Toon posts:

Aanschaf Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

Anoniem: 411235

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede laptop.
Budget is max. 600 euro, de volgende dingen moet ik er zeker mee kunnen doen:
- Het spel Football Manager kunnen spelen, op zich niet zo heel zwaar lijkt mij
- School en studie
- Films kijken en muziek luisteren, eventueel heb ik eigen boxjes.

Van Football Manager zijn de specificaties als volgt:
Windows 7: 2,0 GHZ Processor, Intel Core/Intel Pentium 4/AMD Athlon processor, RAM Geheugen: 1,0 GB, DVD: 4x speed, Videokaart: 128 MB en minimaal NVIDIA 5900 Ultra of hoger/ATI Radeon 9800 of hoger.

Zal ik dit als specificaties voor de laptop gebruiken, kan het binnen het budget nog zwaarder of heeft iemand een aanrader voor een laptop, ik hoor het graag!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 21:01
Het is hier geen "jij vraagt, wij draaien". We kunnen gerust meedenken, maar heb je zelf al naar iets gezocht?
Gezien de specificaties van Football Manager, kun je wel een laptop vinden binnen jouw budget.

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online

Anoniem: 411235

Topicstarter
Excuses, ik ben net nieuw hier omdat ik door iemand naar deze site werd doorverwezen. Ik heb ook zelf al wat gezocht, de volgende laptops zagen er wel redelijk uit maar ik weet niet of die aan mijn eisen voldoen:

http://www.mediamarkt.nl/...D,10259,14845,174837.html
http://nl.hardware.info/p...acer-aspire-5742-454g64mn

Ik zit vooral met de videokaart. Wat is goed en wat niet? Ik snap niet helemaal wat nu beter is dan Nvidia FX 5900 Ultra/ ATI Radeon 9800 en wat niet.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 411235 op 17-06-2011 13:30]

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Verschil tussen genoemde 2 is CPU versus Graphics.
De HP heeft een (veel) betere videokaart en een mindere CPU. De Acer heeft een crap videokaart (geintegreerde videochip) en een betere CPU.

Buiten dat ik zelf meer van een HP verwacht dan van Acer, zou ik gezien de specs dan eerder gaan voor de HP. Een betere videokaart merk je direct met wat zwaardere spellen en de Core i3 is krachtig genoeg om aan jouw eisen te voldoen.

voordat je besluit welke laptop voor jou het best is binnen jouw budget neem dan vooral eerst dit topic door: [NBBG Aanschaf] netbook april 2011

Daar staat een schat aan ervaringen, meningen en mogelijke kandidaten.

@Ary: Die XPS is dan ook 170 euro duurder (maar zeker te verkiezen als het budget er toch is)

[Voor 28% gewijzigd door 26779 op 17-06-2011 14:50]

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
Denk dat het ook wel belangrijk is om even te melden wat voor scherm je het liefst wil. Aangezien beide laptops die je liet zien 15,5 inch zijn, zou ik je een Dell XPS 15 aanraden. Heb em zelf ook gehaald, maar dan een duurdere versie.

De CPU in het model dat ik je liet zien is beter (nieuwere Sandy Bridge generatie) en de videokaart (525M) is ook beter(&nieuwer) dan de HP die je liet zien.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Welkom op GoT :W

Een paar tips:
Neem geen acer voor school. Punt. Waardeloze service en (over het algemeen) niet al te beste bouwkwaliteit.
Je zou kunnen wachten op Llano als je wat cpu kracht wil opgeven voor betere grafische prestaties. Dat hangt af van de studie die je gaat doen. Bij de studie grafisch ontwerpen zou ik dat bijvoorbeeld niet doen. Bij bedrijfskunde waarschijnlijk wel.

Lees het CSL beleid. Daar staat duidlijk dat losse aankoopadviestopics niet zijn toegestaan. Daarvoor hebben we (om een overvloed aan topics te voorkomen) de NBBG voor bedacht: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011. Deze vragen zijn daar wel toegestaan. Ik de topicstart word ook elke 2 maanden de beste keuze op dat moment geplaatst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee