Toon posts:

Foto-edit monitor voor max 200 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views

• Anoniem: 372672
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik weet het, dergelijke vragen worden heel vaak gesteld maar ik ben toch erg benieuwd naar jullie visie! Ik ben namelijk opzoek naar een 1080p scherm van 21 of 22" (kijkafstand is ongeveer 70cm) om foto's op te bewerken. Goed kleurweergave is daarom nog belangrijker. Ik heb geen geld voor een Eizo, maar met 200 euro zie ik wel veel leuke schermen in de price-watch!

De Dell Ultrasharp lijkt mij een van de kanshebbers.. Het IPS paneel lijkt mij een groot voordeel maar misschien is LED ook geen onaardige keuze (hoewel ik wel eens hoor dat 'goedkope' LED schermen wel eens last hebben van backlight bleeding)

Oja, ik zie dat sommige schermen niet aan een wand zijn te bevestigen, en dat is wel een noodzaak. Evenals een HDMI aansluiting.

Hebben jullie tips?

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Anoniem: 372672 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:12:
Hallo,

Ik weet het, dergelijke vragen worden heel vaak gesteld [...]
Dat hadden wij dus ook door :P Daarom hebben we tegenwoordig de **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?. Kom je er nog steeds niet uit. Neem dan een kijkje in de [BBG aanschaf] Monitoren.

Tevens, is er een reden waarom je pricewatch: Dell Ultrasharp U2211H kiest in plaats van pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H? Het zijn allebei CCFL panelen* en ik denk niet (zonder op zoek te gaan naar reviews) dat er veel kwaliteitsverschil zit tussen de schermen, dat zul je echter zelf moeten uitzoeken.

*LED backlighting is niet beter dan CCFL, je kan er zelfs van uitgaan dat dat juist niet het geval is. LED heeft alleen zin als je bereid bent beeldkwaliteit op te geven voor een dunnere, en (veelal) zuinigere monitor.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee