Toon posts:

Processing hulp - Angrybirds

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 333857

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben voor een schoolopdracht bezig om een simpelere versie van Angry Birds in elkaar te zetten.
Aangezien ze op mijn school niet zo heel erg zijn van het persoonlijk helpen maar mailen naar de helpdesk van de school vraag ik jullie hulp.

Het gaat hierbij om een kat wegschieten waarbij er keuze is uit 3 richtingen die gevolgd kunnen worden.
Ik zit met het probleem dat ik de registratiepunten niet te pakken krijg.

Het is de bedoeling dat ik werk met een methode die de kleurverandering registreert ervoor zou zorgen dat een kat vanaf de hoek een bepaalde richting zal volgen.

In het eerste gedeelte van de volgende code gebruik ik vierkant1 dat een copy moet zijn van het videobeeld zodat er gekeken kan worden naar de verschillen tussen ieder frame.

Het gaat om de volgende code:

*weg*

[Voor 195% gewijzigd door Woy op 23-06-2011 08:53]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb je totale code even weggehaald, dat voegt op deze manier niks toe. Wat is nu precies je probleem? Wat bedoel je met "dat ik de registratiepunten niet te pakken krijg"?

Als je code wilt posten prima, maar dan alleen relevante code (dus niet alle). Ook dien je aan te geven wat je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte (en dat geld nog meer bij een schoolopdracht, waarbij je in eerste instantie je docent(en) en lesmateriaal hebt om op terug te vallen.

Zie ook Het algemeen beleid #quickstart en Programming Beleid. Lees ze even door, scheelt een stuk ;)

[Voor 14% gewijzigd door Creepy op 22-06-2011 17:24]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb je code weer even weggehaald, want het was nog steeds een erg lange lap code, terwijl je nog steeds niet duidelijk aangeeft wat er nou mis gaat, en wat je allemaal geprobeerd hebt om dat op te lossen. Die beschrijving kun je illustreren met kleine relevante stukjes code. Ik zie bijvoorbeeld nergens in je post terug wat er nou daadwerkelijk fout gaat, alleen een globale beschrijving van wat je wil.

Lees ook de linkjes die Creepy je geeft nog eens door, daar staat precies wat we van je verwachten. Verder is je code een stuk leesbaarder als je het in [code=taal] [/code] tags plaatst.

Ik stel dus voor dat je nog wat meer informatie geeft, anders blijft dit topic waarschijnlijk niet lang meer open.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee