Toon posts:

Advies goedkoop Micro-ATX bordje

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views

Anoniem: 97868

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goedkoop micro-ATX moederbord met de volgende specificaties:

- Intel Chipset
- Ondersteuningen voor DDR2 (ivm geheugen dat ik heb liggen)
- 4 geheugen banken
- Minimaal 4x SATA
- Minimaal 1x PCI-e 16x
- Onboard Video (liefst Intel)
- Onboard LAN / Audio etc. etc.
- Bijvoorkeur ondersteuning voor een (goedkope) Core2Duo CPU

Wie heeft er een goede tip? Ik heb zelf een beetje zitten kijken bij AsRock en Foxconn, maar ik kom niet echt tot een bepaald model, ik bedoel heel veel is al DDR3 en de meeste DDR2 mobo's hebben maar 2 banken.

Alvast bedankt,
Kasper

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97868 op 17-06-2011 15:49]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, die dingen heten geheugensloten, niet banken. Dat zijn compleet andere dingen.

Kijk verder eens in **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?.
Je hebt je eisen redelijk vast staan, filter dit in de pricewatch en dan blijven er waarschijnlijk maar een paar bordjes over die bruikbaar zijn.
En waarom vasthouden aan DDR2? Verkoop je DDR2 en koop daarvoor in de plaats DDR3, dat spul is best goedkoop tegenwoordig.

Onboard video moet je uit je hoofd zetten, dat vind je hooguit nog op serverbordjes, maar is al jaren niet meer gangbaar op consumenten borden. Je kunt dan beter kijken naar een IGP.

[Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 17-06-2011 15:57]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:36
Wat is goedkoop?
Welk socket?

edit: Met Terw_Dan, gewoon voor ddr3 gaan. 4GB kost zo'n 35 euro.
Daar hoef je het niet voor te laten.

[Voor 69% gewijzigd door job op 17-06-2011 15:52]

Anoniem: 97868

Topicstarter
@job...

Ik dacht zelf aan Socket 775 en qua budget €30 - €50? Zodat ik met CPU onder de €100 kan zitten.

@Terw_Dan

Bedankt voor de tip over de pricewatch, ik was niet op de hoogte van deze filter mogelijkheden, is inderdaad handig! Alleen lijkt mij wens er niet bij de te zitten, dus ik vraag me af of dit uberhaupt bestaat :-S

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 97868 op 17-06-2011 16:03]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nu aan So775 denkt is de kans groot dat het gewoon niet meer te koop is. So775 is al jaren terug opgevolgd door So1156 en dat is ondertussen vervangen door So1155 :o

Verder heeft Intel sinds 1999 geen losse videochips meer gemaakt, dus onboard video zal geen Intel kunnen zijn. Als je Intel wilt zul je voor integrated video moeten gaan.

En tenslotte zou ik je naar de RAM FAQ willen verwijzen mbt terminologie. Je zegt "geheugen banken" waar je hoogstwaarschijnlijk "slots" bedoelt. Een bank is iets anders (niet iets fysieks), dus je gaat waarschijnlijk de mist in als je daarop gaat proberen te selecteren.

Ik sluit me aan bij Terw_Dan:
**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?
- maar verdiep je even in de huidige stand van zaken, het nieuw kopen van overjarig spul is zelden financieel zinnig. Als je per se oud spul wil, koop lekker 2e hands.

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee