Toon posts:

Kabels sleeven, teveel informatie

Pagina: 1
Acties:

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 06:46
Hallo,

Ik zal wel leuke reacties krijgen op dit topic, maar dit interesseert me vrij weinig. Ik heb research gedaan maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer ;-)

Ik wil graag mijn kabels sleeven die in mijn kast zitten. Waarom? Omdat dit veel mooier staat en ik graag bezig blijf met mijn computertje ;-) Je moet wat met je vrije tijd he.

Welke kleur? Zwart en wit. Zwart heeft de voorkeur als wit moeilijk is.

Nu weet ik verder hoe het moet, dat is het probleem niet. Zat tutorials te vinden. Het is een makkelijk klusje maar vooral tijdrovend.

Echter vraag ik me nu af, welke soort sleeve en krimpkous heb ik nou nodig? Waar kan ik deze het makkelijkste (goedkoopste, nvm the quality @ first) krijgen? Door alle sites en verschillende soorten ben ik de weg wat kwijt geraakt. Het voornaamste dit moment is het sleeven van mijn voeding, inc. alle kabels. Hij is niet modulair. Eventuele sata kabels e.d. doe ik op een ander moment wel.

Alvast bedankt voor de moeite.

Help deze verwarde tweakers en zijn overload aan informatie wat later op de avond ;-)

Danku!

Groeten

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

MDPC, succes :)

[CiP] Aqueum initium TJ09 [CM] Fortress FT03

• Mu.siQ
En die is inderdaad meteen goed. Thanks. Kan gesloten worden wat mij betreft, lol

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 10:04

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Mu.siQ schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:00:

Echter vraag ik me nu af, welke soort sleeve en krimpkous heb ik nou nodig? Waar kan ik deze het makkelijkste (goedkoopste, nvm the quality @ first) krijgen?
Die site die je krijgt heeft volgens mij zowel de beste kwaliteit sleeve als de hoogste prijzen. Aangezien je vrij veel tijd kwijt bent met sleeven zou ik voor een hoge kwaliteit sleeve gaan, maar dan is de vraag die je stelde niet geheel correct.

• Mu.siQ
boazkl0p schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:08:
[...]

Die site die je krijgt heeft volgens mij zowel de beste kwaliteit sleeve als de hoogste prijzen. Aangezien je vrij veel tijd kwijt bent met sleeven zou ik voor een hoge kwaliteit sleeve gaan, maar dan is de vraag die je stelde niet geheel correct.
Ik vind de prijzen ERG meevallen. Had het veel hoger ingeschat. Dus ja, dan gaan we maar meteen voor HQ spul =)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
MDPC is IDD het beste van het beste, en absoluut niet de duurste.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mu.siQ
Dan ga ik die in mijn vakantie bestellen. Ervaringen met levertijden? En hoe lang doen jullie er over om de voeding te sleeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Wat is duur vandaag de dag, bij hun krijg je wel kwaliteit.
Hoelang je met het sleeven bezig bent is afhankelijk van jezelf en hoe strak je het wilt.
Neem er in ieder geval je tijd voor en bestel een paar meter teveel, kun je een beetje oefenen.
Ik was zelf zo'n drie uur zoet met de ATX kabel en dat was inclusief het maken van nieuwe kabels met pinnen. Het verzenden duurt ongeveer 5 werkdagen.

[Voor 10% gewijzigd door UgotHeinzzd op 19-06-2011 14:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mu.siQ
En waarom heb je nieuwe kabels met pinnen gemaakt? Ik wil ze sleeven, wel netjes ofcourse, iig de ATX kabel, en dat is het. Dan hoef ik die nieuwe kabels toch niet te maken?

Het staat toch weer net wat mooier =)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 10:04

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Om te sleeven zal je de pinnen uit de connector moeten krijgen. Veel mensen kiezen er voor dit gewoon snel en hardhandig te doen, en dan nieuwe pinnen er in te doen. Maar je kan er ook voor kiezen om voorzichtig de oude te verwijderen, en dan die weer terug te stoppen. Maar ik vermoed dat dat aardig lastig is(nooit geprobeerd).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ik heb nieuwe kabels moeten maken, omdat ze langer moesten worden. Er zijn ook ATX verlengkabels, maar daar moet ik persoonlijk niks van weten ;)
boazkl0p schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:10:
Om te sleeven zal je de pinnen uit de connector moeten krijgen. Veel mensen kiezen er voor dit gewoon snel en hardhandig te doen, en dan nieuwe pinnen er in te doen. Maar je kan er ook voor kiezen om voorzichtig de oude te verwijderen, en dan die weer terug te stoppen. Maar ik vermoed dat dat aardig lastig is(nooit geprobeerd).
Het verwijderen van de pinnen uit de stekker zelf kan een rot klus zijn, beetje afhankelijk van de voeding.
Ik heb een Corsair AX850 en daar werken de meeste verkrijgbare pin removal setjes niet op. De pennetjes zijn dan te dun om de weerhaakjes in te drukken. Uiteindelijk heb ik het met nietjes uit een nietpistool gedaan icm een punttang wat best goed werkte.

[Voor 73% gewijzigd door UgotHeinzzd op 19-06-2011 14:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mu.siQ
@boazkl0p; Ah, ik heb al wat gezocht. Wat verbogen nietjes schijnen wonderen te doen ;-)
@UgotHeinzzd; Ik zou je juist korter moeten maken eigenlijk gezien de overbodige rommel aan de achterkant van mijn kast ;-) Maar toch bedankt, hehe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 19:24
Wat ook goed wil is met een tandarts haakje/o-ring haakje:

Google maar eens op o-ring pick. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mu.siQ
FiXeL schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:40:
Wat ook goed wil is met een tandarts haakje/o-ring haakje:

[afbeelding]

Google maar eens op o-ring pick. :)
En laat ik die nou net niet hebben liggen op mijn studentenkamertje, haha |:(

Maar toch bedankt. Ik ga eens een poging wagen met wat nietjes _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 19:24
Naja mocht je genoeg hebben van het priegelen met nietjes, kijk eens op ebay oid.... Die picks kosten echt geen drol, dat setje van 4 kost € 5,95 en ik heb ze eerder wel voor een paar dollar bij andere shops te koop gezien.

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee