Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 42 tot 50 inch HD plasma televisie.

Mijn budget is vrij beperkt: 600euro

Nu is mijn oog gevallen op de LGpz250.
Deze kost 599euro en heeft de volgende specs: 50inch,600hz, 3D, Dyn. contrast 3000000:1, HD.
pricewatch: LG 50PZ250

Ik lees echter verschillende verhalen over LG. Meerdere keren hoor ik dat panasonic siera een veel beter beeld geeft. Ik zou bijvoorbeeld de Panasonic Viera TX-P42G20 kunnen kopen voor 619euro.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42G20

Deze is echter maar 42inch, heeft geen 3d maar wel weer een hoog statisch contrast 5000000:1 en THX technologie wat weer erg goed schijnt te zijn voor films.

Ik zit 4.2 meter van waar de tv komt te hangen dus een 42inch zou nog net kunnen volgens sommige sites maar volgens andere sites is het weer meer dan voldoende.
Dit wordt mijn eerste niet beeldbuis tv dus ik heb hier weinig ervaring mee. Ik ben bijvoorbeeld wel bij de mediamarkt gaan kijken maar met die grote hoeveelheid lampen en mensen vind ik dat ook lastig te beoordelen.

http://www.televisiestart...fstand-afmeting-televisie
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/
http://www.vergelijk.nl/i...lcd_plasma_televisie_faq/

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

De voornaamste reden waarom ik een HD tv wil is omdat ik heel veel films kijk en ben verhuisd en nu canal digitaal HD binnenkrijg.

Cheers

[ Voor 12% gewijzigd door spyker1982 op 18-06-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 21:41
Ik zal voor jou kijk afstand zeker voor een 50 inch gaan.
Ook zal ik als ik jou was overwegen om een tv met DVB-S tuner te nemen zodat je Canal Digitaal zonder decoder kan kijken alleen zijn dan de tv's meteen een stuk duurder.
Je gaat er altijd op vooruit als je van een crt tv af komt en LG heeft een zeer goed prijs/kwaliteits verhouding.
Succes met je zoektocht.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 23:32
Groot nadeel van de LG plasma schermen (ook 2011 serie) is nog steeds IR (image retention), waardoor zaken als de zwarte balken, menu's van games en logo's van televisiezenders voor langere tijd zichtbaar blijven (meer dan 20 minuten vaak).

Nadeel 2 van de LG's zijn de zwartwaardes/contrast ratio's die erg tegenvallen in vergelijking met de Panasonic's. Wel heeft de LG prima videoscaling en detectie van video modes (2:2, 3:2 pulldown detectie). Panasonic 2010 serie doet dit laatste niet, overigens wel goede videoscaling. Nadeel Panasonic 2010 (G20), floating blacks: YouTube: ‪Floating Black Panasonic 2010 VT20EA Mode Cinéma‬‏

Nadeel 2 Panasonic, zwartwaardes die aantoonbaar afnemen na verloop van tijd (aantal uren), desalniettemin zal een Panasonic altijd "zwarter" blijven dan een LG plasma.

Ook moet ik je waarschuwen voor het feit dat als je specifiek een plasma zoekt (i.p.v. LCD) voor de lage input lag (gaming), dan kom je bij LG (2010 en 2011) zeer bedrogen uit. Input ag is zeer hoog te noemen, kijk de reviews/forums maar op na. Panasonic's 2010 en 2011 staan bekend om de lage lag en zijn dus wel zeer geschikt voor gaming. Bij LG blijft mijn inziens dan enkel vloeiende motion een voordeel t.o.v. LCD (in dezelfde prijsklasse)

Voorbeeld: Met de Samsung 46C530 koop je echt een top LCD tv (prijs/kwaliteit) a 518 EURO. Heb hier de 32 inch versie, zeer goede kleuren, goede zwartwaardes (beter of gelijk aan alle LG plasma's bijvoorbeeld), goede kijkhoeken en super lage input lag. Zie deze review: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm

Nog 1 voordeel van LCD: Kijken overdag met lichtinval. Met LG plasma is dit bijna niet te doen (alle series), gezien deze schermen zeer veel reflectie hebben. Panasonic G20 heeft een stukken betere coating tegenover de LG. Echter blijft LCD het meest geschikt voor daytime viewing, gezien de veel hoger licht output (cd/m2).

Tot slot qua maat/afstand. Ben je van plan veel HD te gaan kijken en heb je digitale (HD) televisie of ben je van plan dit op korte termijn te gaan nemen, neem dan een 50inch op die afstand. Is echt het best formaat op die afstand en mocht je 3D willen gaan kijken dan wordt in het algemeen sowieso niet geadviseerd om kleiner dan 50inch te gaan.

Goede opties tot +-600 EURO:
- Samsung LE46C530 (LCD) Review
- Samsung LE46C530 (LCD met 100hrz) Review
- LG 50PK550 (Plasma) Review
- Samsung PSC550 (Plasma) [url="http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/samsung-plasma-tv/samsung-pn50c550.html"]Review[/url

p.s. ga ervan uit dat de PZ250 ongeveer gelijk zal zijn aan de PK550, waar de PK550 waarschijnlijk meer opties zal hebben.

Succes met je (moeilijke) keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

spyker1982 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:45:
Deze is echter maar 42inch, heeft geen 3d maar wel weer een hoog statisch contrast 5000000:1 en THX technologie wat weer erg goed schijnt te zijn voor films.
Dat contrastgetal kun je vergeten, dat slaat nergens op. Het is eerder 1000:1 of 1500:1 (of iets dergelijks, heb geen getallen bij de hand) als je onzintechnieken als dynamisch contrast uitzet.

Daarnaast is THX-technologie een groot woord. Het is gewoon een beeldmodus waarbij de helderheid standaard vrij ver naar beneden is geschroefd en waarbij een bepaald contrastniveau en kleurtemperatuur is ingesteld. In principe kun je dit zelf allemaal instellen als je een beetje handig bent. Ik heb zelf de 50G20 en gebruik de THX-stand totaal niet omdat ik zelf mijn scherm heb gekalibreerd.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:18

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik zelf heb de TX-P42G20.Dat ding geeft geweldig beeld. Zeker met bluray.

Dit zegt de pagina van panasonic trouwens

De nieuwe VIERA tv's bereiken een contrast ratio van 5.000.000 : 1 en zijn hierdoor in staat diepe, robuuste zwarttinten weer te geven waarbij minieme details en kleurschakeringen intact blijven. De panels zijn voorzien van een nieuw spiegelingsfilter en de elektrische voorontbranding van de plasmacellen is gereduceerd voor een diepere zwartweergave. Daarnaast zorgen deze verbeteringen ervoor dat de schermen, met een lager energieverbruik, een hogere lichtopbrengst geven

Ik heb er zeker geen spijt van. Dat hele 3d geneuzel is niet aan mij besteed.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb het nog even opgezocht, en met zelf meten kom je op 1:1700 tot 1:2200 (bron). Wat overigens een vrij goede waarde is.

Panasonic kan zoveel zeggen, maar contrastratio's van 5 miljoen op 1 zijn gewoon onzin. Een extreem goed beeldscherm heeft een zwartwaarde van zo'n 0,01cd/m2. Dat zou betekenen dat de lichtste pixels een waarde van 50000cd/m2 zou moeten hebben. Terwijl een scherm op de hoogste stand maximaal 600cd/m2 haalt en je voor DTP-werk en goed gekalibreerd tv kijken ongeveer 120cd/m2 wilt hebben. Een factor 420 verschil dus. Naar een scherm van vijftigduizend cd/m2 kun je niet eens kijken :P

Om het nog mooier te maken: de G20 heeft een zwartwaarde van 0,04. Daar zouden dus de helderste pixels zelfs tweehonderduizend cd/m2 moeten zijn.

Samengevat: heeft een G20 een goede zwartwaarde en contrastratio? Ja! Zegt panasonic verder over het contrast onzinnige dingen? Dat ook :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Bedankt voor alle reacties! Maar nu vind ik het nog steeds moeilijk :)

Het feit dat een plasma erg veel weerspiegeld is geen probleem omdat ik meestal pas rond 21u films kijk en daarnaast de woonkamer goed kan verduisteren.

Na veel forums, reviews en nu jullie reacties te hebben gelezen ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat een plasma scherm in mijn prijscat (tot 600euro) en wat ik er mee wil (HD-tv canal digitaal,HD films, en later misschien PS3) de beste keuze is.
Maar nu ga ik daar ook weer een beetje aan twijfelen.

Verder is 3d voor mij geen must en zou ik het fijn vinden om canal digitaal direct (zonder decoder) op mijn tv te kunnen aansluiten. Als ik het goed begrijp heb ik daar dus geen DVB-C of DVB-T nodig maar DVB-S2.
Want ik heb natuurlijk een HD pakket (HD-basis) aangevraagd.
Heeft een van jullie canal digitaal direct op de tv (oftwel geen externe decoder) aangesloten? Anders zal ik nog even met Canal Digitaal bellen omdat het anders misschien weer niet compatible is en ik een tv met DVB-S2 voor niks aanschaf.

Tot nu toe kom ik hier met mijn budget van 600euro:
Plasma
42-50inch (liever 50inch natuurlijk)
DVB-S2 aansluiting
HD
3d optioneel maar niet noodzakelijk

Dan kom ik bij de Panasonic Viera TX-P42GT20E
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT20E

Deze heeft alle bovenstaande opties maar is dan wel 42inch en ik kom 80euro boven mijn 600euro grens.

Als ik de DVB-S2 kan gebruiken is de Panasonic Viera TX-P42GT20E de enige optie.

[ Voor 3% gewijzigd door spyker1982 op 19-06-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Earzz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:04:
Ik zal voor jou kijk afstand zeker voor een 50 inch gaan.
Ook zal ik als ik jou was overwegen om een tv met DVB-S tuner te nemen zodat je Canal Digitaal zonder decoder kan kijken alleen zijn dan de tv's meteen een stuk duurder.
Je gaat er altijd op vooruit als je van een crt tv af komt en LG heeft een zeer goed prijs/kwaliteits verhouding.
Succes met je zoektocht.
Earzz heb jij ervaring met Canal Digitaal en DVB-S en of DVB-S2?
Ik vraag me nu af of ik DSB-S2 nou echt nodig heb of dat DVB-S ook kan.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 11:06

mr.paaJ

generatie cmd+z

In de Panasonic zit DVB-S2, en volgens mij is dat nu gewoon de standaard dus zal het lastig zijn überhaupt een DVB-S TV te vinden. De pricewatch is wat dat betreft niet altijd nauwkeurig ;)

Op je afstand is 42" wel aan de krappe kant. Voor gewoon TV kijken op zich prima, maar ik kan me voorstellen dat je voor films en sport wat groters zou willen. Kijk eerst naar de goede maat (en dat kan dan best 42" zijn, dat ligt ook aan de ruimte/wensen die je hebt), daar wordt je denk ik gelukkiger van.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Je kan in een showroom de beeldkwaliteit weliswaar niet goed beoordelen, maar je kan wel voor je afstand van 4.2meter even kijken hoe het eruitziet. Ik vind ook dat het net te klein is een 42" met die afstand, die zgn aanbevolen kijkafstanden moet je met korreltje zout nemen. Gewoon zelf ervaren.
Budget is uiteraard belangrijk, maar stel dat je straks achterkomt dat je toch liever een maatje groter wilt dan ben je te laat. Even doorsparen voor een groter kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Een 50inch zal dus toch goed kunnen bij mij thuis.
Dan kom ik op de Panasonic Viera TX-P50VT20E. Deze kost 1115euro bij Redcoon.

Plasma
50inch DVB-S2 aansluiting
HD
3d (inclusief 2 brillen)

Dan zit ik alleen wel zwaar boven mijn budget van 600euro.
Maar voordat mijn Canal Digitaal abbonnement binnen is zijn we ook alweer 2/3 weken verder denk ik. Dus dan kan ik nog even sparen en ga ik een iets goedkopere laptop aanschaffen dan ik wou :)

Nogmaals bedankt voor de hulp en ik hoop dat iemand ook canal digitaal ontvangt zonder externe reciever op deze tv (Panasonic Viera TX-P50VT20E)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En gewoon een externe decoder kopen plus een 50"LG? Je geeft nu je budget 2x uit :P
Interne tuners zijn ook niet zaligmakend. Vaak nogal traag met zappen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Ja klopt maar ik bespaar 200euro door geen externe decoder meer te hoeven kopen en als ik de meningen van de plasma kenners hier lees dan geeft Panasonic een mooier beeld.
Ik zal deze week nog wel weer even naar de mediamarkt om de Panasonics en de LG plasma schermen te vergelijken al blijft dat moeilijk met al die verlichting en winkel-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 20:23
LG PK950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 00:16
spyker1982 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:10:
Ja klopt maar ik bespaar 200euro door geen externe decoder meer te hoeven kopen en als ik de meningen van de plasma kenners hier lees dan geeft Panasonic een mooier beeld.
Ik zal deze week nog wel weer even naar de mediamarkt om de Panasonics en de LG plasma schermen te vergelijken al blijft dat moeilijk met al die verlichting en winkel-modus.
Doe anders gewoon zelf even in een winkel kijken en bepalen wat JIJ een mooier beeld vindt. De andere forummers hoeven die 600 niet voor jou uit te geven. dat moet je altijd nog zelf doen. Andermans geld uitgeven is altijd een stuk makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
mcsluis schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:12:
[...]

Doe anders gewoon zelf even in een winkel kijken en bepalen wat JIJ een mooier beeld vindt. De andere forummers hoeven die 600 niet voor jou uit te geven. dat moet je altijd nog zelf doen. Andermans geld uitgeven is altijd een stuk makkelijker..
Dat is zeker waar. Maar ik wil ook niet dat ik straks een (veel goedkopere) LG heb die gaat inbranden als ik PS3 games ga spelen. Als ik het zo allemaal lees op de forums dan is panasonic veel minder gevoelig voor inbranden. Maar dit kan ik natuurlijk niet controleren bij de mediamarkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
spyker1982 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Dat is zeker waar. Maar ik wil ook niet dat ik straks een (veel goedkopere) LG heb die gaat inbranden als ik PS3 games ga spelen. Als ik het zo allemaal lees op de forums dan is panasonic veel minder gevoelig voor inbranden. Maar dit kan ik natuurlijk niet controleren bij de mediamarkt..
Daar kan je achterkomen door aan de Pana users the vragen [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Wat ik heb gelezen is dat Panasonic uiteraard ook last heeft van inbranden. Maar LG is echt na 15min al zichtbaar dat kan ik je nu al vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 00:16
Even duidelijk stellen dat inbranden permanent is, en image rention weer verdwijnt. Dat zijn twee verschillende dingen! Een LG zal echt niet na 15 minuten inbranden. Misschien zal er wel IR zichtbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
@mcsluis
retention bedoel ik idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 15:28
Ik zou met zo'n redelijk klein budget niet kiezen voor een 3D-tv.

Die zijn gewoon nog best duur, en ik denk dat de gemiddelde mens dit effect nog maar erg weinig zal gebruiken, je moet er dan ook weer een blu-ray speler bijkopen enz.

Ik zou zeker kiezen voor Panasonic t.o.v. LG, Panasonic is gewoon de koning op plasma-gebied.

Imho kun je je geld dan beter uitgeven aan een tv met goede beeldkwaliteit, en geen 3D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 13:23

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

spyker1982 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:29:
[...]

Earzz heb jij ervaring met Canal Digitaal en DVB-S en of DVB-S2?
Ik vraag me nu af of ik DSB-S2 nou echt nodig heb of dat DVB-S ook kan.

Cheers
DVB-S2 heb je zeker nodig als je de zenders in HD wil ontvangen. Alleen de SD zenders worden in DVB-S uitgezonden (op de Astra 19,2). Alle HD zenders werken met DVB-S2 (op de Astra 23,5)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:27

Twazerty

AVCHDCoder developer

Maestro schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:26:
[...]

DVB-S2 heb je zeker nodig als je de zenders in HD wil ontvangen. Alleen de SD zenders worden in DVB-S uitgezonden (op de Astra 19,2). Alle HD zenders werken met DVB-S2 (op de Astra 23,5)
Voor zover ik heb begrepen worden de regionale zenders en o.a. SBS6 SD in MPEG4 uitgezonden. Hiervoor heb je dus als het goed is DVB-S2 nodig.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 11:59
Bij de mediamarkt trouwens de TX-P42GT20 met 2 3d brillen voor 699 euro. Misschien is dat wat voor je?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Zit zelf inderdaad ook over de TX-P42GT20 na te denken.
Enige nadeel van deze tv vind ik zijn dikte welke toch wel flink dikker als als menig andere
tv. (8.2cm ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yannickie111 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:05:
Ik zou met zo'n redelijk klein budget niet kiezen voor een 3D-tv.
Opzich mee eens, maar de VT20 is momenteel wel erg goedkoop te krijgen natuurlijk. En die TV is niet puur 3D, ook in 2D geeft hij erg goed beeld. Ik durf wel te zeggen dat het de beste plasma van vorig jaar was.
Ik zou zeker kiezen voor Panasonic t.o.v. LG, Panasonic is gewoon de koning op plasma-gebied.

Imho kun je je geld dan beter uitgeven aan een tv met goede beeldkwaliteit, en geen 3D...
Maar nu suggereer je dat de VT20 alleen 3D als verkoopargument heeft, terwijl het op 2D-gebied ook een van de beste plasma's van dit moment is :) Je zou voor een V20 of GT20 kunnen gaan, als die nog ergens te koop zijn, heeft nml ook een DVB-S2 tuner.
S2801 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:49:
Bij de mediamarkt trouwens de TX-P42GT20 met 2 3d brillen voor 699 euro. Misschien is dat wat voor je?
Ook een prima televisie, maar slechts 42". Dat lijkt me toch wat weinig op zo'n kijkafstand (ja, 'k weet dat dat al gezegd was :P).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Grrrrrene schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:44:
[...]

Opzich mee eens, maar de VT20 is momenteel wel erg goedkoop te krijgen natuurlijk. En die TV is niet puur 3D, ook in 2D geeft hij erg goed beeld. Ik durf wel te zeggen dat het de beste plasma van vorig jaar was.

[...]

Maar nu suggereer je dat de VT20 alleen 3D als verkoopargument heeft, terwijl het op 2D-gebied ook een van de beste plasma's van dit moment is :) Je zou voor een V20 of GT20 kunnen gaan, als die nog ergens te koop zijn, heeft nml ook een DVB-S2 tuner.
Ik heb hier de V20 (dat was al bekend in/met het panasonic topic haha), bewust gekozen voor de V20, en niet de VT20. Toen wij hem kochten, een half jaar geleden ongeveer, was de VT20 gewoon veel en veel duurder. Ik zou als je 3D niet echt belangrijk vindt de V20 kopen, want de VT20 heeft ook wat bugs, 50HZ bug, enz?

Edit: de VT20 heeft zeker niet alleen 3D als verkoopargument! Het is inderdaad de beste/een van de beste plasma's, maar zoals ik al zei, de V20 is (ongeveer) hetzelfde, op het 3D effect na.

[ Voor 9% gewijzigd door yannickie111 op 21-06-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Ik heb mijn zinnen nu gezet op de TX-P50VT20E voor 1115,
-
3D lijkt mij nog steeds erg leuk en ik weet nu zeker dat ik een full HD panasonic plasma 50inch wil kopen.

Ik ben gister weer even naar de mediamarkt geweest en ik vind 42inch toch wel weer klein (zeg ik die voorheen een 26inch beeldbuis had) Maar als ik iets koop dan wil ik meteen ook wel iets degelijks.

En het budget van 600euro is dan toch echt te klein.

als ik 3d zou laten vallen blijven deze opties over:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50U30E
pricewatch: Panasonic Viera TX-PF50S20
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50E20E

Ik heb nog ongeveer 2 weken voor mijn canal digitaal binnenkomt dus ik heb nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben gister weer even naar de mediamarkt geweest en ik vind 42inch toch wel weer klein
Let er wel op dat je de grootte van een tv in een grote open ruimte minder goed kunt beoordelen. TV's lijken dan een stuk kleiner dan als ze thuis in een huiskamer staan.

Als ik in de MM loop moet ik altijd even op het bordje kijken of iets 50" is of 42", want ik vind de 50"-ers daar altijd 42" lijken. Terwijl ik zelf een 50" in mijn huiskamer heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Haha ja en de 55inchers lijken ook niet eens heel groot maar ik ben er 4.2m van af gaan staan (van de 50inch) en dat zag er beter uit dan 4.2 meter van een 42inch af staan.

En ik zal ook nog even een stuk karton in dezelfde afmetingen als een 50 inch ophangen zodat ik het misschien wat beter kan bekijken.
En dan ben ik er wel klaar mee, alleen nog even nadenken over wel of geen 3d en hopen dat canal digitaal snel geactiveerd wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat stuk karton klinkt als een goed plan, dat geeft je een goed idee over hoe de tv overkomt in je woonkamer ;)

De modellen die je hierboven noemt hebben trouwens allemaal geen DVB-S2 tuner, de enigen die hieraan voldoen (50", Panasonic en met satelliet-tuner) zijn deze: link

En daar is de VT20 inderdaad het goedkoopst :)

[ Voor 117% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2011 11:11 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
spyker1982 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:14:
Haha ja en de 55inchers lijken ook niet eens heel groot maar ik ben er 4.2m van af gaan staan (van de 50inch) en dat zag er beter uit dan 4.2 meter van een 42inch af staan.

En ik zal ook nog even een stuk karton in dezelfde afmetingen als een 50 inch ophangen zodat ik het misschien wat beter kan bekijken.
En dan ben ik er wel klaar mee, alleen nog even nadenken over wel of geen 3d en hopen dat canal digitaal snel geactiveerd wordt :D
Hmmz, met een 50"VT20, beetje buiten je budget haha, maar je gaat er geen spijt van krijgen.

Dat stuk karton zou ik inderdaad even doen van te voren, hebben we hier ook gedaan, maar toen leek 50" voor ons best groot (kwamen ook van een 28/26" beeldbuis). Na een paar maanden begin je het zelfs klein te vinden, 50", je went er erg snel aan!

Dat lijstje dat je hierboven geeft, van die 50" tv's zonder 3D, dan kun je ook nog de V20 kiezen. Die heeft dezelfde beeldkwaliteit als de VT20, maar dan zonder 3D. Die andere series die je noemt zijn echt veel minder, de G20 zou nog kunnen, daaronder zou ik er vanaf blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 21:36
spyker1982 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:40:
[...]
Ik heb zelf de 50PK250, kijk veel films, game af en toe op de PS3 en heb er absoluut geen spijt van.
Soms staat de PS3 wel een half uur in het menu (dan vergeet ik hem uit te zetten en zit ik ff achter m'n laptop), dan zie je inderdaad het menu, maar dit is geen inbranden maar image retention.
Zodra ik dan gewoon TV opzet is het binnen een paar minuten weg.
Het enige nadeel wat ik kan zien aan de LG tov. de Panasonic (m'n vader heeft die dus ik kan redelijk goed vergelijken) is de spiegeling van het scherm (ook voor mij geen punt, kan het hier goed verduisteren en kijk ook laat pas films/series) en die image retention. Maar ook dat laatste is een non-issue.
Input lag, moet je eerlijk zeggen dat ik daar weinig van merk, ik doe prima mee met Bad Company 2 en andere shooters. Ik zie daar eigenlijk niet zoveel verschil in met de Pannies.
Maar wat al eerder gezegd werd, je moet gewoon zelf kijken in de winkel en afwegen. Beide (maar ook Samsung) hebben prima schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

spyker1982 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:49:
Ik heb mijn zinnen nu gezet op de TX-P50VT20E voor 1115,
-
Als je het geld er toch voor kunt vinden, zeker doen. Hét beste toestel van vorig jaar (niet alleen plasma ;)) en ook nu zijn er maar bar weinig toestellen die ik liever in huis zou hebben.

En zeker een goede stap boven de LG modellen trouwens, daar zit nog wel een flink gat tussen. Ook het 950 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Tadream schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Ik heb zelf de 50PK250, kijk veel films, game af en toe op de PS3 en heb er absoluut geen spijt van.
Soms staat de PS3 wel een half uur in het menu (dan vergeet ik hem uit te zetten en zit ik ff achter m'n laptop), dan zie je inderdaad het menu, maar dit is geen inbranden maar image retention.
Zodra ik dan gewoon TV opzet is het binnen een paar minuten weg.
Het enige nadeel wat ik kan zien aan de LG tov. de Panasonic (m'n vader heeft die dus ik kan redelijk goed vergelijken) is de spiegeling van het scherm (ook voor mij geen punt, kan het hier goed verduisteren en kijk ook laat pas films/series) en die image retention. Maar ook dat laatste is een non-issue.
Input lag, moet je eerlijk zeggen dat ik daar weinig van merk, ik doe prima mee met Bad Company 2 en andere shooters. Ik zie daar eigenlijk niet zoveel verschil in met de Pannies.
Maar wat al eerder gezegd werd, je moet gewoon zelf kijken in de winkel en afwegen. Beide (maar ook Samsung) hebben prima schermen.
Maar het feit blijft toch wel dat de panasonic bij leden van deze en alle andere sites heerst. Dat de LGPZ250 een goede ''underdog'' is zou heel goed kunnen maar er zijn maar weinig recensies. De LG 50PZ250 is in ieder geval nog niet helemaal out of the picture.
Ik kan zelf alleen maar 1 review vinden van de LG50PZ250 (op kieskeurig.nl) en ik moet zeggen dat die erg beknopt maar ook vol lof is.

Ik heb nog +/- 2 weekjes en ik weet nu in ieder geval dat ik een 50inch, full HD, en 3D wil.

Dat is nu al heel wat en ik ben nu ook zover dat het nu echt een van deze 2 wordt :P

En waarschijnlijk kan ik via canal digitaal een externe reciever gratis in bruikleen krijgen dus dan is de DVB-S2 aansluiting weer niet meer noodzakelijk (maar dat zal mijn selectie niet meer uitbreiden).

Eigenlijk zou ik dan 500euro extra betalen omdat de TX-P50VT20 een retegoed beeld heeft en de LG misschien iets minder beeld geeft (en daarom? ook veel zuiniger is 425watt vs 179watt?).
Ik ga gewoon nog wel eens naar de mediamarkt en zal dan gewoon nog een keer vergelijken en beslissen of ik 500euro meer ga betalen voor de king of plasma van 2010 of toch de LG aanschaf :)

Echt cool al die reacties trouwens dat had ik allemaal niet verwacht. En iets wat een klein klusje leek wordt nu best wel huge maar ik wil er dan toch ook wel weer een aantal jaren naar kijken dus ik vind het het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

let wel op dat het Panasonic gebruik het max is (dynamische setting, wit beeld), en de LG waarschijnlijk gemiddeld of minimaal in ECO modus (dan mag je er nog wel wat bij op tellen).
Googlegebruik hint naar: "50VT20 verbruikt gemiddeld 212 Watt (gebaseerd op de IEC 62087 Ed.2 meetmethode). ...", wat logischer is aangezien de 42" op 150/180W zit bij normale instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 21:36
Was vanavond toevallig nog even langs de mediamarkt om een CI+ kaartje te halen voor de PK250 en liep nog even langs diverse toestellen.
Er stond nog een PK950 maar oh oh wat was die verschrikkelijk afgesteld zeg. Volgens mij stond daar de eco/energy save mode van aan...hij kijkt dan hoe licht het in de omgeving is en gaat dan vervolgens dimmen. Het was allemaal heel erg vlak en donkergrijs kwa beeld en zeker niet wat hij normaal kan.
Als je gaat kijken, vraag dan asjeblieft de afstandsbediening en zet hem op een andere mode waar de energy savings uit staan.
Het was echt niet om aan te zien.
Maar de VT20 is zeer zeker de moeite waard (maar wellicht een GT ook?).
Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.
Zo wilde ik toen een 60 inch ipv. 50 maar de prijs daarvan was bijna 2x zo hoog, dat vond ik het niet waard. Maar dat zijn allemaal afwegingen die je zelf kan/moet maken.
(maar een evt. volgende wordt wel groter dan 50 want het went erg snel :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Het is de LG50PZ250 geworden ik heb hem alweer een tijdje binnen en zal er een review van schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 20:22
spyker1982 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:51:
Het is de LG50PZ250 geworden ik heb hem alweer een tijdje binnen en zal er een review van schrijven.
Gefeliciteerd met je nieuwe tv! Hoe bevalt hij? Ik zit er al een tijd aan te denken om dezelfde te kopen in 60", maar word dol van de keuzes, types, voor- en nadelen enzovoort :) Benieuwd wat je van de tv vindt.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Pagina: 1