Standalone DivX/MP3 b0x

Pagina: 1
Acties:

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Net gespot in de pricewatch, de Radeon VE 250,-

Geil kaartje, echt iets voor m'n toekomstige divx/mp3 b0x. Weet iemand of de TV-out goede kwaliteit is? Wilde eerst speciaal een matrox G400 kopen, maar die schijnt probs te hebben met het weergeven van divx die een horizontale resolutie hebben die niet door 32 gedeeld kan worden of zoiets. Kan hem ook vergelijken met een Radeon SDR 32mb, maar die heeft een optische uitgang ipv een S-video, scheelt dat ook nog? De 64Mb ViVo is al gauw 2x zo duur, lijkt me sterk dat die betere kwaliteit tv-out zal hebben.

Machientje wordt overigens:

- IN-WIN H500

Die ga ik ff mooi zwart spuiten zodat hij beter bij de rest van de apparatuur past :)

- MSI K7T Pro2A

Lekker stabiel bordje met overklok mogelijkheden

- AMD Duron700 (als hij nog te krijgen is)

Thunderbird is me net ff te duur, dat verschil in onboard cache merk je toch niet zo 1, 2, 3.

- CPU koeler

Nog onbekend.. moet gewoon superstil zijn in ieder geval en waterkoeling lijkt me wat te ver gegrepen in zo'n relatief kleine desktop kast. Zat te denken aan o.a. deze Alpha Universal PAL6035 w/ Sanyo Denki Fan

- Terratec SoundSystem DMX - XFire 1024

Gewoon een goed kaartje lijkt me

- Ongeveer 80 ram wat ik over heb, misschien nog een extra reepje 128mb

Spreekt voor zich

- Fujitsu HD (stilste HD's op aard)

Size nog onbekend aangezien ik zal moeten gaan informeren over de prijzen bij de locale computerboer die ze toevallig verkoopt. Nix over te bekennen op pricewatch :(

- Radeon VE ? / Radeon 64Mb ViVo ? / Radeon SDR tvout ? / Matrox G400/450 ?

Matrox? Schijnt probs te hebben..? Zie bovenin.
Radeon VE/ViVo/SDR? Welke beste TV-out kwaliteit? Er zit ook nog kwaliteitsverschil in optisch, s-video en composiet aansluitingen als ik me niet vergis...

Any thoughts?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ati gebruikt gewoon voor al hun kaarten dezelfde tv out. dus een VE geeft net zo'n goede kwaliteit als een ViVo.

optische uitgang voor beeld :? ik heb niet eens een idee wat hier eigenlijk mee probeerd te zeggen.

s-vhs is zeker te verkiezen boven composite en als je tv een aansluiting heeft kan je het best hiervoor kiezen.

ik zou zelf voor ati gaan ipv matrox.
(gebruik zelf een ati radeon aiw in mij divx/game box)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Bedankt voor je reactie

Wat je zegt over de kwaliteit op alle tvout radeons, dan doel je denk ik op diezelfde mediachip die er op alle inzit? Ik had echt ergens iets gelezen over een 'optic' uitgang, whatever that may be. Wat betreft aansluitingen op m'n tv, S-video input zit volgens mij bij mij alleen van voren :( (ronde zwarte ingang). Via een scart kabel kan het niet? Dat adaptertje wat je erbij krijgt, of is dat mindere kwaliteit dan?
Ik wil dus een near perfect beeld hebben voor tvout op m'n 32' sony breedbeeld 8-)

Beeld is goed helder en stabiel met jouw radeon?

[edit: hmm, composite <-> s-video/vhs, what's the difference?]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Damn, nu vind ik ineens deze fix voor DivX output met de Matrox G400: http://www.tac.ee/~prr/divxg400

Hiermee kan hij divx moviez afspelen met een horizontale res die deelbaar is door 16. Nu zit ik helemaal te twijfelen, volgens mij zijn er niet veel divxjez die die dat niet hebben, of wel? Eigenlijk niet zoveel zin om 200 cd'tjes na te gaan checken :)

Ik zit ook te twijfelen over welke stille cpu koeler ik zal nemen:

- 'Noisecontrol' (met papst fan) (niet erg geschikt voor overklokken denk ik)
- Silverado koeler 1 2 (wel geschikt voor overklokken
- Zalman koeler die ze binnenkort(?) bij de oc-shop gaan leveren (wel geschikt voor overklokken)

Nouja, voor mp3/divx heb ik aan een niet overgeklokte Duron700 wel genoeg dacht ik zo? Dus misschien toch maar een simpel koelblok + stille papst fan. Zou een MSI K7T Pro2A dan niet overdone zijn? Wel stabiel natuurlijk, en wie weet wat de toekomst brengt..

Verwijderd

Ik koop binnenkort een radeon 32mb sdr, schijnt echt een geil kaartje te zijn, met goede dvd-playback functionaliteit en een goede 2d kwaliteit! Beter dan mijn geforce 256!

• cosmoOo
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

scart kan soms s-video aan maar soms niet. het vershil tussen s-video en composite is dat bij s-video het beeld en de kleur informatie gescheiden is en dat daar dus 2 draden voor nodig zijn. Als je scart aansluiting dat niet onderstuend krijg je een zwartwitbeeld. je kan dat verhelpen door de twee draden bij elkaar te doen. alleen ben je dan het voordeel van s-video zo goed als kwijt.

duron 700 is voor divx iid wel genoeg maar die krijg je waarschijnlijk met standaard koeling ook wel naar de 1000.
msi is denk ik niet echt overkill, een echt goedkoop socket a plankje is er toch niet.

mijn tv-out van mijn radeon heeft wel boven en onder een kleine zwarte rand. bij breedbeeld (meeste divxjes) merk je daar niks van maar met fullscreen wel. maar heb er verder geen last van.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Hmmm ok thanks, ik ga toch maar even een matrox kaartje bestellen vanwege die fix en perfecte tvout. Alleen nu nog de keuze G400/G450 hmm.. maar ff GoT searchen weer :)

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:52
Op woensdag 21 maart 2001 00:56 schreef C0nscious het volgende:
Hmmm ok thanks, ik ga toch maar even een matrox kaartje bestellen vanwege die fix en perfecte tvout. Alleen nu nog de keuze G400/G450 hmm.. maar ff GoT searchen weer :)
ik zou als ik jou was een G400 MAX nemen als je ook nog wat 3d shit wil hebben.(heb ik zelf :P). Ga je puur voor de films (2d dus) pak dan zeker een G450 want die heeft gewoon superb 2d beeldqualiteit!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Hoe ga je dat kastje aansturen?

Mooie afstandsbediening of remote control via PCanywhere of zo iets?
Zit zelf ook met de gedacht om zoiets te bouwen, gewoon mooi klein zwart kastje vlakbij de stereo/TV en verder geen gezeur met toetsenborden, muizen etc etc

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
ik zou als ik jou was een G400 MAX nemen als je ook nog wat 3d shit wil hebben.(heb ik zelf :P). Ga je puur voor de films (2d dus) pak dan zeker een G450 want die heeft gewoon superb 2d beeldqualiteit!
Gamez/3D is niet m'n 1e prioriteit, dus het wordt de G450. Ik bestel hem nu bij Gistron as we speak :)
Hoe ga je dat kastje aansturen?
Mooie afstandsbediening of remote control via PCanywhere of zo iets?
Zit zelf ook met de gedacht om zoiets te bouwen, gewoon mooi klein zwart kastje vlakbij de stereo/TV en verder geen gezeur met toetsenborden, muizen etc etc
Ben ik nog niet aan uit eigenlijk, ik zit te denken aan een combi van een simpele afstandbediening met 15 knopjes (zat bij m'n Tvkaart van 3 jaar oud) en een draadloze trackball. Bijvoorbeeld de Cordless TrackMan® FX :9~ Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov84.gif
Wel duur alleen.. :(

