkel netwerk meer????
Heeft er iemand een oplossing?
J
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste