Fotoalbum backup -> Speciale tekens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist een backup gemaakt van mijn fotoalbum, omdat ik het linkje opeens tegenkwam.

Mooie feature!

Maar.. Ik heb wel eens ? in de mapnamen staan. Als ik dan de .tar.gz uitpak onder Windows krijg ik allemaal foutmeldingen dat ie de mappen niet kan maken.

Kunnen de mapnamen geescaped in de .tar.gz gezet worden?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

crisp

Devver

Pixelated

Een letterlijk vraagteken in de mapnaam dus? Eens kijken hoe dat te escapen is...

[ Voor 57% gewijzigd door crisp op 02-03-2010 20:49 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

crisp

Devver

Pixelated

Hmmz, bepaalde tekens zijn gewoon niet mogelijk onder windhoos in namen van mappen of files, ik zal ze dan denk ik gewoon moeten strippen of mappen naar een ander karakter...

edit: 7-Zip geeft bij mij geen problemen bij het untarren onder windows, hij vervangt 'verboden' karakters met underscores.

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 02-03-2010 22:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:28:
Hmmz, bepaalde tekens zijn gewoon niet mogelijk onder windhoos in namen van mappen of files, ik zal ze dan denk ik gewoon moeten strippen of mappen naar een ander karakter...

edit: 7-Zip geeft bij mij geen problemen bij het untarren onder windows, hij vervangt 'verboden' karakters met underscores.
Ik kwam er inderdaad achter dat WinRAR dat ook doet. Ik zag de errors en ging er vanuit dat die mappen niet uitgepakt konden worden.

Bug / feature, geen idee dus. :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?