Toon posts:

Silent mod .....HIDDEN mod.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik heb net mijn mods af plaatje1:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanempelen.com/images/articles/silence/silence-inside.jpg
Gewoon wat van dat schuim gehaald bij de praxis nu is STILLL.... Ik zweer et je hoort em BIJNA niet meer de temp van systeem ging met 1 graden omhoog :( maarja dan heb je ok wat.
2de mod is een hidden cdrom speler eigenlijk alleen maar gedaan voor de lol want mijn cdrw daar gaat het dus niet mee godver..
Afbeeldingslocatie: http://www.vanempelen.com/images/articles/cd-mod/cd-mod3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanempelen.com/images/articles/cd-mod/cd-mod2.jpg

Kewl eh?
Als je nog iets weet wat je zelf niet durft.. Laat het me weten ga ik et Nicoën.
dat vind ik toch wel kewl.. en dan vertel ik jouw hoe het moet..>:)
Greetz KranKYourI

Verwijderd

wel cool,
ik zat er over te denken om m'n pc in de fik te zetten..... maar ik durf niet en weet niet hoe het moet,

joeri..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
HEHE:):):):):):):):) NO shit dit ga ik voor je fixxen... ff met mijn maat regelen dat ik een digicam heb en dan zet ik wel een ouden 468 voor je in de fik ..hmmm moet dan ook een filmpje van komen>:)
Lijkt me VET zo'n fikkende kast beetje peut errop LACHE!!!!! :7

Verwijderd

Ik heb mijn pc ook al zwaar in dB's gereduceerd door een 5400rpm hdd + een silent bracket te kopen en mijn proc. fan op 7v te laten lopen en een zeer stille fan in de voeding met noise control.....

En binnekort gebeurt het volgende nog:

- Papst 6cm fan op 5v op mijn proc....
- Isolatie matten (wel van die dunne en niet die noppen zoals jij) tegen de deuren.

En ik denk dat ik hem dan echt niet meer kan horen! :z

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Das toevallig, ik heb ook net m'n hele kast van binnen volgeplakt met hetzelfde spul, het scheelt inderdaad erg veel in de herrie.

Ik heb nu helemaal geen last meer van m'n alpha/delta :) (die draait ook nog maar iets van 3000 toeren ofzo). De temperatuur van de cpu is nu 55 graden, dat is wat hoog, maar hij loopt wel stabiel (duron 800@1015). Ik ga nog een fan verplaatsen, dan moet die wel naar onder de 50 gaan.

Ik heb nu het probleem dat het me nu erg opvalt hoeveel herrie m'n hd's maken. (die maken erg laag geluid en dat wordt natuurlijk slechter gedempt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
Dat moet ik ook nog doen, dat isoleren.
Ik heb nl. een FOP38 en maakt nogal wat herrie.. 8-)

Vraagje: hoe krijg je je CDROM open met dat plankje ervoor?
Ik snap dat het in Windows kan maar, als dat nou niet kan?

Verwijderd

nice work m8... btw jammer van je scooter....

Verwijderd

Topicstarter
Ja open maken was inderdaad een probleem maar toen hb ik in de binnen kant een plastic busje geplakt als je nu op de front-bezel-slot-cover duwt dan gaat ie open...b-)

Verwijderd

Krankyouri: is dat zo'n (nep) Philips CD-Rewriter? Eentje waarbij het klepje voorop naar beneden kantelt als ie open gaat? Zo ja, dan valt die wel te stealthmodden hoor :). Dat leg ik je dan wel uit hoe ik het heb gedaan.

Verder wel cool gedaan, ook met dat schuim, wil ik ook gaan doen. Ding maakt een terringherie nu namelijk :(.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:03

ChUcKiE

Dus........

Dat schuim helpt maar in bepaalde situaties!!!

Ik ben zo slim geweest, om voor de airflow een 12cm (5V) fan direct onder de voeding te plaaten! Die fan hoor je niet, maar de herrie in de kast komt wel door dat enorme gat naar buiten toe :(

Een tip voor de HDD, ik leg um altijd op de bodem van mijn kast, gewoon niet vervoeren en niet tegen aanschoppen! Je hoort um dan totaal niet meer!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Me ouds zeuren steeds, als je dat doet staat die server zo in de fik.. ik heb een midi kast, maar die staat 24 uur per dag aan.. kan dat wel dan? Mijn idee was..er een kastje omheen bouwen met dat schuim, en dan de achterkant wel openlaten ofcourse :P

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 15:07 schreef Binne het volgende:
Me ouds zeuren steeds, als je dat doet staat die server zo in de fik.. ik heb een midi kast, maar die staat 24 uur per dag aan.. kan dat wel dan? Mijn idee was..er een kastje omheen bouwen met dat schuim, en dan de achterkant wel openlaten ofcourse :P
Mijn bak staat ook altijd aan, en dat gaat ook goed, je moet wel aan de voorkant en de achterkant een gat open laten en zorgen dat daar voldoende lucht door stroomt.

Verwijderd

Topicstarter
Krankyouri: is dat zo'n (nep) Philips CD-Rewriter? Eentje waarbij het klepje voorop naar beneden kantelt als ie open gaat? Zo ja, dan valt die wel te stealthmodden hoor . Dat leg ik je dan wel uit hoe ik het heb gedaan.
Nee het zo'n verschrikkelijk 48 speed rammel aparaat (DIE MAAKT HERRIE)
Enne die met zon val klepje dat is inderdaad mijn cdrw 2 speed :( please tell me how ik heb het wel geprobeerd maar het lukt niet

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
Ziet r wel cool uit .. maar ff over dat CD-laadje ... als ik jou was zou ik dus geen schroefjes hebben gebruikt !!, maar gewoon goede lijm, lijkt me een stuk mooier, want dan zie je er echt niks meer van :)

Verwijderd

Okay, hier een beknopte handleiding voor het stealthen van een Philips 2 speed CD-Rewriter :):

1. Haal het frontje eraf.
2. Haal het klepje van het frontje (ff beetje buigen, dan schiet ie wel los).
3. Je hebt nu een soort "spacer" nodig, dat je op de lade lijmt, en waar je dan het (stealth)frontje op lijmt. Ik heb een stuk plastic gebruikt van 8x10x43mm (dikte x hoogte x breedte).
4. Men neemt een lijmpistool (of waar je het ook maar mee vast probeerd te krijgen). Lijm nu eerst de spacer op de lade.
5. Eventjes je schroefgaatjes uitvijlen/boren zodat je cd-fikker weer is ge-alligned.
6. Lijm nu je nieuwe frontje erop (omdat je je brander er nu in hebt zitten, kan je je frontje er mooi recht opzetten).
7. Klaar is Kees!

Als het nog niet helemaal wil, kan je me wel ICQ-en ofzo.

Suc6!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:50
is idd wel lachu...
Maar voor een echte tweaker maakt het niet uit of ie herrie maakt of niet....

Ik heb zelf 2 pc's 24x7 aanstaan.
1 router (C667@933, 40gb hd)
1 ftp server (Dell PowerEdge 2300,2xP3 500,6x scsi-3 HD intern, 10x scsi-3 extern)
Woon nog thuis en staat 30 cm naast bed....

Echte bikkels doen het veilig en gebruiken geen rubber ;)
Nouja, niet altijd dan.......... :?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb ook precies het zelfde spul gebruikt, maar aangezien ik mijn kast koel en geluidsloos wil laten, lukt dat niet echt.

Maar het is zowiezo iets zachter als normaal.

Verwijderd

Ik haal vanavond 2 of 3 van die lappen nopjesstuff ofzo :)

Dat geluidsdempend spul..en maak er daa wel een bakje omheen. Heb de binnenkant even bekeken van me server, op de bodem is wel plaats maar voor de rest niet :(

Dan maar een bak eromheen bouwen..doe vol stampen met dat geluidsdempend stuff en dan de bak op de server zette.. en hopen dat ie stil is.... :z

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
moet dat isolatie schuim niet anti-statish zijn??

Verwijderd

Topicstarter
moet dat isolatie schuim niet anti-statish zijn??
Neuj als je maar zorgt dat je alles met je kast verbonden hebt qua aarding en ik geloof dat dit spul niet statich word tenminste ik heb het nog niet gemerkt.
Greetz Krankyouri
Pagina: 1