Beste Tweakers,
Ik heb een paar problemen met mijn oude PC.
Laatst startte ik mij pc op zoals normaal. Maar ditmaal werd ik naar het scherm gebracht waarop stond dat ik een paar keuzes had: Windows normaal opstarten, Windows opstarten met de laatst bekende configuratie, veilige modus, veilige modus met internet mogelijkheden en veilige modus met opdracht prompt. Welke optie ik ook koos, de computer bleef herstarten tijden het laden van Windows XP keer op keer. Na 20 keer opstarten heb ik dit verholpen met een Windows recovery cd van mijn vader. Dit was nu eindelijk verholpen.
Maar er zijn nu een paar problemen bijgekomen:
Een registery Cleaner van CC cleaner: Geen resultaat.
F8 drukken bij het opstarten en dan via veilige modus: Geen resultaat.
Windows opnieuw installeren: Kan niet, mijn pc is van mijn vaders geweest. Omdat hij hem niet meer gebruikte kreeg ik hem. Windows was al geinstalleerd en hij is de CD kwijtgeraakt.
Ik heb ook een SFC scan gedaan in een dospromp scherm: Ook geen resultaat. Ook niet via een andere User.
Op de website van de fabrikant Philips kan ik mijn speakers niet vinden. Dus ook geen nieuwe drivers downloaden. Als ik mijn speakers op mijn nieuwe pc aansluit doen ze het zonder software/drivers. Er kwam ook geen cd bij de luidsprekers.
Ik hoop dat dit bericht iets overzichtelijker is dan mijn vorige topic.
Ik heb een paar problemen met mijn oude PC.
Laatst startte ik mij pc op zoals normaal. Maar ditmaal werd ik naar het scherm gebracht waarop stond dat ik een paar keuzes had: Windows normaal opstarten, Windows opstarten met de laatst bekende configuratie, veilige modus, veilige modus met internet mogelijkheden en veilige modus met opdracht prompt. Welke optie ik ook koos, de computer bleef herstarten tijden het laden van Windows XP keer op keer. Na 20 keer opstarten heb ik dit verholpen met een Windows recovery cd van mijn vader. Dit was nu eindelijk verholpen.
Maar er zijn nu een paar problemen bijgekomen:
- Geen geluid: Mijn boxen doen het nog maar er komt geen geluid meer uit. Ook niet met oordopjes. Ik mijn geluidskaart is ingebouwd in mijn moederbord.
- Kopiëren, plakken en verplaatsen van bestanden: Dat lukt nu niet meer. Ik ben er net achtergekomen waarom. Als ik kijk bij een willekeurig bestand en dan op eigenschappen klik staat "alleen lezen" aangekruist. Er staat geen vinkje in het hokje maar een groen vierkantje. Weet iemand wat het verschil is?
Als ik op het vierkantje klik dan staat er een leeg hokje. Ik klik dan op toepassen en dan op ok. Het probleem is dat het nu nog iet werkt. Als ik bij hetzelfde bestand weer ga kijken staat "alleen lezen" alsnog aangekruist. Dit is bij ieder bestand op mijn pc hetzelfde. Hetzelfde met internet en firefox. Ik kan niks van het internet naar Microsoft word en andersom kopiëren. Ook niet van Word naar een andere Word en van Internet naar een andere internet. Zelfs niet op de zelfde internet pagina. - Mijn Taakbalk: Mijn taakbalk is wel aanwezig maar het geeft niet weer welke vensters open staan. Dus ik heb bijv. een word document en een internet explorer open staan, ze zijn niet op de taakbalk zichtbaar. Ik moet via ctrl-alt-del naar een ander venster gaan. Ik heb de virus scanner: Avira Antivir Personal al 3 keer mijn hel pc laten scannen maar er zijn geen virussen gevonden.
Een registery Cleaner van CC cleaner: Geen resultaat.
F8 drukken bij het opstarten en dan via veilige modus: Geen resultaat.
Windows opnieuw installeren: Kan niet, mijn pc is van mijn vaders geweest. Omdat hij hem niet meer gebruikte kreeg ik hem. Windows was al geinstalleerd en hij is de CD kwijtgeraakt.
Ik heb ook een SFC scan gedaan in een dospromp scherm: Ook geen resultaat. Ook niet via een andere User.
Op de website van de fabrikant Philips kan ik mijn speakers niet vinden. Dus ook geen nieuwe drivers downloaden. Als ik mijn speakers op mijn nieuwe pc aansluit doen ze het zonder software/drivers. Er kwam ook geen cd bij de luidsprekers.
Ik hoop dat dit bericht iets overzichtelijker is dan mijn vorige topic.
[Voor 2% gewijzigd door Sander12345 op 23-06-2011 16:07. Reden: wijziging (fouten)]