• HermeS
  • Laatst online: 08-03 17:11
aan zoiets zat ik ook de te denken, tegenwoordig kost een 2e hands bx bordje als je goed kijkt slecht 100 piek, je zet daar een c2 op, ben je 250 kwijt, een goed vd kaartje er en gaan,

Ik zat te denken aan een middle of mini tower, die zwart de spuiten , op zijn kant leggen (pas mijn tv presies op (zit op en kleine kamer) en vind een desktop mijn niks.

of echt gewoon een meubel maken uit hout (moet ik ff mijn pa voor vragen) m
en die heel laag maken, dus dan moet ik een heel laag videokaartje hebben (netwerk kaart heb ik al), draaidloos toesbordje erbij en je bent klaar .

• Spyro_the_Dragon
OK,

Dus je displayed gewoon ook je windows op je TV.....Dus.... Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.......|:(

MZL Spyro

[EDIT]
Wat doe je met je voeding?? Wil ook nog wel eens een bak herrie opleveren.

PS Zie de volgende post voor stille kasten:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/147451
[edit]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• HermeS
ja maar om , ff er op tewerken denk ik niet,
de resolutie schijnt namelijk niet echt mooi tezijn, dus ik zou zo ie zo wel eerst ff de terminal service van w2k eropzetten. werkt tevens ook beter dan pcanywher/vnc

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 21 maart 2001 17:02 schreef HermeS het volgende:
ja maar om , ff er op tewerken denk ik niet,
de resolutie schijnt namelijk niet echt mooi tezijn, dus ik zou zo ie zo wel eerst ff de terminal service van w2k eropzetten. werkt tevens ook beter dan pcanywher/vnc
Dat van die resolutie klopt wel, maar als het goed is hoef je met die box alleen ff de DIVX/DVD of MP3playlist op te starten via het beeld op je TV. Daarna is het klaar...... (zou winamp 3d visualization beetje mooi zijn op de TV?????)

Blijft mooi idee, eind mei weekje vakantie, ga ik me d'r eens aan wagen....:)

MZL Spyro

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:52
Op woensdag 21 maart 2001 19:29 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
(zou winamp 3d visualization beetje mooi zijn op de TV?????)
MZL Spyro
jazeker! die zien er goed uit!

• HermeS
Dat van die resolutie klopt wel, maar als het goed is hoef je met die box alleen ff de DIVX/DVD of
je klopt, heb je gelijk in, je zult hem meer en alleen maar kunen gebruiken voor films, en natuurlijk spellen (ati ve :9~ ), op zich wel logisch, dat je niet ff gaat wordten op je tv |:(

maar soms moet je ff wat aanpassen enzo (wat instellingen van hmm noem maar wat een fireall etc, dus ene remote prog, is zekers wel handig,

hmmm hoe meer ik erover nadenk des beter het idee me klinkt, lekker spellen spelen achter je tv, is veel beter, lekker films kijken op de bank, .

eerlijk gezegt dacht ik er 2 weken voor het eerst aan (heb sins 2 maanden adsl) heb nu best veel Divx ;) films, maar die wil ik niet op mijn pc kijken, dus was van plan mijn c2 @850 systeem achter de tv tezetten. maar lijkt me veel strakker om er een tv meubel van temaken :) .

damm camera wertk nu niet, anders had ik ff kunnen zien wat ik bedoelde

weet iemand trouwens hoe lang z'n kabel mag zijn waarover het video signaal gaat?
anders is dat misshien makkelijker.

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 15:55 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Dus je displayed gewoon ook je windows op je TV

Wat doe je met je voeding?? Wil ook nog wel eens een bak herrie opleveren.
Plan is nog niet definitief, ik heb nog wel een 14" monitor liggen namelijk. Als de tekst inderdaad zo blurry is op een tv met selecteren en instellen etc. dan sluit ik hem daar op aan (zal toch wel moeten in het begin). Misschien die monitor ook nog zwart spuiten en op een zwarte standaard met beweegbare arm zetten, zodat je hem onopvallend weg kan draaien of iets dergelijks..:9~ ik zie wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.hometech.com/techwire/tvb2225.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.teletarvike.com/evolution-a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.hometech.com/techwire/vogels.jpg

Alhoewel, dat wordt weer een beetje te veel van het goeie denk ik :)

Voeding die ik heb hoor je trouwens niet, is er eentje van 'silentsystems' bij informatique weggehaald (159,- :'(). Had ik ook een socketA koeler vandaan, maar die bleek niet erg stil :(

Voor m'n cpukoeler moet ik dus nog wat verzinnen.. deze misschien. Dat is een koelblok met een Papst 612 F/2 erop. Jammer dat er op de main site staat dat ze 4 weken vertraging hebben met leveren :(

Of ik moet die fan apart bestellen bij dil.nl als deze('VENTILATOR PAPST 612F 42,50') tenminste hetzelfde model is met dezelfde fan aansluiting.. En dan nog het koelblok, weet niet of dat afgebeelde blok nou zo speciaal is en waar ik eventueel de nederlandse equivalent vandaan zou moeten halen :?

Afbeeldingslocatie: http://www.noisecontrol.de/info/fcpga/pic500/breit_seite_oben.jpg

Ah well, nog een hoop te doen in ieder geval :)

edit:
ff plaatje bijvoegen

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 20:40 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

jazeker! die zien er goed uit!
ben benieuwd :9~

Verwijderd

cons.... waar heb jij die plafonsteunen vandaan ik moet er nog eentje hebben.

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 21 maart 2001 21:25 schreef HermeS het volgende:
---------------
maar soms moet je ff wat aanpassen enzo (wat instellingen van hmm noem maar wat een fireall etc, dus ene remote prog, is zekers wel handig,
------
eerlijk gezegt dacht ik er 2 weken voor het eerst aan (heb sins 2 maanden adsl) heb nu best veel Divx ;) films, maar die wil ik niet op mijn pc kijken, dus was van plan mijn c2 @850 systeem achter de tv tezetten. maar lijkt me veel strakker om er een tv meubel van temaken :) .
---------------
weet iemand trouwens hoe lang z'n kabel mag zijn waarover het video signaal gaat?
anders is dat misshien makkelijker.
Als remote proggie: PCAnywhere --> Werkt erg goed

TV Meubel: Lijkt me ook wel wat; ik wil gewoon een complete PC in een "behuizing" die je zelf kan maken....

Lengte tv-kabel: heb zelf een s-video kabel van 25 meter gesoldeerd-->brak (want ik kan ook niet solderen) toe een gekocht van 20 meter-->Best goed.

MZL Spyro

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 13:39 schreef Henkules het volgende:
cons.... waar heb jij die plafonsteunen vandaan ik moet er nog eentje hebben.
Zijn geen plafondsteunen hoor :)

Maar ik heb ze wel eens gezien bij de Gamma..

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 16:57 schreef C0nscious het volgende:

[..]

Zijn geen plafondsteunen hoor :)

Maar ik heb ze wel eens gezien bij de Gamma..
klopt ik heb het gezien bedankt ik ga bij de gamma kijken ikmoet er een hebben die ik aan het plafon kan monteren

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Spyro -> waar heb je die 20m kabel vandaan?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• HermeS
en wat heeft ie gekost.

• Spyro_the_Dragon
Kostte rond de fl 100,-

Een zaakje in het centrum van Utrecht tussen de MacDonalds aan de gracht en het janskerkhof (weet niet hoe de straat heet...) winkel heet iets van Radio Centrum ofzow. Verder kun je ze ook goed online bestellen in de states

MZL Spyro
edit:

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Wow, 100 piek voor een kabeltje ? Damn..
Bijna net zo duur als glasvezel :)

• Spyro_the_Dragon
Tja wel 100,- maar dan heb je ook wat..... Mooi strak beeld dus....

MZL Spyro

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

dit is misschien wel mooi als
afstandbediening/trackball

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov14.gif
http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/14

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Ik zie dit ook wel zitten alleen
wordt het zo gezien al goedkoper om een DVD speler te kopen.Maar dit is natuurlijk leuker. Kan je zeggen ik heb mijn DVD speler zelf gebouwd. 8-)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

en welke dvd speler speelt er ook divx'jes af ?

ik dacht dat ze dat niet konden .....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 12:15 schreef heuveltje het volgende:
en welke dvd speler speelt er ook divx'jes af ?

ik dacht dat ze dat niet konden .....
klopt maar hoe ga je het met geluid doen welk kaartje stop je erin ?
welk kaartje ondersteunt goed DTS ?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ondersteunen divxjes dts ??
ook de meeste dvd's komen ook niet verder dan dolby 5.1
en bijna niemand heeft een dts versterker, dus dat boeit ook voor bijna niemand :)

Verwijderd

Divx ondersteund het niet maar DVD wel.
En bijna elke goeie versterker ondersteunt tegenwoordig wel DTS en AC3.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

onderwerp : Standalone DivX/MP3 b0x
waarom begin jij dan continu over dvd's ?

en mijn versterkers van 4 en 5 jaar oud ondersteunen nog geen dts of ac3
maar gewoon dolby en stereo klinken prima:)

en ik ben echt niet van plan een nieuwe versterker te kopen voor die 4 dvd's die ik heb ( als die krengen nou eens niet zo groot waren .....)

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 12:28 schreef heuveltje het volgende:
onderwerp : Standalone DivX/MP3 b0x
waarom begin jij dan continu over dvd's ?
Omdat ik dit een erg goed en leuk idee vindt en als ik het ga bouwen dan zet ik er een DVD speler in en geen cdspeler (prijsverschil is te klein daarvoor) dan kan je ook DVD's afspelen.(ik denk dat er wel meer waren die daaraan dachten ?
en mijn versterkers van 4 en 5 jaar oud ondersteunen nog geen dts of ac3
maar gewoon dolby en stereo klinken prima:)

en ik ben echt niet van plan een nieuwe versterker te kopen voor die 4 dvd's die ik heb ( als die krengen nou eens niet zo groot waren .....)
En je hebt gelijk dat je die versterker niet weg doet als je het goed klinkt maar ik moet een nieuwe set hebben daarom kijk ik hiernaar.

Verwijderd

Als iemand zich eraan gewaagd heeft dan verwachten we wel foto's en een review he

• HermeS
ik ga er wel eentje bouwen, maar dat is opzijn vroegst over 1 maand pas,

ik zal wel hulp nodig hebben dus ik zal wel diverse keren posten hiero op het forum (o.a. of z'n noise killer die ze bij informatique verkopen een beetje wat is).

Op welke O.S is de kwalitiet van DivX ;) mooier?

w2k, linux, of win 9x?

Verwijderd

Ik zou voor win2k gaan denk ik
dat is op zich stabiel genoeg en
moet het wel trekken als je een beetje mooie machine neemt.

Verwijderd

Heren, zorg gewoon dat je een TV achter je comp schakelt, zodat je altijd je filmz kunt kijken en ook nog gewoon kunt internetten.
leuk idee zo'n Box, maar het word wel een erg duur geintje zo.

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

vink wel meevallen. Ik zit nu met een msi k7 pro2. In november 2000 gekocht. Duron 800 op die op 1000 mhz loopt. Zit een gainward twinview met tv-out op. Ben dat kaartje wel beu denk ik in novemeber en mobo ook. Nou wat levert dat op als ik het verkoop 500 gulden max? Nee dan lijkt me wel ok om er een standalone voor te bouwen.
En dan nix geen trackball maar gewoon de afstandbediening van je tv met een ir-kastje os aanpassen (is al geschreven) en spelen maar. Btw ik zou ook voor de dvd speler gaan ipv cdrom speler en het zou ook wel handig zijn om het als vcr te gebruiken (mbv netwerk kaartje af en toe die schijf dan leeg halen)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Pagina: 1