• KoenHof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 09:36
Direct to the point;
mijn Crucial m4 64gb ssd haalt zijn beloofde leessnelheid niet, maar zijn schrijfsnelheid is sneller dan aangegeven. Hij zou tot 410MB/s read moeten lopen/rennen/draaiendoethijnamelijkniet, maar dat doet hij dus niet.

Met CrystalDiskMark krijg ik dit:
Read Write
Seq. 294.213 MB/s 101.853 MB/s
512KB 270.162 MB/s 102.275 MB/s

Specs:
  • ASRock 870 Extreme3
  • AMD Phenom II X4 925
Instellen van ahci? etc, iets wat ik vond in een topic van 2 jaar oud heb ik nog niet gedaan.

Iemand een suggestie? :D

Mvg, Koen

Anoniem: 15758

Instellen van AHCI? O-)

Als je dat gedaan hebt kun je nog een benchmark posten van AS SSD, waarin extra informatie staat zoals driver en alignment.

PS in het vervolg kun je dit soort tussendoor vraagjes beter in het centrale topic vragen: Het grote SSD topic ~ Deel 8.

• KoenHof
Net AHCI geload in mijn bios, en dan crasht hij halverwege het windows teken. Zal morgen wel even een benchmark posten. bedankt voor de snelle reply

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
KoenHof schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:12:
Net AHCI geload in mijn bios, en dan crasht hij halverwege het windows teken. Zal morgen wel even een benchmark posten. bedankt voor de snelle reply
Dit komt doordat je de drivers in Windows zelf niet geactiveerd hebt.

Deze volgde ik een paar maandjes terug om het op te lossen:
http://www.ithinkdiff.com...-7-rc-after-installation/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• KoenHof
Credits voor D4NG3R. Hij tikt de Read 411.9MB/s al aan!

Bedankt allemaal!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee