Externe hdd (seagate) niet geïnitialiseerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-07 06:56
Ik heb een seagate hardeschijf die sinds kort niet meer goed functioneert. Hij is verdwenen bij deze computer en bij schijfbeheer heeft hij de status 'niet geïnitialiseerd. Wanneer ik hem wil initialiseren geeft hij aan dat het apparaat niet klaar is. Ik heb ook de diagnostic tool van seagate gedownload maar die vindt de schijf niet. Er staat data op die ik liever niet kwijt raak, dus een oplossing zonder te formateren zou ideaal zijn.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Begin Thematopic: Datarecovery eens door te nemen.

Sluit de HDD eens intern aan en kijk of hij dan wel herkend wordt. Dan lijkt me formatteren en je backup terugzetten het makkelijkst (ik ga er in elk geval vanuit dat je een backup hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initialiseren = dataverlies, dat moet je dus nooit doen. SMART gegevens posten is ook wel handig als je advies wilt. ;)

Begin bijvoorbeeld eens met HDtune en dan een screenshot van de Health tab maken, waarbij je het venster groot genoeg maakt zodat alle gegevens erop staan.

Met name UDMA CRC Error Count en Current Pending Sector zijn belangrijk en kunnen een oorzaak zijn van het probleem dat je ondervindt.