Toon posts:

Problemen met Computer: geen geluid, taakbalk leeg. Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Sander12345
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 07:50
Beste Tweakers,

Ik heb een paar problemen met mijn oude PC.

Laatst startte ik mij pc op zoals normaal. Maar ditmaal werd ik naar het scherm gebracht waarop stond dat ik een paar keuzes had: Windows normaal opstarten, Windows opstarten met de laatst bekende configuratie, veilige modus, veilige modus met internet mogelijkheden en veilige modus met opdracht prompt. Welke optie ik ook koos, de computer bleef herstarten tijden het laden van Windows XP keer op keer. Na 20 keer opstarten heb ik dit verholpen met een Windows recovery cd van mijn vader. Dit was nu eindelijk verholpen.

Maar er zijn nu een paar problemen bijgekomen:
  1. Geen geluid: Mijn boxen doen het nog maar er komt geen geluid meer uit. Ook niet met oordopjes. Ik mijn geluidskaart is ingebouwd in mijn moederbord.
  2. Kopiëren, plakken en verplaatsen van bestanden: Dat lukt nu niet meer. Ik ben er net achtergekomen waarom. Als ik kijk bij een willekeurig bestand en dan op eigenschappen klik staat "alleen lezen" aangekruist. Er staat geen vinkje in het hokje maar een groen vierkantje. Weet iemand wat het verschil is?
    Als ik op het vierkantje klik dan staat er een leeg hokje. Ik klik dan op toepassen en dan op ok. Het probleem is dat het nu nog iet werkt. Als ik bij hetzelfde bestand weer ga kijken staat "alleen lezen" alsnog aangekruist. Dit is bij ieder bestand op mijn pc hetzelfde. Hetzelfde met internet en firefox. Ik kan niks van het internet naar Microsoft word en andersom kopiëren. Ook niet van Word naar een andere Word en van Internet naar een andere internet. Zelfs niet op de zelfde internet pagina.
  3. Mijn Taakbalk: Mijn taakbalk is wel aanwezig maar het geeft niet weer welke vensters open staan. Dus ik heb bijv. een word document en een internet explorer open staan, ze zijn niet op de taakbalk zichtbaar. Ik moet via ctrl-alt-del naar een ander venster gaan. Ik heb de virus scanner: Avira Antivir Personal al 3 keer mijn hel pc laten scannen maar er zijn geen virussen gevonden.
De volgende dingen heb ik gedaan:
Een registery Cleaner van CC cleaner: Geen resultaat.
F8 drukken bij het opstarten en dan via veilige modus: Geen resultaat.
Windows opnieuw installeren: Kan niet, mijn pc is van mijn vaders geweest. Omdat hij hem niet meer gebruikte kreeg ik hem. Windows was al geinstalleerd en hij is de CD kwijtgeraakt.
Ik heb ook een SFC scan gedaan in een dospromp scherm: Ook geen resultaat. Ook niet via een andere User.
Op de website van de fabrikant Philips kan ik mijn speakers niet vinden. Dus ook geen nieuwe drivers downloaden. Als ik mijn speakers op mijn nieuwe pc aansluit doen ze het zonder software/drivers. Er kwam ook geen cd bij de luidsprekers.

Ik hoop dat dit bericht iets overzichtelijker is dan mijn vorige topic.

[Voor 2% gewijzigd door Sander12345 op 23-06-2011 16:07. Reden: wijziging (fouten)]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:11

TheVMaster

Moderator WOS
:+ Het is nog steeds een heel verhaal, een stuk duidelijk dat wel. Wel wil ik nog even opmerken dat je hier geen brief aan het schrijven bent dus het Beste Tweakers en Gr. Sander M is niet nodig zeg maar. Ook kun je voor het opsommen gebruik maken van de opsommings-opties :
  1. Keuze 1 : blablabla
  2. Keuze 2 : blablabla
of
  • Andere keuze 1
  • Andere keuze 2
Klik even op de view knop (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/view.gif) boven mijn post om te kijken welke ubb-code je daarvoor kunt gebruiken.

Wat ik mij afvraag voor wat betreft je luidsprekers : Zijn dit usb-speakers, of gewoon luidsprekers met een ehh....hoofdtelefoonstekkertje?

Als ik trouwens jou verhaal zo lees, zou ik niet eens de moeite nemen om te troubleshooten, kost veel teveel tijd. ff opnieuw installeren is volgens mij 100x sneller.

Je geeft trouwens aan dat het een 'oude pc van je vaders werk' is, maar eh..heeft de systeembeheerder van z'n werk niet een windows cdtje voor je waarmee je de pc weer kunt installeren?

[Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 23-06-2011 14:55]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee