Toon posts:

Back up naar foto album importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo,

Enige tijd geleden had ik een backup gemaakt van mijn fotoalbum. ik kreeg netjes 2 .tar bestanden.
Nu wilde ik deze foto's weer terugzetten maar hoe kan ik dit doen?
De bestanden zelf heb ik ook al geprobeerd uit te pakken maar als ik de folders wil benaderen geeft mijn Mac aan dat ik geen rechten heb.

Via de search kwam ik niks tegen

39

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

crisp

Devver

Pixelated

Fietsbel schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:05:
Hallo,

Enige tijd geleden had ik een backup gemaakt van mijn fotoalbum. ik kreeg netjes 2 .tar bestanden.
Nu wilde ik deze foto's weer terugzetten maar hoe kan ik dit doen?
Een voor een weer uploaden...
De bestanden zelf heb ik ook al geprobeerd uit te pakken maar als ik de folders wil benaderen geeft mijn Mac aan dat ik geen rechten heb.
Ik heb zelf geen ervaring met Mac dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. De laatste keer dat ik een dergelijke tar uitpakte op mijn windows bak had ik daar geen problemen mee...

Het enige dat misschien kan meespelen is het voorkomen van speciale tekens in mapnamen: Fotoalbum backup -> Speciale tekens

[Voor 10% gewijzigd door crisp op 22-06-2011 20:41]

Intentionally left blank

• Fietsbel
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord :)
Het bestand heeft geen rare naam: backup_fotoalbum_14052011-1.tar
Daarin heb ik alleen de mappen Private en Public

Ik ben de enige gebruiker (admin) zonder een password

Zelf ben ik ook nog een groentje mbt Mac osX, dus zo komen we niet veel verder.. :D
Ik zal het even op een windows laptop proberen

[Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 22-06-2011 21:00]

39

• Fietsbel
  • Niet online
Zojuist even de bestanden uitgepakt in windows en nu heb ik wel toegang tot de bestanden.
Waar zou de fout hebben kunnen liggen?

Edit:
Zojuist een backup gemaakt op de mac , de vorige was gemaakt op een windows machine, maar ik krijg dezelfde error

[Voor 41% gewijzigd door Fietsbel op 22-06-2011 21:21]

39

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fietsbel schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:15:
Zojuist even de bestanden uitgepakt in windows en nu heb ik wel toegang tot de bestanden.
Waar zou de fout hebben kunnen liggen?

Edit:
Zojuist een backup gemaakt op de mac , de vorige was gemaakt op een windows machine, maar ik krijg dezelfde error
De aangemaakte tar bevat de uid/guid en filepermissies van de bestanden zoals die op ons systeem staan. Windows doet daar niets mee, maar het kan de oorzaak zijn van het probleem onder Mac (hoewel dat imo niet uit zou mogen maken als je admin-rechten hebt). De class die wij gebruiken voor het maken van de tar heeft echter geen mogelijkheid om deze gegevens te overrulen.

Intentionally left blank

• Fietsbel
  • Niet online
Duidelijk! wellicht een puntje om eens naar te kijken als jullie het minder druk hebben ;)

Bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 22-06-2011 22:41]

39

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan me haast niet voorstellen dat je bij het uitpakken van een tar geen mogelijkheden hebt om zaken als permissions, user of group te overrulen (iig onder linux wel), maar wellicht is dat onder Mac anders, of biedt Mac de mogelijkheid om zonder expliciet uit te pakken in de tar te kijken en is daarbij wellicht te strict?

Intentionally left blank

• Fietsbel
  • Niet online
Helaas kan ik daar geen goed antwoord op geven omdat ik geen verstand heb van Linux/Mac OSX mbt overrulen of afwijkende opties.

Het uitpakken gaat dmv dubbelklikken op het bestand en op dezelfde plek verschijnt de map met de bestanden.

Rechtermuis gebruiken op het .Tar bestand kom ik geen afwijkende opties tegen en ook de folders zijn niet gelocked.

In windows heb ik Winrar gebruikt.

39

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee