Binnenkort van plan om een asus eee pad transformer te gaan kopen, waarnaast ik een remote desktop systeem thuis wil draaien. Nu heb ik alleen geen flauw idee wat een goede opzet zou zijn, ik zat te denken dat ik waarschijnlijk voor een redelijk zuinig systeem zou moeten gaan... maar ik moet bekennen dat software meer mijn sterke kant is dan hardware (naja, kan zonder probleem een computer in elkaar knutselen, maar daar houdt het ook zo'n beetje op), dus ik heb geen flauw idee wat de opties zijn? Waar moet ik naar kijken als ik iets wil hebben waar verbruik _relatief sterk_ afhangt van gebruik? Als basis zat ik dus naar een budget systeem te kijken (zonder acces. of crz), maar op welke fronten zou een remote desktop systeem daarvan moeten afwijken is dus samenvattend m'n vraag?
wat wil je precies doen dan op die PC vanaf je eee pad?
Oops, wel handig om te noemen ja, ten eerste eclipse draaien, daarnaast paar spellen op minimum requirements, lokaal xampp servertje, stuk of 10 verschillende browsers, een office systeem (ook al gebruik ik meestal gdocs). Maar in andere woorden, niks aparts, just the normal stuff en vroeg me dus af of er mss bijv. cpu's en gpu's bestaan die relatief goed hun energie verbruik terug brengen als ze niet actief gebruikt worden of mss wel totaal andere oplossingen.
Ik zou gewoon voor een zuinige thuisserver kijken zoals die hier vaker besproken worden met een Pentium G620, i3 of i5 afhankelijk van hoeveel prestaties je wilt. Dan gewoon een simpel goedkoop en zuinig moederbord en dan verder de minimale onderdelen er bij. Videokaart kan maar spellen ga je toch niet kunnen spelen over RDP vanaf je EEE pad.
Zie verder: Nieuwe Zuinige Server (discussie)
Zie verder: Nieuwe Zuinige Server (discussie)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
tsja ati kaarten gebruiken over het algemeen weinig stroom als ze niet gebruikt worden.
maar mischien is voor jou ook wel een I5 2500k systeempje een goede oplossing niet al te duur goede integrated graphics voor zegmaar niet het zwaarste game geweld en dan zit je kwa stroomverbruik ook mooi laag.
en wat idd hierboven gezegt word gamen via RDP kan je wel vergeten dat werkt niet goed
maar mischien is voor jou ook wel een I5 2500k systeempje een goede oplossing niet al te duur goede integrated graphics voor zegmaar niet het zwaarste game geweld en dan zit je kwa stroomverbruik ook mooi laag.
en wat idd hierboven gezegt word gamen via RDP kan je wel vergeten dat werkt niet goed
[Voor 12% gewijzigd door nickertNL op 22-06-2011 00:09]
kHeb geen intresse in hard core gamen, als ik aan het gamen ben doe ik het meer voor het verhaal enzo (dus low-quality & geen shooters) en ga ik meer voor rpgs waar lag weinig uit maakt, dus wat dat betreft zit dat wel goed volgens mij. Maar los daarvan, heb nu wel een paar ideeën waar ik nog wat meer naar kan kijken, had tot nu toe niet echt naar "normale" servers gekeken omdat die vaak zo weinig mogelijk grafische kracht moeten hebben enzo, maar vermoed dat in die 299 pagina's aan data ongetwijfeld nuttige dingen moeten staan 

Gamen gaat gewoon niet over RDP vanaf zo'n tablet, ook niet op lage kwaliteit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
als je echt wil gamen op je laptop kan je beter gewoon de games spelen uit de market.
als je eens zoekt op google naar gamen over RDP dan zul je ook zien dat velen het al geprobeerd hebben maar ook allen hebben gefaald
als je eens zoekt op google naar gamen over RDP dan zul je ook zien dat velen het al geprobeerd hebben maar ook allen hebben gefaald
Pagina: 1