Je mag wel wat van die i7's deze kant op exporteren, ik stuur je mijn adres wel in PM
Haha, das wel grappig. Maar die overgekochte licenties mag je dan toch als nog niet gebruiken of is die officiele brief van Adobe / Microsoft, daar het doorverkopen (en commercieel inzetten) van Educational licences wordt uitgesloten in de licentie voorwaarden, of heeft de overheid daar veel te dure (commerciele) licenties gekocht, in plaats van de goedkopere Edu/government plans (die ook enkel voor Government / Edu / Non-profit ) mogen worden ingezet.
Al zal de kans op controle daar vast niet al te groot zijn, ik zou het zelf toch graag goed willen hebben, voordat ze wel een controle komen uitvoeren en je zwaar de sjaak bent.
Al zal de kans op controle daar vast niet al te groot zijn, ik zou het zelf toch graag goed willen hebben, voordat ze wel een controle komen uitvoeren en je zwaar de sjaak bent.
Controle in Afrika? Denk het nietDennism schreef op maandag 29 december 2014 @ 01:12:
Over controles zeker geen zorgen maken, het is Afrika
Als 6 jarig jochie kreeg mijn neef in Ghana nog bier mee om te halen voor opa
Signature
ik heb er destijds niet bij stil gestaan. wel is mijn internet café ook geregistreerd als educatieve onderneming.Dennism schreef op maandag 29 december 2014 @ 01:12:
Haha, das wel grappig. Maar die overgekochte licenties mag je dan toch als nog niet gebruiken of is die officiele brief van Adobe / Microsoft, daar het doorverkopen (en commercieel inzetten) van Educational licences wordt uitgesloten in de licentie voorwaarden, of heeft de overheid daar veel te dure (commerciele) licenties gekocht, in plaats van de goedkopere Edu/government plans (die ook enkel voor Government / Edu / Non-profit ) mogen worden ingezet.
het is inderdaad niet goed geregeld hier in Oeganda. maar het komt vaker voor dat bedrijven hier ook ingrijpen. HP heeft de neppe chips en tonners van de straat gehaald samen met de politie. dat ging ook niet erg netjes. ze proberen nu ook wat te doen met films. en Mijn internet cafes zijn best bekend. dan klopt die gezegde wel "hoge bomen vangen veel wind".
verder kan ik nog altijd die service beperken tot mijn staff. of terug naar CS3/office 07 die wel commercieel licenties zijn. wel bijzonder dat sommige klanten het wel waarderen dat bij mijn de meeste software legaal is.
www.sizomu.com
het wordt eigenlijk erger, want nu geeft de overheid die taak aan een commerciele bedrijf om zo jou zaak op slot te zetten. of je kan dat bedrijf dan weer omkopen om zo de deuren open te houden. maar je blijft dan betalen. zo gaat het bijv. met stroom. de nationale stroom bedrijf geeft namen door van de stroom af moeten. Een andere bedrijf komt langs, ontvangt een kleine bedrag van je, en dan komen ze de volgende maand terug.mimang schreef op maandag 29 december 2014 @ 02:57:
Over controles zeker geen zorgen maken, het is AfrikaAls 6 jarig jochie kreeg mijn neef in Ghana nog bier mee om te halen voor opa
zo krijg je iemand die stroom gebruikt, maar 5 jaar stroom nooit betaald heeft. terwijl de papieren een boete en ontkoppeling aangeven. en als die man nu even een auto wil, of iemand in het ziekenhuis heeft, dan ben jij de L*l.
maar ik weet ook bijna zeker, dat het bedrijf dat gevraagd wordt om te komen controleren, het vershill tussen educatieve en commerciele licencies niet. weet. want zo kon het ook dat een school MAC's!? had gekocht, maar kreeg linux met een mooie MAC theme.

www.sizomu.com