Toon posts:

[XP] Geen vensters in taakbalk, geen geluid* OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

• Sander12345
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 07:50
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem. Laatst deed ik mijn pc aan maar toen hij windows xp aan het laden was, startte hij opnieuw op. Na bijna 20 keer opnieuw opstarten heb ik het opgelost met een windows recovery cd van mijn vader. Mijn pc doet het nu weer maar ik heb nu ineens allerlei probleempjes die ik hiervoor niet had. Ik krijg geen geluid meer uit mijn pc. Het licht niet aan mijn boxen want die doen het gewoon. Ik heb het ook al geprobeerd met mijn oordopjes maar dat werkt ook niet. ik heb geen geluidskaart want dat is ingebouwd in mijn moederbord. Maar dat is niet het enige probleem. Op mijn pc kan ik geen bestanden meer verplaatsen, kopiëren, knippen of plakken. Ook niet op mijn bureaublad of in mijn documenten. Ik heb mijn externe harde schijf aan mijn pc gekoppeld om te kijken of ik bestanden naar mijn harde schijf kan kopiëren. Dat kan nu ook niet meer. Ik doe meestal het volgende: Rechtermuisklik op een bestand > kopiëren. Dan ga ik na een andere map, schijf of USB stick en doe ik dit: Rechtermuisklik > plakken. (dus gewoon kopiëren en plakken.) Het kopiëren lukt nog wel maar als ik wil plakken dat is het woordje plakken lichtgrijs. (daar kun je dus niet op klikken.) Dit lukt zelfs niet als je drukt op "bestanden verplaatsen" in "mijn documenten". En dan als laatste: Mijn taakbalk. Mijn taakbalk staat er wel gewoon maar er staan geen programma's open op mijn taakbalk. Terwijl ik wel verschillende schermen open heb staan. Nu moet ik met Ctrl+Alt+Del naar windows taakbeheer, dan naar het tabblad toepassingen en dan dubbelklik op het programma om het te openen. Is dit een virus of iets anders? Ik heb Avira Antivir Personal en die detecteert geen virussen. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Of weet/kent iemand dit probleem. Ik heb veel op internet gezocht maar kan niks vinden over dit probleem. En is dit het goede forum of moet dit in een ander forum?

Gr. Sander Matthijsse

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik denk dat 't OS het probleem is; probeer eens ubuntu / live cd :+

HD misschien defect? test eens je HD/geheugen via tool als; www.sysresccd.org

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52
dat van dat het geluid het niet doet is waarschijnlijk een driver probleem.
dat van die harde schijf lijkt mij mischien op fouten in het register.
je zou kunnen proberen een keer registery cleaner van CC cleaner te kunnen gebruiken?

en zoals hierboven genoemd HDD en Geheugen test kan nooit kwaad:D

[Voor 12% gewijzigd door nickertNL op 15-06-2011 15:02]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:13
Op sommige momenten zou ik niet eens de moeite meer doen om het te troubleshooten.
Maak een backup (probeer eens via veilige modus (F8 drukken bij het opstarten) of het wel lukt om te kopieren) en installeer gewoon Windows opnieuw. Mochten de problemen weer terug komen is het waarschijnlijk toch hardware, maar verwacht het om eerlijk te zijn niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klinkt alsof er een paar systeemservices om zeep zijn waardoor je geen geluid (pnp/audio service) en Copy/Paste meer hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sander12345
Beste Tweakers,

Ik heb geen dvd brander in mijn huidige pc. Ik heb gisteren een nieuwe pc besteld, maar deze pc gaat naar mijn zusje en die heeft toch geen dvd/cd brander nodig in haar pc. (ze is 11) Dus de www.sysresccd.org software kan ik niet op een cd/dvd branden om te installeren. Ik heb wel de CC registery Cleaner gedaan maar dat heeft niet veel geholpen. Hoe kom je te weten of je de nieuwste drivers hebt? Ik heb een "multimedia speaker system van Philips. Op de onderkant van de luidspreker staat: Model A 1.1 B/00 230-240V-50Hz 4W. Via veilige modus lukt het ook niet.

Gr. Sander

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dan jank je die iso op een usb stik - ik heb al jaaaaren geen bakker meer in 't gebruik :F

sorry hoor maar dit is basis-it kennis :X

herstart systeem in veilige modus F8 - kijk of je backup van je data kunt maken, dan heb je die iig vast safe

Of je de nieuwste drivers hebt? vergelijk 't versie nummer op de website van de fabrikant :F

(stel je voor dat je een vriendin hebt die net zoveel initiatief toont :X )

//edit; unetboontin handteer ik voor iso > stick
//edit2; kleine tip; zoek zelf ook eens verder ...

[Voor 66% gewijzigd door himlims_ op 15-06-2011 16:56]

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• Sander12345
Sorry, ik dacht ik ik op die site gelezen had dat je moest betalen om een speciale versie te downloaden voor je usb stick. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik zal het proberen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je al een SFC scan gedaan in een dosprompt scherm?

Als je meerdere users hebt aangemaakt, werkt dit ook niet op andere users? Maak desnoods een nieuwe user aan en kijk of het daar wel/niet werkt.

Deze kan je mogelijk ook nog proberen, mocht je herstelpunten hebben.
Cannot Drag or Copy and Paste File

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm...

Laten we dit even opnieuw proberen, want het commentaar van sommigen hier staat mij niet echt aan.

TS, zou je de moeite willen nemen de al gegeven tips te proberen en een nieuwe startpost te maken?
En zorg dan ook dat die wat beter leesbaar is. Je tekst komt nu over als een grote woordenbrij en dat leest ook verre van prettig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee