Foto-edit monitor voor max 200 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Topicstarter
Hallo,

Ik weet het, dergelijke vragen worden heel vaak gesteld maar ik ben toch erg benieuwd naar jullie visie! Ik ben namelijk opzoek naar een 1080p scherm van 21 of 22" (kijkafstand is ongeveer 70cm) om foto's op te bewerken. Goed kleurweergave is daarom nog belangrijker. Ik heb geen geld voor een Eizo, maar met 200 euro zie ik wel veel leuke schermen in de price-watch!

De Dell Ultrasharp lijkt mij een van de kanshebbers.. Het IPS paneel lijkt mij een groot voordeel maar misschien is LED ook geen onaardige keuze (hoewel ik wel eens hoor dat 'goedkope' LED schermen wel eens last hebben van backlight bleeding)

Oja, ik zie dat sommige schermen niet aan een wand zijn te bevestigen, en dat is wel een noodzaak. Evenals een HDMI aansluiting.

Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 372672 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:12:
Hallo,

Ik weet het, dergelijke vragen worden heel vaak gesteld [...]
Dat hadden wij dus ook door :P Daarom hebben we tegenwoordig de **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?. Kom je er nog steeds niet uit. Neem dan een kijkje in de [BBG aanschaf] Monitoren.

Tevens, is er een reden waarom je pricewatch: Dell Ultrasharp U2211H kiest in plaats van pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H? Het zijn allebei CCFL panelen* en ik denk niet (zonder op zoek te gaan naar reviews) dat er veel kwaliteitsverschil zit tussen de schermen, dat zul je echter zelf moeten uitzoeken.

*LED backlighting is niet beter dan CCFL, je kan er zelfs van uitgaan dat dat juist niet het geval is. LED heeft alleen zin als je bereid bent beeldkwaliteit op te geven voor een dunnere, en (veelal) zuinigere monitor.

Dit topic is gesloten.