Toon posts:

Slechts korte tijd verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Specs:
Systeem: Windows 7
PC: Laptop HP Pavilion dv6
Router: Linksys WRT 320N, firmware upgrade naar nieuwste versie

Probleem

Een kennis van me heeft het volgende probleem.

Het gaat om de draadloze connectiviteit van een van de laptops die we hebben. Wanneer de computer wordt gestart, is er een werkende verbinding met het internet. Na een bezoek aan een aantal websites is de verbinding met het internet verloren, hoewel er nog steeds een verbinding is met de router. Het herstelt soms automatisch, maar vaak ook niet.

In eerste instantie de kwestie "resolver" van windows 7geprobeerd, deze zei dat het een probleem met "de DNS-server reageert niet" maar de laatste tijd dit bericht verschijnt niet meer. Natuurlijk is het gebruikelijke geprobeerd met DHCP ingesteld op automatisch enz. Ik heb ook de DNS-server ingesteld op 8.8.8.8 (google DNS), maar geen geluk.

Het probleem doet zich ook nog steeds voor wanneer er een USB WIFI aansluiting wordt gebruikt, al dan niet met uitschakeling van de wireless verbinding van de laptop zelf.

Het probleem treedt niet op bij de andere laptops die we thuis hebben, terwijl we ze thuis gebruiken. Zelfs wanneer de problematische laptop direct naast de andere ligt.
Het vreemde is verder dat de laptop met de problemen prima wireless werkt bij het gebruik van een ander wireless netwerk hier op mijn werk. Dus dat sluit een hardware probleem uit (?).

Router is natuurlijk een paar keer gereset . Kanalen zijn ingesteld op automatisch.
Wired werkt alles goed.
Dit is alles wat ik kan bedenken om op te noemen. Iemand nog suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

Anoniem: 353372

Wat voor merk USB Wifi adapter gebruik je op de probleem laptop en welke op de laptop(s) die het wel doen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daar gaan we

kun je nog wel pingen (op ip, en hoe op hostnaam) als je het probleem hebt -> modem/router, tweakers.net
resolved nslookup wel? welke dns zie je daar die gebruikt wordt

gaat er mischien iets mis met het vernieuwen van een ip. (korte leasetijd ?)

Iperf

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Merk Netgear.
Op de andere laptops gebruik ik het niet omdat daar de wireless verbinding het gewoon prima doet. De adapter heb ik even geleend van een vriend om te kijken of het probleem een hardware probleem was in de "wireless unit"

Is dit inderdaad het issue zoals bedoeld door fish?
Timeout na 2 seconden

Echter dit verklaart volgens mij niet dat mijn wireless het wel doet als ik op kantoor zit.

Pingen doet ie in ieder geval niet als ik het probleem heb.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
kick :?

Basement Bios ---- Exo-S

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee